من می خواهم طراحی کنم: تمرین های ساده برای مبتدیان :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۶دی

آیا شما با کشیدن یک دایره که اولین گام در هر آموزش است مشکل دارید؟ آیا خطوط مستقیم شما همه کج و معوج است؟ آیا به نظر می رسد که نمی توانید دو نقطه با یک فاصله داده شده در بین آن بکشید؟ آیا تصاویر شما غلط است حتی بعد از اینکه به دقت هر گام یک آموزش را دوباره تکرار کردید؟ این مشکلات ممکن است به خاطر فقدان مهارت های پایه باشد که زمان آموزش چگونه طراحی کردن، نادیده گرفته شده است. در حقیقت این مهارت ها برای عده ای بدیهی است؛ کسانی که بسیار طراحی می کنند اما آنها هم به راحتی بعد از چند سال که قلم به دست نگیرند فراموش می کنند. حالا آیا برای کمی تحرک حاضرید؟


 

1- خط راست را بشکنید

مشکل شما: شما قادر به کشیدن یک خط مستقیم / دایره کامل نیستید. 

 


گام اول:

خطوط صاف واقعی نیستند. آنها تنها در بردار به عنوان کوتاه ترین راه بین دو نقطه، وجود دارند. شما می توانید تقلب کنید و از یک خط کش استفاده کنید اما دستان شما هرگز یاد نخواهند گرفت که خطوط بلند و کاملا صاف رسم کنند. هرچند این خطوط چیزهای بی نقصی باشند، اما هرچه این خطوط بلندتر می شوند اشتباهات بیشتری می تواند رخ دهد. این به چه معناست؟

اگر رسم یک خط بلند تقریبا غیرممکن است، ما می توانیم از خطوط کوتاه استفاده کنیم که دستان ما برای آن بیشتر سازگار است. فقط به تصویر زیر نگاه کنید. خطوط کوتاه تر، به اصل نزدیک تر است.

 

گام دوم:

بیایید بگوییم شما می خواهید یک گل شبیه زیر بکشید. شما می توانید ببینید که از خط صاف، یک دایره کامل و تعدادی انحنا با زوایای دقیق ساخته شده است. من حدس می زنم که شما می توانید این را به کندی رسم کنید، بسیار با دقت خطوط را نقطه به نقطه دنبال می کنید، در حالی که زبان تان گیر کرده و عرق بر صورت تان نشسته است. اما.....چرا؟ طراحی کار سخت و طاقت فرسایی نیست، بلکه باید سرگرم کننده باشد!

 


گام سوم:

طراحی فنی (خطوط صاف، دایره های کامل) مستلزم تمرکز است. این در مورد طراحی چیزها دقیقا به صورتی که آنها هستند، است. اینجا فضایی برای خلاقیت یا سلیقه شخصی نیست. چرا که سلیقه از گوناگونی می آید. این واقعا چیزی است که می خواهید انجام دهید؟ همیشه چیزهای شبیه دقیقا با روش مشابه بکشید؟

اگر این طور است، خب، اینجا آموزشی برای شما نیست. چرا که طراحی آفرینش- در مورد نگه داشتن آرام دست ها تا زمانی است که بر روی یک اثر نهایی تمرکز کرده اید به جای خلق یک دسته از خطوط کامل. این چیزی است که شما نیاز دارید تا یاد بگیرید چگونه آرام بمانید، سریع و بی احتیاط رسم کنید. بیایید سعی کنیم یک بار دیگر این گل را رسم نماییم، باید بکنیم؟ اما این بار از این قوانین ساده پیروی کنید:

  • خطوط بلند را به کوتاه تقسیم کنید؛
  • انحنای بیشتر، خطوط کوتاه تر؛
  • کاغذ را به آرامی لمس کنید، مدادتان را به سختی فشار ندهید؛
  • به سرعت انجام دهید!

 

 


گام چهارم:

سرگرم کننده نبود؟ اگر چشم های تان را باریک کنید، به نظر می رسد که کاملا انجام شده است. حالا فضای بین خطوط را پر کنید. قوانین گام قبل همچنان اعمال شود.

 


 

گام پنجم:

حالا می توانید خطوط نشان داده شده را با یک مارکر یا فشار سخت تر مداد پر کنید. این گام ضروری نیست، می توانید از آن بگذرید.

 

 

 

گام ششم:

انجام شد! این دقیقا شبیه اصل آن نیست، اما شما می توانید مقداری سلیقه در آن ببینید، یک مقدار کم از کاراکتر شخصی، یک کار واقعی از دستان تان! شما می توانید توجه کنید که این طبیعی تر از اصل آن شده است، چرا که طبیعت کامل نیست. مهمترین چیز این است که شما از مرزها عبور کنید، شما به راحتی می توانید هرچیزی را تغییر دهید!

به طور تناقض آمیزی، دقت کمتر در خطوط تان، طرح را طبیعی تر می کند.

 

 گام هفتم:

  • خطوط را به خطوط کوتاه تقسیم نمایید
  • دایره هایی با خطوط کوتاه به جای بلند رسم نمایید، یک همیشه خم
  • به نرمی رسم نمایید با این روش اشتباهات کوچک شما قابل دیدن نیست.

 

 


2- سبک خودتان را خلق کنید

مشکل شما: شما احساس می کنید که تنها می توانید چیزهایی را رسم کنید که دیگران پیش از شما آنها را ایجاد کرده اند. طرح شما هرگز شبیه چیزی که کاملا متعلق به خودتان باشد نیست.

 

 گام اول:

خب حالا شما می توانید دایره و خطوط صاف را رسم نمایید. درسته؟ این واقعا خوب نیست. شما ممکن است به قوانین ریاضی و رسم فنی چسبیده باشید شما در حال تکرار هستید، اما خلق نمی کنید. چگونه به خودتان کمک می کنید؟ خب، اولین گام از این آموزش برای شما هم خوب است اما اینجا حقه دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

همانطور که قبلا گفتم، سبک از گوناگونی و تفاوت می آید. اگر شما یک تصویر را با دقت مجددا می کشید، خط به خط ، بدون اضافه کردن هیچ چیز جدیدی (چون این یک اشتباه خواهد بود)، شما نمی توانید یک چیز متفاوت ارائه بدهید. اصل برای شما نبود. و طراحی شما فقط یک کپی است. من به شما نمی گویم که نباید بیشتر از این آموزش ها را دنبال کنید شما باید خلاق تر باشید و به طور متناقضی زمانی که آن را انجام می دهید دقت را کم کنید.

چگونه یک مقدار کم معقولی از دقت را از دست داد؟ بیایید با یک تمرین ساده شروع کنیم: یک تعداد شکل ساده با دستان لرزان تان بکشید. همان طور که اگر عصبی بودید می کشیدید. این کار را انجام دهید تا زمانی که دستان تان احساس آرامش بکنند.

 

 

گام دوم:

بیایید این آموزش ساده را حالا تمرین کنیم. این روش مشابه را مثل همیشه انجام دهید، اما در گام چهارم دستان تان را بلرزانید زمانی که خطوط پایانی را رسم می کنید. تعدادی از این عناصر اولیه را بکشید، همیشه سطح تکان را تغییر دهید.

 

 

گام سوم:

شگفت زده شدید؟ هر سر شکل متفاوتی از نسخه اصلی دارد، اما شما می توانید چیزی را که فقط کشیده اید، سازماندهی کنید. همچنین می توانید از نسبت های مساوی برای همه آنها استفاده کنید، هنوز هم هیچ یک از آنها شبیه هم نیستند. چگونه این ممکن است اتفاق بیافتد؟ زمانی که شما یاد می گرفتید چگونه بنویسید، معلم شما از ما می خواست که خطوط را از روی الگو تکرار کنید. شما زمان زیادی را به کشیدن می پرداختید (نه نویسندگی) هر حرف کوچک مثل یک شاهکار بود. سپس با زمان و تجربه، شما ویژگی های نویسندگی خودتان را گسترش دادید. کلمات شما متفاوت بود از برای من یا دوستان تان. هنوز هم، ما همه می توانیم آن چیزی را که شما نوشته اید بخوانیم. سبک شما تغییر پیدا کرده است چون می خواستید سریع بنویسید تا افکارتان را بنویسید، نه به صورت کامل بکشید اما با کلمات بی معنی.

این قانون را برای طراحی تان اعمال کنید. به چیزی که می خواهید برسید فکر کنید، نه در مورد خطوط. سریع و سر بی همتا و شخصی خودتان را رسم کنید، حرکت یک شانس برای درخشیدن دارد.

 

 گام چهارم:

اینجا چیز دیگری است که به سبک تان اضافه کنید خلاقیت. آموزش مشابه را یک بار دیگر انجام دهید، این بار گام نتایج را به آن چیزی که نیاز دارید تغییر دهید. شما در حال یادگیری کشیدن سر یک اژدها هستید، اما آیا اژدها ها در ذهن شما دهان بزرگ تری دارند؟ مشکلی نیست! شما به آموزش دیگری برای این نیاز ندارید. فقط قوانین را نسبت به نیازهای تان تنظیم کنید.

 

 گام پنجم:

  • سعی کنید چیزهای اطراف تان را با خطوط لرزان، بی دقت و بدون توجه نسبت به اثر آن رسم نمایید؛
  • بسیار رسم کنید! به نتیجه فکر نکنید، فقط اجازه دهید که دست تان با حرکت طبیعی اش تمرین کند؛
  • زمانی که آموزش را دنبال می کنید، خلاق بمانید طولها، شکل ها، فواصل و محل قرار گیری ها را تغییر دهید.

 


 

3- نسبت ها را اندازه گیری کنید

مشکل شما: نسبت های شما همیشه نادرست به نظر می رسد. شما احساس می کنید که نمی توانید یک فاصله معین را بدون استفاده از یک خط کش یا ابزار دیگر بکشید.


گام اول:

نسبت های اشتباه یک مشکل بزرگ برای هنرجویان است. خوشبختانه، اگر این مشکل را رد نکنید می توانید آن را برطرف نمایید.

اول، آنها حقیقتا چه هستند؟

نسبت ها یک فاصله اندازه گیری شده در یک واحد نیستند. آنها به عنوان محل یک عنصر در رابطه با عناصر دیگر شناخته می شوند. این بدان معناست که اگر شما می خواهید همه تصویر را بکشید (عناصر را قرار دهید) دو مرتبه بزرگ تر، همه فواصل نیاز دارند تا دو برابر شوند.

 



گام دوم:

بیایید چشمان مان را بز کنیم تا نسبت ها را مجددا رسم نماییم. اول سعی کنید تا این تصویر را مجددا بکشید، اما دو برابر کوچکتر.

 

 

گام سوم:

حالا، یک خط کشید بردارید و اگر درست انجام داده اید چک نمایید فاصله باید دو مرتبه کوچکتر از شکل باشد. و نتیجه شما چگونه است؟ شما زیاد خوب نباشید، اگر شما در حال خواندن این آموزش هستید. توجه کنید که دایره ها نیز باید دو مرتبه کوچکتر باشند و این تقریبا غیرممکن به نظر می رسد چگونه یک دایره دو برابر بزرگتر رسم کرد، اگر شما حتی اندازه دایره اصلی را نیز نمی دانید؟

جواب این است که ما حداقل به دو عنصر نیاز داریم تا بتوانیم در مورد نسبیت حرف بزنیم. مهم نیست که اندازه اولین المان چه مقدار است این نمی تواند بی نسبت باشد، اگر فقط یکی از آنها باشد! بنابراین بیایید یک بار دیگر امتحان کنیم. فقط دایره اول را بکشید.

 


گام چهارم:

حالا دو خط که از مرکز دایره می آید را فرض کنید. سومین خط فرضی را رابط بین دو دایره در نظر بگیرید. می توانید زاویه ای را که ایجاد می شود را ببینید؟ بدون اضافه کردن دومین دایره برای حالا، این خط را بر روی تصویرتان بکشید.

اگر شما با دیدن زاویه مشکل دارید، سعی کنید که زاویه را درست به سه قسمت تفسیم کنید، سپس هر یک از این سه را به سه قسمت دیگر تقسیم نمایید. هریک از اینها 10 درجه خواهد بود.

 

گام پنجم:

حالا نیازمند قرار دادن فاصله هستیم. چه تعداد دایره می تواند ببین دو مرکز در تصویر اصلی قرار بگیرد؟ این رابطه را به تصویرتان اعمال کنید. برای اولین بار این بهترین تصویر برای چاپ اصلی و کشیدن دایره های دیگر به صورت طبیعی است، بعدتر شما می توانید تنها با وانمود کردن آنها را بکشید (مداد را درست بالای کاغذ / صفحه بگیرید و دایره ها را در ذهن تان ببینید)

 

گام ششم:

این تقریبا انجام شده است! حالا نیاز داریم تا اندازه دومین دایره را در رابطه با بزرگتر چک کنیم. یک روش خوب برای این موضوع تصور دومین دایره درون اولین است تا با دقت نسبت ها را ببینید.

 

گام هفتم:

انجام شد! شما می توانید بار دیگر از خط کش استفاده کنید تا دقت کارتان را ببینید. این روش واقعا برای زمان که چشمان تان نمی توانند نسبت ها را هنوز ببینید، خوب است، و با گذشت زمان شما شاید دیگر احتیاج به رسم عناصر راهنما نداشته باشید.

 

گام هشتم:

  • یاد بگیرید که نسبت ها را هرجا ببینید. به اطراف بنگرید و از خود بپرسید بلندی انگشتانتان نسبت به دست تان چقدر است؟ چه تعداد سرمی تواند در طول سگ من قرار بگیرد؟ چه المانی از صورت می تواند کاملا بین چشم ها قرار بگیرد؟ این آموزش می تواند در زمان های از دست رفته شما انجام بگیرد و این همچنین تمرکز شما را زیاد می کند، با گذشت زمان چشمان شما یاد خواهند گرفت که خود به خود این کار را انجام دهند!
  • اگر شما با دوباره ایجاد کردن اندازه ها مشکل دارید (برای مثال، شما دو دایره هم شکل رسم کنید و آنها همیشه متفاوت باشند) از تمرین دوباره آن اجتناب نکنید. تا آنجا که می توانید این دو دایره را مثل هم رسم کنید، سپس همین کار را با مثلث ها، مربع ها و چیزهای دیگر انجام دهید. این مشکل باید قبل از انجام هر آموزش دیگری حل شود، چون این پایه مهارت های دیگر است.
  • اینترنت پر از آموزش های ساده و گام به گام است که هیچ مهارت طراحی واقعی را ندارد، اما آنها برای تمرین نسبت ها عالی هستند. با تصاویر ساده برای بچه ها شروع کنید و زمانی که احساس دلگرمی می کنید ادامه دهید. دوباره تذکر می دهم که قبل از یاد گرفتن این مهارت های پایه جلوتر نروید. هیچ چیز بزرگری نمی تواند بر روی پایه ضعیف ساخته شود.


 

4- دست های تان را آزاد کنید

مشکل شما: شما خطوط موازی و متقارن را بسیار سخت می یابید.. خط دوم همیشه و به هر طریقی به مسیر اشتباه می رود.

 

گام اول:

این زمان هایی که شما بسیار سخت تمرین می کنید اتفاق می افتد. شما می خواهید که دقیق باشید و به عنوان یک نتیجه شما بسیار آرام و با دقت رسم می کنید، دستان شما بیشتر مواقع اشتباه می کنند. سعی کنید هر دو خط را سریع بکشید این چیزی را تغییر نمی دهد؟ اگر جواب بله است، خب، خوشحالم که تونستم کمک کنم! اگر نه یک مقدار تمرین نیاز است.

کشیدن مارها عالی ترین و پیچیده ترین تمرینی است که می توانم به آن فکر کنم. این به شما اجازه می دهد که نسبت ها را تمرین کنید، طول ها را طرح ریزی کنید، اندازه و زوایا را تغییر دهید و از همه مهمتر این به دستان شما آموزش می دهد که به زیبایی حرکت کنند. اگر شما در حال خواندن این پاراگراف هستید، شما شاید با مارها هم مشکل داشته باشید آنها در یک نقطه ضخیم می شوند و بعد نازک و دوباره ضخیم، کلا آشفته و اشتباه هستند. اما ما می توانیم آن را درست کنیم!

با یک سطر از دوایر شروع کنید، هر یک از آنها کوچک تر از قبلی باشد. آخر سطر یک نقطه تنها باشد.

 

گام دوم:

انتهای قطرهای مشابه را به هم متصل کنید. یک مار ساده درست شده است! البته اینجا چیزهای بیشتری برای یادگیری است.

 

گام سوم:

حالا یک دسته از دایره های شبیه به هم رسم کنید، اما وضعیت عمودی آنها را نیز تغییر دهید.

 

گام چهارم:

آنها را بار دیگر به هم متصل کنید.

 

گام پنجم:

بیایید سطح سختی را افزایش دهیم. کاری مشابه قبل انجام دهید، اما این بار فضاهای بیشتری بین دوایر قرار دهید.

 

گام ششم:

متصل کردن دوایر این بار ممکن است سخت تر باشد، چون شما نیاز دارید تا کمان بزنید. این یک تمرین واقعی است. مارهای بزرگ و کوچک، صاف و درهم پیچیده با استفاده از فاصله های بیشتر بین دایره ها بکشید، همیشه شما می بینید که شما کار درست را انجام داده اید. اگر شما این کار را به اندازه کافی انجام دهید، دست شما باید حرکت مناسب را یاد بگیرد.

 

گام هفتم:


  • مارها! تعداد زیادی از آنها را بکشید، آنها سریع و آسان هستند.
  • یک دسته از خطوط موازی و موج ها را تا آنجایی که ممکن است رسم کنید. اجازه بدهید دست تان احساس آزادی کنند!
  • خطوط موجیی را زمانی که تلویزیون تماشا می کنید یا مقاله در اینترنت می خوانید رسم کنید. مهم نیست که چه چیزی رسم می کنید. فقط به دست تان یاد بدهید که چگونه آزادانه و بی مبالات حرکت کنند.

 



5- یاد بگیرید که اشیاء، چه چیزی هستند و چرا آنها هستند

مشکل شما: شما نمی توانید از روی تصور رسم کنید. همه چیز درست زمانی که آموزش را دنبال می کنید می آید اما سپس شما نمی توانید گام ها را به یاد بیاورید، یا فقط یک وضعیت است که شما به درستی انجام می دهید.

 

گام اول:

شما باید خوشحال باشید که بشنوید این مشکل به آن بزرگی نیست که تصور می کنید. شما فقط باید نگرش تان را تغییر دهید. مشکل شما این است که شما یاد می گیرید که چگونه خطوط را رسم کنید به جای اینکه اشیاء چه چیزی هستند. اینجا دو نوع اطلاعات وجود دارد: زمینه (محل تصویر): نقطه کجاست؟ به چه چیزی مرتبط است؟ فاصله بین آنها چه قدر است؟ چه تعداد از آنها در یک ناحیه قرار می گیرند؟

مسیر: نقطه برای چه چیزی است؟ این نقطه بخشی از چیست؟ این نقاط برای انجام چه چیزی قرار می گیرند؟ این چگونه بر عناصر دیگر تاثیر می گذارد؟

اطلاعات زمینه یک الگو برای کشیدن چیزهای مشابه برای همیشه و دوباره است. یادآوری آن سخت و فقط برای چند مورد مفید است. اطلاعات مسیر بالارفتنی است. به این معنا که زمانی که وضعیت تغییر می کند (وضعیت متفاوت، اندازه، روش) عناصر با یکدیگر میزان می شوند، چرا که

آنها وابسته به نسبت ها هستند نه وضعیت. اینجا یک مثال می آوریم:

اطلاعات ماتریسی سر سگ:

  • بینی  C1
  • چشم C3 
  • دهان C1 -E5 
  • سر A3-E5

اطلاعات سر سگ:

سر از دو دایره ساخته شده است یک «مورد کله» و یک دهان

دهان یک مقدار بزرگتر از وسط کله است

چشم دایره ای شکل است و در مرکز کله شروع می شود و دهان را لمس می کند.

بینی بالای دهان قرار می گیرد، این به بزرگی چشم است (و غیره)

 

اگر شما دوست دارید که چیزهایی را تغییر دهید، برای مثال دهان را باز کنید، اطلاعات زمینه ای از بین می روند. این فقط در اندازه درست می شود و بقیه غیر فایده است زمانی که شما می خواهید یک فضای سه بعدی ایجاد کنید. پس چگونه در مسیر یاد می گیرید؟


گام دوم:

یک شی ء را در نظر بگیرید و آن را تحلیل کنید. اینجا دو روش برای فکر کردن در مورد آن وجود دارد (ما از لیوان به عنوان مثال استفاده کردیم):

  • یک لیوان از یک مستطیل درست شده است، و یک مثلث صاف زیر آن قرار دارد، یک خط کاملا طولانی و یک مثلث دوباره.
  • لیوان از یک شکل دوک مانند تشکیل شده است که شامل یک بخش دایره ای در لبه ی آن است. قسمت بالایی می تواند به داخل خم شود تا امکان لغزش حباب را کم کند. قسمت پایینی به آرامی با یک پایه ی ضخیم ترکیب می شود. پایه نیز با یک ساپورت دایره ای ترکیب می شود.

شما چه فکری می کنید؟ کدام تعریف یک لیوان را به درستی توصیف می کند؟ اولین تعریف سریع و عالی است زمانی که شما طراحی را آغاز می کنید اما این تنها به شما اجازه می دهد که یک وضعیت خاص را رسم نمایید. شما ممکن است سعی کنید که به جهان سه بعدی وارد شوید، چشم انداز را بیاموزید، تعدادی حرکت اضافه کنید و ناگهان متوجه می شوید که شما واقعا نمی دانید که چگونه باید یک لیوان را رسم نمایید.

 

 

گام سوم:

مثال دیگر آناتومی بدن است. شما ممکن است منحنی های بدن را در یک وضعیت یاد گرفته باشید اما این چیزی در مورد آنچه که یک بدن مشابه زمانی که می دود / می نشیند / پرواز می کند به شما نمی گوید. هرگز یک «چرا»ی ساده که قدرتمند است نبوده است.

چرا این بخش برآمده است؟ این برای چه استفاده می شود؟ چرا این کوتاه / بلند است؟ چرا این قسمت به یک بخش خاص متصل است؟

 

گام چهارم:

  • کپی کردن خطوطی را که می بینید و از روی بی فکری می کشید را متوقف کنید. سعی کنید اشیاء را به عنوان یک کل بفهمید. اگر شما بفهمید که چرا چیزی شبیه به این ساخته و طراحی شده است شما قادر خواهد بود تا آن را اصلاح کنید و چیزهایی را ایجاد کنید که بدرستی برای شماست بدون آنکه قوانین را زیر پا بگذارید؛
  •  اشیاء را حتی زمانی که طراحی نمی کنید تحلیل کنید. در یک صف، در یک اتوبوس، منتظر کسی به اطراف بنگرید و از خود بپرسید. چرا آن شبیه به این است؟ هدف آن چیست؟ با هر جواب به «چرا» شما به سمت یک پایه بزرگ از اطلاعات مسیر در سرتان نزدیک می شوید. شما شگفت زده خواهید شد که این چقدر کمک می کند!

 

حالا شما آماده طراحی هستید!

اگر شما آموزش را به دقت دنبال کردید، بعد از مقداری تمرین شما باید بتوانید که آموزش های متوسط را بی وقفه دنبال کنید. هرچند این تمرین ها به نظر خسته کننده برسد اما ضروری و نیاز است که آنها را فرابگیرید. اگر شما آنها را انجام دادید و آنها به نظر کم آمدند. این عالی است. شما آماده هستید! اما اگر شما مقداری مشکل داشتید، این واقعا بهتر است که اینجا متوقف شوید و تا زمانی که بر آنها پیروز شوید تمرین را ادامه دهید.

نظرات  (۸)

جالب بود مرسی
عالییی  مرسیییییییی
مرسی خیلی اموزش مفیدی بود
خیلی خوب یاد گرفتم


سلام خیلی ممنون نحوه آموزش عالی بود خدا خیرت بده
خیلی عالی بود.اگه فایل کامل یا کتابشو دارین ممکنه بران ایمیل کنین؟ممنونم
awliiiiiiiii boooooood merciiiii :)
ممنون خوب بود خواهشن اگر ممکن هست فیلم اموزشی هم تو سایت بذارین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی