چگونگی ایجاد یک اینفوگرافیک جذاب :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۰اسفند

مشخصات آموزش:

زمان حدودی: 2 ساعت
درجه سختی: متوسط
نرم افزار های استفاده شده: ادوبی ایلستریتور
منبع: design.tutsplus.com


آنچه که در نهایت خلق خواهد کرد


در این آموزش شما یاد می گیرید که اطلاعات خسته کننده نیستند، آن ها می توانند زیبا باشند. چگونگی استفاده از ابزار گراف(graph tools)، تکنیک های تصویر و فن چاپ برای ساختن اینفو گرافیک درست و الهام بخش در Adobe Illustrator را فرا می گیرید.

- مدارک خود را جمع آوری کنید

گام نخست

با استفاده از Rectangle Tool برای ترسیم یک شکل شروع کنید. به آن یک محور ظریف gradient tool بدهید.



گام دوم

همه طرح برپایه گرید هایی از چهار ستون است. برای ایجاد ستون ها اول مستطیل را انتخاب و یک guide را به سمت مرکز شکل درگ کنید. به سمت چپ و راست نیز guide را درگ کنید. نکته: نشان دادن سریع خط کش به وسیله فشردن Command-R میسر می گردد.



گام سوم

شکل را تا guide آخر چپ و مرکزی متراکم کنید. حالا، یک guide دیگر اضافه کنید که در مرکز شکل متراکم شده است.



گام چهارم

شکل را به سمت راست منتقل کرده و guide دیگری به مرکز آن اضافه کنید.



گام پنجم

با استفاده از Rectangle Tool یک مستطیل باریک سفید در خط مرکزی که به پهنای فاصله بین دو ستون باشد ترسیم کنید. Guide ها را به دو طرف مستطیل کوچک اضافه کنید و guide مرکزی را پاک کنید. نکته: guideها به صورت پیش فرض قفل هستند. به منظور پاک نمودن guide به منوی View > Guides > رفته و Lock Guidesغیر فعال کنید. سپس روی guide کلیک کرده و کلید deleteرا فشار دهید.



گام ششم

فرایند را برای دیگر ستون ها با نتیجه نهایی که در زیر آورده شده تکرار کنید. مستطیل نارنجی را تا کمی بزرگتر از آخرین guide ها بزرگ کنید.                        



2- عنوان و سربرگ درست کردن

گام نخست

من علاقه مندم مهمترین تصاویر را اول قرار دهم و سپس در جداول فرعی و گراف ها کار کنم. توجه داشته باشید به مقیاس و تعادل از زمانیکه به قرار دادن جزئیات در صفحه شروع کردید. در زیر ترکیب متون باریک و پهن مکمل یکدیگرند.



گام دوم

در ابتدا شما می توانید با قرار دادن تصویر اصلی که به قرار دادن برخی سلیقه های دیداری کمک می کند، شروع کنید. من استفاده کردن از دوایر به گونه ای که با جهت گیری خیلی کشیده طرح همراه است انتخاب می کنم. با استفاده از Ellipse Tool تعدادی دوایر دلخواه با سایز بندی متنوع ترسیم کنید.



گام سوم

به دایره ها تنوعی از رنگ ها gradientبدهید.

برای دستیابی به gradient از پیش تعریف شده Illustrator به Window > Swatch Libraries > Gradients > Bright's بروید.



گام چهارم

من گروه نخست از دایره ها را در کنج قرار دادم و آن ها را به خارج از برگ بسط دادم.



گام پنجم

برای حصول اطمینان از لبه هایی مرتب و تمیز ما دایره هارا می بریم بنابراین آن ها به نظر میرسند که در جائیکه صفحه تمام شده آن ها نیز ایستاده اند. اولا یک مستطیل خالی و stroke ترسیم کنید. مطمئن شوید مستطیل جلوی دایره ها است. دایره ها و مستطیل را انتخاب کنید و سپس به Object > Clipping Mask > Make بروید.



3-ایجاد گراف pie

گام نخست

من تنوعی از گراف ها را در این اینفو گرافیک استفاده میکنم. برای ایجاد یک pieگراف مناسب بر روی یک گراف متناسب کلیک کنید و آن را به سند خود برای ایجاد یک گراف با سایز خاص درگ کنید. گراف اولی که ما اطلاعات آن را طرح میکنیم، 50 آموزش با 39 استاندارد بودن و 11 پاداش بودن است. گفته شد که 39 را در باکس اول و 11 را در دومی وارد کنید. کلید tab را برای رفتن به باکس بعدی فشار دهید. هنگامیکه بر روی آیکون تیک در بالای سمت راست کلیک کنید، کار تمام می شود.



گام دوم

بیشتر ظ.اهر همه گراف ها بوسیله دست ایجاد میگردد. شما این مطلب را همانطور که در زیر نشان داده شده است خواهید پذیرفت. اگر شما راضی هستید بر روی ok کلیک کنید. نکته: بعد از طرح شدن گراف شما شما به راحتی می توانید بوسیله Control-Click بر روی آن آن را ungroup کنید و به Data برای ویرایش بیشتر اطلاعات بروید.



گام سوم

این گام یک موضوع از اولویت ها است. من چگونگی بودن محدوده کوچک خاکستری در سمت چپ را دوست ندارم بنابراین گراف را با استفاده از Reflect Tool فلیپ کردم.



گام چهارم

به صورت دستی شماره و کلید گراف را اضافه کنید.



4-جایگذاردن گراف شما

گام نخست

همانگونه که توقع دارید، من از گرید ها به عنوان پایه هایی برای میزان پهنای گراف ها استفاده می کنم. برای ایجاد یک خط تقسیم بین گراف ها از Pen Tool استفاده کنید و یک خط عمودی ترسیم کنید. در پانل Stroke ، Dashed Line را انتخاب کنید و 2pt را در باکس اول وارد نمائید. نکته: برای strokesترسیم شده قبلی با مقیاس، به چک کردن یا عدم چک Scale Strokes و Effect در پانل اولویت ها Command-K برای دستیابی به strokes با مقیاس و بدون مقیاس استفاده کنید.



گام دوم

برای ایجاد افکت به ترسیم دوخط احتیاج داریم یکی تیره تر و دیگری روشن تر. 



گام سوم

خط تیره تر را کمی بالاتر از خط روشن تر برای ایجاد حالتی خیالی از نور تابیده از بالا قرار دهید.



5-ایجاد گراف ستونی

گام نخست

گراف بعدی که من ایجاد خواهم کرد گراف ستونی است. دوباره برای ایجاد سایز گراف انتخابی شما click-drag کنید. اندازه ها ی گراف خود را وارد کنید. مقیاس ها در سمت چپ به طور اتوماتیک برا پایه تنوعی که وارد کردید،تولید می گردد. بعد از اتام آن بر روی تیک کلیک کنید.



گام دوم

گراف هایتان را Ungroup کنید تا بتووانید ویرایش های دیداری را بر روی آن ایجاد کنید. در زیر من گراف را ممتراکم کردم بنابراین آن نسبت به پهنای آن بلند تر بنظر میرسد. البته من می توانستم فقط باکسی برای بلندی گراف ترسیم کنم اما این دور از حقیقت است.



گام سوم

در زیر من می خواهم متنی را تنظیم کنم که با پهنای گراف تنظیم شود. برای انجام آن از Text Tool و click-drag از بالای دایره هایلایت شده به پایین محدوده هایلایت شده استفاده میکنم. این محدوده متن  را به گونه ای که اطلاعات دقیقا بین guides فیت باشد پیش تعریف خواهد کرد. 




 6- ایجاد گراف توده ای تصویری

گام نخست

برای ایجاد تمثال یک انسان، از اشکال ساده استفاده کنید. با Rounded Rectangle Tool شروع کنید. شعاع لبه ها را با نگاه داشتن نشانه ها Up و Down همنطور که در تصویر ترسیم شده است تنظیم کنید.



گام دوم

یک مستطیل بدون لبه های گرد برای قسمت میانی بدن ترسیم کنید.



گام سوم

از یک مستطیل لب گرد برای شانه ها استفاده کنید.



گام چهارم

سرانجام، از یک دایره برای سر استفاده کنید. همه شکل ها را که انسان را در بر دارد انتخاب کنید و در Pathfinder روی Unite کلیک کنید.



گام پنجم

برای ایجاد یک گراف مناسب تر ما از انسان برای بیان اطلاعات استفاده خواهیم کرد. برای ترسیم گراف هم ارتفاع انسان از طریق Stacked Column Graph Tool کلیک و درگ می کنیم. مقادیر خود را وارد و سپس روی تیک کلیک کنید.



گام ششم

از شر شماره ها و خطوط خلاص شوید. از پانل Pathfinder مجددا استفاده کنید، بر روی Divide کلیک کنید. حالا هر بخش از انسان شما به یک مقطع مناسب تقسیم شده است. هم شکل ها را Ungroup کنید و از شر شکل های خاکستری دور لبه ها خلاص شوید.



گام هفتم

هر مقطع از انسان را بوسیله انتخاب آن با استفاده از Selection Toolو فشار دادن یکبار up یا down جدا کنید.



گام هشتم

برای ایجاد قیچی شما به استفاده از Pen Tool و ترسیم دست آزاد شکل همانطور که می بینید احتیاج دارید.



7-ایجاد گراف خطی

گام نخست

این گراف با استفاده از Line Graph Tool ایجاد شده است.



گام دوم

یک راهنما به زیر و آمار و ارقامی به بالای نقاط به صورت دستی اضافه کنید.



8-جزئیات نهایی را اضافه کنید

گام نخست

آخرین گراف با استفاده از Stacked Bar Graph Tool ایجاد شده است. دوباره جزئیاتی به صورت دستی اضافه کنید.



گام دوم

برای اضافه نمودن تعدادی جذابیت به طرح من در پشت گراف ها گراف دایره ای گذاشتم. این یک راز برای فرآیند نیست برای آن است که بهتر به نظر برسد و به تعادل طراحی کمک کند آن را تجربه کنید.



گام سوم

برای ایجاد فهرستی از توضیحات یک text box ترسیم کنید.



گام چهارم

به منظور پل زدن میان دو باکس بر روی علامت جمع در زیر و گوشه سمت راست کلیک کنید و سپس هر جای دیگر صفحه کلیک کنید و یک text box مشابه پیوسته ایجاد خواهد شد.



گام پنجم

وقتی با مقادیر بزرگی از text سروکار دارید این یک این ایده خوب برای ایجاد سبک ها،برای متن ها است. در این مورد من یک سبک برای تاریخ و عنوان آموزش ایجاد کرده ام. سبک ها تغییرات همه متن در یک مرتبه را آسان می کنند اگر حتی شما به برگشتن و ایجاد تغییراتی در رنگ، اندازه ، فونت و غیره احتیاج داشته باشید. برای ایجاد یک سبک ابتدا متنی که شما می خواهید سبک باشد انتخاب کنید بعدا در پانل Character Styles (اگر شما یک پاراگراف از متن را سبک می کنید از Paragraph Styles استفاده کنید ) بر روی Create New Style کلیک کنید.



گام ششم

بر روی new style در پانل Character Styles دابل کلیک کنید تا option های پانل بازگردد. در پانل option برای دستیابی به متنی با آنچه مناسب است و دوست دارید تنظیمات را انجام دهید. بر روی OK کلیک کنید. توجه:  اگر چه Preview را چک می کنید، سبک های جدید که بکاربرده نشده اند نمی توانند نمایش داده شوند.



گام هفتم

با متن شما که شما می خواهید سبک باشد و هنوز های لایت است، به آهستگی روی سبک در پانل Character Stylesبرای به کاربردن سبک دابل کلیک کنید.



گام هشتم

من یک سبک برای عنوان آموزش و یک سبک برای تاریخ ایجاد کرده ام.




گام نهم

طرح تان را بوسیله اضافه کردن هر جزئیات مربوطی در زیر آن تمام کنید.




تمام شد! شما چگونگی ایجاد یک اینفو گرافیک مدرن را آموختید.  


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی