گذری بر ابزار جدید گوگل، Google Web Designer :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۷مهر

بالاخره گوگل، ابزار طراحی وب خود، web designer، را به صورت عمومی در اختیار گذاشت. در همان ابتدا، ما این ابزار را دانلود و امتحان کردیم. آنچه که ما دریافتیم را می توانید در ادامه بخوانید.



اولین چیزی که ما دریافتیم این بود که گوگل، Adobe Edge  را نابود خواهد کرد. گوگل تقریباً همه ی کارهایی را که Edge انجام می دهد انجام خواهد داد با این تفاوت که سرویس گوگل رایگان است و البته سرویس طراحی وب گوگل سریعتر و پایدارتر از ابزار طراحی HTML5 به نظر می رسد.

اگر چیز زیادی درباره ی Adobe Edge نمی دانید نگران نباشد. در این مطلب دیگر به آن رجوع نخواهیم کرد. شما احتمالاً با سایر سرویس های آنلاین HTML5 و یا لسیت سرویس های رایگان طراحی وب ما آشنایی خواهید داشت.


نگاه اول

اول از همه، نباید با کلمه ی web designer گیج شوید. کار اصلی این ابزار، خلق یک وب سایت حرفه ای نیست. این ابزار برای رقابت با Adobe Dreamweaver نیامده است. ابزار طراحی وب گوگل، برای رقابت با Adobe Edge (اوه! دوباره از این نرم افزار نام بردم)، Webflow و Hype ساخته شده است. اگر با کاری که این نرم افزارها انجام می دهند آشنا نیستید، اجازه بدهید کمی به آنها بپردازیم.

زمانی بود که فلش در اینترنت فرمانروایی می کرد. اما در سال 2010 استیو جابز به طور واضح گفت که ios از فلش پشتیبانی نخواهد کرد و ادوبی باید به فکر گسترش HTML5 باشد.

از آن به بعد مشخص شد که به زودی، نسبت فلش به اینترنت، مثل نسبت دایناسورها به ما خواهد بود، فلش منقرض خواهد شد.  بنابراین، ادوبی و سایر فعالین IT شروع کردند به تکیه کردن بر انیمیشن‌ها، گرافیک‌ها و سایر عناصر وب که مبتنی بر HTML  هستند.

لینک مرتبط: برای آشنایی بیشتر با HTML5 می‌توانید این لینک را ببینید.

این نسل جدید از نرم‌افزارها از میانه‌ی 2010 شروع به ظهور کردند. تعداد زیادی از ابزارهای آنلاین و آفلاین ایجاد شد. و حالا آخرین ابزار از این نسل، Google Web Designer است.

کاری که این ابزارها می‌کنند، خلق گرافیک‌ها و انیمیشن‌ها تحت HTML5 است. برای این کار، این نرم‌افزارها باید به خوبی با HTML، CSS و JavaScript سازگار باشند. علاوه بر این، باید قابلیت‌های نرم‌افزارهای  طراحی را نیز داشته باشند.


این واقعاً یک طراح وب نیست!

نرم‌افزارهایی مانند Google Web Designer در طراحی سه‌بعدی قوی هستند. علاوه‌براین، در طراحی گرافیک‌ با HTML5 نیز کارا هستند. کار اصلی آنها طراحی، تبلیغات و عناصر وب است نه طراحی کامل یک وب‌سایت.

در زیر می‌توانید دمویی را که توسط گوگل منتشر شده ببینید.



دریافت
مدت زمان: 42 ثانیه 


نگاهی به Google Web Designer

حال بیایید به جنبه‌های مهم Google Web Designer  بپردازیم.

استفاده‌ی آسان

اگر تا حالا با یک نرم‌افزار مخصوص طراحی HTML5 کار نکرده‌اید، احتمالاً غافلگیر خواهید شد. این ابزار قابلیت‌های ابتدایی طراحی سه بعدی، تصویرسازی و گسترش وب را دارد. علی‌رغم این امکانات، این ابزار استفاده ی بسیار آسانی دارد و شما می‌توانید در چند ساعت آن را یاد بگیرید.

 

قابلیت اطمینان و سرعت

مشکل است که گوگل را در زمینه‌ی قابلیت اطمینان و سرعت شکست دهیم. این نرم‌افزار موجب افتخار گوگل خواهد بود.

 

قدرتمندی

تبلیغاتی که با ابن نرم افزار طراحی شده است، در همه‌ی مرورگر‌ها و همه‌ی وسایل به خوبی اجرا می‌شود. این ابزار یک راه حل طراحی عناصر وب برای همه‌ی پلتفرم‌هاست. این ابزار به اندازه‌ای خوب است که شما می‌توانید یک نقاشی دیجیتال را با این نرم‌افزار خلق کنید و این نقاشی به یک گرافیک سازگار با HTML5 تبدیل خواهد شد.

 

ظرفیت‌های Web Designer

همه‌اش همین بود. شما نمی‌توانید یک تمپلیت طراحی کنید، کدها خودکار تکمیل نمی‌شوند و موارد زیادی که در نرم‌افزارهای طراحی وب استاندارد یافت می‌شوند در این نرم‌افزار وجود ندارند. نگاهی به تصویر زیر بیاندازید که من با ابزار سه بعدی Google Web Designer نام وب سایت را نوشته ام. آیا این نرم‌افزار، شبیه نرم‌افزار‌های طراحی وب است؟


نتیجه‌گیری

علی‌رغم این که این نسخه، نسخه‌ی بتای این نرم‌افزار است، تا الان این نرم‌افزار عالی بوده‌است. من چند ساعت با این نرم‌افزار کار کردم و باگی در آن ندیدم.

اگر فکر می‌کنید که Google Web Designer آمده تا Adobe Dreamweaver  یا Adobe Muse را از میدان به در کند سخت در اشتباه هستید. این‌ها از اصلاً به هم شبیه نیستند.

نویسنده: ایاز ملیک

منبع: designzzz.com

ترجمه: کارگاه طراحی یاقوت

نظرات  (۱)

سلام خسته نباشید
مطلبتون خوب بود و امیدوارم بتونم از google web designer استفاده کنم.
راستی پیشنهاد می کنم توی سایتتون از فونت فارسی استفاده نکنید چون خوندنش خیلی مشکله.
فرصت کردید به ما هم سری بزنید.
موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی