ایجاد یک افکت متن موزاییکی در ایلستریتور :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۲ارديبهشت

یک موزاییک با افکت هنری متن در ایلستریتور ایجاد کنید

 


الهام این موضوع می تواند ازهر منبعی بیاید. برای این افکت، از یک برنامه انیمیشن اخیر که در شبکه بی بی سی نمایش داده شد به عنوان برنامه فصل بهار استفاده شده است. با دنبال کردن گام های زیر شما یاد خواهید گرفت چگونه یک افکت متن رنگارنگ در ادوب ایلستریتور ایجاد نمایید. برای شروع شما یاد خواهید گرفت چگونه یک شبکه ستاپ نمایید و چگونه با استفاده از پنل نمایش (Appearance) و تعدادی از افکت های پایه یک سری استایل های گرافیکی ایجاد نمایید. سپس با استفاده از ابزار بیضی Ellipse و افکت تغییر شکل Transform شما خواهید آموخت چگونه قطعاتی ایجاد کنید که برای ساخت متن به شما کمک می کند. به عنوان آخرین مرحله شما خواهید آموخت که چگونه یک قلموی پریشان ایجاد نمایید و چگونه از یک الگوی درونی یا یک چروکیدگی و افکت باد کردن استفاده کنید.

1- یک صفحه جدید ایجاد نمایید و یک شبکه بسازید

کلید Clt+N را فشار دهید تتا یک صفحه جدید ایجاد شود. عرض صفحه را 600 و ارتفاع آن را 360 قرار دهید سپس بر روی دکمه Advanced کلیک کنید. (RGB, Screen (72ppi را انتخاب کنید و قبل از آنکه اوکی نمایید. مطمئن شوید که جعبه Align New Objects to Pixel Grid غیر فعال باشد.

شبکه بندی Grid را فعال کنید (View > Show Grid) و Snap to Grid را نیز فعال نمایید. (View > Snap to Grid)

شما در هر 1 پیکسل نیاز به شبکه خواهید داشت، پس به آسانی به مسیر Edit > Preferences > Guides > Grid, بروید و عدد 1 را در Gridline و مجددا عدد 1 را در Subdivisions قرار دهید. شما همچنین باید پنل Info را باز نمایید. (Window > Info) تا یک پیش نمایش زنده از اندازه و موقعیت شکل هایتان داشته باشید. فراموش نکنید که واحد اندازه گیری را پیکسل نمایید. Edit > Preferences > Units > Generalهمه این آپشن ها به مقدار زیادی سرعت کار شما را زیاد می کند.

 

 


2- یک سری از استایل های گرافیکی ایجاد نمایید

گام اول

با استفاده از ابزار بیضی، یک دایره ی 6 پیکسلی ایجاد نمایید، آن را با رنگ R=39, G=170, B=225 پر نمایید و مطمئن شوید که رنگی برای Stroke ندارد. این شکل آبی را انتخاب کنید و به مسیر Effect > Distort & Transform > Transformبروید. ویژگی های که در شکل زیر آمده است را در آن وارد نمایید، اوکی نمایید و به مسیر Object > Expand Appearanceبروید. مطمئن شوید که گروه شکل ها انتخاب شده باشید و دو مرتبه کلیدهای Shift-Control-G  را فشار دهید تا آن را بدون گروه Ungroup نمایید.

 


گام دوم

بر روی دایره های آبی متمرکز شوید. چپی را انتخاب کنید. پنل Appearance را باز کنید. (Window > Appearance), نسخه موجود را انتخاب کنید و به مسیر Effect > Path > Offset Pathبروید. یک مقدار 1.5 پیکسل به Offset بدهید و اوکی نمایید. تمرکزتان را بر روی پنل Appearance نگه دارید و یک نسخه دوم برای این دایره ها با استفاده از دکمه Add New Fillایجاد نمایید. (با پیکان آبی و کوچک در شکل زیر نشان داده شده است) این نسخه جدید را انتخاب کنید، آن را در پایین پنل Appearance بگیرید و رنگ آن را R=21, G=62, B=110 قرار دهید. مطمئن شوید که دوایر شما انتخاب شده باشند، پنل Graphic Style را باز کنید (Window > Graphic Style) و به سادگی بر روی دکمه New Graphic Style  کلیک نمایید (با پیکان آبی کوچک در شکل زیر نشان داده شده است)

 



گام سوم

دایره آبی بعدی را انتخاب کنید، بر روی پنل Appearance متمرکز شوید و یک نسمه دیگر اضافه نمایید. این نسخه جدید را انتخاب کنید، رنگ آن را روی سفید قرار دهید و به مسیر Effect > Path > Offset Path. بروید. یک مقدار 2- پیکسلی به Offset بدهید، اوکی کنید و به مسیر Effect > Distort & Transform > Transform. بروید. ویژگی های نشان داده شده در تصویر زیر را وارد نمایید و اوکی کنید. مطمئن شوید که این دایره دومی هنوز انتخاب شده باشد، پنل Graphic Style  را حرکت دهید و یک استایل گرافیکی جدید اضافه نمایید.

 


گام چهارم

دایره آبی بعدی را انتخاب کنید، بر روی پنل Appearance تمرکز کنید و به سادگی Shift-Xرا فشار دهید. این کار باید رنگ را از Fill به Stroke انتقال دهد. به پنل Appearance بروید، رنگ آبی Stroke را انتخاب کنید، آن را به درون تنظیم نمایید و به مسیر Effect > Stylize > Drop Shadowبروید. ویژگی های نشان داده شده در شکل زیر را وارد نمایید و اوکی کنید. مطمئن شوید که این سومین دایره هنوز انتخاب شده باشد. به پنل Graphic Styleبروید و یک استایل جدید گرافیکی اضافه نمایید.

 


گام پنجم

دایره آبی بعدی را انتخاب کنید، بر روی پنل Appearance تمرکز کنید و Shift-Xرا فشار دهید. به پنل Appearance بروید، Stroke را انتخاب کنید، آن را در پهنا 1.5 قرار دهید، آن را به درون تنظیم نمایید و به مسیر Effect > Stylize > Drop Shadow بروید. ویژگی های نشان داده شده در تصویر زیر را وارد نمایید و اوکی کنید. مطمئن شوید که این چهارمین دایره هنوز انتخاب شده باشد، به پنل Graphic Styleبروید و یک استایل گرافیکی جدید اضافه نمایید.

 


گام ششم

دایره آبی بعدی را انتخاب کنید، بر روی پنل Appearance تمرکز کنید و Shift-Xرا فشار دهید. به پنل Appearance بروید، Stroke را انتخاب کنید، رنگ آن را سفید کنید، آن را به درون تنظیم نمایید و به مسیر Effect > Stylize > Drop Shadow بروید. ویژگی های نشان داده شده در تصویر زیر را وارد نمایید و اوکی کنید. مطمئن شوید که این پنجمین دایره هنوز انتخاب شده باشد، به پنل Graphic Style بروید و یک استایل گرافیکی جدید اضافه نمایید.

 

 


گام هفتم

آخرین دایره آبی را انتخاب کنید، بر روی پنل Appearance تمرکز کنید و Shift-Xرا فشار دهید. به پنل Appearance بروید، Stroke را انتخاب کنید، پهنای آن را 1.5 و رنگ آن را سفید کنید، آن را به درون تنظیم نمایید و به مسیر Effect > Stylize > Drop Shadowبروید. ویژگی های نشان داده شده در تصویر زیر را وارد نمایید و اوکی کنید. مطمئن شوید که ششمین دایره هنوز انتخاب شده باشد، به پنل Graphic Styleبروید و یک استایل گرافیکی جدید اضافه نمایید.

 


گام هشتم

تمرکزتان را بر روی آن شش دایره نگه دارید، رنگ R=39, G=170, B=225 را با R=250, G=109, B=143 و R=21, G=62, B=110 را با R=147, G=66, B=67. جابجا کنید. این شکل ها را یک به یک انتخاب کنید و استایل های گرافیکی را همان طور که در شکل نشان داده شده است ذخیره نمایید.

 


گام نهم

تمرکزتان را بر روی آن شش دایره نگه دارید، رنگ R=250, G=109, B=143  را با R=255, G=205, B=5 و R=147, G=66, B=67  را با R=241G =90, B=41جابجا کنید. این شکل ها را یک به یک انتخاب کنید و استایل های گرافیکی را همان طور که در شکل نشان داده شده است ذخیره نمایید.

 


گام دهم

تمرکزتان را بر روی آن شش دایره نگه دارید، رنگ R=255, G=205, B=5  را با R=85, G=185, B=72  و R=0 G =105, B=55  را جابجا کنید. این شکل ها را یک به یک انتخاب کنید و استایل های گرافیکی را همان طور که در شکل نشان داده شده است ذخیره نمایید. همه دایره های ششم را انتخاب کنید و به راحتی حذف نمایید.

 


3-بخش های متن و متن را ایجاد کنید

گام اول

ابزار بیضی را بگیرید، یک دایره 6 پیکسلی ایجاد کنید و و آن را با رنگ R=0, G=149, B=66 پر نمایید. به پنل Layers بروید، بر روی این شکل سبز دوبار کلیک کنید و آن را "1circle" بنامید. مطمئن شوید که ابزار بیضی هنوز فعال است، یک دایره 6 پیکسلی جدید ایجاد کنید، آن را با R=247, G=148, B=30 پر نمایید و به مسیر Effect > Distort & Transform > Transform. بروید. ویژگی های نشان داده شده در شکل زیر را وارد نمایید، اوکی کنید و به مسیر Object > Expandبروید و گروه نتیجه از شکل را به یک Compound Path(Control-8 or Object) > Compound Path > Make. تغییر دهید. به پنل لایه ها بروید، بر روی این مسیر مرکب نارنجی دوبار کلیک کنید و آن را "2circles". بنامید.

 


گام دوم

مطمئن شوید که ابزار بیضی هنوز فعال است، یک دایره 6 پیکسلی جدید ایجاد نمایید، آن را با رنگ R=222, G=26, B=54 پر کنید و به مسیر Effect > Distort & Transform > Transformبروید. ویژگی های نشان داده شده در شکل زیر را وارد کنید، اوکی نمایید و به مسیر Object > Expand Appearance. بروید. گروه نتیجه از شکل ها را انتخاب کنید و به یک Compound Path(Control-8 or Object) > Compound Path > Make. تبدیل نمایید. به پنل لایه ها بروید، بر روی این مسیر مرکب قرمز رنگ دو بار کلیک نمایید و آن را "3circles". بنامید.

 


گام سوم

مطمئن شوید که ابزار بیضی هنوز فعال است، یک دایره 6 پیکسلی جدید ایجاد نمایید، آن را با رنگ R=39, G=170, B=225 پر کنید و به مسیر Effect > Distort & Transform > Transformبروید. ویژگی های نشان داده شده در شکل زیر را وارد کنید، اوکی نمایید و به مسیر Object > Expand Appearance. بروید. گروه نتیجه از شکل ها را انتخاب کنید و به یک Compound Path(Control-8 or Object) > Compound Path > Make. تبدیل نمایید. به پنل لایه ها بروید، بر روی این مسیر مرکب قرمز رنگ دو بار کلیک نمایید و آن را "4circles". بنامید.

 


گام چهارم

مطمئن شوید که ابزار بیضی هنوز فعال است، یک دایره 6 پیکسلی جدید ایجاد نمایید، آن را با رنگ R=255, G=221, B=0 پر کنید و به مسیر Effect > Distort & Transform > Transformبروید. ویژگی های نشان داده شده در شکل زیر را وارد کنید، اوکی نمایید و به مسیر Object > Expand Appearance. بروید. گروه نتیجه از شکل ها را انتخاب کنید و به یک Compound Path(Control-8 or Object) > Compound Path > Make. تبدیل نمایید. به پنل لایه ها بروید، بر روی این مسیر مرکب قرمز رنگ دو بار کلیک نمایید و آن را "6circles". بنامید.

 


گام پنجم

از "1circle", "2circles", "3circles", "4circles", "6circles" و تصور خودتان استفاده کنید تا حروف را بسازید.

 


4-متن را گسترش دهید، از استایل های گرافیکی و افکت های Add Drop Shadow Effects استفاده کنید

گام اول

همه شکل هایی که متن شما را می سازد، انتخاب کنید، پنل Pathfinder را باز کنید (Window > Pathfinder) و بر روی دکمه Divide کلیک نمایید. به پنل لایه ها بروید، گروه نتیجه را انتخاب کنید و Shift-Control-G  را بزنید تا آن را بدون گروه Ungroup نمایید.

 


گام دوم

بر روی دوایری که حروف تان را از کلمه بالا ساخته اند، تمرکز کنید و از استایل های گرافیکی آبی و سبز همان طور که در شکل زیر نشان داده شده است استفاده کنید.

 


گام سوم

بر روی دوایری که حروف تان را از کلمه پایین ساخته اند تمرکز کنید و از استایل های گرافیکی صورتی و نارنجی همان طور که در شکل زیر نشان داده شده است استفاده کنید.

 


گام چهارم

با استفاده از ابزار بیضی، یک دایره 6 پیکسلی جدید ایجاد کنید و آن را با آبی پر نمایید. این شکل را Multiply نمایید (کلید Alt را نگه دارید و بر روی آن کلیک کنید و به راحتی بگیرید) و کپی ها را همان طور که در شکل اول نشان داده شده است جدا نمایید. این دایره های کوچک را یک به یک انتخاب کنید و استایل های گرافیکی سبز و آبی اضافه نمایید.

 


گام پنجم

با استفاده از ابزار بیضی، یک دایره 6 پیکسلی جدید ایجاد کنید و آن را با صورتی پر نمایید. این شکل را Multiply نمایید (کلید Alt را نگه دارید و بر روی آن کلیک کنید و به راحتی بگیرید) و کپی ها را همان طور که در شکل اول نشان داده شده است جدا نمایید. این دایره های کوچک را یک به یک انتخاب کنید و استایل های گرافیکی سبز و آبی اضافه نمایید.

 


گام ششم

همه دایره های با استایل های گرافیکی آبی و سبز را انتخاب کنید و آن را گروه Group نمایید. (Control-G). این گروه جدید را انتخاب کنید و پنج افکت Drop Shadow  اضافه نمایید. (Effect > Stylize > Drop Shadow) همان طور که در شکل نشان داده شده است.

 


گام هفتم

همه دایره های با استایل های گرافیکی صورتی و نارنجی را انتخاب کنید و آن را گروه Group نمایید. (Control-G). این گروه جدید را انتخاب کنید و پنج افکت Drop Shadow  اضافه نمایید. (Effect > Stylize > Drop Shadow) همان طور که در شکل نشان داده شده است.



5-یک پس زمینه الگودار اضافه کنید

گام اول

ابزار چهارگوش را بگیرید (Rectangle Tool (M یک شکل به اندازه صفحه تان ایجاد کنید (600 در 350) آن را با رنگ R=240, G=240, B=240 پر نمایید و آن را به پشت بفرستید. (Shift-Control-[ ). مطمئن شوید که این چهارگوش جدید انتخاب شده باشد، بر روی پنل Appearance تمرکز کنید و و یک نسخه جدید اضافه نمایید. این نسخه جدید را انتخاب کنید، مقدار Opacity آن را تا 30 درصد کاهش دهید و یک سایه شعاعی همان طور که در شکل نشان داده شده است اضافه نمایید.

 


زرد صفر از تصویر سایه می ماند برای درصد Opacity

گام دوم

مطمئن شوید که چهارگوشی که در گام پیشین ساخته اید هنوزانتخاب شده باشد، بر روی پنل Appearance تمرکز کنید و یک نسخه سوم اضافه نمایید. شما به یک الگوی ساخته شده برای این نسخه جدید نیاز خواهید داشت. به پنل Swatches بروید (Window > Swatches), منوی Fly-out را باز کنید و به Open Swatch Library > Patterns > Basic Graphics > Basic Graphics_Textures. بروید. یک پنجره جدید از الگوهای ساخته شده باید باز شده باشد. به پنل Appearance باز گردید، مطمئن شوید که نسخه سوم هنوز انتخاب شده باشد، الگوی "USGS 7 Vineyard" را اضافه کنید مقدار Opacity را تا 90 درصد کاهش دهید و حالت Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید. به پنل لایه ها بروید و این چهارگوش را قفل کنید تا مطمئن شوید که تصادفا آن را انتخاب نکنید و یا حرکت ندهید.

 


6-یک قلموی پریشان بسازید و استفاده کنید

گام اول

ابزار بیضی را بگیرید، یک دایره ی یک پیکسلی ایجاد کنید و آن را با سفید پر نممایید. این شکل جدید را انتخاب کنید، پنل Brushes را باز کنید و بر روی دکمه New Brush بزنید. (در تصویر زیر با پیکان آبی و کوچک نشان داده شده است) Scatter Brush را فعال کنید و همه ویژگی هایی که در شکل زیر نشان داده شده است را وارد نمایید و اوکی کنید. در پایان قلموی پریشان شما باید در پنل قلموها نشان داده شود.

 


گام دوم

(ابزار انتخاب Selection Tool (V  را بگیرید و بر روی قسمت بالایی تمرکز نمایید. رنگ را از Fill پاک کنید، رنگ Stroke را مشکی با اندازه 2 قرار دهید. بر روی Toolbar نوار ابزار تمرکز کنید، بر روی Paintbrush Tool دوبار کلیک نمایید، ویژگی های نشان داده شده در تصویر زیر را وارد نمایید و اوکی کنید . (Snap to Grid (View > Snap to Grid, را غیر فعال نمایید. مطمئن شوید که (Paintbrush Tool (Bهنوز فعال است و تعدادی مسیرهای ساده در اطراف حروفتان همان طور که در شکل زیر نشان داده است بکشید.

 


گام سوم

همه مسیر هایی که در گام پیشین ساخته اید را بگیرید، آن را گروه کنید (Control-G) و Stroke مشکی را با قلموی پریشان سفیدتان جایگزین نمایید. به پنل لایه ها بروید، مطمئن شوید که این گروه جدید انتخاب شده باشد، حالت Blending Mode آن را به Soft Light تغییر دهید و آن را درست بالای شکل پس زمینه بیاندازید.

 


7-های لایت های دایره های کوچک را اضافه کنید

گام اول

حالت (Snap to Grid (View > Snap to Grid. را فعال کنید. ابزار دایره را بگیرید، یک دایره 4 پیکسلی ایجاد کنید و آن را درست کنار دایره های که حروف تان را درست کرده اند قرار دهید. این شکل جدید را با هیچ رنگی پر نکنید اما یک Stroke با سایز 1 اضافه کنید. آن را به درون تنظیم نمایید و رنگ آن را سفید کنید. این دایره کوچک را Multiply کنید (Control-C > Control-F) و کپی ها را در اطراف متن تان همان طور که در شکل زیر نشان داده شده است جدا نمایید.

 



گام دوم

ابزار بیضی را بگیرید، یک دایره 2 پیکسلی ایجاد کنید و آن را نسبتا نزدیک به داییره 4 پیکسلی که در گام پیشین ساختید قرار دهید. رنگ Fill آن را در حالت none قرار دهید اما یک Stroke سفید با سایز 0.5 اضافه کنید. این دایره کوچک را Multiply کنید (Control-C > Control-F) و کپی ها را در اطراف متن همان طور که در شکل نشان داده شده است جدا نمایید.

 



8-های لایت های ستاره ای کوچک اضافه نمایید

گام اول

ابزار بیضی را بگیرید، یک دایره 2 پیکسلی ایجاد کنید آن را با رنگ سفید پر کنید و به مسیر Effect > Distort & Transform > Pucker & Bloat. بروید. نشان گر را روی 50- درصد قرار دهید و اوکی کنید.

 


گام دوم

این شکل ستاره ای کوچک را Multiply کنید (Control-C > Control-F) و کپی ها در اطراف متن تان را همان طور که در شکل نشان داده شده است جدا نمایید.

 



گام سوم

یکی از آن شکل های ستاره ای را انتخاب کنید و به مسیر Select > Same > Appearance  بروید تا همه ی شکل ها با نمودهای مشابه را انتخاب کنید. همه این شکل های ستاره ای را گروه کنید (Control-G), گروه را انتخاب کنید و حالت Blending Mode آن را به Soft Light تغییر دهید. به پنل لایه ها بروید و به سادگی این گروه جدید را قفل نمایید.

 


گام چهارم

ابزار بیضی را بگیرید، یک دایره 5 پیکسلی ایجاد کنید آن را با سفید پر کنید و به مسیر Effect > Distort & Transform > Pucker & Bloat. بروید. نشان گر را روی 50- درصد قرار دهید و اوکی کنید. این شکل ستاره جدید را Multiply کنید (Control-C > Control-F) و کپی ها را در اطراف متن تان را همان طور که در شکل نشان داده شده است جدا کنید.

 



گام پنجم

همه این شکل های ستاره ای 5 پیکسلی را انتخاب کنید (Select > Same > Appearance),  آنها را گروه نمایید (Control-G), گروه را انتخاب کنید و حالت Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید.

 


9-همه افکت متن را تغییر اندازه دهید

اول از همه به مسیر Edit > Preferences > General (Control-K) بروید و مطمئن شوید که Scale Strokes & Effects  فعال شده باشد سپس بر روی پنل لایه ها تمرکز کنید و گروه های با شکل ستاره 2 پیکسلی را از حالت قفل دربیاورید. ابزار انتخاب Selection Tool (V) را انتخاب کنید، همه شکل هایی که متن را می سازند را انتخاب کنید و پنل Transform را باز کنید (Window > Transform). مطمئن شوید که دکمه Constrain Width و Height Proportions فعال شده باشد سپس به راحتی یک شماره بیشتر/کمتر در قسمت عرض/طول اضافه کنید تا همه افکت متن تان تغییر اندازه دهد.

 


تبریک! شما انجامش دادید.

اینجا آن چیزی است که در پایان باید به نظر برسد. معلوم است که ما تنها از 9 رنگ برای همه متن استفاده کردیم. شما به راحتی می توانید رنگ همه تصویرتان را تغییر دهید. با رنگ هایی که دوست دارید احساس راحتی کنید. امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید و بتوانید این تکنیک ها را در پروژه های بعدی تان به کار ببرید.

 

 



منبع:design.tutsplus.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی