چگونه یک طرح مجله حرفه ای خلق کنیم؟! :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۴اسفند

مشخصات آموزش:

زمان حدودی: 1 ساعت
درجه سختی: متوسط
نرم افزار های استفاده شده: ادوبی این‌دیزاین
منبع: design.tutsplus.com

 

چیزی که در نهایت خلق خواهید کرد

 


تا به حال از اینکه طراحان حرفه ای یک تعادل کامل بین متن و عکس ایجاد می کنند، متعجب شده اید؟ با استفاده از ابزارهای قدرتمند نرم افزار InDesign، شما تکنیک هایی را برای کمک به ساخت و سازمان بندی طرح یک مجله خواهید آموخت.


گام اول: تنظیم صفحه

ما از یک اندازه صفحه ی استاندارد A4 برای این آموزش استفاده خواهیم کرد. با قرار دادن عدد 8 برای تعداد صفحات شروع کنید، حاشیه ی 2 میلیمتری برای پس زدگی قرار دهید، حالا مقداری فضا برای هم پوشانی تصاویر وجود دارد، لبه های 10 میلیمتری برای بالا و پایین در نظر بگیرید، حاشیه ی درونی 13 میلیمتر و حاشیه بیرونی 20 میلیمتر باید باشد. دلیل این حاشیه های متفاوت این است که در حالت گسترده دو صفحه ای، وجود حاشیه ی بیشتر برای بیرون صفحه بهتر به نظر می رسد و فضایی برای نگاه داشتن مدل های چاپی تامین می کند. همچنین برای شبکه بندی صفحه در گام بعدی مفید فایده است.

 



گام دوم: شبکه بندی

برای شبکه بندی صفحه، به "A-master spread" بروید و Layout > Create Guides را انتخاب کنید. شبکه بندی برای سازگاری در طرح صفحه استفاده می شود و یک استخوان بندی برای موقعیت های مضامین تامین می کند. یک شبکه بندی قابل استفاده اولین چیزی است که شما نیاز دارید تا به طرح تان شمایل حرفه ای بدهید. برای این آموزش ما از یک شبکه بندی 12 سطری و 12 ستونی با فاصله ی 3 میلیمتر استفاده می کنیم. Fit Guides to Margins را انتخاب کنید تا یک شبکه بندی با ستون های به عرض 12 میلیمتر ایجاد شود.

چرا؟ عرض صفحه ی ما 210 میلیمتر است.  با 20 میلیمتر حاشیه بیرونی و 13 میلیمتر حاشیه درونی 177 میلی متر می ماند برای 12 ستون و 11 فاصله جداکننده. 12 ستون 12 میلیمتری بعلاوه 11 فاصله جداکننده ی 3 میلیمتری می شود 177 میلیمتر.

 



گام سوم: قرار دادن یک پس زمینه

زمانی که طرح یک مجله ساخته می شود، شما می خواهید یک تعادل خوب میان فضای سفید، تصاویر و متن برقرار کنید. یک تکنیک خوب استفاده از یک تصویر با مقدار زیادی فضای «خالی» است. فضای اطراف شیء عملکردی مشابه با فضای سفید دارد. من از یک عکس به نام Summertime Sunshine , استفاده می کنم. این عکس یک پس زمینه ی تار زیبا دارد که ما می توانیم متن را درون آن قرار دهیم.

به صفحه 2-3 بروید و عکس تان را درون فضای پس زدگی قرار دهید، خواهید دید که تمام فضای دو صفحه ای را در بر می گیرد. عکس را درون قاب حرکت دهید تا اینکه شیء در قسمت حاشیه ای صفحه ی اول قرار گیرد و بالای این لیوان معجون در گوشه ی یک سطر از شبکه بندی قرار بگیرد.

 



گام چهارم: ایجاد کردن بدنه ی متن

یک قاب متن ایجاد کنید و آن را دقیقا در موقعیت مشابه با لیوان معجون از نظر عمودی و افقی در صفحه دیگر قرار دهید. اینجا در سومین سطر و پنجمین ستون از شبکه بندی قرار می گیرد. این کار یک خط فرضی ایجاد می کند که تصویر را به متن مربوط می کند. من از عنوان عکس 'Summertime Sunshine' به عنوان سرفصل استفاده کردم و بقیه ی قاب را با استفاده از عملکرد "Fill with placeholder text" در InDesign پر کردم.

 



گام پنجم: قرار دادن Baseline Grid

برای بهتر به نظر رسیدن متن مان، ما نیازمند ایجاد یک ستون بندی (Baseline Grid) هستیم. به مسیر Preferences > Grids بروید و Increment Every آن را 8pt قرار دهید. در این آموزش ما ازیک متن با اندازه فونت 12pts و یک تیتر با اندازه فونت 16pts استفاده می کنیم. یک ستون بندی با سایز 8pts نصف تیتر است در نتیجه یک انعطاف پذیری ایجاد می کند چرا که ما می توانیم از آن برای اندازه فونت کوچک تر نیز استفاده کنیم.

 



گام ششم: تغییر دادن Basic Paragraph Style

به پنل Paragraph Style بروید و تنظیمات Basic Paragraph را تغییر دهید. من از FF Meta Book Roman با اندازه 12 pt و اندازه تیتر 16pt استفاده کردم. شما همچنین می توانید تیتر را در حالت اتوماتیک قرار دهید زیرا Baseline Grid ما تنظیم بودن متن را به خوبی تضمین می کند.

 



گام هفتم: هم ترازی (Alignment)

به Indents and Spacing  بروید و Alignment را در حالت  Left Justify قرار دهید. در وب، رسیدن به یک متن تنظیم شده تقریبا غیرممکن است، اما نرم افزار InDesign انجام آن را بسیار ساده کرده است. همچنین تنظیمات Align to Grid  را برای همه خطوط (All Lines) قرار دهید. و یک فضای 16pts بعد از پاراگراف اضافه کنید. این کار ضروری نیست و شما همچنین می توانید از First Line Indent برای جداسازی پاراگراف ها استفاده کنید.

 



گام هشتم: خط تیره گذاری (Hyphenation)

Hyohenation برای تنظیم متن بسیار مهم است. این کار کلمات بلند را در انتهای ستون می شکند بنابراین ستون یک لبه ی مرتب به جای داشتن مقدار زیادی فضای خالی در انتهای ستون. تنظیمات پیش فرض Hyphenation در InDesignنیازمند مقداری تنظیمات بیشتر است تا بدنه ی متن بهتر به نظر برسد. من تنظیمات خط تیره گذاری را فقط برای کلماتی که حداقل 6 کلمه دارند و بعد از اولین و قبل از حداقل 3 حرف تغییر دادم. hyphen limit تنظیم می کند که چه تعداد خط در یک سطر می تواند یک خط تیره در انتها داشته باشد. من فکر می کنم که 3 مقدار بسیار زیادی باشد و ماکزیمم 1 بهتر به نظر می رسد. بعلاوه، شما باید Capitalized Words و Last Word. را غیرفعال کنید.

 


گام نهم: هم ترازکردن متن

به عنوان پیش فرض، تنظیمات هم ترازی اصلا خوب نیست. برای فضای بین کلمات (word spacing) یک مینیمم 85 درصدی و ماکزیمم 105 درصدی قرار دهید. با این روش فضای زیاد یا کوچک خالی میان کلمات وجود ندارد. برای فضای بین حروف (Letter spacing) مینیمم را 2- درصد و ماکزیمم را 2 درصد قرار دهید. این کار مقدار هم ترازی را بسیار بهبود می بخشد. در صورت نیاز شما می توانید مقیاس نشان گذاری را تجربه کنید.

 


گام دهم: رنگ متن

من از سفید برای رنگ متن استفاده می کنم چرا که پیش زمینه تیره است. بهترین رنگی که به نظر می رسد را انتخاب کنید اما این را در نظر داشته باشید که متن خوانا باشد.

 


گام یازدهم: ستون های متن

پنل Text Frame Options را با راست کلیک کردن در قاب متن باز کنید و تعداد ستون ها را 2 با فاصله ی بین ستون های 3 میلیمتر تغییر دهید. با این کار طول خطوط کاهش می یابد و قابلیت خواندن افزایش می یابد.

 


گام دوازدهم: تیتر

برای تیتر، ما نیازمند استفاده از سایز فونت بزرگتر 42pts و یک مقدار Tracking منفی 50- برای کاهش فضای بین حروف هستیم. تنظیمات Tracking اغلب می تواند برای هم ترازی عنوان مثمر ثمر باشد.

 


گام سیزدهم: فاصله ستون ها (Span Columns)

یک عملکرد جدید در InDesign Cs5 امکان فاصله معین عرضی ستون ها برای یک پاراگراف است. ما می خواهیم اینجا تیتر هر دو ستون قاب متن را بپوشاند. Paragraph Layout را برای Span Columns تنظیم کنید و Span را برای همه All قرار دهید.

 


گام چهاردهم: تنظیمات تیتر

به دلیل تنظیم Tracking، حروف r و t حالا به یکدیگر چسبیده اند. به طور کلی این چیزی است که شما می خواهید از آن جلوگیری کنید. برای حل این، من فاصله بین حروف را 75 قرار داده ام که فضای کافی برای جداسازی آنها ایجاد می کند.

 


گام پانزدهم: حاشیه هم ترازی بصری Optical Margin Alignment

آخرین چیزی که شما باید انجام دهید، یک تنظیمات کوچک در پنل InDesign's Story است: Optical Margin Alignment این کار خطوط تیره، نشان نقل قول و کاراکترهای عریض مثل W و A را بیرون از قاب هل می دهد. این کار جلوه ی لبه ها را افزایش می دهد. در قاب متن کلیک کنید، Optical Margin Alignment را غیرفعال کنید و مقدار آن را سایز بدنه متن تان قرار دهید.

 


نتیجه

حالا شما یک صفحه ساده اما به خوبی متعادل به همراه تایپوگرافی خوب و استفاده از فضای سفید دارید. شما تنظیمات پایه را برای یک طرح مجله پایدار دارید.



نظرات  (۱۱)

سلام 
دست شمآ درد نکنه ... آموزش خوبی بود
به ایندیزاین بیشتر توجه کنید لطفا 

سلام
آموزش خوبی بود ولی ای کاش متن مورد نظر فارسی بود چون یکم برا فارسی تنظیماتش جالب نمیشه
اگه میشه بیشتر هم راجب فیلد ها و قابلیتاش توضیح میدادی که بتونیم خودمون هم سفارشی ترش کنیم بهتره
ازین آموزشا بیشتر بزارید خیلی خوب بود
سلام ببخشید چطوری باید عکس رو رو صفحه بیاریم 
سلام
خسته نباشید کارتون زیباست ولی میشه بگین با چه برنامه ای میشه این کارو کرد؟
پاسخ:
این دیزاین
Adobe Indesign
سلام
چطور میشه تو ایندیزاین صفحه افقی طراحی کرد؟
۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۱۹ آی کنکوری دات آی آر
سلام
شما ایندیزاین مسلطین؟
چطوری تو صفحات واتر مارک بذارم؟
فتور و هدر چی
تو آفیس ورد راحت میشه ولی تو ایندیزان Adobe InDesign CC 2015
نمیشه
ممنون میشم اگه راهنمائیم کنید
بیخبرم نذارین ممنون میشم
اینم شمارم تو تلگرامه ممنون میشم خبر بدین
09392554346
این سایزایی که شما در مبحث جاستیفیکیشن دادین برا متون انگلیسی کاربرد داره ن فارسی برا فارسی اعداد دقیق چنده؟
I was suggested this web site by my cousin. I'm not sure whether this post is written by him as no one else know
such detailed about my trouble. You're wonderful!
Thanks!
Currently it sounds like Movable Type is the best
blogging platform out there right now. (from what I've read) Is that what you're using on your
blog?
۲۱ فروردين ۰۱ ، ۱۷:۲۶ خرید فالوور از سایت معتبر
Hello there! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout
out and say I genuinely enjoy reading through your blog posts.
Can you suggest any other blogs/websites/forums that cover the same topics?
Thank you!
۰۳ دی ۰۱ ، ۱۳:۲۱ مقالات آرایش، زیبایی و سلامت
It's really very difficult in this full of activity
life to listen news on TV, so I only use
the web for that reason, and take the latest information.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی