ایجاد چهره یک شخصیت جالب کارتونی در ایلستریتور :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۳ارديبهشت

در مراحل زیر شما چگونگی ایجاد چهره یک شخصیت کارتونی جالب را در Adobe Illustrator خواهید آموخت.

برای شروع شما چگونگی برپایی یک شبکه ساده و دو art brushes ساده را خواهید آموخت. بعدا، با استفاده از ابزار های پایه و افکت ها در مسیر بهره برداری از Blend Tool، شما چگونگی ایجاد سر و گوش های شخصیت را خواهید آموخت. با استفاده از آن art brushe های ذخیره شده و با بعضی از افکت ها اصلی و روش های ترکیب آن ها شما نحوه ایجاد مو را خواهید آموخت.

در ادامه، شما بینی و یک سایه لطیف که با استفاده از دو blend  ساده و یک دسته از افکت های Drop Shadow است را ایجاد خواهید کرد. با بهره گیری کامل از Appearance panelشما نحوه ایجاد چشم و ابرو ها را خواهید آموخت. با استفاده از ابزار های Pucker و Bloat و نیز افکت ZigZagو با برخی خواص stroke شسته و رفته شما کراوات کوچک نارنجی را ایجاد خواهید کرد. در پایان شما نحوه اضافه نمودن یک پس زمینه ساده و حباب برای حرف ها را خواهید آموخت.


1-ایجاد یک سند جدید و برپایی شبکه

Control-N را برای ایجاد یک سند جدید فشار دهید. Pixels را از Units منوی drop-down انتخاب کنید، 600 را در بخش مربوط به پهنا و ارتفاع وارد کنید سپس روی Advanced کلیک کنید.  RGB و Screen (72ppi) را انتخاب کنید و مطمئن شوید که بخش Align New Objects to Pixel Grid قبل از آنکه  شماOK را زده باشید، بررسی نشده باشد.

Grid (View > Show Grid)  وSnap to Grid (View > Snap to Grid) را فعال نمائید. برای شروع شما به یک grid به ازای هر 5px احتیاج دارید بنابراین بسادگی به Edit > Preferences > Guides > Grid بروید و 5 را در بخش Gridline every و 1 را در بخش Subdivisions وارد کنید. بنابراین شما باید Info panel (Window > Info) را برای یک جلوه زنده با ابعاد و جای اشکال خود وارد نمائید. فراموش نکنید که واحد اندازه گیری برای pixels از Edit > Preferences > Units > General تنظیم می شود. همه این انتخاب ها سرعت کار شما را زیاد می نماید.




2-ایجاد دو Art Brushes

گام اول

Ellipse Tool را انتخاب کنید و روی Toolbar خود تمرکز نمائید. رنگ را از stroke بردارید سپس fill را انتخاب نمائید و رنگ آن را در R=96 G=57 B=19 تنظیم کنید.

به Artboard خود بروید و بسادگی یک دایره 30 x 150px ایجاد کنید، Snap to Grid کار شما را ساده می نماید. Anchor Point Tool (Shift-C) را انتخاب کنید و روی بالا شکل خود تمرکز کنید. بسادگی روی anchor point موجود خود کلیک کنید و شکل خود را شبیه تصویر دوم نمائید. Direct Selection Tool را انتخاب کنید و دو anchor points پررنگ شده را در تصویر دوم انتخاب کنید و آنها را به 30px تغییر دهید. در پایان موارد باید شبیه تصویر سوم گردند.



گام دوم

مطمئن شوید تصویر شما هنوز در حالت انتخاب است. Brushes panel (Window > Brushes) را باز نمائید و روی دکمه New Brush کلیک کنید. بخش Art Brusرا بررسی کنید و روی OK برای باز کردن پنجره Art Brush Options کلیک کنید. Thick Brush را در بخش Name وارد نمائید. خصایص را آنطور که در تصویر زیر است تنظیم نمائید و سپس روی OK کلیک کنید.

حالا شما می توانید art brush جدید را در Brushes panel ببینید شما می توانید آن شکل قهوه ای را از روی artboard خود حذف کنید.



3-سر را ایجاد کنید

گام نخست

برای این مرحله شما به یک grid به ازای هر 1px احتیاج دارید. بنابراین به Edit > Preferences > Guides & Grid بروید و 1 را در بخش Gridline every وارد نمائید. با استفاده از Ellipse Tool شکلی با ابعاد 6 x 20px ایجاد کنید و مطمئن شوید که fill color آن روی R=96 G=57 B=19تنظیم شده است.

Anchor Point Tool (Shift-C) را انتخاب کنید و روی بالای شکل جدید تمرکز کنید و بسادگی روی anchor point موجود کلیک کنید. Direct Selection Tool را انتخاب کنید و دو anchor points پررنگ شده را در تصویر دوم انتخاب کنید و آنها را به 4px تغییر دهید. در پایان موارد باید شبیه تصویر سوم گردند.



گام دوم

شکل قهوه ای خود را دوباره انتخاب کنید و به Brushes panel (Window > Brushes) بروید و روی دکمه New Brush کلیک کنید. بخش Art Brush را بررسی کنید و روی OK کلیک کنید. همه خصیصه هایی که در تصویر زیر نشان داده شده را وارد کنید و مطمئن شوید که اسم شما Thin Brush  است سپس روی OK کلیک کنید. فراموش نکنید که شکل قهوه ای را از روی artboard خود حذف کنید حالا شما می توانید art brush جدید خود را در Brushes panel مشاهده کنید.



گام سوم

به gridline every 5px برگردید. سپس بسادگی به Edit > Preferences > Guides & Grid بروید و 5 را در بخش Gridline every وارد کنید. با استفاده از Ellipse Tool یک شکا با ابعاد 225 x 180px ایجاد کنید مطمئن شوید که در حالت انتخاب باقی مانده است و روی Appearance panel (Window > Appearance) کلیک کنید. دوباره امتحان کنید که هیچ color set برای stroke وجود ندارد سپس fill را انتخاب نمائید.

Gradient panel (Window > Gradient) را باز کنید و بسادگی روی دکمه gradient برای اضافه کردن مشکی پیش فرض به gradient خطی سفید کلیک کنید. به Gradient panel دقت کنید و Angle را روی 90 درجه تنظیم کنید سپس gradient colors را جابجا کنید. Slider راست را نتخاب کنید و رنگ را روی R=243 G=197 B=145 تنظیم کنید و سپس Slider چپ را انتخاب کنید و رنگ را روی R=233 G=167 B=115 تنظیم کنید.

مطمئن شوید که شکلی که ایجاد کرده اید هنوز در حالت انتخاب است و به Effect > Warp > Bulge بروید. خصایصی که در تصویر زیر دیده می شود را وارد نمائید روی OK کلیک کنید و به Object > Expand Appearance بروید. به Layers panel (Window > Layers) بروید و لایه های خود را باز کنید بسادگی روی شکل موجود دوبار کلیک کنید و نام آن را به headShape تغییر دهید.



گام چهارم

headShape خود را دوباره انتخاب نمائید و یک کپی جلوی آن (Control-C > Control-F) ایجاد کنید. این کپی را انتخاب کنید و به Effect > Stylize > Inner Glow بروید. تنظیمات زیر را وارد کنید و روی OK کلیک کنید و به Object > Expand Appearance بروید.

به Layers panel بروید و مطمئن شوید که گروه جدید ایجاد شده در حالت انتخاب است و بسادگی Shift-Control-G را فشار دهید و آن را Ungroup کنید. به Layers panel دقت کنید، گروه زیری را انتخاب کنید و آن را حذف کنید سپس به masked group بروید و آن را قفل کنید تا مطمئن شوید که به صورت تصادفی آن را انتخاب یا جابجا نمی کنید.



گام پنجم

Snap to Grid (View > Snap to Grid) را غیر فعال کنید سپس به Edit > Preferences > General بروید و مطمئن شوید که Keyboard Increment در 1px تنظیم شده است.

شکل headShape خود را دوباره انتخاب کنید و به Object > Path > Offset Path بروید. -5px Offset را وارد کنید و روی OK کلیک کنید. مطمئن شوید که شکل نهایی انتخاب شه است و از آن یک کپی در مقابل (Control-C > Control-F) تهیه نمائید. این کپی را انتخاب کنید و نشانگر بالا را از روی کیبورد خود پنج بار فشار دهید تا آن به 5px ارتقا یابد. هر دو شکل را که در این مرحله ایجاد شده اند دوباره انتخاب کنید و Pathfinder panel (Window > Pathfinder) را باز نمائید و روی دکمه Minus Front کلیک کنید. شکل نهایی را با flat black (R=0 G=0 B=0) پر کنید.



گام ششم

مطمئن شوید شکل سیاه شما هنوز در حالت انتخاب است و به Effect > Blur > Gaussian Blur بروید. 5px Radius را وارد کنید و روی OK کلیک کنید سپس به Appearance panel بروید و بسادگی روی قسمت Opacity از متن برای باز کردن Transparency fly-out panel کلیک کنید. Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید و Opacity را به 30% تقلیل دهید. در پایان موارد باید شبیه تصویر زیر شده باشند.



گام هفتم

مطمئن شوید headShape شما هنوز در حالت انتخاب است و در مقابل دو کپی ایجاد کنید (Control-C > Control-F > Control-F). کپی بالایی را انتخاب کنید و بسادگی آن را به 5px با استفاده از نشانگر بالا از کیبورد خود ارتقا دهید. هر دو کپی را که در این مرحله ایجاد شده اند دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید. شکل نهایی را با سیاه پر کنید، Opacity را به 10% تقلیل دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید.



گام هشتم

مطمئن شوید headShape شما هنوز در حالت انتخاب است و در مقابل دو کپی ایجاد کنید (Control-C > Control-F > Control-F). کپی بالایی را انتخاب کنید و بسادگی آن را به 5px با استفاده از نشانگر بالا از کیبورد خود ارتقا دهید. هر دو کپی را که در این مرحله ایجاد شده اند دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید.

شکل نهایی را با linear gradient که در تصویر زیر دیده می شود پر کنید، Opacity را به 15% تقلیل دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که شمارگان سفید از Gradient image برای Location percentage مانده است در حالیکه صفر های زرد برای Opacity percentage مانده است.



گام نهم

headShape خود را دوباره انتخاب کنید و به Object > Path > Offset Path بروید. رقم -10px را وارد کنید و روی OK کلیک کنید. مطمئن شوید شکل نهایی شما در حالت انتخاب است و در مقابل دو کپی ایجاد کنید (Control-C > Control-F > Control-F).

کپی را انتخاب کنید و آن را به 5px با استفاده از نشانگر پایین در کیبورد خود تقلیل دهید. هر دو شکل انتخابی را در این مرحله دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید. شکل نهایی خود را با استفاده از سفید پر کنید (R=255 G=255 B=255).



گام دهم

مطمئن شوید شکل سفید شما در حالت انتخاب است، Opacity را به 55% تقلیل دهید و به Effect > Blur > Gaussian Blur بروید. 7px radius را وارد کنید و روی OK کلیک کنید. در پایان موارد باید شبیه شکل زیر شده باشند.



گام یازدهم

Snap to Grid (View > Snap to Grid) را فعال کنید. با استفاده از Ellipse Tool یک بیضی 80 x 40px ایجاد کنید و دو شکل با ابعاد 30 x 15px. fill color را در سیاه تنظیم کنید و آن ها را آنطور که تصویر اول نشان داده شد تنظیم کنید. مطمئن شوید که هر سه شکل انتخاب شده اند و بسادگی Control-8 را فشار دهید(یا به Object > Compound Path > Make بروید) تا آن ها به مسیر های مرکب تبدیل شوند. 

headShape خود را دوباره انتخاب کنید و یک کپی از آن در  مقابل ایجاد کنید (Control-C > Control-F). آن رابا مسیر مرکب سیاه خود انتخاب کنید و روی دکمه Intersect از Pathfinder panel کلیک کنید. گروه شکل نهایی را به یک مسیر مرکب جدید تبدیل نمائید (Control-8).  مطمئن شوید که fill color در سیاه تنظیم شده است، Opacity را به 30% تقلیل دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید.



گام دوازدهم

با استفاده از Ellipse Tool یک شکل 105 x 55px ایجاد کنید. fill color را در R=253 G=207 B=155 کنید و آن را همانطور که در شکل اول دیدید قرار دهید.

روی Toolbar خود تمرکز کنید و بسادگی روی Blend Tool برای باز کردن پنجره Blend Options کلیک کنید. Specified Steps را از Spacing drop-down menu انتخاب کنید، 30 را در پنجره سفید وارد کنید سپس روی دکمه OK کلیک کنید. شکل ایجاد شده در این مرحله را با شکل headShape خود دوباره انتخاب کنید و بسادگی Alt-Control-B (یا به Object > Blend > Make بروید) را برای ایجاد یک ترکیب جدید فشار دهید. مطمئن شوید blend شما انتخاب شده است و Shift-Control- [ را برای انتقال آن به عقب فشار دهید.



گام سیزدهم

روی Layers panel خود تمرکز کنید و قفل آن masked group را غیر فعال کنید. همه شکل های ایجاد شده تا کنون را انتخاب کنید و بسادگی Control-G را برای Group مردن آن ها فشار دهید.

به Layers panel بازگردید، روی new group دوبار کلیک کنید و آن را به Head تغییر نام دهید.



4-گوش ها را ایجاد کنید

گام نخست

با استفاده از Ellipse Tool یک شکل با ابعاد 25x 30px ایجاد کنید، fill color را در R=243 G=177 B=125 تنظیم نمائید و آن را در جایی که در تصویر زیر نمایش داده شده است قرار دهید.

به Layers panel بروید و بسادگی نام این شکل را به ear تغییر دهید.



گام دوم

Snap to Grid (View > Snap to Grid) را غیر فعال کنید. مطمئن شوید که شکل ear شما انتخاب شده است و دو کپی از آن در مقابل ایجاد کنید (Control-C > Control-F > Control-F). کپی بالایی را انتخاب کنید و آن را به 1px به پایین و 1px به چپ با استفاده از نشانگر های روی کیبردتان جابجا کنید.

هر دو کپی را که در این مرحله ایجاد شده اند دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید. شکل نهایی را با سفید پر کنید، Opacity را به 70% تقلیل دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید.



گام سوم

مطمئن شوید که شکل ear شما انتخاب شده است و دو کپی از آن در مقابل ایجاد کنید (Control-C > Control-F > Control-F). کپی بالایی را انتخاب کنید و آن را به 2pxبه پایین و 2pxبه چپ جابجا کنید. هر دو کپی را که در این مرحله ایجاد شده اند دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید. شکل نهایی را با سفید پر کنید، Opacity را به 50% تقلیل دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید.



گام چهارم

مطمئن شوید که شکل ear شما انتخاب شده است و دو کپی از آن در مقابل ایجاد کنید (Control-C > Control-F > Control-F). کپی بالایی را انتخاب کنید و آن را به 2pxبه بالا جابجا کنید. هر دو کپی را که در این مرحله ایجاد شده اند دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید. شکل نهایی را با سیاه پر کنید، Opacity را به 50% تقلیل دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید.



گام پنجم

مطمئن شوید که شکل ear شما انتخاب شده است و دو کپی از آن در مقابل ایجاد کنید (Control-C > Control-F > Control-F). کپی بالایی را انتخاب کنید و آن را به 1pxبه بالا جابجا کنید. هر دو کپی را که در این مرحله ایجاد شده اند دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید. شکل نهایی را با سیاه پر کنید، Opacity را به 50% تقلیل دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید.



گام ششم

Grid (View > Show Grid)  وSnap to Grid (View > Snap to Grid) را فعال نمائید. با استفاده از Ellipse Tool شکلی با ابعاد 5 x 10px ایجاد کنید و مطمئن شوید که fill color آن روی R=223 G=137 B=86تنظیم شده است و آن را در آنچه در تصویر اول نمایش داده شد قرار دهید. پنجره Blend Options را باز کنید و Specified Steps را در 40 تنظیم کنید سپس روی OK کلیک کنید.

دوباره شکل ایجاد شده در این مرحله را به همراه شکل ear خود انتخاب کنید و یک blend جدید بسازید. (Alt-Control-B)

روی Layers panel تمرکز کنید و بسادگی این blend جدید خود را به زیر تنظیمات تصاویر باریک ایجاد شده خود منتقل کنید تا آن را های لایت کنید. در پایان موارد باید شبیه تصویر سوم گردند.

 


گام هفتم

به gridline every 5px برگردید. سپس به Edit > Preferences > Guides & Grid بروید و 1 را در بخش Gridline every وارد کنید. با استفاده از Ellipse Tool یک شکا با ابعاد 5 x 10pxایجاد کنید. fill color را در R=223 G=127 B=76 تنظیم نمائید و آن را در جایی که در تصویر زیر نمایش داده شده است قرار دهید.

مطمئن شوید که شکل جدید ایجاد شده شما انتخاب شده است و به Effect > Stylize > Drop Shadow بروید. تنظیماتی که در زیر نمایش داده شده است وارد کنید و OK را بزنید.



گام هشتم

به gridline every 5px برگردید. سپس بسادگی به Edit > Preferences > Guides & Grid بروید و 5 را در بخش Gridline every وارد کنید. همه شکل های که گوش شما را شکل داده اند دوباره انتخاب کنید و آنه را با استفاده از Control-G گروه نمائید.

مطمئن شوید blend شما انتخاب شده است و آن را به عقب منتقل کنید ، Shift-Control- [، سپس آن را به Layers panel جابجا کنید و بسادگی آن را به Ear تغییر نام دهید.



گام نهم

گروه Ear خود را مجددا انتخاب نمائید و به Effect > Distort & Transform > Transform بروید. تنظیمات که در زیر نمایش داده شده وارد نمائید(فراموش نکنید که بخش Reflect X را بررسی کنید) سپس OK کنید. در پایان موارد باید شبیه تصویر زیر شده باشند.



6-مو را ایجاد کنید

گام اول

Grid (View > Hide Grid) را غیر فعال کنید و به Snap to Grid (View > Snap to Grid) بروید. Paintbrush Tool را بردارید و قلمو Thick Brush را از Brushes panel خود انتخاب کنید.

روی محیط خود تمرکز کنید و تعدادی مسیر های ساده همانطور که در تصویر اول نمایش داده شد ترسیم کنید. با استفاده از قلموی مشابه یک مجموعه ای جدید از مسیر هایی ساده همانطور که در تصویر دوم دیده می شود ترسیم کنید.

سرانجام قلمو Thin Brush را از Brushes panel خود انتخاب کنید، مطمئن شوید که Paintbrush Tool هنوز فعال است وچهار مسیر باریک همانطور که در تصویر سوم دیده می شود ترسیم کنید.



گام دوم

همه مسیر ها را با استفاده از قلمو خود انتخاب کنید و به Object > Path > Outline Stroke بروید. مطمئن شوید که شکل نهایی انتخاب شده است و بسادگی روی دکمه button از Pathfinder panel کلیک کنید.



گام سوم

روی Layers panel خود تمرکز کنید و گروه Head خود را بازکنید و روی blend موجود تمرکز کنید. شکل headShape را انتخاب کنید، یک کپی در مقابل (Control-C > Control-F) تهیه کنید و آن را به خارج از گروه و بالای Layers panel منتقل کنید. این کپی جدید خود را با شکل قهوه ای انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید. مطمئن شوید شکل نهایی انتخاب شده است و fill color موجود را با R=242 G=101 B=34 جابجا کنید.



گام چهارم

Paintbrush Tool را بردارید و قلمو Thin Brush را از Brushes panel خود انتخاب کنید و تعدادی مسیر های تقریبی ساده همانطور که در تصویر اول نمایش داده شده است ترسیم کنید. مطمئن شوید که همه این مسیر های جدید انتخاب شده اند و به Object > Path > Outline Stroke بروید. شکل نهایی را با مسیر نارنجی انتخاب کنید و روی دکمه Unite از Pathfinder panel کلیک کنید. مطمئن شوید که شکل نهایی با R=96 G=57 B=19 پر شده است سپس آن را به Layers panel جابجا کنید و بسادگی آن را hair بنامید.



گام پنجم

مطمئن شوید که شکل hair شما انتخاب شده است و دو کپی از آن در مقابل ایجاد کنید (Control-C > Control-F > Control-F). کپی بالایی را انتخاب کنید و آن را به 1px به بالا منتقل کنید.

هر دو شکل را که در این مرحله ایجاد شده اند دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید. گروه نهایی از شکل ها را به مسیر مرکب تبدیل کنید. Control-8، fill color را سیاه کنید، Opacity را به 10% تقلیل دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید.



گام ششم

مطمئن شوید که شکل hair شما انتخاب شده است و دو کپی از آن در مقابل ایجاد کنید (Control-C > Control-F > Control-F). کپی بالایی را انتخاب کنید و آن را به 3pxبه بالا منتقل کنید.

هر دو شکل را که در این مرحله ایجاد شده اند دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید. گروه نهایی از شکل ها را به مسیر مرکب تبدیل کنید. Control-8، fill color را سیاه کنید، Opacity را به 10% تقلیل دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید.



گام هفتم

مطمئن شوید که شکل hair شما انتخاب شده است و دو کپی از آن در مقابل ایجاد کنید (Control-C > Control-F > Control-F). کپی بالایی را انتخاب کنید و آن را به 6pxبه بالا منتقل کنید.

هر دو شکل را که در این مرحله ایجاد شده اند دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید. گروه نهایی از شکل ها را به مسیر مرکب تبدیل کنید. Control-8، fill color را سیاه کنید، Opacity را به 10% تقلیل دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید.



گام هشتم

مطمئن شوید که شکل hair شما انتخاب شده است و دو کپی از آن در مقابل ایجاد کنید (Control-C > Control-F > Control-F). کپی بالایی را انتخاب کنید و آن را به 10pxبه بالا منتقل کنید.

هر دو شکل را که در این مرحله ایجاد شده اند دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید. گروه نهایی از شکل ها را به مسیر مرکب تبدیل کنید. Control-8، fill color را سیاه کنید، Opacity را به 10% تقلیل دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید.



گام نهم

مطمئن شوید که شکل hair شما انتخاب شده است و به Object > Path > Offset Path بروید. -3px offset را وارد کنید، Round را از Joins در drop-down menu انتخاب و OKکنید. شکل نهایی را انتخاب کنید، fill color موجود را با R=82 G=49 B=20 تغییر دهید و به Effect > Stylize > Inner Glow بروید. تنظیماتی که در تصویر زیر نمایش داده شده است وارد کرده و OK کنید.



گام دهم

شکل hair خود را دوباره انتخاب نمائید و به Effect > Stylize > Inner Glow بروید.  تنظیماتی که در تصویر زیر نمایش داده شده است وارد کرده و OK کنید. همه شکل های که گوش شما را شکل داده اند دوباره انتخاب کنید و آنه را با استفاده از Control-G گروه نمائید.

آن را به Layers panel جابجا کنید و بسادگی آن گروه جدید را  hair بنامید.



6-بینی را ایجاد کنید

گام اول

)  و Snap to Grid (View > Snap to Grid) را فعال نمائید. با استفاده از Ellipse Tool شکلی با ابعاد 45 x 35px ایجاد کنید. آن را با استفاده از gradient خطی مطابق آنچه در زیر نمایش داده شده است پر کنید و آن را آنچنانکه در تصویر زیر نمایش داده می شود قرار دهید. آن را به Layers panel جابجا کنید و بسادگی آن گروه جدید را  nose بنامید.



گام دوم

مطمئن شوید که شکل nose  هنوز در حالت انتخاب است و به Effect > Warp > Bulge بروید. خصایصی که در تصویر زیر دیده می شود را وارد نمائید روی OK کلیک کنید.



گام سوم

مطمئن شوید که شکل nose  هنوز در حالت انتخاب است و به Object > Transform > Move بروید. 20 را در بخش Vertical وارد کنید سپس بسادگی روی دکمه Copy کلیک کنید. شکل نهایی را انتخاب کنید و روی Appearance panel متمرکز گردید. linear gradient استفاده شده را با مشکی خالص جابجا کنید، Opacity را به 0% تقلیل دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید.



گام چهارم

مطمئن شوید که شکل nose  هنوز در حالت انتخاب است و از آن یک کپی در مقابل (Control-C > Control-F) تهیه نمائید. کپی جدید را انتخاب کنید و روی Appearance panel متمرکز گردید. linear gradient استفاده شده را با مشکی خالص جابجا کنید، Opacity را به 30% تقلیل دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید.



گام پنجم

پنجره Blend Options را باز کنید، به بخش Specified Steps بروید و مطمئن شوید Blend شما در گام های 30 تنظیم شده است. هر دوشکل nose سیاه را دوباره انتخاب کنید و بسادگی Alt-Control-B را فشار دهید. آن را به Layers panel جابجا کنید و بسادگی blend ایجاد شده در این مرحله را به زیر شکل nose باقی مانده منتقل کنید.



گام ششم

با استفاده از Ellipse Tool یک شکل با ابعاد 15 x 10px ایجاد کنید fill color آن را در R=255 G=197 B=145 تنظیم کنید و آن را در آنچه در تصویر اول نمایش داده شد قرار دهید. مطمئن شوید که شکل جدید هنوز در حالت انتخاب است و به Effect > Warp > Bulge بروید. خصایصی که در تصویر زیر دیده می شود را وارد نمائید روی OK کلیک کنید.



گام هفتم

شکل nose جدید خود را با شکل کوچک خود که در جلوی آن قرار گرفته جابجا کنید و بسادگی Alt-Control-B را برای ایجاد یک blend جدید فشار دهید. در پایان موارد باید شبیه تصویر دوم گردند.



گام هشتم

مطمئن شوید blend  که در مرحله قبل ایجاد کرده اید هنوز در حالت انتخاب است و به Effect > Stylize > Drop Shadow بروید. ویژگی های که در بالا، پنچره چپ (در تصویر زیر) نشان داده شده است وارد نمائید، OK کنید سپس پنج افکت های Drop Shadow دیگر که در تصویر زیر نشان داده شده است را اضافه نمائید.

حالا شما دو blend که بینی را ایجاد کرده است و آن را گروه نموده (Control-G) دوباره انتخاب نموده اید. به Layers panel بروید و بسادگی نام این گروه جدید را به Noseتغییر دهید.



7-دهان را ایجاد کنید

گام نخست

با استفاده از Ellipse Tool شکلی با ابعاد 25 x 30pxایجاد کنید و fill color آن را روی R=239 G=65 B=54تنظیم کنید و آن را همانند آنچه در تصویر اول نمایش داده شده است قرار دهید. بهRectangle Tool  بروید شکلی با ابعاد 35 x 20px ایجاد نمائید و آن را همانند آنچه در تصویر دوم نمایش داده شده است قرار دهید.

هر دو شکلی را که در این مرحله ایجاد شده اند دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید. مطمئن شوید که شکل نهایی انتخاب شده است و به Effect > Stylize > Inner Glow بروید. تنظیماتی که در تصویر نهایی نمایش داده شده است وارد کنید و OK را بزنید.



گام دوم

با استفاده از Ellipse Tool یک شکل 15 x 20pxایجاد کنید. fill color را در R=209 G=35 B=24 کنید و آن را همانطور که در شکل اول دیدید قرار دهید. به Rectangle Tool   بروید شکلی با ابعاد 25 x 15px ایجاد نمائید و آن را همانند آنچه در تصویر دوم نمایش داده شده است قرار دهید.

هر دو شکلی را که در این مرحله ایجاد شده اند دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید. مطمئن شوید که شکل نهایی انتخاب شده است و به Effect > Stylize > Inner Glow بروید. تنظیماتی که در تصویر نهایی نمایش داده شده است وارد کنید و OK را بزنید.



گام سوم

به gridline every 1pxبرگردید. سپس بسادگی به Edit > Preferences > Guides & Grid بروید و 1 را در بخش Gridline every وارد کنید. با استفاده از Rectangle Tool   شکلی با ابعاد 1 x 3px ایجاد نمائید و آن را همانند آنچه در تصویر اول نمایش داده شده است قرار دهید. Ellipse Tool را انتخاب کنید شکلی با ابعاد 3 x 5px ایجاد کنید و از fill color مشابه استفاده کنید و آن را همانند آنچه در تصویر دوم نمایش داده شده است قرار دهید.



گام چهارم

همه شکل ها که دهان را می سازند را دوباره انتخاب نمائید و آنه را گروه کنید (Control-G). به Layers panel بروید و بسادگی نام این گروه جدید را به mouthتغییر دهید.

مطمئن شوید که گروه جدید ایجاد شده شما انتخاب شده است و به Effect > Stylize > Drop Shadow بروید. تنظیماتی که در زیر نمایش داده شده است وارد کنید و OK را بزنید.



8-چشم ها و ابروها را ایجاد کنید

گام نخست

به gridline every 5px برگردید. سپس به Edit > Preferences > Guides & Grid بروید و 5 را در بخش Gridline every وارد کنید. با استفاده از Ellipse Tool یک دایره با ابعاد 20pxایجاد کنید. fill color را سفید تنظیم نمائید و آن را در جایی که در تصویر اول نمایش داده شده است قرار دهید.

به Layers panel بروید و بسادگی نام این شکل را به eyeتغییر دهید. مطمئن شوید که شکل eye شما در حالت انتخاب است روی Appearance panel متمرکز گردید و با ستفاده از دکمه Add New Fill (که با دایره آبی در تصویر زیر مشخص شده است) پوشش دوم را اضافه کنید.

Fill جدید را انتخاب کنید، رنگ را R=39 G=170 B=225 تنظیم کنید و به Effect > Path > Offset Path بروید. -5px Offset را وارد کنیدو OK را بزنید. به Appearance panel بازگردید و پوشش سوم را برای شکل eye خود با استفاده از همان دکمه Add New Fill اضافه کنید. Fill جدید را انتخاب کنید، رنگ را سیاه تنظیم کنید و به Effect > Path > Offset Path بروید. -7px Offset را وارد کنیدو OK را بزنید.



گام دوم

مطمئن شوید که شکل eye در حالت انتخاب است، روی Appearance panel متمرکز گردید و 1px stroke را اضافه کنید و رنگ را R=255 G=197 B=145 تنظیم کنید.

روی Appearance panel متمرکز بمانید، بسادگی روی قسمت های Stroke از متن برای بازکردن Stroke fly-out panelکلیک کنید و دکمه Align Stroke to Outside را بررسی کنید(که با دایره قرمز در تصویر زیر مشخص شده است).

به Appearance panel بازگردید و stroke دوم را برای شکل خود با استفاده از دکمه Add New Stroke اضافه کنید(که با دایره آبی در تصویر زیر مشخص شده است). Stroke جدید را انتخاب کنید رنگ را سیاه و Weight در 2px تنظیم کنید. آن را هم تراز داخل کنید و Opacity را به 5% تقلیل دهید.

مطمئن شوید که Stroke سیاه شما هنوز انتخاب شده است و بسادگی آن را با استفاده از دکمه Duplicate Selected Item تکثیر کنید. (که با دایره سبز در تصویر زیر مشخص شده است) جدیدترین Stroke اضافه شده را انتخاب کنید و بسادگی weight را به 1px تقلیل دهید.

روی Appearance panel متمرکز بمانید، همه مسیر ها را انتخاب کنید (بسادگی روی قسمت متن Path از بالای Appearance panel کلیک کنید) و به Effect > Stylize > Drop Shadow بروید. خصیصه هایی که در تصویر زیر نشان داده شده را وارد کنید و سپس روی OK کلیک کنید.



گام سوم

ه gridline every 1pxبرگردید. سپس بسادگی به Edit > Preferences > Guides & Grid بروید و 1 را در بخش Gridline every وارد کنید. با استفاده از Ellipse Tool دودایره 1px و 2px ایجاد کنید. هر دو شکل را با سفید پر کنید و آن ها را همانند تصویر زیر قرار دهید.



گام چهارم

ه gridline every 5px برگردید. سپس بسادگی به Edit > Preferences > Guides & Grid بروید و 5 را در بخش Gridline every وارد کنید. سه دایره که چشم را تشکلیل می دهند دوباره انتخاب کنید و آن هارا گروه کنید. (Control-G)

به Layers panel بروید و نام این گروه جدید را بهEyeتغییر دهید.مطمئن شوید که گروه جدید Eye در حال انتخاب است و به Object > Transform > Reflect بروید. Vertical box را بررسی کنید سپس بسادگی روی دکمه Copy برای ایجاد کپی که به صورت افقی منعکس شده است کلیک کنید. گروهجدیدایجادشده را انتخاب کنید آن را به چپ منتقل کنید و همانطور که در تصویر است قرار دهید.



گام پنجم

Grid (View > Hide Grid) را غیر فعال کنید و به Snap to Grid (View > Snap to Grid) بروید. با استفاده از Paintbrush Tool و قلمو Thin Brush دو مسیر باریک مانند تصیور زیر ترسیم کنید.



گام ششم

مطمئن شوید که دو مسیر که ابرو ها را درست می کنند انتخاب شده اند و بسادگی چهار افکت Drop Shadow را مانند زیر اضافه کنید. (Effect > Stylize > Drop Shadow)



9-پاپیون ایجاد کنید

گام نخست

Grid (View > Show Grid)  وSnap to Grid (View > Snap to Grid) را فعال نمائید. با استفاده از Ellipse Toolدایره با ابعاد 35px ایجاد کنید و که fill color آن روی R=247 G=148 B=30تنظیم شده است و آن را در آنچه در تصویر اول نمایش داده شد قرار دهید.

مطمئن شوید که شکل نارنجی شما هنوز در حالت انتخاب است و به Effect > Distort & Transform > Pucker & Bloat بروید. Slider را در 42% قرار دهید، OK کنید و به Effect > Distort & Transform >ZigZag بروید. تنظیماتی که در تصویر زیر نشان داده شده است وارد و OK کنید و به Object > Expand Appearance بروید.

به Layers panel بروید و بسادگی نام این شکل را به bow Tieتغییر دهید.



گام دوم

Snap to Grid (View > Snap to Grid) را غیر فعال کنید. مطمئن شوید که شکل ear شما انتخاب شده است و دو کپی از آن در مقابل ایجاد کنید (Control-C > Control-F > Control-F). کپی بالایی را انتخاب کنید و آن را به 1px به بالا جابجا کنید.

هر دو شکل را که در این مرحله ایجاد شده اند دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید. گروه نهایی از شکل ها را به مسیر مرکب تبدیل کنید. Control-8، fill color را سیاه کنید، Opacity را به 15% تقلیل دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید.



گام سوم

مطمئن شوید bow Tieشما هنوز در حالت انتخاب است و در مقابل دو کپی ایجاد کنید (Control-C > Control-F > Control-F). کپی بالایی را انتخاب کنید و بسادگی آن را به 2px به بالا جابجا کنید.

هر دو شکل را که در این مرحله ایجاد شده اند دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید. گروه نهایی از شکل ها را به مسیر مرکب تبدیل کنید. Control-8، fill color را سیاه کنید، Opacity را به 15% تقلیل دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید.

هر دو شکل را که در این مرحله ایجاد شده اند دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید. گروه نهایی از شکل ها را به مسیر مرکب تبدیل کنید. Control-8، fill color را سیاه کنید، Opacity را به 15% تقلیل دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید.



گام چهارم

مطمئن شوید bow Tieشما هنوز در حالت انتخاب است و در مقابل دو کپی ایجاد کنید (Control-C > Control-F > Control-F). کپی بالایی را انتخاب کنید و بسادگی آن را به 3pxبه بالا جابجا کنید.

هر دو شکل را که در این مرحله ایجاد شده اند دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید. گروه نهایی از شکل ها را به مسیر مرکب تبدیل کنید. Control-8، fill color را سیاه کنید، Opacity را به 15% تقلیل دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید.



گام پنجم

مطمئن شوید bow Tieشما هنوز در حالت انتخاب است و در مقابل دو کپی ایجاد کنید (Control-C > Control-F > Control-F). کپی بالایی را انتخاب کنید و بسادگی آن را به 1pxبه بالا جابجا کنید.

هر دو شکل را که در این مرحله ایجاد شده اند دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید. گروه نهایی از شکل ها را به مسیر مرکب تبدیل کنید. Control-8، fill color را سیاه کنید، Opacity را به 10% تقلیل دهید و Blending Mode را به Overlayتغییر دهید.



گام ششم

مطمئن شوید که شکل hair شما انتخاب شده است و به Object > Path > Offset Path بروید. -1pxoffse را وارد کنید و OK کنید شکل نهایی را انتخاب کنید و یک کپی در مقابل ایجاد کنید. Control-C > Control-F. کپی جدید را انتخاب کنید و آن را بسادگی 1px پایین تر منتقل کنید.

هر دو شکل را که در این مرحله ایجاد شده اند دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید. گروه نهایی از شکل ها را به مسیر مرکب تبدیل کنید. Control-8، fill color را سیاه کنید، Opacity را به 20% تقلیل دهید و Blending Mode را به Overlay تغییر دهید.



گام هفتم

مطمئن شوید که شکل hair شما انتخاب شده است و به Object > Path > Offset Path بروید. -1px offse را وارد کنید و OK کنید شکل نهایی را انتخاب کنید و یک کپی در مقابل ایجاد کنید. Control-C > Control-F. کپی جدید را انتخاب کنید و آن را بسادگی 2pxپایین تر منتقل کنید.

هر دو شکل را که در این مرحله ایجاد شده اند دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Minus Front از Pathfinder panel کلیک کنید. گروه نهایی از شکل ها را به مسیر مرکب تبدیل کنید. Control-8، fill color را سیاه کنید، Opacity را به 20% تقلیل دهید و Blending Mode را به Overlay تغییر دهید.



گام هشتم

مطمئن شوید که شکل bow Tie شما انتخاب شده است و به Effect > Stylize > Inner Glow بروید. ویژگی های تصویر زیر را وارد کنید و OK کنید.



گام نهم

Snap to Grid (View > Snap to Grid) را فعال کنید و gridline every 1px تغییر دهید. با استفاده از Pen Tool شش مسیر را مانند زیر ترسیم کنید. black stroke و 1pt را برای این مسیر های جدید اضافه کنید و روی Appearance panel متمرکز شوید. Opacity را به 80% تقلیل دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید و Stroke fly-out panel را باز کنید. روی بخش Profile تمرکز کنید و بسادگی Width Profile 1 را انتخاب کنید. در پایان موارد باید شبیه تصویر دوم گردند.



گام دهم

به gridline every 5px برگردید.با استفاده از Rectangle Tool   شکلی با ابعاد 5 x 15px ایجاد نمائید ، fill color را در R=247 G=148 B=30 تنظیم نمائید، آن را همانند تصویر اول قرار دهید و به Effect > Stylize > Rounded Corners بروید. 2.5px Radius را وارد و OK کنید و به Object > Expand Appearance بروید.

مطمئن شوید که شکل نهایی  شما انتخاب شده است و روی Appearance panel متمرکز شوید. پوشش موجود را انتخاب کنید و به Effect > Stylize > Inner Glow بروید. تنظیمات زیر را وارد و OK کنید و به Appearance panel بازگردید.

پوشش دوم را به شکل خود اضافه کنید، رنگ را سفید تنظیم کنید Opacity را به 30% تقلیل دهید و Blending Mode را به Overlay تغییر دهید و به Effect > Path > Offset Path بروید. -2px Offset را وارد  وOK کنید. به Appearance panel بازگردید و 1px، black stroke برای شکل خود اضافه کنید. آن را به راست نزدیک کنید، Opacity را به 25% تقلیل دهید و Blending Mode را به Soft Lightتغییر دهید.



گام یازدهم

همه شکل ها که پاپیون را می سازند را دوباره انتخاب نمائید و آنها را گروه کنید (Control-G).  به Layers panel بروید و بسادگی نام این گروه جدید را بهBow Tieتغییر دهید.



10-سایه ظریف و پس زمینه را اضافه نمائید

گام نخست

همه شکل ها که تا کنون ساختید را انتخاب نمائید و آنها را گروه کنید (Control-G).  به Layers panel بروید و بسادگی نام این گروه جدید را بهFace تغییر دهید. مطمئن شوید گروه Faceانتخاب شده است و و یک کپی از آن در  مقابل ایجاد کنید (Control-C > Control-F). به Layers panel بازگردید و گروه  Face را قفل کنید.



گام دوم

حالا لازم است شما گروه Face را پاک کنید. اول بسادگی شکل ها و مسیر هایی که بینی دهان چشم ها و ابروها را شکل داده اند پاک کنید.

سپس همه شکل های استفاده شده برای های لایت کردن سر گوش مو و پاپیون را پاک کنید و فقط شکل های اصلی را نگاه دارید. Blends استفاده شده برای سر و گوش را انتخاب کنید و بسادگی Alt-Shift-Control-B را برای غیر فعال کردن آن ها فشار دهید. همه اشکال کوچک که برای ایجاد آن blend ایجاد شده اند پاک کنید. گروه Ear را انتخاب کنید و به Object > Expand Appearance بروید سپس hairو bow Tie را انتخاب کنید و افکت های Inner Glow موجود را پاک کنید. در پایان موارد باید مشابه زیر شوند.



گام سوم

گروه Face را دوباره انتخاب کنید و روی دکمه Unite از Pathfinder panel کلیک کنید. مطمئن شوید که شکل نهایی با R=243 G=157 B=105 پر شده است سپس آن را به Layers panel جابجا کنید و بسادگی آن را shadowبنامید.



گام چهارم

مطمئن شوید که شکل shadow شما هنوز در حالت انتخاب است آن را به عقب بفرستید(Shift-Control - [ ). سپس پنج افکت Drop Shadow نشان داده شده در تصویر زیر را اضافه نمائید. (Effect > Stylize > Drop Shadow)



گام پنجم

روی Layers panel خود متمرکز شوید ، گروه باقی مانده Face را رها سازید باز کنید و گروه bow Tie را انتخاب کنید و بسادگی سه افکت Drop Shadow همانطور که در زیر است اضافه نمائید.



گام ششم

با استفاده از Rectangle Tool یک مربع 610 x 610px ایجاد کنید و fill color آن را در R=255 G=237 B=185 تنظیم نمائید و آن را به عقب بفرستید. (Shift-Control- [). به Layers panel بروید و بسادگی این شکل جدید را bg بنامید.

سپس شما مرکز شکل bg خود را لازم دارید بنابراین Align panel (Window > Align) را باز کنید. Aligning را به Artboard تنظیم کنید(fly out menu را باز کنید و به Show Options بروید اگر شما بخش Align To را مانند تصویر زیر نمی بینید) سپس بسادگی روی دکمه های  Horizontal Align Center و Vertical Align Center کلیک کنید. در پایان مربع شما باید همه artboard را پوشش دهد.



گام هفتم

مطمئن شوید شکل bg شما انتخاب شده است و پوشش دوم را با استفاده از دکمه مشابه Add New Fill اضافه نمائید. پوشش جدید را انتخاب کنید Opacity را به 15% تقلیل داده و radial gradient را همانطور که در تصویر است اضافه کنید. از Gradient Tool برای بزرگ کردن gradient مانند تصویر زیر استفاده کنید و به یاد داشته باشید که yellow zero از تصویر gradientبرای مقدار Opacity می ماند.



11-ساخت حباب سخن(پیام)

گام نخست

با استفاده از Ellipse Tool یک شکل 200 x 150px ایجاد کنید و fill color آن را سفید قرار داده و آن را تقریبا در آنجائیکه در تصویر است قرار دهید. مطمئن شوید این شکل جدید در حالت انتخاب است ، Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید و Opacity را به 70% تقلیل دهید و به Effect > Distort & Transform > Roughen بروید. تنظیمات را مانند تصویر زیر وارد و OK کنید.



گام دوم

با استفاده از Ellipse Tool یک دایره 20px و یک دایره 10px ایجاد کرده و آن ها را تقریبا در آنجائیکه در تصویر است قرار دهید. هر دوشکل را با سفید پر کنید Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید و Opacity را به 70% تقلیل دهید. فقط دایره 20px را انتخاب کنید و به Effect > Distort & Transform > Roughen بروید. تنظیمات را از پنجره بالا وارد کنید(در تصویر زیر) و OK کنید. دایره 10pxانتخاب کنید و به Effect > Distort & Transform > Roughen بروید. تنظیمات را از پنجرهپایین وارد کنید(در تصویر زیر) و OK کنید.



گام سوم

در پایان Type Tool را انتخاب کنید، روی artboard کلیک کنید و بسادگی متن را اضافه کنید. شما می توانید از لینک GoodDog font با سایز 45px و رنگ R=96 G=57 B=19 استفاده کنید.



اگر این آموزش را انجام دادید حاصل کار خود را از طریق contact.yagout@gmail.com برای ما بفرستید تا در ادامه‌ی همین پست به نام خودتان درج شود.

منبع:design.tutsplus.com

نظرات  (۱)

سلام

این آموزش ها رو بصورت PDF هم بذارید.

تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی