چگونه یک تصویر از خودمان به صورت هندسی ایجاد کنیم؟ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۷دی

مشخصات آموزش:

زمان حدودی: 4 ساعت
درجه سختی: متوسط
نرم افزار های استفاده شده: ادوبی ایلستریتور
منبع: vector.tutsplus.com


تصویر نهایی (چیزی که شما خلق خواهید کرد)

در این آموزش، می خواهیم در رابطه با چگونگی ساخت یک تصویر از خود در برنامه ایلستریتور در یک حالت هندسی صحبت کنیم. ما از یک عکس خودمان به عنوان  تصویر پایه استفاده می کنیم، یک طرح اولیه از آن می کشیم و سپس قطعه آخر را ایجاد می کنیم. بیایید شروع کنیم!

 

گام اول:

اول، یک عکس می گیریم یا انتخاب می کنیم. چون به دنبال یک تصویر متقارن هستیم، مطمئن شوید که یک تصویر نزدیک از تمام صورت و شانه داشته باشید. در این مورد من یک تصویر با وب کمم گرفتم. لازم نیست که یک تصویر بی نقص داشته باشید، این فقط یک عکس پایه برای استفاده در نرم افزار است.

 

 


گام دوم

حالا، یک صفحه جدید در ادوب ایلستریتور بسازید (میانبر Clt + N) سایز صفحه را 600*480 پیکسل قرار دهید. ما می خواهیم لایه ها را به صورت زیر سازماندهی کنیم:

- بالاترین لایه به نام Draw. این جایی است که ما تصویر اصلی را ایجاد می کنیم.

- زیر لایه Draw لایه ای به نام Sketch است.

- زیر آن لایه ای دیگر به نام Photo است جایی که می خواهیم عکس مان را در آن قرار دهیم.

- در پایان لایه Background. در این لایه یک چهارگوش هم سایز با صفحه مان (600*480) می کشیم و آن را با یک رنگ خاکستری پر می کنیم، در این مورد شما باید چیزها را با رنگ های سفید یا روشن بکشید.

 

 


گام سوم:

لایه های Background و Photo را قفل نمایید.

در لایه ی Sketch، از ابزار Blob Brush Tool  یا Shift+B استفاده کنید، ما طرح اولیه مان را با استفاده از عکس به عنوان راهنما رسم کردیم. سعی کنید خطوط را صاف بکشید و تا آنجا که می توانید جزئیات زیاد را ساده نمایید. برای مثال، موی سر یا در این مورد عینک به عنوان پایه ای از شکل هندسی، شبیه هشت ضعلی است.

 


 

گام چهارم:

حالا شما می توانید لایه Photo را حذف نمایید. نگران نباشید اگر طرح شما یک مقدار آشفته و به هم ریخته است، این فقط راهنمای ما برای عکس از خود است.

 

 


گام پنجم:

Opacity طرح را به 30 درصد تغییر دهید و لایه Sketch را قفل نمایید.

 


حالا، با استفاده از ابزار قلمPen Tool  یا P شروع کنید به کشیدن از عقب به جلو. با استفاده از یک قلم با سایز 1pt شروع کنید به ترسیم موی سر، فقط از خطوط مستقیم استفاده کنید.

 

 


گام ششم:

برای پیراهن، فقط یک نیمه از آن را بکشید، سپس آن را کپی کنید (Clt + C) و آن را در جلو قرار دهید (Clt + F)

 


با استفاده از ابزار انعکاس (Reflect Tool - Oمسیر را نیم دور بچرخانید.

 

هر دو مسیر را انتخاب کنید و از Pathfinder > Unite option استفاده نمایید. تقریبا هر چیزی در این تصویر می تواند با این روش انجام شود؛ کپی کردن، معکوس کردن و ترکیب کردن.

 


 

گام هفتم:

حالا، یقه پیراهن را بکشید. این کار را می توانید با ابزار Polygon Tool انجام دهید.

 


سپس شکل ها را به جای یقه شکل پایه قرار دهید.

 


 

گام هشتم:

از روش مشابه برای شکل سر استفاده کنید. یک هشت گوش بکشید و سپس گره های بالایی را انتخاب کنید. آنها را با کلیدهای بالا، پایین، چپ و راست حرکت دهید و/یا با ابزار Scale Tool منظم نمایید.

 


شکلی شبیه به همین شکل می تواند کپی گرفته شود و به عنوان صورت استفاده گردد. برای شگل کپی گرفته شده از Pathfinder > Minus Front استفاده کنید تا با شکل گردن مانند شکل زیر مرتب قرار بگیرد.

 


 

گام نهم:

برای اضافه کردن جزئیات، شما می توانید از شکل هایی که پیش از این ساخته اید، استفاده نمایید. برای مثال، در مثال زیر، برای اضافه کردن جزئیات به یقه شما می توانید شکل صورت را کپی بگیرید و آن را بسط دهید. سپس بار دیگر شکل پایه ی یقه را کپی کنید و از Pathfinder > Intersect استفاده کنید.




گام دهم:

با استفاده از ابزار قلم (Pen Tool-P) و ابزارهای شکل کشی یک مقدار جزئیات بیشتر به تصویر اضافه کنید. به یاد داشته باشید اگر می خواهید شکل های بهتری داشته باشید شما باید آنها را از قبل بسازید و از آنها کپی بگیرید و با Pathfinder استفاده کنید.

ما تا آخرین فرآیند طراحی، صورت را رها می کنیم.

 


 

گام یازدهم:

D را فشار دهید و تصویر شما باید چیزی شبیه به زیر شده باشد. اگر نیاز بود، شکل ها را دوباره بسازید.

 


ما نیازداریم تا شکل های سر و قسمت جلوی موی سر را دوباره بسازیم.

 

 

 

 


گام دوازدهم:

حالا ما به صورت خواهیم رسید. اینجا ما تمام روش هایی را که پیش از این به کار بردیم، اعمال می کنیم مثل استفاده از Pathfinder ، ابزار Scale Tool ، ابزار Reflect Tool و غیره.

بیایید شروع کنیم.

 


برای ایجاد چشم ها، می توانیم با یک شش ضلعی شروع نماییم. گره های کناری را بکشید و از ابزار Scale Tool  برای اصلاح کردن شکل استفاده نمایید. سپس یک مثلث بکشید و آن را در مرکز آن تنظیم نمایید.

از Pathfinder > Minus Front برای پاک کردن مثلث از لب بالایی استفاده کنید.

سپس لب ها را کپی نمایید و اندازه شکل را متوسط کنید تا یک جداکننده برای لب ها درست شود. گره ها را در قسمت بالایی لب ها با استفاده از ابزار Direct Selection Tool (A اصلاح کنید.

 

 

 

گام سیزدهم:

برای چشم ها، ما با یک هشت ضلعی شروع می کنیم. از ابزار پاک کن (Eraser Tool - Shift+E) استفاده کنید، بخش پایینی از شکل را پاک کنید.

سپس با حرکت دادن مسیر و فشردن کلید های Shift و Alt شکل را کپی کنید و آن را به سمت پایین حرکت دهید.

شکل پایه را کپی کنید و در Pathfinder حالت Minus Front را اعمال کنید. این سایه ی چشم هاست. آن را بیشتر کپی کنید تا مژه ها را ایجاد کنید.

برای ایجاد جزئیات بیشتر، برای عنبیه یک هشت ضلعی کوچک بکشید و شکل پایه را کپی نمایید و آن را حرکت دهید تا پلک پایینی را بسازید.

سرانجام، مقداری جزئیات اضافه کنید و این انجام شده است!

چون چشم ها در یک مسیر به نظر برسند، ما می توانیم فقط یکی را کپی نماییم و آن را به آن سمت حرکت دهیم و انجام شده است.

 


  

گام چهاردهم:

برای بینی، ما مجددا با یک هشت ضلعی شروع می کنیم.

ابتدا، تعدادی از گره ها را اصلاح کنید و چند نقطه تکیه گاهی اضافه نمایید تا شکل پایه ای از بینی داشته باشیم. سپس چند هشت ضلعی و اشکال ساده دیگر برای اضافه کردن حجم و جزئیات بکشید. به یاد داشته باشید برای نگه داشتن تقارن از Pathfinder و Align  استفاده کنید.

 


 

گام پانزدهم:

عینک بسیار ساده است؛ فقط یک هشت ضلعی کمی اصلاح شده. آن را بسازید سپس  در جلو کپی کنید و برای درست کردن جزئیات آن را میزان نمایید. بعد با استفاده از Pathfinder حالت Minus Front را اعمال کنید.

 

در این نقطه، تصویر ما باید چیزی شبیه به این شده باشد.

 


 

گام شانزدهم:

ما حالا سراغ رنگ هایمان می رویم.

ابتدا رنگ های تان را برای سایه ها و روشنایی ها انتخاب کنید. مربع هایی با رنگ هایی که می خواهید برای قسمت های مختلف استفاده کنید بکشید. من 6 رنگ را جدا کردم، 3 تا برای های لایت ها و 3 تا برای سایه ها.

 



گام هفدهم:

با استفاده از ابزار (Blend Tool - W), ابتدا بر روی رنگ های روشن کلیک نمایید و سپس بر روی رنگ های تیره تر. نتیجه بین این دو به آرامی مخلوط خواهد شد.

 


به مسیر Object > Blend > Blend Options بروید و آن را به Specified Steps تغییر دهید. مقدار آن را 5 قرار دهید و Ok نمایید.

 


 

گام هجدهم:

حالا مخلوط را انتخاب کنید و به مسیر Object > Expand بروید. حالا شما می توانید از رنگ ها استفاده نمایید و آنها را با انتخاب و کلیک کردن بر روی دکمه New Color Group  به پنل Swatch panel اضافه نمایید.

 


شما همچنین می توانید یک نام اضافه کنید و این مجموعه را برای تصاویر آینده ذخیره نمایید.

 


این جعبه رنگ های ماست، برای چشم ها و جزئیات ما فقط حالت اختلاط Blend را به Specific Steps تغییر می دهیم و از 2 به جای 5 استفاده می کنیم.

 


 

گام نوزدهم:

حالا، می خواهیم یک خط از بالا تا پایین مرکز تصویرمان بکشیم. موها را انتخاب می کنیم و آن را با میانبر Clt + 2 قفل می نماییم. سپس خط را انتخاب کرده به مسیر Object > Path > Divide Objects Below می رویم. این کار باعث می شود که همه مسیرهایی که پشت آن خط هستند بریده شوند.

 


با همه چیزهای تقسیم شده ما می توانیم موها با فشردن میانبر Clt + Alt + 2 باز نموده و شروع به اعمال رنگ هایمان نماییم.

 


 

گام بیستم:

پیشنهاد می دهیم که رنگ های تان را نزدیک کارتان قرار دهید، پس شما می توانید آنها را با استفاده از ابزار (Eyedropper Tool - I) اعمال نمایید. برای گرفتن رنگ کلیک نمایید و با نگه داشتن کلید Alt و کلیک کردن بر روی قسمتی که می خواهید رنگ اعمال شود، این کار را انجام دهید.

 


در اینجا یک سمت های لایت و یک سمت سایه ها هستند. سعی کنید با بازی کردن با رنگ ها به تصویرتان زندگی بدهید. برای مثال، بر روی پوست در بخش هایلایت، شما می توانید از سه رنگ اول برای رنگ پایه ی پوست استفاده کنید ولی برای بینی، لب ها و چشم ها از سه رنگ دوم یعنی 3 تا 6 بهره ببرید.

در سمت سایه از 2 تا 4 برای رنگ پایه استفاده کنید و 4 تا 7 برای بینی. (همین کار را برای لباس ها و موها انجام دهید)

 


 

گام بیست و یکم:

برای کشیدن ریش و سبیل، با استفاده از ابزار چهارگوش R(Rectangle Tool - M). یک چهارگوش کوچک بکشید. با نگه داشتن کلید Alt و کشیدن شکل آن را کپی نمایید و برای تکرار این عمل Clt + D را فشار دهید. همه را در یک دسته قرار دهید و در مرکز شکل صورت تنظیم نمایید.

تصویر از خودمان تقریبا درست شده است.

 

 

گام بیست و دوم:

برای پایان دادن به تصویر، شما می توانید جزئیاتی مثل سایه های بیشتر یا گوش های کوچک با تنظیم گره ها و یا غیره، اضافه نمایید.

 


 

نتیجه:

تصویر نهایی ما! امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید. اگر شما این آموزش را دنبال کردید و تصویر خودتان را کشیدید، لطفا آن را از طریق mahd.zohr@gmail.com برای ما بفرستید تا نتیجه شما را ببینیم و اگر مایل بودید در ادامه ی همین پست آنها را به نمایش بگذاریم. موفق باشید!

 

 

نظرات  (۲)

۱۱ دی ۹۲ ، ۱۹:۱۲ ابوالفضل اسکندری
آموزش خیلی جالبی بود :)
ممنون
۱۶ دی ۹۲ ، ۱۲:۵۱ سروش ایرانی
آموزش بسیار خوبی بود...
در عین سادگی آموزنده...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی