ایجاد ماهی قرمز با جزئیات دقیق در Adobe Illustrator :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۹فروردين

مشخصات آموزش:

زمان حدودی: 3 ساعت
درجه سختی: متوسط
نرم افزار های استفاده شده: ادوبی ایلستریتور
منبع: design.tutsplus.com


آنچه در نهایت خواهید ساخت

در این آموزش من قصد دارم چگونگی ایجاد زوج ماهی های قرمز با جزئیات دقیق در Adobe Illustrator را نشان دهم. من چگونگی ایجاد مقیاس ساده و سپس چگونگی ایجاد تورم دور شکم را نشان می دهم. با یک میانبر برای ایجاد تعدادی حباب آن را تکمیل خواهیم نمود. حالا بیا برویم شروع کنیم.

گام نخست

من قصد دارم با استفاده از دو عکس از ماهی قرمز شروع کنم. من از یک ماهی مرجع مشابه استفاده می کنم و برای تکثیر آن را برعکس می کنم، گر چه من تفاوت هایی بین ماهی ها می خواهم بنا براین از روش آسان/تنبل برای این تصویر استفاده نمی کنم. من دو عکس پایه خود را از PhotoDune که شما می توانید در این دو لینک به آن دسترسی پیدا کنید، بدست آورده ام.

من عکس ها را در فتوشاپ cropp نموده ام و سپس یک New document را در Adobe Illustrator ایجاد کرده ام و آن ها را در File > و canvas قرار داده ام. من به پیچاندن کامل یکی از عکس های ماهی ها و چرخش کم آن ها نیاز دارم که آن ها نهایتا در یک جهت مشابه به نظر برسند.  این خیلی آسان است که آن ها را در یک راه مشابه ارائه کنیم.



من سپس پانل Layers را همانطور که در زیر نشان داده شده است تنظیم می کنم، با یک BG شامل یک Rectangle سفید پُر که برای Opacity 50% تنظیم شده است.



گام دوم

من رنگ ها را از پالت Basic CMYK استفاده خواهم کرد. از ابزار Pen برای رسم کردن دور شکل ماهی استفاده کنید.



گام سوم

من قصد دارم فلس پایه را ایجاد کنم. با ابزار Ellipse یک دایره ترسیم کنید و سپس با ابزار Direct Selection کمی به نقطه سمت چپ بیاورید. من سپس ارتفاع شکل را با استفاده از ابزار Free Transform افزایش دادم.



گام چهارم

شکل را دوبار تکرار کنید و و در سمت چپ قرار دهید، تا با یک سایه کم رنگ نارنجی همانند زیر نمایش داده شود.



سپس در بالای فلس، من یک transparent radial gradient موجود در پانل Appearance  را بکار بردم و منبع gradient را در سمت راست با استفاده از Gradient Tool قرار دادم.



گام پنجم

با ابزار Pen یک کمان در طول سمت چپ شکل با یک سایه کمرنگ نارنجی ترسیم کنید و آن را در بالای همه دیگر شکل ها قرار دهید. سپس یک دایره پشت شکل ها ترسیم کنید و یک transparent dark brown gradient را که در Blending Mode Multiply با Opacity 20% تنظیم شده است به کار ببرید. یک gradient مشکی حالتی از کثیفی را در بالای فلس ها ایجاد می کند، که همچون قهوه ای نمایش داده می شود و تن نارنجی را افزایش خواهد داد.



گام ششم

حالا تعداد زیادی از فلس ها برای پوشاندن بدن ماهی ها ایجاد کنید. خوشبختانه لازم نیست هر کدام را به تنهایی درست کنیم ما می توانیم از Effects > Distort & Transform > Transform effect استفاده کنیم. من شکل های فلس ها را Group می کنم Ctrl + Gو سپس Transform effect را با تنظیمات زیر به کار می برم.



در حالیکه روی OK کلیک می کنید Transform effectدیگر را بکار ببرید. قبل از آنکه شما به تنظیامت دومی effect  دستیابید، شاید سوال پیش آید اگر شما اصلاح تنظیمات جاری یا اضافه نمودن یک  effect   جدید را دوست داشته باشید، Add New را انتخاب کنید.



گام هفتم

حالا که ما فلس ها را داریم زمان استفاده کردن از آن ها برای برآمدگی ها و قرار دادن آن ها دور بدن ماهی رسیده است. برای انجام آن، فلس ها را انتخاب کنید و به bulge and contract بریود. شما می توانید تعداد زیادی از ردیف ها و ستون ها، همانطور که دوست دارید شبکه تشکیل شود، تخصیص دهید و در این حالت 8 و 6 را انتخاب می کنم. روی OK یکبار دیگر کلیک کنید.



گام هشتم

به عنوان یک راهنما مفید، من دور منطقه اصلی که معده ماهی برآمده گردیده، ترسیم می کنم.



سپس آن در بالای شبکه گذاشته می شود و در Opacity کم تنظیم می شود تا جائیکه من می توانم تاکید را روی بدن ماهی ببینم.



گام نهم

من با ابزار Direct Selection  برای انتخاب ردیف های شبکه و کاهش ارتفاع شروع می کنم. شما می توانید آن را در بالا و زیر خط خارجی بدن ماهی ببینید.



گام دهم

سپس با استفاده از Direct Selection من برای جابجایی دسته های تنظیم نقاط خاصی را روی بدن ماهی انتخاب کردم و آن ها را برای ایجاد یک برآمدگی به صورت منحنی در آوردم. من آن ها را برای ایجاد تراکم بیشتر فلس ها داخل آوردم و سپس آن ها را دور سر و آبشش ها ماهی که فلس وجود ندارد منحنی کردم.



این را برای هر دو ماهی انجام دهید. یک شبکه مشابه از فلس ها را تکرار نکنید بلکه آن ها را در روش های مختلف که برآمده شدند و متراکم گردیده اند به کار ببرید.



گام یازدهم

یک شکل کلی ماهی را تکرار کنید و سپس از یان برای ایجاد یک Clipping Mask (Ctrl + 7) با شبکه هایش استفاده کنید.



گام دوازدهم

یکبار دیگر شکل کلی ماهی را تکرار کنید و تنظیمات زیر را در پانل Appearance بکار ببرید. برای brush من از آن چیزی که قبلا ایجاد کرده بودم "Blend Brush 1"/"Linear Centre" در لینک آموزش Jellyfish tutorial که در Stroke Weights 60pt, 14pt, 40pt و 6pt از بالا به پایین تنظیم شده است، استفاده کردم. این یک افکت inner glow که با 100% vector است ایجاد خواهد کرد! این شکل یکبار دیگر در Clipping Mask شما انجام داده شده است.



گام سیزدهم

من blend brush style را با یک blend brush style که به سمت جلوی هر ماهی انتقال یافته است به پایان می رسانم. این به ادغام فلس ها از دور آبشش ها به سمت سر بدون شکل سخت لبه ها کمک خواهد کرد.



گام چهادهم

زمان اضافه کردن دیگر style ها به بالای فلس ها و blend brush shapes است. حالا، من همه پرکننده را با transparent radial gradients استفاده می کنم. شما به اصلاح هر کدام به طور جداگانه برای ماهی ها همانطور که به میزان کمی متفاوت باشند احتیاج دارید. blue gradientدقیقا پشت سر ماهی ها برای ایجاد یک تباین مشخص قرمز /نارنجی قرار می گیرد. red gradients هم به شکل دم و بالای سر ماهی کمک می کند و نارنجی بودن آن به اضافه نمودن درخشش طلایی کمک می کند.



گام پانزدهم

من سپس دو بیضی به برآمدگی بدن  ماهی که در Blending Mode Color Dodge, Opacity 80% تنظیم شده است، برای تاکید بر برآمدگی اضافه می کنم.



گام شانزدهم

یک شکل برای سر و آبشش با ابزار Pen ترسیم کنید. من از تنظیمات زیر در پانل Appearance برای کمک کردن به ادغام آنچه در چهره ماهی به نظر میرسد به کاربرده ام.



افکت سایه برای یک طرف آبشش با استفاده از Transform effect با تنظیمات زیر ایجاد خواهد شد.



گام هفدهم

من سپس دو transparent radial gradients به دورِ زیر و سمت راست هر آبشش که در دو بیضی پرشده است اضافه کردم. این به آبشش برای نشان داده شدن به عنوان بخشی از بدن آن نه یک بخش دیگر کمک خواهد کرد.



گام هجدهم

حالا زمان شروع کردن کار روی تعداد زیادی باله رسیده است. من دو خط با ابزار Pen در شروع و پایان باله ترسیم کرده ام. سپس آن را در Profile مخروطی با Width Profile 4 بکار برده ام.



هر دو strokes را انتخاب کنید و سپس یک Blend ایجاد کنید (Ctrl + Alt + B). به Object > Blend > Blend Optionsبرای اصلاح Spacing به Specified Steps و شماره 20 بروید. گرچه این تنظیماتی بجا برای باله است اما از دیگران متمایز است پس آن را آنچنان که فکر می کنید درست است استفاده کنید.



گام نوزدهم

باله باید مستقیم باشد، حالا می خاهیم بدان یک افکت wave بدهیم. یک خط منحنی در میانه باله  ترسیم کنید و پس از آن خط  و blend را انتخاب کنید و به Object > Blend > Replace Spine بروید.  حالا blend مسیر منحنی که ایجاد شده بود دنبال می کند.



این مسیر را برای هر یک از باله ها دنبال کنید.



گام بیستم

با استفاده از ابزار Pen دور لبه های باله ها را که از blend به عنوان یک راهنما استفاده کرده است ترسیم کنید. آن ها را مطابق blend ، Group کنید. Ctrl + G



باله ها را پشت ماهی قرار دهید جایی که کاربردی باشد و فقط باله های مهم در روی تصویر دیده شوند. بنابراین همه دست و پا ها پنهان می شوند بطوریکه همه لبه های زیر blendsبنظر میرسند.



گام بیست و یکم

من سپس تنظیمات زیر را در پانل Appearance برای هر کدام از blends با استفاده از پروفایل Width Profile 4 به کار برده ام.



گام بیست و دوم

شکل ها را پشت blend و در Opacity 10% تنظیم نمائید و سپس شکل ها را تکرار کنید.



همین کار را در بالای blends تکرار کنید و یک transparent radial gradient در پایه شکل بکار ببرید که در نهایت آن به بدن ماهی متصل گردد. این شکل ها را در Blending Mode Color Burn, Opacity 80% تنظیم نمائید.



گام بیست و سوم

مشابه آموزش Jellyfish tutorial، از یک blend brush دوار برای ترسیم زیر blends  استفاده نمائید که آن ها به بدن ماهی برای کمک کردن به ادغام شدن آن ها به رنگ های استفاده شده متصل شده اند. من این ها را با استفاده از ابزار Paintbrush ترسیم کرده ام.



گام بیست و چهارم

برای ایجاد چشم ها، من یک دایره با استفاده از ابزار Ellipse  ترسیم کردم و از تنظیمات زیر استفاده نموده ام. از بالا به پایین تنظیمات Offset Path و Transform effects همانند زیر است:

  • Offset: -6.5pt, Transform: H: 1, V: 1

  • Offset: -6.5pt, Transform: H: 1, V: 1

  • Offset: -3.5pt, Transform: H: 1, V: 1

  • Offset: -1pt


از تنظیماتی مشابه برای چشم استفاده نمائید گرچه دایره ممکن است کمینسبت متفاوتی را داشته باشد.



گام بیست و پنجم

از پروفایل Width Profile 1 برای ترسیم یک سایه کوچک دور چشم و دهان استفاده نمائید. این ها را در Blending Mode Multiply تنظیم نمائید.



گام بیست و ششم 

سپس از blend brush دوار برای ترسیم های لایت ها در روی بینی زیر لب چشم و آبشش استفاده نمایید. این ها را روی Blending Mode Color Dodge تنظیم نمائید.



سپس یک brush مشابه با شفافیتی کمتر برای دیگر بخش های بدن برای کمک کردن به تاکید روی انحنای شکم اضافه نمائید و برآمدگی روی بدن ماهی را افزایش دهید.



گام بیست و هفتم

از یک brush مشابه استفاده نمائید، strokes نارنجی دور برآمدگی و صورت اضافه نمائید. این ها را روی Blending Mode Multiply, Opacity 80% تنظیم نمائید.



گام بیست و هشتم

همه بخش های ماهی را باهم Group کنید. Ctrl + G



سپس یکی از ماهی ها را انتخاب کنید و به Object > Transform > Reflect بروید و برای منعکس کردن عمودی آن آن را انتخاب نمائید. روی OK کلیک کنید و سپس ماهی هایتان را در محیطی که با استفاده از ابزار Free Transform Tool قرار دارد منتقل نمائید.



گام بیست و نهم

ما یک مشکل کوچک داریم ... روی فلس ها چشم و آبشش ماهی منعکس شده زوم کنید.



شما به اصلاح Transform effects و جایگذاری gradient های  هر یک از اجزاء احتیاج دارید.خوشبختانه با فلس ها شما تنها به اصلاح مکان یک فلس برای متاثر ساختن کل تصویر احتیاج خواهید داشت.



شبکه را انتخاب نمائید و روی Edit Contents کلیک کنید. این به شما برای اصلاح فلس های شکلتان کمک می کند.



گام سی ام

زمان ترسیم تعدادی حباب رسیده است! من می خواهم در تصویرم به یک جزئیاتی کارتون گونه دستیابم، بنابراین واقع گرایی یک ایده اساسی نیست. شما می توانید یک حباب پایه Graphic Style با یک مجموعه از gradients ایجاد نمائید. که اساسا با یک شکل شعاعی که با استفاده از Ellipse به کار میرود.



سپس شما می توانید تعدادی از آن ها را خارج از ترکیب خودتان ترسیم کنید.



گام سی و یکم

من قصد دارم از یک پس زمینه لطیف با ترسیم تعدادی دایره که با ابزار Ellipse ایجاد شده اند و با یک transparent radial gradients به کار ببرم. سپس من Blending Mode را به Multiply و Opacity10% تغییر دادم.



گام سی و دوم

من تصویر را با پیچاندن gradients بوسیله ترسیم خط موجی شکل پشت سر ماهی با blend brush دوار به پایان می رسانم. من از یک stroke سفید رنگ استفاده کردم و آن را در Opacity 40% تنظیم نمودم.



نتیجه

بعد ار استفاده از ابزار Artboard(Shift + O) برای بریدن محیط تصویرم، من حالا تصویر ماهی ها را تمام می کنم. Envelope Distort یک ابزار بزرگ برای کار کردن با آن است و می تواند برای ایجاد عمق در شکل ها و بافت هایی شما که تا قبل از این نمی توانستید کمک نماید. این خیلی با ارزش است که شما برای آزمودن و دیدن آن چیزهایی از effects که شما می توانید ایجاد کنید تلاش نمائید. 


نظرات  (۱)

چقد بد آموزش دادید! اصن مسیرها رو نگفتید خیلی جاها. یا آموزش نذارید یا اگرم میذارید درست حسابی! 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی