آموزش ساخت یک فرم فراواقعی در ایلستریتور :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۸ارديبهشت


شکل های نامحدود برای طراحی جالب هستند. در این آموزش، می آموزید که چگونه یک شکل غیرممکن خاص را ایجاد نمایید: یک مثلث نامحدود. این شکل یک از یک شیء غیرممکن طراحی می شود که در واقعیت امکان پذیر نیست، اما ما می توانیم با وقت گذاشتن حدود یک ساعت در ایلستریتور این شکل را طراحی نماییم. شما از راهنماها، سایاها، ابزار چرخش و ترکیب شفافیت ساده برای طراحی این شکل استفاده خواهید کرد.

گام اول

با ایجاد یک صفحه جدید با ابعاد 1400 در 1400 پیکسل در فضای RGB شروع کنید.

 


پیش از آغاز به کار، به منوی View بروید و مطمئن شوید که Show Rulers انتخاب شده باشد. (Command + R) ، گزینه Lock Guides غیر فعال باشد. (Option + Commend + ;) و گزینه هایSmart Guides (Command + U) و Snap to Point (Option + Command + ") هر دو فعال شده باشند. بعدتر خواهید فهمید چرا از این تنظیمات استفاده کردیم.

 


گام دوم

یک خط راهنما را از خط کش سمت چپ بگیرید و در منوی X، مقدار 300 پیکسل را وارد نمایید. به دلیل اینکه شما قفل خطوط راهنما را بازکردید، می توانید آنها را انتخاب کنید و حرکت دهید همچنین اگر موقعیت آنها نیاز به تغییر داشت می توانید آنها را حرکت دهید.

 


گام سوم

حالا شما می بایست اولین خط راهنما را کپی نمایید. با راهنمای انتخاب شده، پنل حرکت Move Panel (Shift + Command + M), را باز کنید، موقعیت افقی آن را 400 پیکسل قرار دهید و بر روی Copy کلیک نمایید.

 


شما می بایست مانند قبل با تنظیمات یکسان، خط دیگری را کپی نمایید. سریع ترین روش برای انجام این کار استفاده از میان بر Command + D است.

 


گام چهارم

یک خط راهنمای افقی با گرفتن خط کش بالایی و قرار دادن مقدار Y، 1100 پیکسل برای آن ، ایجاد نمایید.

 


گام پنجم

خط راهنمای افقی را با استفاده از تکنیک مشابه در گام سوم کپی نمایید، فقط این بار می بایست موقعیت افقی را صفر و موقعیت عمودی را 120 پیسکل قرار دهید. این کار مشابه را با استفاده از Command + D انجام دهید.

 


گام ششم

با سه خط راهنمای انتخاب شده، ابزار چرخش (Rotate Tool (R را انتخاب کنید، و با نگاه داشتن Option بر روی محل برخورد بین خط افقی میانی و خط عمودی سمت راست (همان طور که نشان داده شده است) کلیک نمایید. در جعبه Rotate Dialogue Box مقدار زاویه را 120 درجه قرار دهید و بر روی Copy کلیک نمایید.

 


گام هفتم

فرآیند مشابه با گام ششم را تکرار کنید، این بار محل تقاطع بین خط راهنمای زاویه داده شده میانی و راهنمای عمودی وسطی را انتخاب کنید. از زاویه مشابه 120 درجه استفاده نمایید.

 


اگر شما می خواهید چیزها را سازماندهی شده نگاه دارید، بر روی لایه ی پیش فرض دو بار کلیک کنید و نام آن را Guides بگذارید، آن را قفل کنید و یک لایه جدید بسازید. (Command + L) و نام آن را Artwork بگذارید.

گام هشتم

ابزار مسیر (Path Tool (P را انتخاب کنید و شکلی را که در زیر نشان داده شده است را بکشید. بسیار مهم است که دقیقا نقاط های لایت شده را دنبال کنید –اگر چنانچه گزینه Snap to Point فعال شده باشد دقت شما را راحت تر می کند چرا که زمانی که نشان گر بر روی هر نقطه قرار گیرد محل تقاطع را نشان می دهد.

 


گام نهم

با شکل انتخاب شده از ابزار سایه Gradient Tool (G) استفاده کنید و آن را از چپ به راست بگیرید و داخل شکل را با سایه پر نمایید.

 


بر روی اسلایدر در پنل سایه دوبار کلیک نمایید و مقدار آن را 10 درصد مشکی و 70 درصد مشکلی قرار دهید (در زیر ببینید)

 


گام دهم

ابزار چرخش Rotate Tool (R) را انتخاب کنید و با گرفتن Option بر روی تقاطع های لایت شده زیر کلیک نمایید. مقدار زاویه را 120 درجه قرار دهید و بر روی Copy کلیک نمایید.

 


گام یازدهم

شکل جدید را بگیرید و بکشید و گوشه ی داخلی را بر روی محل تقاطع پایین راست همان طور که نشان داده شده است قرار دهید.

 


تشخیص این امر مهم است پس برای مطمئن شدن زوم کنید.

 


گام دوازدهم

گام دهم را تکرار کنید منتها این بار با گرفتن Option بر روی نقطه تقاطع جدید همان طور که در زیر نشان داده شده است کلیک نمایید.

 


گام سیزدهم

بر روی سومین شکل کلیک کنید و آن را بکشید و گوشه داخلی را بر روی محل تقاطع بالایی همان طور که نشان داده شده است قرار دهید.

 

 


گام چهاردهم

همه را انتخاب کنید. (Command + A) و یک Srtoke سفید 3 نقطه ای اضافه نمایید. شکل ها را گروه کنید. (Command + G) حالا شما می توانید لایه Guides را پنهان کنید.

 


گام پانزدهم

با شکل های گروه بندی شده که هنوز انتخاب شده هستند، بر روی ابزار چرخش Rotate Tool در پنل ابزارها دوبار کلیک کنید. مقدار زاویه را 45 درجه قرار دهید و اوکی نماییید. اگر لازم بود مثلث را در مرکز صفحه قرار دهید.

 


گام شانزدهم

هنوز با مثلث انتخاب شده، ابزار انعکاس (Reflect Tool (C را فعال نمایید. با گرفتن Option بر روی نقطه پایینی کلیک نمایید و زمانی که جعبه Reflect Dialogue Box ظاهر شد، محور افقی Horizontal Axis را انتخاب کنید و بر روی Copy کلیک نمایید.

 


گام هفدهم

با استفاده از ابزار چهارگوش (Rectangle Tool (M، یک چهارگوش از نقطه ای که دو مثلث به پایین صفحه برخورد کرده اند بکشید. ابعاد دقیق مد نظر نیست، اما مطمئن شود که همانند شکل زیر پایین مثلث را بپوشاند.

 


چهارگوش را با سایه ای 90 درجه و مقادیر رنگ نشان داده شده (60 درصد مشکی، قرمز صفر، سبز صفر، آبی صفر) پر کنید. این مهم است که اسلایدر سمت راست بر روی گزینه RGB black باشد و نه بر روی Grayscale black، در غیر این صورت گام بعدی موثر نیست.

 


گام هجدهم

هر دو چهارگوش و مثلث پایین را انتخاب کنید، سپس یک Opacity Mask ایجاد نمایید. می توانید آن را در زیرمنوی Transparency Panel انتخاب کنید.

 

 



گام نوزدهم

با استفاده از ابزار چهارگوش یک مربع 1400 در 1400 بکشید که کل صفحه را بپوشاند، سپس اشیاء را به پشت بفرستید (Shift + Command + Left Bracket key).

 


مربع را با یک سایه ی 90 درجه پر کنید و مقادیر رنگ را برای مشکی 30 درصد، 5 درصد مشکی و 20 درصد مشکی (در زیر ببینید) قرار دهید. محل قرار گیری اسلایدر میانی را برای 40 درصد تنظیم نمایید.

 


به پایان رسید!

مثلث غیر ممکن کامل شده شما می بایست شبیه به این شده باشد. برای سادگی من از سایه ی مشکی در مثال استفاده کردم، اگر انگیزه دارید می توانید رنگ های دیگری را اضافه نمایید.

 

 


منبع:design.tutsplus.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی