چگونه یک افکت پول واقع گرایانه در فتوشاپ خلق کنیم؟ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۲ارديبهشت

سبک تصویر کلاسیک استفاده شده بر روی پول، چیزی است که من همیشه می خواستم بفهمم که چگونه می توان آن را در فوتوشاپ ایجاد کرد. اینجا تعداد زیادی آموزش برای نشان دادن چگونگی ایجاد یک خط سایه در فوتوشاپ وجود دارد اما آنها هرگز یک شکل صحیح حکاکی شده را به همراه تعداد زیادی سایه و سایه روشن نشان نمی دهند. بعد مقدار زیادی سعی و خطا من سرانجام توانستم آن را انجام دهم بنابراین اینجا یک آموزش عمیق بر چگونگی خلق یک تصویر پول واقع گرایانه در فوتوشاپ وجود دارد. (به همراه مقداری کمک از نرم افزار ایلستریتور!)


افکتی که ما در آموزش امروز خلق خواهیم کرد این محصول منقش یا سبک تصویر سیاه قلمی است که از نواحی یک تصویر به همراه خطوط کوچک ساخته شده است. برخلاف افکت خط سایه روشن پایه که در آموزش های دیگر استفاده شده است، این روش درحقیقت از انحنا و خطوط موج دار استفاده می کند که در میزان آن تغییر می کند تا یک کپی با دقت از این تکنیک تصویر کلاسیک را ایجاد نماید.


آماده سازی صفحه نمایش

 پیش از آنکه ما بتوانیم افکتی را به یک فوتوگراف اضافه کنیم ابتدا نیازمند ساختن یک رنج از «پوشش ها»یی هستیم که با قرار دادن این لایه ها بر روی عکس افکت تصویر حک شده را تولید کنیم. اینجا فوتوشاپ به طور قطع می تواند استفاده شود اما نرم افزار ایلستریتور می تواند کار را بسیار راحت تر نماید. یک صفحه جدید ایلستریتور بسازید و در آن یک خط مستقیم رسم نمایید. آن را با هیچ رنگی تنظیم ننمایید و فقط ضخامت آن را 1pt قرار دهید سپس مسیر Effect > Distort & Transform >ZigZag را دنبال نمایید.

 


در آپشن سایز عدد 4 میلیمتر را وارد نمایید و برای تنظیمات ridges عدد 11 را اعمال نمایید. آپشن Smooth را برای ایجاد یک خط موج دار برگزینید.

 


کلیدهای Alt و Shift را باهم نگه دارید و با گرفتن و کشیدن آن به صورت عمودی در قسمت پایین یک کپی از آن ایجاد نمایید سپس با انتخاب کردن هر دو خط مسیر Object > Blend > Make را دنبال نمایید.

 


برای انجام تنظیمات به مسیر Object > Blend > Blend Options بازگردید. Specified Steps را انتخاب کنید و تعداد را تعیین نمایید تا یک سری از خطوط موازی تولید شود. 220 یک شکل خوب برای صفحه من بود.

 


یک کپی از خطوط به هم متصل شده تهیه نمایید سپس یک صفحه جدید در فوتوشاپ باز کنید و آنها را در آن قرار دهید. به عنوان روش paste گزینه Pixels را انتخاب نمایید.

 


به ایلستریتور بازگردید و مقدار ضخامت را به 2pt تغییر دهید. یک کپی از این المان به روز شده بگیرید و آن را در یک لایه جدید در صفحه فوتوشاپ قرار دهید.

 


فرآیند اضافه کردن ضخامت را به مقدار 1pt ادامه دهید  و آنها را در لایه جدید قرار دهید. این کار را برای 3pt، 5pt, 4ptو سرانجام برای خطوط 6pt انجام دهید.

 


لایه ها در صفحه فوتوشاپ باید به طور کامل تراز شده باشند، بنابراین چون هر لایه در نما جابجا شده است خطوط باید با دقت ضخیم و ضخیم تر شوند.

 


حالا خطوط می آیند که واقعا اجازه می دهد این تکنیک کار کند. تاریک ترین لایه پوشش را به Shadows و دو لایه ای که در ادامه آمده است را به Dark shading تغییر نام دهید. در آن دو لایه ی Dark shading ، کلیدهای CMD+T را فشار دهید و آنها را 90 درجه بچرخانید بنابراین خطوط موجی به صورت عمودی درخواهند آمد.

 


دو لایه ی زیر را به Light Shading تغییر نام دهید و در پایان روشن ترین لایه را به نام Highlights تغییر نام دهید. این لایه Highlights را جابه جا کنید و آن را 45 درجه بچرخانید بنابراین خطوط موج دار به صورت مورب در می آیند.

 


پس ساعت ها تلاش برای جور ساختن این افکت شکافت واقعی من آمد. زمانی که فهمیدم من به لایه های بیشتری نیاز دارم. زمانی که من کار را در این سبک آنالیز کردم تنها 3 وزن از خطوط را در جهات مختلف دیدم، اما تلاش های من با 3 لایه کاملا آن را قطع نمی کرد. مقدار زیادی از جزئیات از بین رفته بود و خطوط درشت بین لایه ها به وجود آمده بود. کلید معما استفاده از یک جفت از لایه ها در جهات شبیه به هم است که تنها یک اختلاف در ضخامت خط 1pt دارد. (خطوط Dark Shading و Light Shading در صفحه ما) این لایه ها به سختی با هم تفاوت دارند زمانی که آنها را تک به تک بررسی می کند اما زمانی که آنها به عنوان بخشی از کل تصویر قرار می گیرند واقعا یک مرحله بزرگ از جزئیات را اضافه می کنند و به تصویر افکت می دهند.



اعمال افکت

 


تصویر انتخاب شده تان را در فوتوشاپ باز کنید و از آن 6 کپی تهیه نمایید. (یکی برای هر لایه پوشش) برای میان بر می توانید CMD+J را فشار دهید. من این عکس haughty queen in royal dressرا از Shutterstock. انتخاب کردم.

 


قابلیت دید همه لایه ها به جز اولین لایه را خاموش نمایید سپس به مسیر Image > Adjustments > Threshold بروید و برای Threshold Level. عدد 80 را وارد نمایید. فرآیندهای مشابه را برای همه لایه های دیگر تکرار نمایید، اما به صورت پله ای مقدار Threshold level را به 100، 120، 140، 160 و 180 افزایش دهید.

 


6 لایه و خطوط را در صفحه فوتوگراف بیاندازید و آنها را به طور مرکزی بر روی عکس تان تراز نمایید. قابلیت دید برای همه لایه ها را خاموش نمایید.

 


قابلیت دید اولین لایه را به همراه کمترین مقدار آستانه روشن نمایید و به مسیر Select > Color Range بروید.

 


آپشن انتخاب Selection را به Shadows تغییر دهید سپس اوکی نمایید. به طور متناوب مطمئن شوید که رنگ پیش زمینه مشکی باشد سپس آپشن پیش فرض Sampled Colors کافی خواهد بود.

 


با فعال کردن انتخاب رنج رنگ لایه Shadows را انتخاب نمایید و بر روی آیکون New Layer Mask که زیر جدول لایه های قرار گرفته است کلیک نمایید. این کار یک پوشش اعمال می کند که با استفاده از انتخاب به صورت خودکار بخش هایی از عکس را که به نواحی روشن تر از عکس مربوط می شود را پاک می کند.

 


قابلیت دید همه لایه ها را به جز لایه ی Threshold خاموش نمایید. انتخاب Color Range از این لایه را بارگذاری نمایید و آن را به عنوان یک لایه پوشش mask به لایه ی Dark Shading اعمال نمایید.

 


فرآیندهای بارگذاری انتخاب و اعمال آن به عنوان لایه ماسک به هر لایه ی خطوط را تکرار کنید تا تاریک ترین لایه ی Threshold به لایه ی خطوط Highlights اعمال شده باشد.

 


تمام لایه های Threshold را خاموش نمایید و همه لایه های خط Shading را قابل دید نمایید تا افکت کامل را مشاهده نمایید. هر لایه از خطوط محدود به نواحی مختلف از عکس است که نتیجه ی واریانس در ترازهای Threshold است. لایه های Shading که جهات مساوی اما اختلاف 1pt در ضخامت دارند کمک می کند تا ترازهای بیشتر و جزئیات اضافه شود و سایه با بیشتر کردن مقدار هاشورزنی شدت یافته است.

 


یک لایه ی Solid Color adjustment با رنگ سبز به بالای ردیف اضافه نمایید و Blending mode را به Color تغییر دهید تا به تصویر یک رنگ مایه ی سبز بدهد تا افکت پول ما به اتمام برسد.

 


افکت پول فوتوشاپ نهایی بسیار واقع گرایانه به نظر می رسد و آن سبک کلاسیک را به دنبال دارد. انحنای خطوط و چگونه آنها جزئیات و سایه ها را می سازند چیزی است که باعث می شود این افکت واقعا کار کند.

 

 

منبع:blog.spoongraphics.co.uk

نظرات  (۱)

عالی ممنون از مقاله جذابتون واقعا استفاده کردیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی