عکس دستکاری شده منظره زیبای طلوع آفتاب را ایجاد کنید :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۵خرداد

در این آموزش من به شما ایجاد عکس دستکاری شده منظره طلوع آفتاب را در فتوشاپ آموزش خواهم داد. شما چگونگی ترکیب تصاویری مختلف برای ایجاد صحنه ای منسجم، آمیختن و تنظیم رنگ، کار با افکت های روشنایی و ... را خواهید آموخت.

1-یک سند جدید با اندازه 1791×1188 px و سفید ایجاد کنید. تصویر منظره خود را باز کنید. با استفاده از (Move Tool (V منظرره را به سند سفید خود منتقل کنید.

2-در این مرحله ما تعدادی از جزئیات مقابل منظره و مناطق پائینی را حذف خواهیم کرد. در این لایه از Lasso Tool برای انتخاب یکی از مناطق نشان داده شده در تصویر زیر استفاده کنید.

به Edit > Fill > Content-Aware بروید.

3-برای انتخاب مناطق دیگر و بکار بردن همین ابزار کار را ادامه دهید. نکته استفاده از انتخاب کوچک است(منطقه بزرگی را انتخاب نکنید، شاید شما به نتیجه ای از جزئیات ناحواسته برسید. ). اینجا نتیجه کار من است.

4-برای تغییر رنگ و کنتراست منظره، من از Gradient Overlay effect استفده کردم. روی لایه منظره دوباز کلیک کنید، Gradient Overlay را انتخاب کنید.

5-من از adjustment layer برای اضافه کردن مقداری قرمز به صحنه استفاده کردم. در لایه منظره به Layer > New Adjustment Layer > Color Balance بروید.

Brush Tool را فعال کنید. در Color Balance layer mask از یک قلمو مشکی نرم با opacity کم در حدود 10-15% برای پاک کردن بخش های پاینی و کوچک در سمت چپ صحنه استفاده کنید. شما می توانید ببینید من چگونه آن را در layer mask انجام دادم و همچنین نتیجه را در تصویر.

6-تصویر آسمان خود را باز کنید. از Retangular Marquee Tool برای انتخاب بخشی از آسمان استفاده کرده و سپس آن را در بالای تصویر اصلی خودمان قرار دهید. به Edit > Transform > Flip Horizontal بروید.

7-روی دکمه دوم در پایین پالت لایه برای اضافه کردن ماسک به لایه کلیک کنید. از قلمو مشکی نرم برای پاک کردن لبه های خام آسمان استفاده کنید و آن را با صحنه خود ترکیب کنید.

8-من از adjustment layer با Clipping Mask برای روشن کردن آسمان استفاده کردم. به Layer > New Adjustment Layer > Curves بروید.

9-آبشار را از تصویر اصلی خود خارج کرده و آن را در بالا و سمت راست کوه قرار دهید.

حالت را به Screen 100% تغییر دهید.

10- من از (Curves layer (Clipping Mask برای آبشاری تیره تر استفاده کردم .

در Curves layer mask از قلمو مشکی نرم برای پاک کردن بالا و سمت چپ آبشار بمنظور هماهنگ کردن روشنایی با صحنه استفاده کنید.

11- شاخه های 1 را بریده و در پایین و سمت چپ تصویر قرار دهید.

12- برای اضافه کردن روشنایی به شاخه ها، من از Inner Shadow effect استفاده کردم. روی این لایه دوبار کلیک کرده و Blending Options را انتخاب کنید.

13- به Filter > Blur >Gassian Blur رفته و radius را در 4 px قرار دهید.

این مرحله عمق را به تصویر اضافه می کند.

14- من از (Color Balance layer (Clipping Mask برای تغییر رنگ شاخه ها استفاده کردم.

15- یک Hue/Saturation layer را به این اضافه کنید.

16-  من یک Curves layer برای تیره تر کردن شاخه اضافه می کنم.

17- شاخه های 2 را جدا کرده و آن را در پایین و راست تصویر قرار دهید.

18- من از Hue/Saturation برای کاهش حالت اشباع شاخه ها استفاده کردم .

19- یک Curves layer برای تیره تر کردن شاخه ها اضافه کنید.

در Curves layer از قلمو برای کاهش تیره گی در برخی از برگ ها استفاده کنید.

20- از Inner Shadow effect برای اضافه کردن نور زرد به شاخه ها استفاده کنید.

نتیجه این است.

21- Gassian Blur را با 4 px برای این لایه بکار ببرید.

22- شاخه های 3 را به بالا و راست تصویر اضافه کنید.

23- من از Color Balance برای این شاخه ها استفاده کردم .

24- Inner Shadow effect را برای لایه شاخ های 3 بکار ببرید.

25- Gassian Blur را با 4 px برای این لایه بکار ببرید.

26-  برج را انتخاب کرده و آن را در مرکز تصویر قرار دهید.

به Edit > Puppet Warp برای تغییراتی جزئی در برج بروید.

layer mask را به این لایه اضافه کرده و قلمو را برای ترکیب زیر برج با زمین استفاده کنید.

27- برای اضافه کردن افکت مه به برج (ما آن را در پس زمینه ای مه آلود قرار دده ایم) به Layer > New Fill Layer >Solid Color بروید.

Opacity این لایه را به 60% تقلیل دهید.

28- از Curves برای اضافه کردن مقداری کنتراست به این برج استفاده کنید.

Curves layer mask بخش چپ برج را پاک کنید.

29- من از Hue/Saturation برای تغییر رنگ برج استفاده کردم. در Hue/Saturation layer mask بخش پائینی آن را پاک کنید.

30- یک لایه جدید ایجاد کرده و حالت آن را به Overlay 100% تغییر دهید و با 50% gray پر کنید.

Dodge و Burn Tool را با Midtones Range برداشته و در حدود 10-15% برای دستکاری کردن نور و سایه برج Exposure نمائید. شما می توانید ببینید چگونه من آن را در layer mask انجام دادم و همچنین نتیجه را در تصویر.

31- یک Channel Mixer layer در بالا ایجاد کنید.

قلمو را برای پاک کردن بخش های مشخص شده در layer mask زیر استفاده کنید.

32- یک Gradient Map layer را به بالای لایه ها اضافه کنید.

Opacity این Gradient Map layer را به 20% تقلیل دهید.

33- یک Photo Filter layer برای اضافه کردن مقداری سبز به صحنه ایجاد کنید.

brush masking در Photo Filter layer mask را بکار ببرید.

34- یک لایه جدید با تنظیماتی مشابه در مرحله 30 ایجاد کرده اما Clipping Mask option را انتخاب نکنید. از Dodge Tool برای ایجاد تعدادی نور های قوی تر برای زمین چمن و کوه استفاده کنید.

35- من یک لایه جدید در بالا ایجاد کرده و قلمو را با رنگ #3d1004 بمنظور نقاشی در بالای تصویر استفاده کردم. سپس من حالت را به Linear Dodge mode 100% تغییر داده و layer mask را برای پاک کردن این افکت در بالای برگ ها و زمین استفاده کردم.

36-  یک لایه جدید ایجاد کرده و من قلمو با رنگ #ef8f3aرا برای نقاشی در بالای سمت چپ تصویر (بخش خورشید) استفاده کردم. حالت را به Linear Dodge 100% تنظیم کنید.

37- یک Vibrance layer را برای افزایش رنگ  ها و روشنایی تصویر اضافه کنید.

38- گام نهایی: زیر لایه برج یک لایه ایجاد کنید. Cmd/Ctrl را نگاه داشته و روی علامت لایه برج بمنظور حمل کردن بخش انتخاب شده کلیک کنید.

بخش انتخاب شده را با مشکی پر کنید.( Edit >Fill or Shift+F5). سایه را به صورت عمودی Flip کنید (Edit > Transform > Flip Vertical) و آن را در زیر برج قرار دهید. Cmd/Ctrl+T را برای تغییر این سایه همانطور که دیده می شود استفاده کنید.

Opacity را به 30% تقلیل داده و Gassian Blur را با 4 px برای آن بکار ببرید.

layer mask را به این لایه اضافه کرده و بالا و پایین این سایه را پاک کنید.

و ما انجامش دادیم!

من امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید. 

منبع:photoshopstar.com

نظرات  (۱)

۱۱ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۲۴ احسان ایرانی
سلام
با افتخار بلاگ شما در معرفی بلاگ تخریبچی این هفته قرار داده شد.
پیروز باشید ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی