ساخت یک فنجان قهوه واقعی با Smart Objects :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۸بهمن

مشخصات آموزش:

زمان حدودی: 3 ساعت
درجه سختی: پیشرفته
نرم افزار های استفاده شده: ادوبی فتوشاپ
منبع: psd.tutsplus.com



آنچه شما در این آموزش خواهید ساخت

در اموزش امروز ما به شما نشان میدهیم چطور یک فنجان قهو واقعی با یک برچسب قابل تنشیم با استفاده از Smart Objects در فتوشاپ خلق کنید.

آنچه در این آموزش نیاز دارید



قدم اول

ابتدا یک پرونده 1500 x 2200px با رزلوشن 300dpi خلق میکنیم. لایه پس زمینه را با رنگ #c2c2c2 پر میکنیم.
 

قدم دوم

در اینجا شما بخشهایی که برای ایجاد فنجان قهوه لازم داریم را می‌توانید ببینید.

قدم سوم

با تنظیم چند خط راهنما شروع میکنیم یکی در وسط محور عمودی در 750px ویکی در وسط محور افقی در 1100px.

قدم چهارم

با ایجاد فنجان  شروع میکنیم. با ابزار pen سطح خارجی فنجان را درست میکنیم. وقتی یک طرف درست شد آن را انتخاب کنید و Cmd/Ctrl + Alt + T را برای ایجاد کپی فشار دهید، نقطه شاخص را به مرکز منتقل و روی shap کلیک راست نمایید و Flip Horizontal را انتخاب کنید. بخض پاییینی را با ابزار Ellipe  درست میکنیم، روی خط راهنمای عمودی کلیک کرده و نگه دارید و کلید Alt  بر روی کیبورد فشار داده و نگه دارید تا نسبت به خط مرکز قرینه شود. یک لایه جدید خارج از اشیا درست کنید و آن را سفید (#ffffff) رنگ کرده و نام آن را cup بگذارید.

قدم پنجم

مراحل مشابه را برای ایجاد برچشسب تکرار کنید.

قدم ششم

کلاهک به طریق مشابه ایجاد میشود، وقتی کلاهک را ساختید ازتغییر آن از اضافه (+) به path  به حذف (-) مطمئن شوید.

قدم هفتم

برای ایجاد سطح داخل کلاهک، بیضی پایین کلاهک را کپی کرده و آن راتغییر داده و به path اضافه میکنیم وآن را با خاکستری (#adadad) رنگ کنید.

قدم هشتم

حلقه کلاهک را به طریق مشابه همانندفنجان بسازید مطمئن شوید بیضی پایین هم سایز با کلاهک افقی است.نام آن را lid_ring بگذارید.

قدم نهم

الان تمام قسمتهای لازم برای فنجان قهوه درست شده است حالا شما میتوانید مقیاس ها را درست کنید، آن فنجان قهوه حدودا 1100pxارتقاع و 650px عرض دارد.مطمئن شوید لایهای شما به همان ترکیبی که دیده میشود قرار دارد.

قدم دهم

الان زمان آن است که قسمت ها به زندگی برگردند، ما با فنجان شروع میکنیم. یک شی کمی بزرگتر از فنجان درست کنید. یک gradient fill  همان طور که درپایین نمایش داده شده است درست کنید.یک لایه جدید در بالای gradient fill  بگذارید. gradient fill   ولایه جدید را انتخاب و Cmd/Ctrl + E رابه منظور ترکیب فشار دهید.

تغییر سایز (Free transform (Cmd/Ctrl + T)) لایه از شی فنجان پیروی میکند.با لایه انتخاب شده کلیدهای ALT + Cmd/Ctrl + G را فشار داده تا یک Clipping mask ایجاد شود الان لایه gradient  تنها جایی که فنجان هست قابل مشاهد است.

قدم یازدهم

با ابزار pen یک مسیر زیر فنجان ایجاد کرده که از قوس پایین فنجان ها پیروی میکند. یک لایه جدید بر روی لایه gradient ایجاد کرده ونام آن را bottom_shadowبگذارید، مسیر را با یک براش نرم به رنگ سیاه (#000) stroke نمایید. بالایه انتخاب شده ALT + Cmd/Ctrl + G را فشار داده تا یک  Clipping mask ایجاد شود .

قدم دوازدهم

برای ایجاد gradient  کلاهک همان کاری را که برای فنجان کردید انجام دهید. اما زمانیکه به transform شی رسیدید ابزار را روی free transform  روی حالت warp قرار دهید تا لایه gradient   بتواند شی کلاهک را بپوشاند. فراموش نکنید که یک لایه جدید درست کرده و قبل از تبدیل  ،آن لایه را با gradient  ترکیب کنید.

قدم سیزدهم

همانطور که سایه پایین فنجان را درست کردیم، سایه پایین کلاهک را درست می‌کنیم. نام لایه آن را lid_bottom_shadow بگذارید. در ادامه ما نیاز به ایجاد یک سایه روشن در بالا داریم. این کار را به طریق مشابه انجام دهید، اما از یک brush سفید استفاده کنید و نام آن را top_highlight بگذارید.


قدم چهاردهم

بر روی لایه lid_ring دابل کلیک کرده و gradient overlay را همانطور که نشاه داده شده انتخاب کنید و Ok را فشار دهید. سپس بر روی لایه راست کلیک کرده و create layers را انتخاب کنید. نتیجه این کار، ایجاد یک لایه جدید بر روی لایه lid_ring است. نام آن را lid_ring’s Gradient Fill بگذارید.


قدم پانزدهم

یک مسیر با ابزار Pen درست کنید که از انحنا پایین حلقه کلاهک پیروی کند. مسیر را در انتهای قسمت‌های پایینی کمی منحرف کنید. یک لایه جدید ایجاد کرده و نام آن را bottom_shadow بگذارید. لایه جدید را انتخاب کرده و مسیر را با یک Brush مشکی، نرم بزرگ Stroke کنید. یک لایه دیگر اضافه کنید و نام آن را bottom_shadow_2 بگذارید و مسیر را با یک Brush کوچک‌تر Stroke کنید و Opacity هر 2 لایه را به 10% کاهش دهید. حالا یک حلقه کلاهک clipping mask شده وجود دارد.


قدم شانزدهم

یک  path که از حلقه پایینی کلاهک پیروی میکند ایجاد کنید . یک لایه جدید بر روی top_highlight برای کلاهک درست کنید ونام آن را lid_ring_bottom_shadow بگذارید. Path را بایک براش مشکی stroke کنید. فیلتر Filter > Blur > Gaussian blur را انتخاب نمایید واندازه آن را روی 6px تنظیم نمایید.opacity را به 30% تغییر نمایید. یک کپی از لایه بگیرید ونام آن را lid_ring_top_shadow  گذاشته وبه بالا منتق کنید.

حال روی حلقه کلاهک قابل رویت است. Opacity را به 18% تغییر دهید. هر دو لایه را clipping mask  نمایید.

قدم هفدهم

بر روی لایه lid_inside دابل کلیک نمایید و gradient overlay درست نمایید.

قدم هجدهم

حال زمان ایجاد سایه بر روی بر چسب روی فنجان رسیده. جایی که برچسب تمام میشود یک مسیر جدید ایجاد نمایید و لایه جدید بر روی bottom_shadow برای فنجان درست کرده و نام آن را   label_bottom_shadow  بگذارید.

مسیر را با براش مشی stroke  کنید.یک کپی از لایه بگیرید و نام آن را به  label_bottom_shadow_2 بگذارید. و opacity آن را 10% تنظیم کنید. اولین لایه را انتخاب کرده و به  label_bottom_shadow رفته و یکه bur 20px ایجاد نمایید و opacity را 40% قرار دهید.مطمئن شوید هر دولایه تحت clipping mask  فنجان باشند.

قدم نونزدهم

دولایه جدید بر روی لایه برچسب درست کرده و نام آنها را gradient_left  و  gradient_rightقرار دهید. این دولایه را تحت clipping mask برچسب قرار دهید. با ابزار gradient  انتخاب شده gradient  ها راهمانند انچه در تصویر نشان داده تنشیم کنید. حالت blending  هر دو را روی multyplay قرار دهید.

قدم بیستم

برای آنکه فنجان بیشر احساس " round " دهد، مقداری نور بیشتر بر روی برچسب ایجاد کنید.مسیرهایی را در اطراف برچسب ایجا نمایید و لایه جدید را در بالای لایه gradient قرار دهید و آن را clipping mask  برچسب نمایید ونام آن را side_highlights بگذارید. مسیر را با یک براش نرم stroke نمایید و حالت blending  آن را روی Soft Light قرار دهید.


قدم بیست یکم

lid  قالب  shadow  بر روی  labelاست بنابراین با ایجاد path به وسیله pentoolهمان طور که نشان داده شده شروع نمایید. یک لایه جدید در بالای side_highlights, ایجاد نمایید و نام آن را lid_shadow قرار دهید و آن را به گونه تنظیم کنید که  clipping maskبرای label باشد.

Path  را strok  کرده و آن را blur  کنید از حالت blend  لایه را روی multiply قرار دهید و opacity  آن را روی 25% تنظیم کنید.

قدم بیست دوم

قدم 21 را تکرار نمایید ولی لایه را lid_shadow_2 بنامید.

قدم بیست سوم

حال زمان آن رسیده است که چاپ بر روی برچسب(label) ایجاد کنیم. یک path  میسازیم که کمی از برچسب بزرگتر است و آن را یک لایه رنگی solid  میکنیم وآن را با رنگی دلخواه پر مینماییم و نام آن را label_print میگذاریم.Opacity لایه زیرین را کم کرده بنابراین میتوانیید آنچه را که زیر آن است ببینید. این لایه درست بالای لایه برچسب قرار دهید این مککن است باعث شود لایه یک clipping mask داشته باشد.

بر روی لایه راست کلکیک رکرده و آن را Smart Object نمایید.حال میتوانید لایه را free transform  کنید ولی با راست کلیک کردن و انتخاب  edith content  شما همیشه میتوانید لایه را edit  و update کنید به طوری که به یک smart object تبدیل گردد.

Cmd/Ctrl + T را بزنید و سپس آن را مطابق شکل warp نمایید.این مهم است هر دو خط افقی و عمودی به صورت نشان داده شده باشند.

قدم بیست چهارم

بر روی لایه label_print راست کلیک کرده و Edit Content را انتخاب نموده این کار lable  را در پنجره ی جدیدی می آورد. شما میتوانید لایه solid  رنگ را پاک کرده و یک pattern را import  نمایید. به File > Save بروید این کار smart object را update خواهد کرد. در فایل اصلی فنجان شما باید شبیه تصویر باشد.

قدم بیست پنجم

به پنجره label _print  بروید متنی که روی lable قرار میگیرد میتواند هرجایی که شما میخواهید باشد ولی برای آنکه فنجان واقعی به نظر برسد متن را در مرکز قرار ندهید. من محل قرار گیری آن را انتخاب کرده ام آن را خارج از کادر قرار میدهیم.
شما میتوانید هرنوع متنی را در اینجا قرار دهید یا
pattern  را به چیز دیگری تغییر دهید یا از رنگ خاصی استفاده نمایید.

قدم بیست ششم

برای اینکه متن طبیعی تر باشد ما باید تفاوت رنگ در آن ایجاد کنیم. با ایجاد یک لایه جدید در بالای متن "large cofee" شروع کنید و آن را gradiant  بنامید با ابزار Gradient یک رنگ سیاه از یک طرف به وسط ایجاد کنید.

لایه را ایجاد کنید بنابراین لایه یک متن بزرگ به عنوان clipping mask  خواهد داشت و opacity  را روی 28% قرار دهید، یک لایه جدید روی لایه ای که تازه به وجود آورده اید ایجاد کنید و آن را highlight بنامید. با ابزار gradient یک رنگ سفید در یک طرف ایجاد نمایید. همچنین آن را با لایه متن mask نماید. حال کار مشابه را با بقه متن ها انجام دهید.

قدم بیست هفتم

یک لایه جدید روی لایه pattern ایجاد کنید و آن را highlight نام گذاری کنید. یک    brush stroke در میان خط وسط با یک brush نرم سفید بزرگ بسازید. Opacity  لایه را روی 15% قرار دهید از لایه نسخه برداری کنید و یک لایه mask  ایجاد نمایید. لایهmask را انتخاب کرده و یک gradient سیاه از پایین تا وسط ایجاد نمایید. بنابراین قسمت پایین لایه به سمت پایین محو میشود از opacity  بالا تا صفر در پایین.opacity  لایه را به 20% تغییر دهید. لایه label_print را ذخیره کنید و ببنید. Lable تمام شده است.

قدم بیست هشتم

سایه روشن های قسمت های کناری برچسب (lable)  برای این چاپ تیره است، بنابراین حالت blending  آن‌ها را به screen تغییر داده و opacity را 70% قرار دهید.

قدم بیست نهم

برای اینکه فنجان  طوری به نظر برسد که روی چیزی قرار دارد، به سایه نیازاست. به لایه فنجان بروید و shape پایین را کپی کنید یک لایه fill جدید ایجاد کنید با shape  کپی شده و آن را shadow  بنامید. آن را روی لایه زمینه قرار دهید بروید به:

Filter > Blur > Motion blur  و یک blur  225px بسازید وسپس یک Gaussian blur با blur  6px بسازید.

یک نسخه از لایه ایجاد کنید و لایه اولی را بکشید تا جایی که عرض آن %120 شود و opacity  را به 20 % کاهش دهید. سایر لایه ها انتقال دهید. بنابراین عرض آن را به 80% کاهش میابد و opacity آن را تا 60% پایین آورید.

قدم سی‌ام

تمام لایه ها به جز لایه background را انتخاب کرده Cmd/Ctrl + G را بزنید تا آن ها را group کنید وآن group رابه نام cup تغییر دهید.از group نسخه دیگری بگیرید و Cmd/Ctrl + E را فشار دهید تا ادغام شوند. لایه جدید را Transform نمایید. Ca آن 60% میباشد که یک سایز اصلی می باشد و آن را به سمت چپ حرکت دهید برای اینکه تصویر بیشتر جالب به نظر برسد آن را به گونه ای میکنیم که انگار با فکوس کوتاه عکاسی شده باشد. Filter > Blur > Lens blur  و  radius  آن را  21pxتنظیم نمایید. یک نسخه ایجاد کرده و نجان جدید را به یک طرف ببرید.

قدم سی یکم

برای اضافه کرن برخی جزئیات به تصویر یک قاشق چای خوری خواهیم ساخت. از تکنیک مشابه که برای فنجان استفاده کردیم باری ساخت قاشق استفاده میکنیم. لایه را رنگ کنید و آن را stirrer بنامید بر روی لایه راست کلیک نمایید و گزینه Convert to Smart Object را انتخاب کنید. حال نوبت آن است که آن را در مکانی قرار دهیم. یه نظر میرسد آن را درکنار فنجان بزرگ قرار دهید.

قدم سی دوم

به نظر می رسد که قاشق از چوب ساخته شده باشد، بنابراین اگر دوست دارید میتوانید یک texture به آن اضافه کنید یا حالت چوب را با ایجاد بافت وخراش آن ایجاد نمایید. ما بافت چوبی را با خراش ایجاد میکنیم.

با باز کردن smart object شروع کنید و یک لایه با رنگ #9f7948 ایجاد کنید، یک لایه جدید روی لایه رنگی ایجاد نمایید آن را grains  بنامید و به Filter > Render > Clouds  سپس  Cmd/Ctrl + Tفشار دهید ولایه را بکشید تا جایی که طول آن ca 400% شود. به Filter > Blur > Motion blur  و تنظیمات آن را 200px blur با . ( + /-) 90 degree  

سپس به Image > Adjustments > Posterize, و  level 20 را انتخاب کنید. Cmd/Ctrl + L را فشار دهید و کنتراست بیشتری به لایه بدهید. حال ما نیاز به کمی بافت داریم، Filter > Noise > Add Noise  و  amount to 50%تنظیم نمایید.

حال به  Filter > Blur > Motion blur و یک  10px blur بسازید با (+/-) 90 degree angle. حالت blending  را روی multiply قرار دهید.

برای دادن مقداری عمق به grains  نسخه دیگری از لایه grains  ایجاد کنید نام آن ار به highlights تغییر دهید. و آن را invert  (Cmd/Ctrl + I) کنید.به Cmd/Ctrl + L بروید و تغیرات 75-1,0-140 اعمال نمایید. حالت blending را روی screen  و opacity  رابه 50% تغییردهید. لایه را زیر grains  قرار داده و آن را 1 pixel به راست و 1 pixel به پایین حرکت دهید.

تمام لایه های ایجاد شده را انتخاب کنید و آن ها رابه شکل قاشق با استفاده از clipping mask در بیاورید.

قدم سی سوم

یک متن یا شکل به قاشق اضافه کنید و آن را در properties همانند زیر انجام دهید. Smart objct قاشق را ذخیره و ببندید.

قدم سی چهارم

روی پنجره preview  لایه stirrer smart objec، Cmd/Ctrl click نمایید تا شکل انتخاب شود. یک لایه زیر stirrer ایجاد کنید و مجموعه را با رنگ مشکی پر کنید یک نسخه از لایه ایجاد نمایید و آن را tirrer_side و stirrer_shadow بنامید.با یک لایه shadow زیر هردوی آن‌ها.

Cmd/Ctrl + T  را فشارتا لایه  free transformشود برای ایجا ضخامت بیشتر آن را کمی به سمت پایین حرکت دهید. شما ممکن است بخواهید مقداری آن را کج نمایید بنابراین انتهای آن باید کمی نازکتر باشد.

لایه stirre_side راانتخاب کرده و با یک brush مشکی با hardness 100%. انتهای حذف شده را رنگ کنید تا کنارها به قاشق متصل گردد. بر روی لایه دبل کلیک نماید در properties و  color overlayرا ایجاد کنید. بر effect لایه راست کلیک کرده و creat layers را انتخاب کنید.

یک لایه جدید بالای stirrer_side  و نام آن را  highlightsمینامیم و آن را به لایه stirrer_side ، Mask  نمایید.با یک brush سفید و نرم یک طرف مقداری سایه روشن ایجاد کنید، تنها مقداری سایه روشن ایجاد کنید تنها مقداری اختلاف  در رنگ ایجاد کنید، حالت blending  را overlay کنید.

قدم سی پنجم

برای ایجاد افرودن مقداری سایه روشن به بالای قاشق بر روی لایه stirrer smart object لایه جدید ایجاد کنید و تنظیمات را روی mask down  قرار دهید. یک  brush سفید بزرگ (>1000px) انتخاب کنید و یک نقطه در وسط قاشق بگذارید. Opacity vh fi 58% و حالت blending را  به screen تغییر دهید.

نسخه دیگر از لایه highlights بسازید و آن را در زیر قرار دهید حالت blending  را Overlay و opacity را  20%.قرار دهید.

لایه  highlights را انتخاب و bevel and emboss را بسازید در بالای لایه stirrer smart object و تنظیمات shadow را تغییر دهید مطابق تصویر.

قدم سی ششم

لایه stirrer_shadow را انتخاب کنید و فیلتر Motion blur  و  Gaussian blurرا مطابق زیر اعمال کنید.

قدم سی هفتم

یک new guide ایجاد کنید و horizontal آن را مطابق  شکل اعمال نمایید. یک لایه جدید بالای background بسازید و آن را highlight بنامید و در مرکز آن large Radial Gradient بسازید.

نسخه ای دیگر از لایه ایجاد کنید و نام آن را تغییر دهید لایه بالایی را highlight_top و پایینی را highlight_bottom دولایه را ماسک کرده  تنها میتوان منطقه مربوط را دید.

لایه ماسک و لایه highlight_top را از هم جدا کرده (Unlink) و transform کرده  سپس  opacity  لایه بالا را روی 90% قرار دهید. دوباره لایه را ماسک کرده و relink  کنید.

قدم سی هشتم

یک لایه مشکی ایجاد کرده و آن را ماسک کنید و نام آن را low_light گذاشته و opacity  را 30% قرار دهید (مطابق با شکا عمل نمایید)

نتیجه

در انتها یک قاب و یک متن در گوشه تصویر قرار داده ایم.

 

 




۱۶۴۶نمایش ۹۲/۱۱/۰۸

نظرات  (۲)

سلام
خیلی ممنون از آموزشتون
اگه ممکنه آموزش طراحی یه اندروید رو هم بزارید
ممنون
از لیوان قهوه داغتون متشکرم.
برای این فصل سرد خیلی مناسب!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی