چگونه یک ماسک صورت با فوتوشاپ بسازیم! :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۴خرداد

چیزی که شما خلق خواهید کرد!

در این آموزش، من به شما نشان خواهم داد که چگونه یک تصویر از صورت با چشم های جدا شده ایجاد کنید. این آموزش با استفاده از تکنیک های ساده یک ماسک از صورت خودم را نشان می دهد. بیایید شروع کنیم!

1-سایه ی پس زمینه را ایجاد کنید

گام اول

یک صفحه جدید با تنظیمات زیر ایجاد نمایید.

گام دوم

ابزار (Gradient Tool (G را فعال کنید. ممکن است نیاز داشته باشید که بر روی ابزار Paint Bucket Tool کلیک کرده و نگه دارید تا آن را ببینید.

سپس بر روی مستطیل سایه بلند در گوشه چپ و بالا کلیک نمایید تا رنگ ها را ویرایش نمایید.

گام سوم

در منوی سایه Gradient، درست زیر مستطیل سایه، جایی در میان آن کلیک نمایید تا یک Stop اضافه کنید.

آن باید شبیه به این شود:

گام چهارم

بر روی قسمت چپ منحنی نقاشی دوبار کلیک نمایید تا یک منوی انتخاب رنگ باز شود. در قسمت پایین #18ecf6 را وارد نمایید و اوکی کنید.

گام پنجم 

برای ایستگاه های دیگر مقادیر زیر را وارد کنید. برای وسطی #e3e3e3 و برای راست #544540 . سایه ی شما باید شبیه به زیر باشد.

گام ششم

در نهایت، نقاط میانی را نزدیک تر به انتها ادامه دهید (دایره های کوچک زیر نوار)

گام هفتم

سایه را از گوشه بالا و راست به گوشه پایین و چپ بکشید و شما باید به شکلی شبیه به این برسید.

2-قرار دادن مدل

حالا که پس زمینه ایجاد شد، شما آماده آوردن تصویر مدل و آماده کردن آن برای ویرایش هستید.

گام اول

فایل منبع تصویر را باز کنید و آن را در صفحه قرار دهید. آن را Model بنامید.

گام دوم

حالا زمان آن است که مدل را از پس زمینه جدا کنید. برای این کار، ابزار (Quick Selection Tool (W را بگیرید و قلموی تان را در حدود 35 پیکسل قرار دهید.

انتخاب تنها بدنه ی مدل را شروع کنید. اگر انتخاب پرید و مقداری از پس زمینه را نیز گرفت، به سادگی با نگه داشتن کلید Alt/Option و کلیک کردن بر روی تصویر آن را جدا کنید.

گام سوم

زمانی که ، مدل را به طور کامل انتخاب کردید، بر روی دکمه Refine Edge در بالای تصویر کلیک نمایید.

این تنظیمات را در منوی Refine Edge کپی نمایید. مطمئن شوید که نما View در حالت On Layers باشد. در اصل کاری که انجام گرفت این است که خروجی لایه را همراه با یک لایه ماسک با بهترین لبه ممکن در نظر می گیرد.

پیش از آنکه اوکی نمایید، مطمئن شوید که نواحی مو به درستی انتخاب شده باشد. گاهی اوقات انتخاب مو ظرافت خاصی می طلبد، بنابراین برای مطمئن شدن در مورد اینکه بهترین انتخاب را داشته اید، از تنظیمات نشان داده شده در زیر استفاده کنید و مقداری از نواحی اطراف لبه های مو را نقاشی کنید. شما خواهید دید که انتخاب مو دارای جزئیات بیشتری می شود.

تصویر شما باید چیزی شبیه به این شده باشد. نکته: ابزار Refine Edge لایه Model را به همراه یک لایه ماسک قرار می دهد و لایه Model اصلی را دیده نشدنی می کند.

3-ساخت ماسک

پس زمینه و مدل ما آماده ادامه دادن است، گام بعدی شروع به ساخت ماسک است.

گام اول

لایه Model Copy را کپی نمایید. می توانید این کار را با فشردن دکمه های Command/Ctrl+J انجام دهید.

بر روی این لایه جدید راست کلیک نموده و گزینه Apply Layer Mask را انتخاب کنید.

گام دوم

ابزار (Pen Tool (p را انتخاب کنید و شروع به کشیدن طرح کلی ماسک شوید. من برای شروع پایین خط فک را انتخاب کردم و بر روی اطراف جانب سر تا پیشانی ام کار کردم.

وقت تان را بر روی این قسمت بگذارید و مطمئن شوید که خطوط خوب و با دقت هستند. این شروع ساخت ماسک است و می بایست عالی و بی نقص باشد.

یک خط منحنی زیبا به پیشانی اضافه کنید، از خط مو به عنوان راهنما استفاده کنید. اگر شما نیاز داشتید که یک شعبه از یک نقطه را پاک کنید، کلید Alt/Option را نگه دارید و بر روی نقطه کلیک نمایید. این به شما اجازه خواهد داد که مسیر را از آن نقطه جدا کنید، بنابراین شما می توانید زوایای سختی را اگر نیاز بود درست نمایید.

زمانی که مسیر شما تا پیشانی ادامه پیدا کرد، در حقیقت شما شکل ماسک را ساخته اید. مسیر را با رسم کردن اطراف دست و پشت تا پایین خط فک همان طور که نشان داده شده است، کامل نمایید.

گام سوم

بر روی هر قسمت از تصویر که خواستید راست کلیک نمایید و گزینه Make Selection را انتخاب نمایید.

سپس M را فشار دهید، و مجددا راست کلیک نمایید. این بار گزینه Layer Via Copy را انتخاب کنید. این لایه جدید را Mask بنامید و لایه ی زیرین آن را که از آن کپی نمودید را پاک نمایید.

گام چهارم

در حالی که لایه Mask را انتخاب کرده اید، کلید های Ctrl+T را فشار دهید تا این لایه انتقال پیدا کند. آن را مقداری کمی با گرفتن و کشیدن یکی از گوشه ها بچرخانید و همان طور که نشان داده شده است آن را مقداری پایین بیاورید. زمانی که در یک موقعیت مناسب قرار گرفت، enter را بزنید.

گام پنجم

سپس، می خواهیم مقداری درخشندگی به بالای ماسک اضافه کنیم تا مقدار کمی آن را شبیه به پلاستیک کند. بر روی دکمه FX در پایین پنل لایه ها کلیک نمایید و Bevel and Emboss را انتخاب کنید.

این تنظیمات را به آن وارد نمایید و در نهایت اوکی کنید.

گام ششم

زمان آن رسیده است که یک شیار در جایی که نخ قرار می گیرد، ایجاد نماییم. برای این لایه با کلیک کردن بر روی دکمه mask در پنل لایه ها یک ماسک ایجاد نمایید.

ابزار قلمو (Brush Tool (B را انتخاب کنید و یک قلموی کوچک سخت با این تنظیمات بسازید. مطمئن شوید که مقدار Opacity صد درصد باشد و رنگ پیش زمینه مشکی باشد.

یک چهارگوش کوچک شبیه به این بکشید. شما باید ببینید که لایه پشت آن ظاهر می شود.

گام هفتم

ماسک به نظر خوب می آید، اما ما می بایست مقداری از مو در طول لبه ماسک را پاک نماییم. با لایه ماسک انتخاب شده، کلید Command/Ctrl را نگه دارید و بر روی آیکون لایه کلیک نمایید. این لبه بیرونی کل لایه را انتخاب خواهد کرد.

S را فشار دهید تا ابزار Clone Stamp Tool را فعال نمایید. این تنظیمات قلمو را مجددا وارد کنید و به آن یک Opacity با مقدار 70 درصد بدهید.

برای کپی کاری کردن، با انتخاب یک ناحیه کوچک از پیشانی شروع کنید (در زیر نشان داده شده است) با گرفتن کلید Alt/Option. شما متوجه خواهید شد که نشان گر شما تغییر پیدا کرده است، به سادگی بر روی ناحیه ای که می خواهید الگوبرداری نمایید کلیک کنید. سپس در حالی که کلید Alt/Option را رها کرده اید، بر روی ناحیه ای که می خواهید کپی کاری نمایید کلیک کنید. این کار را تا زمانی که ناحیه خوب و با دقت به نظر به رسد ادامه دهید.

گام هشتم

سپس، ما نیاز داریم که مقداری عمق به ماسک بدهیم تا نمایی واقع گرایانه به خود بگیرد. با انتخاب ابزار (Rectangle Marquee Tool (M شروع کنید و یک چهارگوش بالای لبه پیشانی مانند زیر بکشید.

راست کلیک نموده و گزینه Layer Via Copy را انتخاب کنید. این لایه را Depth بنامید.

بعد از آن، بر روی آیکون Layer راست کلیک کرده و Clear Layer Style را انتخاب کنید. این کار با عث خواهد شد که از دست Bevel and Emboss که در این بخش به آن نیازی نداریم، راحت شویم.

این لایه را زیر لایه Mask ببرید.

کلیدهای Command/Ctrl + T را فشار دهید و لایه را مقدار کمی بالا و راست لایه Mask ببرید.

از ابزار پاک کن Eraser برای پاک کردن اضافات لبه استفاده کنید.

سرانجام، ابزار Burn را انتخاب کنید و مطمئن شوید که آن بر روی midtones تنظیم شده است و Opacity 30 درصد دارد. لبه ها را اندکی بسوزانید تا به تصویری شبیه به تصویر زیر برسید.

گام نهم

آخرین چیزی که ما برای ماسک نیاز داریم، سایه است. منبع نور از جانب راست تصویر می آید، بنابراین سایه به سمت راست خواهد افتاد. یک لایه جدید بسازید و آن را Mask Shadow بنامید و آن را بالای لایه Depth ببرید.

از روش قبل استفاده کنید، کلید Command/Ctrl را نگه دارید و بر روی آیکون Mask Layer کلیک نمایید. این به شما یک انتخاب از کل لایه می دهد. این انتخاب را به سمت پایین و چپ ببرید.

مطمئن شوید که لایه سایه انتخاب شده باشد و این انتخاب را با مشکی پر کنید. شما می توانید این کار را به راحتی با بازگرداندن رنگ پیش زمینه و فشردن Alt+Delete انجام دهید. با فشردن کلیدهای Command/Ctrl+D انتخاب را رها کنید.

بعد از آن ما یک افکت Gaussian Blur به سایه خواهیم داد.

یک ماسک به این لایه اضافه کنید.

آخرین گام پوشاندن سایه های اضافی است. از ابزار قلمو Brush استفاده کنید، یک قلموی متوسط سخت با Opacity 100 درصد بسازید و نواحی که نیاز نیست را نقاشی کنید. در اصل تنها ناحیه ای که ما به آن نیاز داریم قسمت جپ ماسک است. در زیر می توانید مشاهده کنید.

4-لمس کردن چیزها به آنها واقعیت می بخشد

ما به پایان بسیار نزدیک شده ایم! ما تنها نیاز داریم تا تعدادی چیز را قبل از پایان درست کنیم. ما می بایست روکش های اضافی در برخی از نواحی را پاک نماییم و همچنین ابرو را از صورت پشتی حذف کنیم.

گام اول

با انتخاب ماسک در لایه Model شروع کنید و بر روی پوشش دستو انگشت در پس زمینه بکشید. مطمئن شوید که قلموی شما مشکی است و Opacity آن 100 درصد است.

سپس، چیزهای مشابه برای لایه mask انجام دهید، نواحی اطراف دست و خط فک را پاک کنید. با توجه به چگونگی رسم انتخاب تان در ابتدای بخش 3، شما ممکن است برخی از نواحی ژاکت را ممکن است درست به نظر نرسد را آشکار کنید. از تکنیک کپی کاری که پیش از این استفاده کردید، بهره ببرید، به سادگی این نواحی را بپوشانید.

گام دوم

آخرین کار بر روی مدل، پاک کردن ابرو از پشت ماسک است. این کار باعث می شود که یک افکت از یک مرد بدون صورت پشت ماسک به ما بدهد.

با استفاده از یک قلموی نرم، نواحی ابرو را کپی کاری نمایید تا یک نمای خوب و ظریف به شما بدهد.

5-ساخت کش ماسک

زمان تمام کردن کار است! آخرین کار، ساخت کش ماسک است.

گام اول

یک لایه جدید بالای همه لایه های دیگر بسازید و نام آن را String بگذارید. ابزار (Pen Tool (P را انتخاب کنید و یک خط منحنی زیبا مانند زیر بکشید. من متوجه شدم که برای این کار بهترین کار شروع از پشت سر و ادامه دادن تا سوراخ نخ است. به یاد داشته باشید که از میان انگشت ها عبور کنید.

گام دوم

راست کلیک نموده و گزینه Stroke Path را انتخاب کنید.

یک منو ظاهر خواهد شد. Brush را انتخاب کنید. کاری که این انتخاب انجام می دهد این است که مسیر را با تنظیمات قلموی تان یکسان می کند. اگر نیاز بود، کنسل کنید و تنظیمات قلموی تان را مانند زیر تغییر دهید. به منوی Stroke با فشردن کلید P باز گردید و یک بار بر روی قلمویی که تنظیم کرده اید راست کلیک نمایید.

گام سوم

یک ماسک بر روی لایه String ایجاد کنید و نواحی کوچکی را نزدیک به ناخن پوشش دهی کنید. ناحیه دیگری که ممکن است نیاز به پوشش دهی دارد، سوراخ نخ است.

نتیجه

اینجا شما ماسک را دارید! شما با موفقیت این آموزش را به پایان رساندید و یک تصویر شگفت انگیز خلق کردید. پس از یادگیری در مورد تکنیک های مختلف پوشش دهی، خود را با ابزار قلم و دیگر ابزارها آشنا کنید. شما حالا می توانید این تکنیک را برای تصاویر دیگر و پروژه های آینده به کار ببرید. پس زمینه هایی شامل تایپوگرافی و زوایای مدل دیگر را امتحان کنید.

 

منبع:photography.tutsplus.com

نظرات  (۱)

۱۶ تیر ۹۳ ، ۰۲:۴۲ رهسپار جوان
تشکر 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی