فرآیند طراحی لوگو و بررسی لوگوی Vivid Ways :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۸اسفند

در این آموزش، در ابتدا روند طراحی کلی و انتخاب فرم کلی، انتخاب فونت و انتخاب رنگ برای لوگویVivid Ways و در ادامه، نحوه‎‌ی پیاده‌سازی لوگو در نرم افزار Adobe Illustrator به قلم طراح این لوگو آمده است. در پایان نیز فیلم مراحل ساخت این لوگو را می‌توانید مشاهده کنید.


چیزی که در نهایت خواهید ساخت 



Vivid Ways یک وبلاگ جدید است که بر روی نکات پیشرفت شخصی و زندگی رنگارنگ متمرکز شده است. این سایت به ترغیب کردن و الهام بخشی به خوانندگان در ایده ها و نکات چگونه زندگی را شگفت انگیز کردن، کمک می کند.

پس از مقداری بحث درونی با Scott و Jon از طریق ایمیل به ایده هایی در مورد سبک لوگو و ارزشهایی که در آن باید وجود داشته باشد رسیدیم. مثال هایی از طراحی پیشین عرضه شد و به این اشاره شد که فونت sans-serif استفاده شده ایده آل بوده است. یک نیازمندی دیگر این بود که لوگو می بایست از یک المان گرافیکی جداگانه به همراه حروف Vivid Ways استفاده کند. بعلاوه باید یک آزادی خلاقانه در طراحی وجود داشته باشد که همیشه خوب است!

من کار را با طراحی ایده هایم برای لوگو شروع کردم، تمرکز اصلی من برای طراحی لوگو نشان دادن حروف V و W به صورت یک سبک خلاقانه بود که بتواند به عنوان یک نشان خلاصه دیده شود. همچنین با یک نگاه دقیق تر به عنوان حروف قابل شناسایی باشند.

پس از انجام مقداری تحقیقات، متوجه شدم که روبان به صورت گسترده به عنوان سمبل زندگی شناخته می شود، پس من برروی طراحی یک روبان باز و پیچ خورده به شکل حروف V و W متمرکز شدم. دو مدلی که به وجود آمد، مستقیم/تا خورده و صاف / صیقلی بودند، هر دو پیامی مشابه را نشان می دادند اما در دو سبک مختلف بصری!

 



طرح گرافیکی لوگو سپس در نرم افزار Adobe Illustrator پیاده سازی می شود و تجارب در مدل تقریبی انجام می پذیرد. در طول پروژه من فونت Century Gothic را انتخاب کردم. به عنوان یک فونت استاندارد در ویندوز من تصمیم گرفتم تا آن را با دو فونت کلاسیک مشابه مقایسه کنم: Avant Garde و Futura.  من انتظار داشتم که با Avant Garde ادامه دهم اما زمانی که آن را کنار Century Gothic قرار دادم در حقیقت این بهتر بود. من احساس کردم که حرف S در فونت Garde و Futura برای لوگو بسیار نازک بود.

 


رنگ آمیزی، رنگ آبی یک انتخاب مناسب بود که معرف ذهن، جسم، اطمینان و هوش در تئوری رنگ هاست. همچنین این رنگ به خوبی در طرح وبسایت استفاده شده است.

ایده دیگر برای رنگ لوگو الهام گرفتن از کلمه vivid بود، و استفاده از یک طیف کامل از رنگ ها. ترکیب هر دو روش رنگ آمیزی با سایه ی مناسب همچنین کمک به سه بعدی کردن طرح گرافیکی می کند.

 


روش ها به Scott و Jon عرضه شد و یک فیدبک عالی دریافت شد. روش A با موج صاف و صیقلی ترجیح داده شد، اما درخواست شد که آیا این روش می تواند با رنگ آمیزی و فونت روش B باشد.

 

 




لوگوی نهایی ترکیب طرح موج بزرگ و طرح رنگ vivid و شکل های صاف از طرح حروف برای ساخت یک طرح کامل و تاثیرگذار است.



ساخت لوگو در Illustrator

با این آگاهی اولیه در ذهن، بیایید نگاهی به جنبه های تکنیکی طراحی بندازیم و ببینیم چه فرآیندهایی برای خلق این طرح گرافیکی در Adobe Illustrator استفاده شده است.

 

همان طور که پیش از این اشاره شد، لوگو به شکل شاخه هایی از طرح ها شروع می شود، این کار بر روی کاغذ توسعه می یابد و طراحی می شود. من این طرح ها را اسکن کردم.

در ادوبی ایلستریتور تصویر بر روی یک لایه قفل شده قرار گرفته است، طرح از یک سمت گرفته شده و از سمت دیگر دنبال شده است. این مهم بود که طرح به طور کلی کشیده نشود چرا که آنجا هیچ دقتی وجود نداشت. در عوض المان ها بیرون گذاشته شده بودند در یک اندازه خاص تا اطمینان حاصل شود که لوگو در سایزهای بزرگ نیز خوب به نظر برسد. 

 


نوک نمای کلی سپس کپی گرفته شد و به سمت لبه حرکت داده شد تا خطوط به هم متصل شدند.

 


سپس مسیرها به وسیله ابزار Scissors Tool ویرایش شدند و به مکان های خاص متصل شدند تا اشکال حجمی خاص خود را تولید کنند.


 

به همراه موج، اشکال اختصاصی ساخته شدند، رنگ خاکستری پر شده سپس می تواند اضافه شود. اختلاط همه رنگ ها جواب نمی دهد نتیجه این کار یک رنگ قهوه ای است. رنگ ها باید در طیف طبیعی خود قرار بگیرند (به رنگین کمان یا چرخ رنگ ها فکر کنید).

گستره با آبی شروع شده که در بنفش، در قرمز، در نارنجی، در زرد، در سبز محو می شود و به آبی باز می گردد.

 

 

برای سه بعدی کردن، رنگ مشکی به نواحی از روبان که دور می زند، اضافه شده است، یک سایه نرم به آن داده شده است. 


 

فونت انتخاب شده نیز گذاشته شد. این فونت اندکی با کاهش مسیر و کاهش دادن با دقت فضای خالی بین حروف ویرایش شد تا فضای مساوی بین هر حرف وجود داشته باشد. فضای خالی بین حروف اندکی نزدیک تر شد تا کلمه ها به بیش از یک علامت ترکیب شده کشیده شوند.


 

سپس طرح گرافیکی لوگو و مدل ترکیب شدند، خط ادامه دهنده طرح به نظر می رسید به طور کامل و به خوبی به شکل طبیعی متن زمانی که در یک طرح عمودی نشسته، فیت شده است.

 


سپس لوگوی نهایی با تعدادی تغییرات ثانویه توسعه یافته است، مثل آنکه یک پس زمینه مشکی به آن اضافه شود و مجددا با استفاده از رنگ به تنهایی مقتضیات استفاده از این شرایط خاص را فراهم آورد.

 


با رندر گرفتن، پروژه به پایان رسید، فایل لوگو فشرده شد و به وسیله ایمیل فرستاده شد.

به طور کلی یک پروژه بسیار لذت بخش بود، کار با Scott و Jon برای من بسیار لذت بخش بود و من به دنبال طرح های توسعه یافته از Vivid Ways blog هستم.


 در پایان می‌توانید فیلم آموزش طراحی این لوگو را که از منبع دیگری به دست آمده است مشاهده کنید.



دریافت

مدت زمان: 10 دقیقه و 35 ثانیه 

اگر با این روش موفق به ساخت لوگویی شدید آن را از طریق contact.yaghout@gmail.com برای ما بفرستید تا در ادامه‌ی همین پست درج شود.

نظرات  (۱)

عالی بود ممنونم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی