معرفی هنرمند: بیژن صیفوری :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۳اسفند

بیژن صیفوری، زاده‌ی ۱۶ اردیبهشت ۱۳۴۷ در کردستان ایران، را می‌توان به عنوان طراحِ گرافیک، مدیر هنری، عکاس، نویسنده و استاد دانشگاه شناخت. کودکی و نوجوانی اش، در میانهٔ انقلاب و جنگ، در شهرهای مرزی غرب ایران می گذرد. اولین کارهای او در ده سالگی، هم زمان با انقلاب ۱۳۵۷ در نشریات آن دوران به چاپ می رسند. در نوجوانی و در نبود امکانات چاپی در شهر سنندج، اولین پوسترهای خود را با استنسیل در اندازه‌های بزرگ تکثیر می کند. پس از قبولی با رتبه‌ی اول در کنکور ۱۳۶۶ و ورود به دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران، از ۱۳۶۷ در استودیوی شخصی‌اش در تهران به کار حرفه ای می پردازد. پس از سال‌ها کارِ حرفه‌ای به عنوان مدیر هنری و طراح گرافیک، بیژن می گوید: «...دیزاین برای من تنها یک حرفه نیست، یک سبکِ زندگی ست. طراحی گرافیک، رسانه ای است مفهومی، که دیدگاهِ ویژه‌ای به من داده.»

صیفوری که مدیریت هنری و طراحی گرافیک برای صدها پروژه فرهنگی هنری و ده ها ناشر و مجله را در کارنامه خود دارد، همچنین داور و نمایشگاه گردان برای بسیاری از رویدادهای هنر معاصر ایران بوده است. او در ادامه‌ی فعالیت‌های خود، از سال ۱۳۸۰ گروه رنگ پنجم را به همراه ۴ تن دیگر از طراحان هم نسل خود پایه‌گذاری می‌کند، و در سال ۱۳۸۳ به پیشنهاد مرتضی ممیز، سرپرستی کمیته فرهنگی انجمن طراحان گرافیک ایران را می‌پذیرد. از ۱۳۸۹ عضو شورای سردبیری مجله‌ی انجمن طراحان ایتالیا AIAP است، و در سال ۱۳۸۵، جزو ۵۵ هنرمند دعوت شده از سراسر جهان برای پروژه‌ی بازآفرینی شاهکارهای هنری (Remastered) بوده است. 

در ادامه تعدای از کارهای او را با هم خواهیم دید.





































نظرات  (۲)

آثارشون بسیار ضعیف هستند !
چه جالب آقای امیر!!!!!!!!!!!شما اصلاً رزومۀ ایشون رو خوندید؟ اسم شریفتون رو بفرمایید یه مطالعه ای هم رو آثار شما داشته باشیم! متاسفم واسه جامعۀ گرافیستا و هنرمندان که هر بی نام و نشانی به خودش اجازه میده رو آثار استادای بزرگ عیب و نقص بذاره! امثال شما فقط منو به یاد طبل های تو خالی می ندازه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی