ده تکنیک برای ترکیب عکس و متن :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۰اسفند
یکی از بهترین تکنیک‌هایی که شما می‌توانید بر آن مسلط شوید، طراحی به وسیله تایپ و یا کار روی اطراف تصاویر است. البته بدانید که این‌ روش یکی از هزاران روشی است که شما را به موفقیت خواهد رساند.

برای بدست آوردن بهترین نتیجه‌ی تایپ روی تصویر، باید سه مشخصه داشته باشید. بدانید که به دنبال چه چیزی هستید،  یک عکس خوب و نیز نگاهی مناسب برای تایپوگرافی داشته باشید.

اگر این‌طور است، پس شما آماده‌اید که با من سفری به دنیای طراحی داشته باشید، برای این کار می‌توانید از ده مرحله زیر کمک بگیرید

1-  افزودن کنتراست




برای موفقیت، متن باید قابل خواندن باشد. مطمئن شوید که متن شما از لحاظ رنگ‌بندی به اندازه کافی با تصویر تفاوت داشته و به سادگی قابل خواندن است. اگر یک تصویر با پس زمینه تیره داشته، رنگ متن‌تان را سفید یا روشن انتخاب کنید. اگر تصویر شما پس زمینه روشن دارد، از متنی با رنگ‌های تیره بهره ببرید.

از سوی دیگر، کنتراست می‌تواند به اندازه و میزان متن با سایر اجزا موجود در تصویر ارتباط داشته باشد. متنی که تایپ می‌کنید باید با تصویر هم‌خوانی داشته، باعث تعارض در کلیت تصویر نشود. به عنوان مثال اگر یک تصویر بزرگ و برجسته داشته باشید، کلمات باید به صورت باریک و روشن تایپ شوند. نکته مهم اینجاست که این اجزا در عین اینکه با هم مرتبطند، اجزا و ساختار مجزا و مستقلی دارند.


2- متن را جزئی از تصویر کنید




بعضی اوقات پیش می‌آید که شما باید متن را به صورت جزئی از تصویری که بر روی آن کار می‌کنید، قرار دهید. البته بندرت این اتفاق می‌افتد و فقط در موارد خاصی ممکن است چنین حالتی پیش بیاید. برای این کار، شما به یک تصویر ساده و یک کلمه نیاز دارید، همانند کلمه McLaren  در تصویر بالا، یا عکسی که از روی یک متن گرفته شده باشد. 


3- مسیر چشم را دنبال کنید.




کار کردن با مسیر چشم، درون یک تصویر، یکی از مهمترین نکاتی است که شما می‌توانید در هنگام تلفیق و ترکیب متن و عکس استفاده کنید. شما به کلماتی احتیاج دارید تا آنها را در قسمت‌های منطقی تصویر جای دهید و حتماً مراقب باشید که متن را روی اجزا حیاتی و مهم عکس قرار ندهید، مانند نقطه طلایی عکس و یا محصولی که سعی می‌شود در آن تصویر نشان داده شود.

در انجام دادن تکنیک مسیرهای چشمی، به دنبال جایی برای متن بگردید که بعد از جایگذاری، متن آن را به صورت موضوع عکس نشان دهد. هر دو مثال بالا به شما نشان می‌دهد که چگونه زبان بدن یا چشم‌های اشخاص داخل تصویر، به متن اشاره دارند.


4- مات کردن (Blur) عکس

  


یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که شما می‌توانید بر آن مسلط شوید، بلورکردن قسمتی از تصویر است. اضافه کردن یک بلورکوچک بر روی پس زمینه تصویر به وسیله نرم‌افزاری مانند فتوشاپ، می‌تواند به متن شما برای دیده شدن کمک کند. بلری همانند تصویر بالا می‌تواند توجه شما را بر روی هدف اصلی عکس متمرکز کند. تکنیک بلور باعث شده است محصول اصلی و متن با یک فوکوس دقیق‌تر برای بازدیدکنندگان سایت‌ به نمایش درآید.


5- کادری برای متن




هنگامی که تصاویر شامل رنگ‌های متنوع و یا قسمت‌های تاریک و روشن متفاوت است، قرار دادن متن داخل کادر یا فریم، می‌تواند به صورت موثرتری آن را نشان دهد.

یک کادر -همانند باکس مستطیلی و یا دایره‌ای فوق- که با متن و تصویر شما هماهنگی دارد، را انتخاب نمایید. سپس یک رنگ مناسب برای کادر انتخاب کنید تا کنتراست لازم را برای نمایش متن ایجاد نماید. برای ایجاد یک احساس خوب، از یک کادر با ترنسپرنسی(شفافیت) مناسب استفاده کنید تا بخشی از تصویر که زیر آن ماسکه شده است، قابل مشاهده باشد.


6- متن را به پس زمینه اضافه کنید




یکی از بهترین حقه‌هایی که می‌توانید استفاده کنید، قرار دادن متن در پس زمینه به جای پیش زمینه تصویر می‌باشد. به صورت معمول پس زمینه‌ها دارای اجزا کمتری هستند و کار کردن با آنها در هنگام قرار دادن متن راحت‌تر خواهد بود. اغلب پس زمینه‌ها از یک رنگ‌ تشکیل شده‌اند، که این باعث می‌شود بتوان متن را به راحتی در آنها قرار داد و همچنین خواندن متن هم ساده‌تر خواهد بود. 

قرار دادن متن در پس زمینه تصویر باعث ایجاد یک تصویر طبیعی می‌شود و نیازی به حقه‌های گوناگون و تغییرات زیاد در عکس اصلی ندارد. بازی زیرکانه با افکت‌های شیدینگ ، همانند Caitlin Wicker’s site در تصویر بالا ، جهت جانمایی متن، باعث ایجاد عمق در تصویر شده است.


7- تکنیک بزرگ نمایی




وقتی مطمئن نیستید که چه تکنیکی می‌تواند برای شما موثر باشد، راه حل، استفاده از تکنیک بزرگنمایی است.  این تکنیک می‌تواند هم بر روی تصویر -اقراق نمایی نسبت به واقعیت- و هم بر روی متن استفاد شود. سایز و اندازه، توجه مراجعه کنندگان و استفاده کنندگان را به خود جلب می‌نماید. به یاد داشته باشید، با استفاده از یک عامل بزرگ نمایی می‌توانید ساده‌تر، مقیاس سازی متن و تصویر را به دست آورید.

به کارگیری تصاویر بزرگ به مانند دانه‌های قهوه در تصویر بالا، می‌تواند به مشخص شدن جزییات بیشتری از تکنیک‌های شیدینگ و کنتراست کمک کند. استفاده از متن‌های بزرگ نیز می‌تواند وزن مناسب را به نوشتار بدهد تا در برابر سایر اجزا تصویر به راحتی قابل خواندن باشند.


8- اضافه کردن رنگ




اضافه نمودن یک رنگ جهت جلب توجه، می‌تواند جاذبه بصری قوی در تصویر ایجاد کند. در تصویر بالا دو روش کاملا متفاوت به کار رفته‌اند، در یک روش از رنگ با کنتراست غیر قابل مشاهده استفاده شده است تا متن را به صورت های‌لایت نشان دهد، در صورتی که در روش دوم از روش قرینه سازی تصویر استفاده شده است . هر دو تکنیک به صورت قابل قبولی، موثر خواهند بود.

 

9- استفاده از  Color Cast




یک افکت متداول، استفاده از تکنیک کالر کست بر روی تصویر می‌باشد، که به متن اجازه جا‌نمایی در تصویر را می‌دهد. این تکنیک اثرات جالبی را ایجاد می‌کند و می‌توان از آن به عنوان یک طراحی خلاقانه استفاده کرد.

استفاده از رنگ، جاذبه‌های بصری قوی را ایجاد می‌کند. تعادل موقعی ایجاد می‌شود که رنگ استفاده شده در تکنیک کالر کست به اندازه کافی شفافیت داشته باشد تا تصویر از درون آن دیده شود اما بیش از حد شفاف نباشد که متن غیر قابل خواندن باشد. برای اینکه در استفاده از این تکنیک، به مهارت لازم برسید لازم است با تصاویر و رنگ‌های مختلف، حالت‌های گوناگونی را آزمایش نمایید. اگر برای انتخاب رنگ به نتیجه نرسیدید، با رنگ غالب که در ارتباط با رنگ برند شما می‌باشد شروع نمایید.


10- آسان بگیرید




زمان آن رسیده است که به شما توصیه کنم از یک تجربه از قبل امتحان شده استفاده کنید، اگر واقعا می‌خواهید مردم به راحتی بتوانند تصویر و متن شما را ببیند، کار را آسان بگیرید. به کارگیری تکنیک‌های بسیار زیاد و پیچیده می‌تواند اثر معکوس داشته باشد. این تجربه را در پروژه‌هایتان به خوبی بکار ببرید.

وقتی با تصاویر کار می‌کنید، از تایپوگرافی ساده ‌و تصاویر سر راست برای بهترین نتیجه استفاده کنید. به یاد داشته باشید به جزئیات مهم تصویر اجازه دیدن شدن بدهید و متن‌تان را به صورتی قابل خواندن، طراحی نمایید.


منبع: designmodo.com

نظرات  (۳)

۲۲ اسفند ۹۲ ، ۱۰:۱۷ فاطمه سادات
سلام
خیلی ممنونم که این مقالات خوب رو میذارید
من این مطالب رو تو هیچ سایت دیگه ای ندیدم!
موفق باشید :)
سلام
مطلب بسیار خوب و کاربردی بود.
متشکرم
ممنون از تمامی عزیزانی که سایت یاقوت را انتخاب می کنن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی