چگونه کسب و کار طراحی خود را توسعه دهیم؟ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۱مهر

اکثر طراحان مستقل بر این باورند که یکی از بزرگترین مشکلاتی که با آن روبرو هستند یافتن کار است و زمانی که به تنهایی شروع به کار می‌کنند نمی‌دانند چگونه باید اسم و رسم کسب کنند.

تازه کاران! این مطلب برای شماست. و البته برای کسانی که مدتی است کارشان را شروع کرده‌اند نیز، این مطلب یادآوری خوبی است که با انجام چه اقداماتی به توسعه کسب و کارشان بپردازند. (لطفاً در بخش نظرات مواردی را که احساس می کنید مفید هستند به اشتراک بگذارید)

راهکارهای زیادی برای کسب شهرت در حرفه‌ی طراحی وجود دارد اما ما در اینجا به 4 مورد که اقدامات اساسی در این زمینه است می‌پردازیم.


1- ایجاد یک وبسایت قدرتمند که به ارائه نمونه کار و به روزشدن آن‌ها می‌پردازد.

با اینکه این روش کاملا واضح است اما چون مهمترین قسمت و ابزارشغل  شماست به توضیح آن می‌پردازیم.

اگر سایت شما بهترین ارائه دهنده‌ی خدمات شما نباشد و تجربه‌ی موفقی برای مشتریانی که از آن بازدید می‌کنند نباشد، شما تنها با ایجاد وبسایت خود را به زحمت انداخته‌اید.

اگر شما امکان طراحی یک سایت مناسب را ندارید بهتر است از سایت‌های ارائه کننده نمونه کار آنلاین استفاده کنید.

در اینجا به چند نکته کلیدی برای راه اندازی یک سایت قوی اشاره می‌کنیم:

  • طراحی ساده با کاربری عالی و جذاب
  • نام تجاری سازگار با نوع کار
  • دسترسی آسان به قسمت «درباره ما» برای معرفی شما و کارتان. از گذاشتن عکس خود در سایت حذر نکنید. شما میخواهید یک شناخت اولیه از خود به مخاطب بدهید قبل از آنکه شما را دیده باشد.
  • نمایش کارهای شاخصتان در سایت
  • فراهم کردن امکان تماس مستقیم آسان برای بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه

 اگر وبسایت شما ویژگی‌های بالا را دارا باشد یقینا شما سایت قوی وتاثیرگذاری دارید.


2- استفاده از رسانه های گروهی و فضاهای تبلیغاتی

رسانه‌های جمعی نقش عظیمی را در رونق یک کسب و کار ایفا می‌کنند، و می‌توان گفت برای یک طراح مستقل استفاده از آن‌ها بدین منظور ضروری است.

از پروفایل‌های شبکه اجتماعی خود کمک بگیرید. لینک‌ها و مطالب مفید را با دیگران به اشتراک بگذارید تا بینندگان مطالب شما زیاد شوند. با راه اندازی و فعال نمودن پروفایل خود ، پرسیدن سوالات متنوع ، به اشتراک گذاری عکس‌های جذاب و ارائه و معرفی حرفه‌ی خود به جذب دیگران بپردازید.

راه دیگر برای ارتقاء شغلی شما اجاره‌ی فضاهای تبلیغاتی است.

هزینه برای تبلیغات اینترنتی باعث افزایش ترافیک و ورود به سایت شما شده و می‌توانید از این راه برای گسترش دامنه کاری خود بهره ببرید.


3- تبلیغ فرد به فرد

هیچ چیز از یک عضو خانواده، یک دوست یا مشتری قدیمی که نام و خدمات شما را پیشنهاد کند مؤثرتر نیست. بگذارید خانواده و دوستان شما بفهمند که شما چه شغلی دارید و با افراد مؤثر در جامعه در ارتباط باشید تا آنها بدانند که شما در زمینه‌ی کاری خود آماده به ارائه خدمات هستید.


4- مستقیم با جایی که می‌خواهید برایش کار کنید ارتباط برقرار کنید

اگر شما علاقه‌مندید که با یک قشر خاص از مشتریان کار کنید، مستقیما آن‌ها را هدف بگیرید. از گوگل، فیسبوک و تویتر برای یافتن این قشر از مشتریان کمک بگیرید.

شخص مرتبط با شغل خود در هر شرکت را پیدا کنید و با فرستادن یک ایمیل با او ارتباط بگیرید.

اگر به ایمیل شما پاسخ داده شد که عالی است اما اگر در آن زمان نیازی به خدمات شما نداشتند، سعی کنید ارتباط خود را با آن‌ها حفظ کرده و در فواصل زمانی موضوع همکاری را پیگیری کنید.

شاید شما به دنبال گروه خاصی از مشتریان نیستید اما از یک مدل خاص کار خوشتان می‌آید و بدنبال آن مدل از همکاری هستید. مشتری خود را پیدا کنید و به دنبال کسانی باشید که به خدمات شما نیاز دارند و خود را به آن‌ها بشناسانید.


نویسنده: برنت گالووی

منبع: graphicdesignblender.com

­ترجمه: کارگاه طراحی یاقوت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی