چگونه یک پوستر قمر تاریک با فوتوشاپ و ایلستریتور طراحی کنیم؟ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۵دی

مشخصات آموزش:

زمان حدودی: 2 ساعت
درجه سختی: متوسط
نرم افزار های استفاده شده: ادوبی ایلستریتور، ادوبی فتوشاپ
منبع: spoongraphics.co.uk


چیزی که در نهایت طراحی خواهید کرد


در آموزش امروز، می خواهیم، مرحله به مرحله فرآیند طراحی پوستر یک فضای خارج از جو به نام قمر (Lunar) را به شما یاد بدهیم. اثر هنری ما ترکیبی از الگوها و المان های هندسی است تا یک طرح قوی از یک ماه زیبا با سبکی علمی تخیلی با تکنولوژی بالا ایجاد شود. ما از هر دو نرم افزار فوتوشاپ و ایلستریتور برای استفاده از بیشتر امکانات مختلف شان بهره خواهیم برد و دو مدل مختلف از اثر هنری را در یک طراحی زیبا، ترکیب می کنیم.

طرحی که ایجاد خواهیم کرد ترکیبی از الگوی به شدت مشبک و المان های تیز شفاف برای ایجاد یک پوستر تاریک سرد بر پایه «ماه» است.  ما از ابزارهای قدرتمند شکل کشی ایلستریتور برای ایجاد یک گروه از المان های هندسی پیچیده به آسانی استفاده خواهیم کرد سپس به منظور جمع کردن اثرهنری کامل، ادامه کار را در فوتوشاپ انجام می دهیم.



قدم اول: 

فوتوشاپ را باز کنید و یک صفحه جدید برای طرح پوسترتان ایجاد نمایید. از یک الگوی Photocopy به عنوان پس زمینه استفاده کنید.




قدم دوم:

به ایلستریتور بروید تا اولین المان از تعداد زیادی از المان ها را ایجاد کنید. از ابزار ستاره Star برای طراحی مثلث استفاده کنید، با فشاردادن دکمه نشان گر به پایین تعداد نقاط را به 3 کاهش دهید. کلید های Alt و Shift را نگه دارید و بکشید تا یک کپی از مثلث ایجاد شود و آن را دقیقا در کنار مثلث اولی قرار دهید.



به صورت مداوم کلید میانبر Clt+D را فشار دهید تا دوباره ایجاد شود و یک ردیف از مثلث ها تولید شود. یک ردیف از مثلث ها را کپی نمایید، آن را 180 درجه بچرخانید و آن را دقیقا میان شکل های مثلث موجود بگنجانید. راهنماهای هوشمند (Smart Guides) (میانبر Clt + U) قرار دادن و تنظیم کردن دقیق هرچیزی را آسان می کند.


 

همه مثلث ها را انتخاب کنید یک کپی از آنها تهیه کنید. کپی ها را سمت پایین اصلی ها قرار دهید. Clrt+D را فشار دهید تا این کپی کردن چندین دفعه تکرار شود و یک صفحه کامل و پر از مثلث های مشبک ایجاد گردد.



ناحیه مثلثی برای بسط دادن الگو می تواند با انتخاب یک حجم وسیع و کپی کردن آن به سرعت افزایش یابد.




قدم سوم:

الگوی مثلثی را در صفحه فوتوشاپ کپی نمایید و برای تغییر دادن رنگ های خطوط به سفید Ctrl+I را فشار دهید. یک لایه پوشش Layer Mask اضافه نمایید سپس به صورت تصادفی ناحیه هایی را با استفاده از یک قلموی Brush بزرگ ملایم ، پاک نمایید.




قدم چهارم:

یک تصویر از تصاویر قلمرو کیهانی، مانند تصویری که ما استفاده کردیم، را دانلود نموده و در صفحه کپی نمایید. رنگ های تصویر را تنظیم نمایید، Blending mode را به Screen تغییر دهید و برای افزایش رنگ زمینه، Levels را تنظیم نمایید. به منظور اضافه کردن الگوی های دقیق بیشتر به پس زمینه، Fill را تا حدود 23 درصد کاهش دهید.




قدم پنجم:

به ایلستریتور برگردید و در صفحه دو دایره بکشید، یکی کوچک و دیگری بزرگ. هر دو را انتخاب نمایید و به مسیر Object>Blend>Make بروید، سپس برگردید و Blend Option را تغییر دهید.

 


drop down option را به Specified Steps تغییر دهید و مقدار آن را به گونه ای تنظیم نمایید که یک دسته از دایره های هم مرکز داشته باشیم. این شکل را در اندازه میزان کنید سپس آنها را در صفحه فوتوشاپ کپی نمایید.




قدم ششم:

حلقه های دایره ای را برای درخشیدن در سمت راست یک سوم پایین طرح پوستر قرار دهید سپس Blending mode را به Soft Light تغییر دهید.



برای کپی کردن لایه ی حلقه ها برای دوبار Clt+J را فشار دهید و یکی از کپی ها را 90 درجه و دیگری را 180 درجه بچرخانید. مطمئن شوید که کوچکترین دایره در همه لایه های حلقه ها روی هم قرار بگیرند.




قدم هفتم:

یک لایه Levels adjustment اضافه کنید و کنتراست زمینه ی اثر هنری تان را با تیره کردن سیاهی ها و سایه روشن ها افزایش دهید. 




قدم هشتم:

یک لایه جدید مشکی ایجاد نمایید و حالت این لایه را به Multiply تغییر دهید و مقدار Fill آن را در حدود 40 درصد قرار دهید. این پوشش مشکی به راحتی به تاریک تر شدن عناصر پس زمینه برای یک مقدار کم، کمک می کند.




قدم نهم:

یک تصویر بزرگ از ماه را کپی نمایید و Blending mode را به Screen تغییر دهید تا نواحی مشکی را روشن و شفاف نماید.



یک لایه Levels adjustment اضافه نمایید سپس کلید Alt را نگه دارید و میان لایه ها به منظور متصل کردن آن به لایه ماه، کلیک نمایید، سپس رنگ زمینه را با تیره کردن سایه ها و روشن نمودن های روشنایی ها افزایش دهید.




قدم دهم:

سه لایه حلقه های جداگانه را در یک گروه دسته بندی نمایید و یک لایه پوشش Layer Mask به آن اضافه نمایید. یک دایره بزرگ حول ماه بکشید و این ناحیه را در پوشش mask با مشکی پر نمایید تا حلقه ها از این ناحیه پاک شوند.




قدم یازدهم:

به ایلستریتور برگردید و یک دایره در صفحه بکشید. با ابزار Direct Selection نقاط سمت چپ را حذف نمایید سپس به مسیر Effect>3D> Revolve بروید.

 


Surface option را به Wireframe تغییر دهید تا سه خط ابعادی کره ایجاد نمایید. به مسیر Object>Expand بروید تا این افکت را به یک شیء حجمی تبدیل نماید و شکل حاصل را در فوتوشاپ کپی کنید.

 



قدم دوازدهم:

کره ی سیمی را برای قرار گرفتن درست در ماه، بزرگ یا کوچک و معکوس کنید، سپس از روی آن یک کپی بگیرید و آن را بچرخانید تا خطوط پیچیده ایجاد شود. blending mode را در حالت Soft Light قرار دهید.

 



قدم سیزدهم:

به ایلستریتور بازگردید و یک گروه از خطوط صاف و فاصله دار از یکدیگر رسم نمایید. اولین خط را بزرگتر از بقیه قرار دهید سپس رنگ آخرین خط را از بین ببرید تا نامرئی شود.

 



بر روی آیکون New Brush در صفحه قلموها کلیک نمایید و Pattern Brush option را انتخاب نمایید. با تنظیمات پیش فرض Ok نمایید.

 


دایره ی دیگری بکشید، این بار فقط با یک نقطه چین این کار را انجام دهید و الگوی قلموی ایجاد شده ی جدید را به آن اعمال کنید تا یک سری خطوط صاف فاصله دار دور محیط دایره را فرا بگیرد.

 



قدم چهاردهم:

این المان را در فوتوشاپ کپی کنید و موقعیت آن را به گونه ای تنظیم نمایید که دور ماه قرار گیرد. رنگ آن را به سفید تغییر دهید سپس Blending mode را Soft Light قرار دهید.

 



قدم پانزدهم:

یک لایه جدید بسازید سپس از تعدادی قلموهای اسپری نقاشی spray paint brushes برای اضافه کردن شکل های چکیده شده اطراف ناحیه ماه استفاده کنید. سعی کنید اسپری های خوبی آن سوی کناره های ماه اضافه کنید اما مناطق مرکزی را از الگوی اسپری چکیده شده در امان نگه دارید.

 


یک Layer Mask به لایه اسپری اضافه نمایید و از انتخاب ماه برای پاک کردن نواحی مرکزی استفاده کنید، اسپری های خوب در اطراف لبه ها را نگه دارید.

 



قدم شانزدهم:

برای این اثر هنری زمینه ی تیره به تنهایی بسیار خوب عمل می کند، اما ما می توانیم کمی رنگ آبی اضافه کنیم تا شدت زمینه فضای سرد را تقویت نماییم. تعدادی از لکه های روشن آبی مایل سبز را در یک لایه سازماندهی کنید و آن را به Overlay. تغییر دهید.

 


تعداد نواحی بیشتری از رنگ را با استفاده از یک آبی تیره تر اضافه نمایید و blending mode این لایه را هم به Overlay تغییر دهید.

 



قدم هفدهم:

کار را با مقداری متن به پایان برسانید. ما کلمه Lunar را با یک فونت Ostrich Sans و سایز 1000pt  اضافه کردیم.

 


یک Layer Style ساده Outer Glow با روشنایی رنگ آبی تیره استفاده شده برای دادن ظاهری علمی تخیلی به متن اضافه نمایید.

 



نتیجه:

طرح پوستر قمر تیره ما به پایان رسیده است. المان های برداری یک زمینه ی علمی تخیلی آینده نگر به اثر هنری می دهد الگوی مشبک و زمینه طرح و سایه عالی نیز دقیقا به تقویت طراحی کمک می کند. اندکی رنگ آبی نیز یک احساس فضایی خارج از جو و یک سرمای شگفت انگیز به طرح می دهد.


 

ترجمه: کارگاه طراحی یاقوت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی