10 چیزی که در 10 سالی که به عنوان طراح گرافیک کار کرده ام، آموختم :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۷مهر

اگر می‌توانستم به خود 23سالگی ام - نسخه ی تر و تازه ی خودم که تازه مدرسه ی هنر را تمام کرده و به عنوان طراح گرافیک به دنبال اولین کارش می‌گردد - نامه بنویسم، این‌ها بخشی از چیزی است  که به او می گفتم.

 


------WebKitFormBoundarycfyuHPJmlS^+[._:
Content-:_ifeiition: form-data; name=

 

1. یک طراحی خوب با یک ایده‌ی خوب شروع می‌شود.

یک طراحی خوب با یک ایده‌ی خوب شروع می‌شود نه با سبک یا جاروجنجال. شما نیاز به یک مفهوم دارید، یک راه متفاوت برای فکر کردن به مسئله – نه یک راه جدید برای نمایش تصویری آن. علاوه بر این، یک طرح خوب، با مستقیماً در کامپیوتر طراحی کردن به وجود نمی آید. این ایده با یک طرح روی کاغذ به وجود می آید. اگر فضایی که در آن کار می‌کنید فتوشاپ باشد، ابزارهای خلاقیت شما محدود به ابزارهای فتوشاپ می شود. اگر شما نتوانید قبل از این که ایده خود را به تصویر بکشید آن را به زبان آورید، ایده ی شما به اندازه ی کافی قوی نخواهد بود.

 

2.شما کارتان نیستید.

بنابراین هر نقدی از طراحی شما نباید خیلی شخصی باشد. منظورم این نیست که در کارتان غرور و افتخار را رها کنید. اما فکر می‌کنم عبارت «تو به اندازه ی کار آخرت خوب هستی» یک عبارت غیر منصفانه است.سعی کنید بهترین طراح گرافیکی باشید که می‌توانید، اما اجازه ندهید که به این حد محدود شوید. به بقیه علائق خود نیز بپردازید. اگر خیلی در کار خود فرو بروید، آخرهفته ها نیز به چیزهایی توجه خواهید کرد که کس دیگری توجه نمی کند، مثلاً اسپیس اضافه در منوی رستوران!

 

3. حق همیشه با مشتریست، مگر این که اشتباه کند.

باید توضیح بیشتری بدهم؟ قسمت زیادی از هنر طراحی گرافیک توانای فروش ایده به مشتری است. اما گاهی اوقات این کار خیلی مشکل می‌شود. و این زمانی است که مشتری اشتباه می کند و شما باید بدون این که آنها احساس بدی کنند یا به غرورشان ضربه بخورد، آنها را از اشتباهشان منصرف کنید. زمانی که هیچ راهی برای اصلاح اشتباه وجود ندارد نیز باید به همکاری تان با آن مشتری خاتمه دهید.

 

4. مسابقاتی که باید برای ورود آنها پول بپردازید مزخرف هستند.

منظور من مسابقاتی است که اگر شما در آنها برنده شوید، برای دریافت جایزه تان باید پول بپردازید. من زمانی که در اماتلند کار می کردم، در چند مسابقه از این نوع شرکت کردم اما خوشبختانه نباید بابت آنها هزینه ای می دادم. شاید هم من بدشانس بودم چوت هیچ وقت جایزه ای نبردم.

 

5. وقتی یک مشتری از شما عصبانی می شود، از دست شما عصبانی نیست.

این مسئله شبیه زمانی است که یک فرد در یک شغل خدماتی می تواند توسط یک مشتری که روز خوبی را سپری نکرده است مورد هجمه قرار گیرد. می دانم، سخت است. اما بگذارید عصبانیت آنها از شما عبور کند. هیچ کس به خاطر یک اشتباه تایپی یا دیر شدن تحویل کار، نمرده است. ( به عنوان یکی نکته ی جانبی، در اولین استودیویی که کار می کردم، یک کار چاپی نه چندان معروف انجام می دادم و در آن کار، یک اغلط املایی روی جلد تا زمان چاپ از چشم ما مخفی ماند. در نهایت آنها مجبور شدند فردی را به کار بگیرند تا تمام نسخه ها را به صورت دستی اصلاح کند.

 

6. کار خود را ذخیره کنید. سپس از آن بک آپ بگیرید و از بک آپتان بک آپ بگیرید.

وقتی که من پشت کامپیوتر می نشینم، فشردن Ctrl+S عکس العمل طبیعی بدن من است. من این کار را هر 2 دقیقه یک بار بدون این که فکر کنم انجام می دهم. علاوه بر این کارم را در مراحل مختلف ذخیره و شماره گذاری می کنم تا بتوانم تغییرات داده شده را به راحتی به عقب برگردانم. نگران پر شدن فضا نباشید. می توانید بعده ها برگردید و فایل های قدیمی تر را پاک کنید.

 

7.لوگو را کمی کوچکتر از آنچه فکر می کنید مناسب است طراحی کنید.

چرا که زمانی که مشتری به شما می گوید کاش لوگو را کمی بزرگتر کار کرده بودید، شما می توانید بدون تأمل لوگو را بزرگ کنید. البته باید امیدوار باشید که مشتری شما این مطلب را نخوانده باشد!

8. در مورد تمام موارد طراحی دقیق باشید مگر در مورد زمانی که باید کارها را به مشتری تحویل دهید.

در مورد تفکری که پشت سر انتخاب رنگ ها و فونت ها، عکس ها و نوع کاغذ بوده صحبت کنید. اما در مورد زمان تحویل، به جای "شنبه" بگویید هفته ی بعد یا به جای "بعد از ساعت ناهار" بگویید تا امروز آخر وقت. هر چه کارهایی که با آنها درگیر هستید بیشتر باشد، اهمیت این مورد بیشتر می شود. چرا که به زمان خاصی محدود نخواهید شد. علاوه بر این، هر کری معمولاً بیش از زمان تخمینی شما، زمان می برد. پس زمان تخمینی را دوبرابر کنید تا حاشیه ی امن بیشتری داشته باشید.

 

9. همه چیز در نهایت درست خواهد شد.

زمانی داشتم روی یک وبسایت کار می کردم و اصلا کاه طبق روال نبود. کارها خوب پیش نمی رفت و ما نمی دانستیم باید چه به مشتری بگوییم. هنگامی که روز موعود فرار رسید، همه چیز غمبار بود. اما ناگهان ما فهمیدیم که سرویس هاستی که به مشتری ما سرویس می داد، دچار مشکل شده و ما نمیتوانیم سایت را آپ کنیم. این روزها، با خودم صادق هستم و می دانم که ممکن است نتوانیم تا روز موعود کار ها را تمام کنیم. اما کاری که باید بکنیم این است که نفس کیدن را فراموش نکنیم. کاری که بعضی اوقات فراموش می کنم. شما برای گذر از این مراحل نیاز دارید تا تدبیر داشته باشید.

 

10. هیچ کدام از ده گانه هایی که مربوط به طراحی هستند، بهتر از مقاله ی "10 اصل برای طراحی خوب" نیستند.

من می خواستم این مورد را در شماره ی اول بیاورم. اما شانس این که شما ادامه ی مطلب را بخوانید کم می شد.

 

شما چه نکته ای دارید که به این لیست اضافه کنید؟ 

منبع: greig.cc

ترجمه: کارگاه طراحی یاقوت

نظرات  (۱)

۰۷ آبان ۹۴ ، ۲۲:۲۰ امین سوهانی
سلام
جالب بود .
خوش حال می شم به وبلاگ من هم سر بزنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی