6 کاری که طراحان پیمانی موفق هر جمعه انجام می‌دهند :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۳تیر

 بسیار خوب، امروز جمعه است.

معمولاً، در این روز هیجان زده هستید. خوشبختانه برای چند روز از تلفن‌های مشتریان، پرداخت قبض‌ها و دیگر جزئیات مرتبط با کار، رهایی خواهید یافت. اما از سوی دیگر، همه کارهایی که در طول یک هفته انجام داده‌اید، چه می‌شوند؟ شنبه گذشته را به یاد بیاوردید، وقتی که برای شروع پروژهِ حقیقتاً جالبی که پیش رو داشتید، بسیار هیجان زده بودید. ایده بسیار خوب بازاریابی که روز شنبه در ذهن داشتید و قسم می‌خوردید که تعداد زیادی از مشتریان را در هفته آتی به سوی شما روانه خواهد کرد، به خاطر بیاورید.

به هر حال 6 روز هفته را با همه اتفاقاتش پشت سر گذاشته‌اید. هفته‌های بسیاری را به این ترتیب گذرانده و به روز جمعه رسیده‌اید. (حالا تعطیلات را پیش رو دارید، اما از آنچه که این هفته انجام می‌دهید، شگفت زده خواهید شد.)

من نیز این احساس عجیب را بارها تجربه کرده‌ام. اما در گذر این سال‌ها، روش‌های خوبی برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت در طول هفته، پیدا کرده‌ام. به هنگام تهیه این لیست، متوجه شدم که بهترین زمان انجام کارها روز جمعه است. در این مقاله، 6 کاری که طراحان آزادکار (پیمانی)، در روز جمعه انجام می‌دهند تا به موفقیت و پیشرفت در هفته پیش رو برسند، را برای شما شرح خواهیم داد.

1. فضای کاری خود را مرتب کنید

خواه یک دفتر خصوصی و بزرگ دارید، یا اینکه در یک خوابگاه اجاره‌ای کوچک هستید و یا حتی اگر در یک کافی شاپ محلی کار می‌کنید، سازمان‌دهی فضای کار، شروع بهتری را در روز دوشنبه برای شما رقم خواهد زد. دفتر خود را مرتب کنید. رایانه خود را مرتب و ایمیل‌هایتان را سازماندهی کنید. چرا؟ وقتی ذهن شما شنبه صبح آماده شروع کار می‌شود، دیگر به خاطر درهم ریختگی و بی‌نظمی و یا کارهای باقی مانده قبلی دچار نگرانی نخواهد شد.

به من اطمینان کنید، این کار ارزش زمانی را که صرف آن می‌کنید، دارد.

2.هر کار مهمی را که باقی مانده، رها کنید

اگر احتمال تماس یک مشتری، برای انجام یک کار ضروری در زمان تعطیلات بسیار کم هم باشد، ارزش از بین رفتن زمان استراحت شما در روز‌های شنبه و یک شنبه، و نگرانی درباره آن کار را ندارد.

حتی اگر آن‌ها به شما زنگ نزنند، این حقیقت که ممکن است با شما تماس بگیرند، گذراندن تعطیلات خوب و خوش را برای شما از بین می‌برد. بنابراین قبل از هر تماسی در روز جمعه، از انجام همه کارهای مهم و باقی مانده مشتری خود اطمینان حاصل کنید.

3. برای هفته پیش رو برنامه‌ریزی کنید

این کار ممکن است دشوار به نظر بیاید. اگر شما هم مثل من باشید، تنها چیزی که می‌خواهید در روز جمعه انجام شود، هر چه سریع‌تر تمام شدن این روز، و آغاز تعطیلات است. اما تنها 30 دقیقه زمان بگذارید و ‌پروژه‌ها و اهداف اصلی خود را برای هفته آتی برنامه‌ریزی کنید. برنامه‌ریزی در این 30 دقیقه بسیار ارزشمند است. این کار  نه تنها روال انجام کار در صبح دوشنبه را برای شما آسان و موفقیت آمیز می‌کند، (هیچ چیز بدتر از این نیست که برنامه ریزی برای شروع کار در روز شنبه را در طول تعطیلات انجام دهید)، بلکه استرس‌ها و نگرانی‌های مرتبط با آنچه در هفتهِ پیش رو باید انجام دهید را، به شدت کاهش می‌دهد.

4. هفته قبل را مرور کنید

نه تنها باید به آنچه در پیش رو دارید، بیاندیشید، بلکه روز جمعه زمان خوبی برای تامل درباره گذشته نیز است. آیا همه کارهایی که جمعه قبل مشخص کرده بودید، انجام داده‌اید؟ آیا به اهداف مورد نظر در این هفته دست یافته‌اید؟ آیا چیز جدیدی یاد گرفته‌اید که باید آن را ثبت کنید تا دوباره مجبور به یادگیری همان درس نشوید؟

اگر پاسخ شما به سوالات بالا "بله" باشد، عملکرد بسیار خوبی در طول هفته گذشته داشته‌اید. در غیر این صورت، برنا‌مه‌هایی را برای انجام همه این کارها، رسیدن به اهداف مورد‌نظر و موفقیت حداکثری، در طول هفته آینده، تنظیم کنید.

5. سخت کار کنید

برای بسیاری از افراد، جمعه روزی است که تا ظهر به سختی کار می‌کنند، سپس تعطیلات را آغاز کرده و تا پایان هفته، ساعات خود را به وقت گذرانی‌های بیهوده اختصاص می‌دهند.

 اما افراد موفق یکی از این دو کار را انجام می‌دهند: سخت کار می‌کنند (تا اتمام نهایی پروژه کار می‌کنند) یا کار را به سرعت تمام می‌کنند (برای استفاده بهینه از ساعات غیر مفیدِ بعد ازظهر جمعه، برنامه ریزی می‌کنند و به این ترتیب تعطیلات را می‌گذرانند).

صرف نظر از اینکه شما کدام یک از این دو کار انجام می‌دهید، زمان بعدازظهر جمعه را هدر ندهید، تا این احساس که هفته‌ای با زمان‌های مرده داشته‌اید (به رغم اینکه 4 روز اول هفته را خوب گذرانده‌ بودید)، در شما ایجاد نشود.

6. خودتان را مجبور به توقف کار کنید

به عنوان یک کارفرمای اقتصادی، کارکردن‌های طولانی تا نیمه‌های شب (حتی جمعه‌ها) یا در طول تعطیلات، به نظر عادی می‌آید. اما بدن ما برای انجام چنین کارهای طولانی و مداومی ساخته نشده است. خودتان را مجبور به استراحت کرده، تا صبح روز دوشنبه سرحال‌ و بانشاط باشید.

ساده‌ترین راه برای استراحت کردن و تجدید قوا، برنامه‌ریزی برای بودن با افرادی است که به آن‌ها علاقه‌مند هستید و نسبت به آن‌ها احساس وظیفه می‌کنید. پس از آن می‌توانید به سراغ تعهدات خود بروید.

شما در انجام چه کارهایی در روز جمعه مهارت دارید؟ آن‌ها را به صورت کامنت‌هایی در قسمت برای من قرار دهید.

منبع: graphicdesignblender.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی