نگاهی به تبلیغات در مک دونالد :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۰خرداد

همه‌ی شما نام فروشگاه‌های زنجیره ای مک‌دونالد را شنیده اید. من که تا حالا از این فروشگاه خریدی نکرده‌ام ولی نامش را بخوبی می‌شناسم البته یادم است در شهر کوچکی که دوران کودکی خود را آنجا به مدرسه می‌رفتم یک ساندویچی به اسم مک دونالد بود! به مدیریت اسی ساندویچی که مادر و پدرم تاکید داشتند هیچ وقت در آنجا چیزی نخورم که کارم به بیمارستان می‌کشد و آمپول! حالا ارتباطش را با آن مک دونالد نمی‌دانم. از این ها که بگذریم  خیلی از کسانی که مثل من خوب نام مک دونالد رو می‌شناختند و چشمشان از همان کارتون‌ها و فیلم های دوران کودکی به این نام و لوگو  روشن شده بود بعد از اولین امتحان آن گفته اند که آنچه انتظار داشته اند نبوده است ولی چرا!؟ علت این امر تبلیغات گسترده این شرکت است که حتی در کشورهایی که شعبه ای هم ندارد شناخته شده است و برای ما که از کودکی این اسم و لوگو را با زرق و برق می‌دیدیم ولی دسترسی به آن نداشتیم انتظار زیادی به وجود آورده. با هم نگاهی به برخی تبلیغات و شعار‌های تبلیغاتی این شرکت می‌اندازیم احتمالا خالی از لطف نیست.

1.پوسترهای مینیمال مک دونالد؛ پروژه‌ی مینیمال مک دونالد توسط گروه طراحی TBWA به منظور نمایش در اماکن پر رفت و آمد انجام گرفته است. در این پروژه محصولات قدیمی و معروف مک دونالد بصورت مینیمال طراحی شده‌اند تا تاثیر گذاری خود را به طریق ماندگاری در ذهن مخاطب انجام دهند.

 

 

 

2.پروژه حاضر توسط شرکت DDB Stydney به مدیریت هنری کامرون هولتر Cameron Hoelter انجام شده است. در این پروژه پیامی مبنی بر این که "با هر مقدار پولی می‌توان به رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد McDonald’s رفت" منتقل شده است. در بعضی از موارد با نگاه اول نمی‌توان پیام را دریافت کرد، طراحان این سری تبلیغات کارهای خود را برای نمایش بر روی بیلبوردهای واقع در کنار اتوبان طراحی نکرده‌اند بلکه هدف آن‌ها به چالش کشیدن مخاطب و توقف چند ثانیه‌ای آنها در مقابل این تصاویر بوده است.

 

 

 

3.در این پروژه مک دونالدMcDonald’s برای تبلیغ ویژگی شبانه روزی بودن شعب خود کار را به دست شرکت کاست ونکوور Cossette Vancouver سپرده است. آن‌ها به این منظور تابلویی طراحی کرده‌اند که تنها در شب و در واکنش به نور چراغ ماشین‌ها به نمایش در می‌‌آید. این تابلو در طول روز به صورت صفحه‌ای سفید دیده می‌شود و پیامی در بر ندارد. این تابلوی تبلیغاتی قرار است به یاری کسانی بیاید که در طول شب به دنبال محلی برای غذا خوردن هستند.

 

 

 

4.مک دونالد برای تبلیغپروژه‌ی "غذای شاد مک دونالد" از شرکتی درخواست کرد تا یک انیمیشن بسازد. به این منظور شرکت طراح از رویای کودکانه‌ای استفاده کرده است. این پروژه‌ی تبلیغاتی Spaceman Stu  نام گرفت که در آن Stu  با کلاه فضا‌نوردی خود که یک تنگ ماهی است شروع به گشت‌و‌گذار در محیطی رنگارنگ می‌کند و بافی ماجرا ...

 

 

5.پوستر مینیمالی دیگر برای تبلیغات اینترنت رایگان در شعب مک دونالد ...

 

 

 

6.یکی از تبلیغات جدید مک‌دونالد بر اساس شعار "هر طور که هستید بیاید!" بوده است که برای نشان دادن این شعار شرکت سازنده تبلیغات از سه شخصیت خاص و اغراق آمیز استفاده کرده است.

 

نظرات  (۲)

۱۳ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۳۳ الهام سدری
:( حتی مینیمال هاشم آدمو گرسنه میکنه !

پاسخ:
:)
۱۴ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۵۰ محمد صادق شیرعلی بیگی
ایول ... خیلی جالب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی