پوسترهایی با تکیه بر طرح‌های هندسی :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۸ارديبهشت

کلمه‌ی Shape در هنر به دو دسته‌ی Geometric و Organic تقسیم می‌شود. ترجمه‌ی مناسب برای Geometric shapes شاید همان "فرم‌های هندسی" باشد که در نگاه اول به ذهن می‌رسد ولی ما هر چه فکر کردیم معادل مناسبی برایOrganic shapes  پیدا نکردیم. به طوری کلی فرم‌هایی که با اشکال پایه نظیر دایره، مستطیل، مثلث، مکعب و ... و ترکیبات آن‌ها بدست می‌آیند اشکال هندسی یا Geometric shapes نامیده می‌شوند و اشکالی که از فرم های غیر هندسی! یا طبیعی بدست می‌آیند را Organic shapesمی‌گوییم.

هدف ما از اشاره به این تقسیم بندی بازگو کردن اهمیت فرم در هنر و گرافیک است. بدون شک هیچ طراح گرافیکی نمی‌تواند قبل از درک فرم‌های موجود به خلق اثری هنر دست ببرد، شناخت فرم‌ها تنها به دانستن نام و تقسیم بندی های قراردی آن‌ها محدود نمی‌شود بلکه برای شناخت فرم‌ها باید چشم‌ها را باز کرد و دید! باید در زندگی روزانه‌ی خود به اشکال و فرم های آن‌ها دقت کنیم و بعد از دیدن، آن‌ها را لمس کنیم. چشم‌های خود را ببندید یک سیب را در ذهن خود تصویر کنید ظاهر سیب را با تمام جزئیات تصور کنید بعد سعی کنید که برجستگی‌های آن را متصور شوید شاید بتوانید بوی آن را هم بخاطر بیاورید! سیب شما چه رنگی بود؟! بله می‌بینید که تمام ما سیب را به یک رنگ تصور نکردیم و شاید زبری و بوی سیب های ما با هم فرق داشته باشد، علت چیست!؟ دلیل این امر سیب‌هایی است که ما در طول روز بیشتر می‌بینیم. اگر کسی بیشتر از سیب زرد استفاده کند احتمالا هنگام تصویر کردن سیب در ذهن خود سیب زردی دیده باشد. کسی به ما یاد نداده بود که سیب ها را ببینیم لمس کنیم و بوکنیم اما ما این کارها را کرده بودیم و توانستیم آن ویژگی ها را تصور کنیم.

حال شما گرافیست‌ها برای این که بتوانید به بهترین شکل طراحی کنید و حس فرم ها را به مخاطبینتان به خوبی منتقل کنید می بایست بیشتر و بهتر ببیند، لمس کنید و ببویید.

در ادامه چند پوستر که در آنها سعی شده با بکار گیری اشکال هندسی و ترکیب آن‌ها با رنگ ها و تصاویر حس‌ها منتقل شوند را برای شما جمع آوری کرده ایم. خوب به کارها دقت کنید و بعد سعی کنید شما هم این کار را انجام دهید حتی به ساده ترین شکل ممکن. تاثیر اشکال هندسی را در کار‌های خود ببینید. آیا شناخت و دید شما نسبت به این اشکال به ظاهر ساده تغییر کرد!؟ چه اشکالی رو در طول روز بیشتر می‌بینید؟ در آثار هنری که شما به آن‌ها علاقه دارید از کدام فرم‌ها بیشتر استفاده شده است؟

کارهای خودتان را برای ما بفرستید 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی