اهمیت طراحی یک بروشور زیبا :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۵آذر

در جهان تجاری امروز، رقابت کلمه ای پر مصرف است. شما در هر بخشی از تجارت که باشید، برای زنده ماندن و رونق گرفتن زمینه کاری تان نیاز به پیروزی در بازار رقابت دارید. 

خب، سوال آشکاری که پیش می آید این است که در محیط کاری تان چگونه می خواهید در این رقابت پیروز شوید؟ یک پاسخ رسا این است که شما می خواهید یک فکر عالی بدست آورید که به آن استراتژی بازاریابی می گویند. استراتژی بازاریابی شما نیاز دارد که بی نظیر باشد و باید همه عناصری که جوانب قطعی رقبای شما را در نظر می گیرد، باهم متحد کند. 

در این متن، طراحی یک بروشور زیبا در استراتژی بازاریابی شما یک جای مهم دارد. 




طراحی بروشور زیبا، یک جای کلیدی در استراتژی بازاریابی شما دارد. این یک واسطه نیرومند برای رسیدن به مشتریان هدف و جلب آنها برای فروش محصولات یا خدماتتان است. بنابراین اصولا این بروشور برای فهمیدن مقصود بسیار مهم است و از مزایای طراحی بروشور به عنوان یک ابزار بازاریابی است. 

در این مقاله، به شما مزایای طراحی بروشور زیبا و چرایی اینکه هنوز به عنوان یک ابزار نیرومند بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد را توضیح خواهیم داد. همچنین عناصر طراحی یک بروشور خوب را با جزئیات شرح خواهیم داد که شما را قادر می سازد به طرح یک بروشور زیبا، خارق العاده و عالی برسید. 

اساسا، یک بروشور، جزوه ای است که اطلاعاتی از محصولات و خدمات شرکت در آن قرار دارد. این اطلاعات ابزاری را ارائه می کند که یک شرکت به جامعه هدفش معرفی می شود و خصوصیات محصولات و خدمات شرکت با آن بزرگنمایی می گردد. 

ابتدا، این طور به ذهن متبادر می شود که یک بروشور فیزیکی در این دوران دیجیتال دیگر استفاده ای نخواهد داشت. هرچند که حقیقت درست برعکس این قضیه است. قدرت و صلابت یک طراحی بروشور در این حقیقت نهفته است که آن فیزیکی است. شما می توانید بروشور را به مشتریان آینده تان، زمانی که آنها را در یک نمایشگاه تجاری، در یک رویداد یا در یک جلسه رسمی فروش ملاقات می کنید، ارائه بدهید. 

بروشور به عنوان یک وسیله برای یادآوری چشم اندازی از ویژگی های محصولات و خدماتی که شما پیشنهاد می دهید، عمل می کند. بروشور شما پیش آنها می ماند. آنها می توانند هرگاه زمان داشتند بروشور شما را نگاه کنند. یک بروشور اطلاعاتی از جزئیات خدمات و محصولات شما که با عکس های رنگارنگ، تصاویر، گراف ها، نمودارها و دیاگرام ها ترکیب شده است، ارائه می دهد. این به تنهایی یک اثر عالی برای شرکت شما دارد. برخلاف تبلیغات چاپ شده، بیلبوردها یا تبلیغات الکترونیکی که کوتاه هستند و جزئیات را شامل نمی شوند. بروشور فیزیکی یک نمای کلی کامل از محصولات و خدمات شما ارائه می کند. 

طراحی بروشور بر مخاطبان اثری نیرومند دارد و یک ارتباط مستقیم با مشتریان را ایجاد می کند. این یک راه موثر و کارآمد برای ارتباط با مشتریان و خریداران آینده تان دارد. 

طراحی بروشور آمیزه ای از گرافیک و محتواست. مشتریان شما ارزش محصولات و خدمات شما را از طراحی بروشور متوجه می شوند. این یک شرکت را در یک مفهوم گسترده نشان می دهد. هرچند شما پیشنهاد یک خدمت و یا محصول جدیدی داشته باشید، شما می توانید آن را در طرح یک بروشور معرفی کنید. نمایندگان فروش شما بروشورها را به راحتی می توانند همراه داشته باشند. این یک ماده عالی برای نشان دادن به مشتریان بالقوه ی شماست. این همچنین به شما کمک می کند تا برندسازی کنید. بروشورها می توانند به عنوان یک وسیله موثر برای بالا بردن درجه محصولات یا خدمات در نمایشگاه ها و نمایش های تجاری مورد استفاده قرار گیرند. 

چشم انداز شما به راحتی می تواند در بروشور ها باشد و اطلاعات کافی درباره محصولات و خدمات شرکت را نگهداری کند. 

حالا، بعد از شناخت از اهمیت و مزایای طراحی بروشور به عناصری که شما باید بر روی آن تمرکز کنید تا به یک طرح بروشور مناسب برسید، می پردازیم. 


یک فرمت مناسب انتخاب کنید 

این اولین قدم در طراحی یک بروشور زیبا و خوب است. یک فرمت مناسب مهم است زیرا مشتریان بالقوه شما اگر بروشورتان به شکل مناسبی قالب بندی نشده باشد را نخواهد خواند. پس تصمیم بگیرید و یک فرمت مناسب که شایسته محصولات یا خدمات شماست را انتخاب کنید. 

اینجا چندین نوع فرمت وجود دارد که قابل استفاده برای بروشور است. شما باید یک فرمت که مناسب برای محصولات و خدمات شماست را انتخاب کنید. چند مدل فرمت معمول شامل صفحات کوچک، صفحه یک لایی، صفحه سه لایی، z لایی، لوله ای شکل، فرانسوی شکل و کاتالوگ. فرمت های شما برای بروشورها باید تا جای ممکن خلاقانه باشد. شما بروشوری بی نظیر، هنرمندانه، مطابق با مد روز و شکلی زیبا انتخاب و یا طراحی کنید. 


مقداری فضای خالی

استفاده از فضای خالی به نظر زشت است اما حقیقت این است که فضای خالی در طراحی بروشور شما، نگاه کلی و زیبایی بروشور شما را می افزاید. بروشور شما باید یک تعادل خوب در فضای سفید داشته باشد که نه زیاد به نظر برسد همچنین برای خواندن، آسان باشد. یک بروشور باید در عین به روز بودن فضای خالی هم داشته باشد. شما فقط نباید محتویات و تصاویر را به بروشور اضافه کنید، بروشور شما باید شامل فضای خالی بین تصاویر و محتوا باشد. این فضا به تمیزی و لطافت بروشور شما می افزاید و به مخاطب کمک می کند تا به راحتی اطلاعات را بخوانند.


انتخاب رنگ ها 

مردم رنگ ها را درک می کنند و اولین چیزی که مخاطبان شما وقتی بروشور را می بینند، به آن توجه می کنند رنگ آن است. رنگ ها به ظاهر کلی بروشور شما اضافه می شود. آنها می توانند به طور صحیح توجه مخاطبان را جلب کنند. بنابراین شما می توانید رنگ هایی را برای بروشورتان برگزینید که بیشترین توجه و دقت مخاطب را جلب کند. رنگ هایی که شما برای بروشورتان انتخاب می کنید باید به طور کامل هماهنگ با محصولات یا خدمات تان باشد. شما باید قبل از انتخاب رنگ هایی نهایی برای بروشورتان، رنگ های مختلفی را تجربه کنید. 


جزئیات تایپوگرافی

شما باید برای طراحی بروشورتان از راهنماهای تایپوگرافیک استفاده کنید. تایپوگرافی برای محتوای شما باید خواندن را تسهیل کنید. مخاطبان شما باید به راحتی آن را پیدا کنند و باید با خواندن محتوایی که بر روی بروشور چاپ شده است احساس هیجان کنند. تایپوگرافی چیزی فراتر از انتخاب سایز و نوع فونت است. سرتاسر متن شما در هریک از مفاهیمی خوانده نمی شوند اما مشتریان آینده و مخاطبان هدف شما به آن توجه می کنند باید کامل باشد. 


کیفیت ورق کاغذ 

کیفیت کاغذ جای مهمی در طراحی بروشور شما دارد. یک کاغذ با کیفیت می تواند یک سری اطلاعات خسته کننده را به یک متن فوق العاده تبدیل کند. بنابراین شما باید قبل از انتخاب کاغذ مناسب برای بروشورتان، تعدادی از مثال های مختلف را نگاه و تست کنید. 


کیفیت چاپ 

کیفیت چاپ در یک طراحی بروشور با اهمیت است. اگر شما تکنیک های چاپ عالی را به کار ببرید، نتیجه فوق العاده خواهد شد. تعدادی از تکنیک های معمول که شما می توانید از آنها برای بروشورتان استفاده کنید، پرس کاری، صیقلی کردن، و برش کاری هستند. هریک از این روش های چاپ اثرات منحصر به فردی برای طراحی بروشور شما دارد. افزایش کیفیت چاپ می تواند اثرات خوبی به سراسر طراحی بروشور شما بدهد. 

یکی از راه هایی که می توانید چاپ را چک کنید، استفاده از خدمات PrintRunner است. آنها تعدادی از خدمات چاپ را برای همه نوع طراحی ارائه می دهد. 


نتیجه گیری 

بنابراین شما دیدید که در این دوران دیجیتال، بروشور زیبا یک جای مهم در سراسر استراتژی بازاریابی شما دارد. بروشور یک معنای موثر از ارتباط شما با مخاطبان و مشتریانتان است. این یک وسیله عالی برای رسیدن به مخاطبان هدف شماست. اگر شما می خواهید محصولات و خدمات شرکت تان را مشهور کنید. بروشور حامل اطلاعاتی وسیعی از محصولات و خدمات است که همراه مشتریان شما برای مدت زیادی می ماند. در زمان طراحی یک بروشور شما باید به فرمت، تایپوگرافی، رنگ ها، کیفیت چاپ و کیفیت کاغذ به درستی توجه کنید. 


منبع codefear.com


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی