چند نمونه‌ی بسته‌بندی - سری دوم :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۳خرداد

نگاهی به یک سری بسته بندی خلاقانه که توضیحی مختصری در رابطه با هر پروژه نیز با آن همراه شده است. بخشی از مجموعه حاضر  کارهایی است که به تجاری سازی شده است و بخش دیگر آن پروژه های دانشجویی است که در تمام آنها نکاتی خلاقانه وجود دارد که دیدن آن‌ها برای طراحان علاقه‌مند می‌تواند جذاب باشد. شما را به دیدن این مجموعه دعوت می‌کنیم.

 

بسه بندی بالا ، مجموعه ای برای کریسمس می باشد که به همین دلیل با الگویی یکسان طراحی شده است.این بسته ی هدیه ، شامل شمع ، اسپری ،  پودربدن و ... می باشد.

طراحان این بسته بندی می گویند که در طراحی این محصول ، سعی کرده اند با استفاده از تضاد رنگ ها ، تصویرسازی ، درج المان های طبیعی ، مصرف کننده را از دنیای خط کشی شده امروزی به دنیایی خیال

انگیز و رویایی برده و حس خیال انگیز تعطیلات کریسمس را به او الهام کنند.


این بسته بندی یک راه مناسب برای جلوگیری از به خطر افتادن گل ها و آسیب دیدن ساختار طبیعی آنها در حمل و نقل است.این پروژه از یک تکه مقوای راه راه تهیه شده است که تا زدن های مناسب،آن را به یک بسته بندی محکم و پایدار تبدیل نموده است.این ویژگی سبب شده تا بتوان برای حمل و نقل انواع و اقسام گیاهان طبیعی از این بسته بندی استفاده نمود.

علاوه بر محافظت از گل ها ، این بسته بندی می تواند یک بلیغات محیطی برای شرکت سازنده باشد.


 

این بسته بندی های زیبا و ظریف توسط یک سرویس تهیه هدیه طراحی شده است.

این سرویس به شما امکان و اختیار تعیین نوع هدیه و بسته بندی را می دهد.

بسته بندی بالا ، مانند خیلی از بسته بندی های دیگر مناسب برای ارسال هدیه و برانگیختن احساسات مخاطب است.

یک بسته بندی در خدمت یک جنبش!

بسته بندی های بالا گوشه ای از حرکت یک جنبش برای کمک به سه کشور در ساخت سازمانی برای آموزش و پروش این کشورها می باشند.

جنبش im-possible  این گونه مردم را به خود همراه می کند که هر کس با خرید یک بسته مداد رنگی می تواند به کشور مورد علاقه اش کمک کند.

اگر جعبه مدادرنگی سبز را بخرید به کشور گواتمالا کمک کرده اید ، اگر مداد آبی بخرید به کشور نیکاراگوئه و اگر جعبه مدادهای قرمز را خریداری کنید به آموزش و پرورش کشور محروم لائوس کمک کرده اید.

اینگونه طراحی بسته بندی به کمک یک جنبش می آید.

بارها و بارها از اهمیت و ضرورت صرف صبحانه برای انسان و مخصوصا در سنین پایین شنیده و گفته ایم.این بار یک شرکت تولید غلات و حبوبات ، تصمیم گرفته است کودکان را طور دیگری به صبحانه دعوت کند.جذاب بودن بسته بندی برای کودکان از مهم ترین عوامل برای ایجاد میل و رغبت صرف صبحانه است.

 

یک بسته بندی ساده و مرتب برای وانیل.

شرکت تولید کننده سعی کرده است تا ماهیت وانیل ، رنگ و ظاهر وانیل را در بسته بندی دخیل نماید و به بیان دیگر ، ست کاملی از رنگ و فرم را در جلوی چشم بیننده قرار دهد.این نوع بسته بندی نزدیک با ماهیت و رنگ و ظاهر محصول سبب ماندگاری برند در ذهن مخاطب می شود.

ترکیبی از صنایع دستی و هنر مدرن.

این شرکت صنایع چوبی سعی کرده است با احیای روش های سنتی و هنر دستی همراه با چوب تراش های قوی و مدرن ، نوع جدیدی از بسته بندی و تولید را به نمایش گذارد.

اولین محصول مجموعه ای است برای آشپزخانه عرضه میگردد و متشکل از یک قاشق ، چنگال و یک کارد می باشد.

جنس و تکنولوژی بکار گرفته شده در این بسته بندی ، مانع از لکه دار شدن محصول میشود که نکته ای مهم برای خریداران محسوب میشود.

این بسته بندی که متشکل از یک ورق نئوپان و بدون بکارگیری چسب می باشد ، جهت تولید یک بسته بندی سازگار با محیط زیست تولید شده است. این ایده برای پیدا کردن راهی در جهت هرچه بیشتر سازگار نمودن محصولات و بسته بندی ها با محیط زیست  و محفظت از آن ارائه گردیده است.

یک بسته بندی صادقانه.

طراحان این بسته بندی سعی کرده اند به اهمیت و ارزش اصلی محصول که همان عسل است ، اشاره کنند و مخاطب را بدون هیچ گونه مقدمه به اصل مطلب دعوت نمایند.

شیشه ی بکار برده شده در این بسته بندی ،تضمین می کند که محصول در طبقات مختلف به خوبی به چشم خریدار برخورد کند و خریدار برای یافتن آن نیاز به زحمت زیادی نداشته باشد.

نوشته ی "تولید شده با عشق" بر روی برچسب این محصول ، راه فوق العاده ای برای انتقال حس عشق و صداقت شرکت سازنده به خریدار می باشد.

بسته بندی های چوبی برای لوح های فشرده که ساخت آن ها چندان هم دشوار نیست ، علاوه بر زیبایی این ویژگی را دارا هستند که دوباره به طبیعت بازگردند.

سازگاری بسته بندی با محیط زیست و قابل بازیافت بودن آن ، از مهم ترین ویژگی هایی است که امروزه به آن توجه زیادی می شود.

یک نوستالوژی فوق العاده.

استفاده از وسایل و المان هایی که برای مشتریان خاطره انگیز هستند ، یکی از روش های پرطرفدار تجاری و تبلیغاتی است.

این بار سونی تصمیم گرفته است از نوار کاست ، که امروز خیلی کم از آن استفاده می شود ، برای نگهداری هندزفری استفاده نماید.

پیوند دادن محصول با بسته بندی.

استفاده از خود محصول در گوشه ای از بسته بندی ، ایده ایست که در نمایشگاه Fedrigoni ، برای بسته بندی یک دوربین به نمایش گذاشته شده است.

تکه های مقوایی که با تا خوردن های متوالی ، طراحی جالب و بدون نقص و همچنین ایجاد حفره ی مناسب ، توانسته است نوع دیگری از بسته بندی را به مخاطب عرضه نماید.

امروزه ساندویچ ها و فست فود ها ، انتخاب بسیاری از مردم برای وعده های غذایی ست و همچنین با توجه به انبوه عرضه کنندگان ، تولیدکننده ای موفق تر است که صداقت بیشتری را به معرض نمایش مشتریان گذارد و هرچه بیشتراز مخفی نگه داشتن محصول خود بپرهیزد.

در بسته بندی بالا شرکت سازنده سعی کرده این ویژگی را رعایت کند.

بسته بندی بالا که الهام گرفته از ظروف قدیمی نگهداری شیر است ، یک پروژه دانشجویی بوده و مناسب برای نگهداری موادی مثل شیر ، شکلات و میوه،به طور خاص توت فرنگی و ... می باشد.

طراحی قاعده ی مناسب این بسته بندی ، ویزگی ایستادن مناسب و مطمئن در قفسه ها را در این محصول ایجاد کرده است.

استفاده از چوب های نرم و قابل انعطاف و تکنولوژی لیزر برای چاپ متون ، ویژگی های منحصر به فردی است که این بسته بندی را در چشم مخاطب بی نظیر جلوه خواهد داد.

این بسته بندی برای جشن سالگرد یک شرکت و به صورت محدود تولید شده است.

بسته بندی های بالا برای نگهداری شیرهای ارگانیک و غیرارگانیک طراحی شده است.

این نوع بسته بندی که در آن از الگوهای گلدوزی الهام گرفته شده را می توان فرصتی برای بازگشت به اصول و طراحی سنتی تلقی نمود.

یک ایده ی خلاقانه برای جذب مشتریان که در بسته های صوتی و تصویری به کار گرفته می شود و سعی دارد عشق و علاقه و احساسات مخاطب را برانگیزد.

 

طراحان این بسته بندی ، صرفا سعی کرده اند طرح های نو و جدیدی را روی ایده های قدیمی اجرا نمایند تا بسته بندی جدیدی خلق نمایند که تا حدی در این کار موفق بوده اند.

استحکام این بسته بندی و چاپ قوی با کنتراست مناسب ، سبب شده است زیبایی بصری قابل قبولی را در این بسته بندی شاهد باشیم.

این بسته بندی نسبتا جذاب ، برای ماهی هایی در نظر گرفته شده است که خوشمزه و ارزان قیمت هستند اما به دلیل ظاهر نامناسب آنها و نیز گاهی اوقات خجالت کشیدن مشتریان از انتخاب آنها کمتر مورد استقبال قرار میگیرند.

این بسته بندی راه نفوذ هوا را می باشد و جنس آن از پلی ایلن می باشد که سازگاری کامل با محیط زیست دارد.

 

یک بسته بندی خلاقانه و اید گرفته از مباحث علمی برای نمک که مطمئنا برای اهل علم و مطالعه جذاب خواهد بود.

هدف این بسته بندی ، علاوه بر زیبایی و خلاقانه بودن ، ایجاد راهی مناسب برای محافظت بیتشر از تخم مرغ ها بوده است.

 

به تازگی شاهد آن هستیم که ناشران برای جذب خوانندگان خود از جلد و بسته بندی های متفاوت کمک می گیرند که تا حدودی به موضوع کتاب نیز مرنبط باشد.

این بسته بندی که دارای طرح های برجسته است نیز نمونه ای از این شیوه تبلیغاتی می باشد.

 

نظرات  (۱)

فوق العاده بود. اگر امکان داره برای تمام  بسته بندی ها توضیح داده  شود باسپاس فراوان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی