سه عامل افزایش دهنده میزان موفقیت در طراحی مسطح :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۲ارديبهشت

سه عامل افزایش دهنده میزان موفقیت در طراحی مسطح

روزهایی که بینندگان وب‌سایت‌ها، با انیمیشن‌های جذاب و دکمه‌های سه بعدی تحت تاثیر قرار می‌گرفتند، در حال گذر است و امروزه بسیاری از طراحان بر طراحی سایت‌هایی متمرکز شده‌اند که آرامش و اطلاع محوری مورد نظر خوانندگان را برای آن‌ها فراهم می‌کنند.

برای طراحان امروزی سادگی اهمیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. همچنین، نمایش طراحی‌های آن‌ها روی صفحه نمایشگرهایی با اندازه‌های بسیار متنوع، آن‌ها را به سمت طراحی مسطح سوق داده است.

حرکت به سمت طراحی مسطح به معنای این است که طراحان گرافیکی باید سعی و تلاش بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند تا در فضای رقابتی طراحی سایت‌ها به موفقیت برسند. از آنجا که طراحی مسطح، تلاشی برای رسیدن به سادگی است، این افراد باید تلاش مضاعفی داشته باشند تا بتوانند به خوبی از نمادهای بصری نظیر لوگوها، رنگ‌ها و تصاویر برای انتقال پیام استفاده کنند. در اینجا مواردی را برای طراحان شرح می‌دهیم که توجه به آن‌ها در طراحی وب‌سایت‌ها به شیوه مسطح، مفید خواهد بود.

1: از تصاویر و گرافیک‌های با کیفیت بالا استفاده کنید

هر چند سادگی در طراحی سایت را می‌توان از ترکیب خلاقانه عکس‌ها بدست آورد، اما مهم است که در این کار افراط نکنید. عکس‌های زیاد، باعث به هم‌ریختگی سایت و افزایش زمان بارگذاری می‌شود. و این‌جاست که کاربر موتور جستجوی بهینه خود را مقصر می‌داند !. برای رسیدن به نتایج دلخواه، تصویری را انتخاب کنید که به خوبی با طرح رنگ صفحه شما ترکیب می‌شود. در اینجا چند سایت را، به عنوان نمونه آورده‌ایم که از یک تصویر ساده و زیبا برای جلب مخاطبان استفاده کرده است.





2: نام تجاری را در ابتدای صفحه بیاورید  

در یک طراحی خوب ابتدا، لوگوی مربوطه جایگذاری و سپس سایر عناصر در اطراف آن قرار داده می‌شود. این کار گام مهمی در برقراری و ایجاد ارتباط برای برندهای تجاری است. مایکروسافت یک مثال خوب و بسیار برجسته از شرکتی است که سازگاری بین لوگوی آن با سایر اجزاء صفحه به خوبی صورت گرفته است.

به این صورت که با ظاهر شدن هر صفحه، طرح کاشی مانند Microsoft Windows 8’s Metro  تکرار می‌شود. ایجاد ارتباط حداکثری با حداقل کارکترها بسیار مهم است، به این معنا که از رنگ‌ها و گرافیک‌ها برای رساندن پیامی استفاده کنید، که دیگران از طریق کلمات آن را منتقل می‌کنند.



3: بکارگیری آیکون‌ها و گرافیک‌های واضح همراه با تعداد محدودی از کلمات

طراحی چیزی جز انتقال مفاهیم پیچیده به صورت ساده و از طریق یک آیکون، یا حتی یک کلمه نیست. مساله زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بخواهید با طراحی‌های مسطح به این هدف برسید. Fitbit  به خوبی این کار را در وب‌سایت خود انجام داده است. این شرکت با استفاده از تنها 4 آیکون و هشت کلمه آنچه را که مشتریان درباره تولیدات تکنولوژی محورش باید بدانند به آن‌ها می‌گوید: فعال بودن، خوب خوردن، مدیریت وزن و خواب بهتر.



در اینجا مثال‌هایی ازطراحی‌های مسطح آورده‌ایم که پیامی را با آیکون‌ها و تصاویر و البته متن‌های کوتاه به مخاطب می‌رسانند.




رساندن یک مفهوم پیچیده از طریق نمادهای بصری محدود، استعداد هنری را می‌طلبد که سبب شده است تا طراحان این رشته را، به نوعی، در جایگاه نخست قرار دهد. با حذف کردن به هم‌ریختگی‌ها و ایجاد سادگی، طراحان می‌توانند سایتی جذاب و خوش‌آیند (به لحاظ بصری) را بسازند که مخاطبان را مجذوب خود کرده و به ایجاد ارتباط پیامی هر کارفرما کمک کند.


منبع:graphicmania.net

نظرات  (۱)

دستتون درد نکنه. عالی بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی