چگونه یک آیکون اپل در ادوبی ایلستریتور بسازیم! :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۳تیر

 

در آموزش پیش رو شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک آیکون اپل ساده در ادوبی ایلستریتور طراحی نمایید.

برای شروع شما خواهید آموخت که چگونه یک شبکه بندی ایجاد نمایید و شکل های با پیکسل کامل بسازید. با استفاده از ابزارها و افکت های پایه، تکنیک های ساخت شکل های برداری پایه و یک توضیح خوب شما خواهید آموخت که تعداد زیادی از شکل ها را ایجاد نمایید. سرانجام برای رنگ دهی ما از یک سایه ی خطی ساده و مقداری تکنیک های اختلاط پایه استفاده خواهیم کرد.

تصویر نهایی

مثل همیشه این تصویری است که شما خلق خواهید کرد!


جزئیات آموزش

  • برنامه: ادوبی ایلستریتور CS5
  • زمان تقریبی: 45 دقیقه
  • میزان سختی: مبتدی-متوسط

منابع


گام اول

کلیدهای CTRL+N را بزنید تا یک صفحه جدید ایجاد شود. برای Units گزینه Pixels را انتخاب کنید. برای عرض و ارتفاع عدد 600 را وارد نمایید، سپس بر روی دکمه Advanced کلیک کنید.  (RGBScreen (72ppi  را انتخاب کنید و مطمئن شوید که تیک گزینه Align New Objects to Pixel Grid  را پیش از اوکی کردن برداشته باشید.

Grid را فعال سازی کنید (View > Show Grid) همچنین Snap to Grid(View > Snap to Grid). برای شروع شما به یک شبکه بندی برای هر 5 پیکسل نیاز دارید پس به راحتی به مسیر Edit > Preferences > Guides > Gridبروید. و در بخش Gridline every  عدد 5 و در بخش Subdivisions  عدد 1 را وارد نمایید.

شما همچنین می بایست پنل Info را برای یک دید زنده با سایز و موقعیت شکل  های تان باز کنید. (Window > Info) فراموش نکنید که مقدار واحد را پیکسل قرار دهید. Edit > Preferences > Units > General. همه این آپشن ها به طور قابل ملاحظه ای سرعت کار شما را بالا می برد.


گام دوم

ابزار چهارگوش (Rectangle Tool (M را بگیرید و بر روی نوار ابزار تمرکز نمایید. رنگ را از Stroke پاک کنید و Fill را انتخاب نمایید و رنگ را R=251 G=176 B=64. قرار دهید.

به سادگی یک چهارگوش 295 x 205px  بسازید، حالت Snap to Grid این کار را برای شما آسان می کند.

مطمئن شوید که این چهارگوش نارنجی انتخاب شده باشد و به مسیر Effect > Stylize > Rounded Corners. بروید. یک شعاع 7 پیکسلی وارد کنید و اوکی نمایید. سپس  به مسیر Object > Expand Appearanceبروید.


گام سوم

با استفاده از ابزار قلم (Pen Tool (P یک مسیر افقی 305 پیکسلی بکشید و آن را بر اساس تصویر زیر در محل خود قرار دهید. یک Stroke مشکی 1pt برای این مسیر جدید قرار دهید تا توجه به آن را آسان تر کند.


گام چهارم

چهارگوش گرد شده ی نارنجی تان را مجددا به همراه مسیر افقی انتخاب کنیدف پنل Pathfinder را باز کنید (Window > Pathfinder) و بر روی Divide  کلیک نمایید. مطمئن شوید که گروه حاصل از شکل ها انتخاب شده است و به سادگی بر روی دکمه های Shift + CTRL + G  کلیک نمایید تا آنها را Ungroup  نمایید.


گام پنجم

شکل نارنجی کوچک تر را انتخاب کنید، پنل Gradient را باز کنید (Window > Gradient) و به سادگی بر روی نشان Gradient کلیک نمایید تا یک سایه خطی مشکی به سفید پیش فرض اضافه شود.

مطمئن شوید که شکل شما انتخاب شده باشد و بر روی پنل Gradient تمرکز نمایید. ابتدا مقدار زاویه را 5 درجه قرار دهید.

سپس، اسلایدر سمت چپ را انتخاب کنید و رنگ را R=165 G=166 B=171. قرار دهید.

سپس، اسلایدر سمت راست را انتخاب کنید و رنگ را R=224 G=224 B=226. قرار دهید.

مطمئن شوید که اسلایدر سمت راست هنوز انتخاب شده باشد و بر روی جعبه Location تمرکز نمایید (از پنل Gradient) و آن را 90 درصد قرار دهید.


گام ششم

حالت Snap to Grid را غیرفعال کنید سپس به مسیر Edit > Preferences > General  بروید و مطمئن شوید که Keyboard Increment  بر روی 1 پیکسل تنظیم شده باشد.

شکل پر شده با سایه خاکستری را مجددا انتخاب کنید و دو کپی در جلوی آن ایجاد کنید. (CTRL + C > CTRL + F > CTRL + F)

بالاترین کپی را انتخاب کنید و به راحتی بر روی دکمه نشان پایین کلیک نمایید (بر روی صفحه کلید) تا آن را 1 پیکسل کم کنید.

هر دو کپی  که ایجاد کرده اید را کپی نمایید و بر روی گزینه Minus Front از پنل Pathfinder کلیک نمایید.

شکل حاصل را با سفید پر کنید و پنل Transparency را باز کنید. (Window > Transparency). به سادگی مقدار Opacity را تا 15 درصد کاهش دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید.

 


گام هفتم

شکل پر شده با سایه خاکستری خطی را مجددا انتخاب کنید و دو کپی جدید در جلوی آن ایجاد کنید. (CTRL + C > CTRL + F > CTRL + F). بالاترین کپی را انتخاب کنید و به سادگی بر روی کلید بالا کلیک نمایید تا آن را یک پیکسل به سمت بالا ببرید.

هر دو کپی  که ایجاد کرده اید را کپی نمایید و بر روی گزینه Minus Front از پنل Pathfinder کلیک نمایید.

شکل حاصل را با سفید پر کنید و پنل Transparency را باز کنید. (Window > Transparency). به سادگی مقدار Opacity را تا 15 درصد کاهش دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید.

 


گام هشتم

شکل نارنجی باقی مانده را انتخاب کنید، بر روی پنل Appearance تمرکز نمایید و رنگ پر شده موجود را با R=3 G=3 B=3. جایگزین نمایید.


گام نهم

حالت Snap to Grid را فعال کنید (View > Snap to Grid). با استفاده از ابزار چهارگوش، یک شکل 275 x 155px ایجاد نمایید. رنگ fill را R=30 G=30 B=30  قرار دهید و آن را همان طور که در شکل اول نشان داده شده است قرار دهید.

مطمئن شوید که این چهارگوش جدید انتخاب شده باشد و به مسیر Effect > Path > Offset Path. بروید. یک مقدار 2- پیکسلی وارد نمایید و اوکی کنید.


گام دهم

با استفاده از ابزار چهارگوش، یک شکل 95 x 60px  ایجاد کنید. رنگ fill را R=251 G=176 B=64  قرار دهید و آن را همان طور که در شکل اول نشان داده شده است قرار دهید.

به Add Anchor Point Tool (+)  سوئیچ کنید و به سادگی دو نقطه تکیه گاهی همان طور که در دومین شکل نشان داده شده است اضافه کنید. مجددا Snap to Grid کار شما را آسان می کند.


گام یازدهم

برای این گام شما به یک شبکه بندی در هر 1 پیکسل نیاز پیدا خواهید کرد، بنابراین به مسیر Edit > Preferences > Guides & Grid  بروید و در جعبه Gridline every  یک مقدار 1 وارد کنید.

ابزار (Direct Selection Tool (A  را بگیرید و بر روی دو نقطه تکیه گاهی که اضافه کردید تمرکز نمایید. نقطه چپی را انتخاب کنید و آن را 3 پیکسل به پایین و 15 پیکسل به سمت راست ببرید سپس نقطه راستی را انتخاب کنید و آن را 3 پیکسل به پایین و 15 پیکسل به چپ ببرید. یک بار دیگر، Snap to Grid به شما کمک خواهد کرد. در پایان شکل ها باید شبیه دومین تصویر باشند.


گام دوازدهم

مطمئن شوید که ابزار (Direct Selection Tool (A  همچنان فعال شده باشد و بر روی لبه بالایی شکل نارنجی تمرکز نمایید. نقطه تکیه گاهی سمت چپ را انتخاب کنید و آن را 20 پیکسل به سمت راست بکشید سپس نقطه تکیه گاهی سمت راست را انتخاب کنید و آن را 20 پیکسل به سمت چپ بکشید. در پایان چیزها باید شبیه به تصویر زیر باشد.


گام سیزدهم

در این گام شما به Round Any Cornerنیاز پیدا خواهید کرد. آن را در هارد درایو خود ذخیره نمایید، به ایلستریتور باز گردید و ابزار (Direct Selection Tool (A. را بگیرید.

بر روی شکل نارنجی تان تمرکز کنید، دو نقطه تکیه گاهی های لایت شده در اولین تصویر راا انتخاب کنید و به مسیر File > Scripts > Other Scriptبروید. Round Any Corner Scriptرا باز کنید، یک شعاع 3 پیکسلی وارد کنید و اوکی نمایید. در پایان شکل شما باید شبیه به دومین تصویر باشد.

مطمئن شوید که ابزار (Direct Selection Tool (A  همچنان فعال باشد و بر روی لبه ی پایینی شکل نارنجی تان تمرکز نمایید. دو نقطه تکیه گاهی های لایت شده در دومین تصویر را انتخاب کنید و به مسیر File > Scripts > Other Script. بروید. Round Any Corner Script, را باز کنید، یک شعاع 5 پیکسلی وارد کنید و اوکی نمایید. در پایان شکل ها باید شبیه به سومین تصویر باشد.


گام چهاردهم

به Gridline، 5 پیکسلی بازگردید. به آسانی به مسیر Edit > Preferences > Guides & Grid  بروید و در جعبه Gridline every  یک مقدار 5 پیکسلی وارد نمایید.

با استفاده از ابزار چهارگوش، یک شکل 95 x 20pxبکشید، یک رنگ رندوم برای fill انتخاب کنید و آن را همان طور که در شکل اول مشخص شده است، قرار دهید.

این چهارگوش جدید را به همراه شکل نارنجی تان انتخاب کنید و بر روی گزینه Minus Front از پنل Pathfinder کلیک نمایید.

 


گام پانزدهم

حالت Snap to Grid را غیرفعال کنید. شکل نارنجی تان مجددا انتخاب کنید و دو کپی در جلو بسازید. (CTRL + C > CTRL + F > CTRL + F).

کپی بالایی را انتخاب کنید و آن را 1 پیکسل با استفاده از دکمه بالا، بالا ببرید. هر دو کپی را انتخاب کنید و بر روی گزینه Minus Front  از پنل Pathfinder  کلیک کنید. شکل حاصل را با یک سایه ی خطی همان طور که در شکل زیر نشان داده شده است پر نمایید. به سادگی بر روی نوار سایه کلیک نمایید تا یک اسلایدر جدید برای سایه تان اضافه شود و به خاطر داشته باشید که اعداد سفید از تصویر Gradient برای پایه ی درصد Location است.


گام شانزدهم

شکل نارنجی تان را مجدد انتخاب کنید و دو کپی در جلوی آن ایجاد نمایید (CTRL + C > CTRL + F > CTRL + F). کپی بالاتر را انتخاب کنید و 2 پیکسل آن را با استفاده از کلید بالای صفحه کلید بالا ببرید. هر دو کپی را انتخاب کنید و بر روی گزینه Minus Front  از پنل Pathfinder  کلیک نمایید. شکل حاصل را با سفید پر کنید، مقدار Opacity آن را تا 50 درصد کاهش دهید و Blending Mode را به Overlay تغییر دهید.

 


گام هفدهم

شکل نارنجی تان را مجدد انتخاب کنید و رنگ fill موجود را با یک سایه خطی جایگزین نمایید همان طور که در شکل نشان داده شده است.


گام هجدهم

مطمئن شوید که شکل ویرایش شده در گام پیشین انتخاب شده باشد، بر روی پنل Appearance تمرکز نمایید و fill دوم را با استفاده از دکمه Add New Fill (با نشانگر کوچک آبی در تصویر زیر مشخص شده است) اضافه کنید. Blending Mode را در حالت Overlay قرار دهید و یک سایه خاکستری خطی همان طور که در شکل زیر نشان داده شده است به آن اضافه کنید. فراموش نکنید که شماره سفید از تصویر Gradient بر پایه درصد Location باشد در حالی که زرد صفر بر پایه درصد Opacity است. این بدان معناست که شما می بایست اسلایدر سایه را انتخاب کنید بر جعبه Opacity تمرکز نمایید (از پنل Gradient) و آن را صفر درصد قرار دهید.


گام نوزدهم

مطمئن شوید که شکل ویرایش شده در گام پیشین انتخاب شده باشد، بر روی Appearance تمرکز نمایید، بالاترین fill را انتخاب کنید و آن را با استفاده از دکمه Duplicate Selected Item  کپی نمایید (با نشان گر کوچک آبی در شکل زیر نشان داده شده است) این fill جدید را انتخاب کنید، آن را به پنل Gradient منتقل کنید و به سادگی بر روی دکمه Reverse Gradient کلیک نمایید.


گام بیستم

حالت Snap to Grid را فعال کنید. (View > Snap to Grid). با استفاده از ابزار بیضی Ellipse  Tool L, یک شکل 295 x 10pxایجاد کنید. رنگ fill آن را مشکی قرار دهید و آن را همانطور که در شکل اول نشان داده شده است قرار دهید.

به ابزار (Convert Anchor Point Tool (Shift + C  سوئیچ کنید و به سادگی بر روی دو نقطه تکیه گاهی های لایت شده در شکل اول کلیک نمایید. مطمئن شوید که این شکل فشرده انتخاب شده باشد و مقدار Opacity آن را تا 3 درصد کاهش دهید.

به مسیر Effect > Path > Offset Pathبروید، یک مقدار 1 پیکسلی وارد نمایید و اوکی کنید.

به مسیر Effect > Stylize > Rounded Corners. بروید و یک مقدار 7 پیکسلی به شعاع بدهید و اوکی کنید.

به مسیر Effect > Blur > Gaussian Blur. و یک مقدار 7 پیکسلی به شعاع آن بدهید و اوکی کنید.


گام بیست و یکم

با استفاده از ابزار چهارگوش، یک شکل 95 x 10px  ایجاد کنید، رنگ fill را مشکی قرار دهید و آن را همان طور که در شکل زیر نشان داده شده است قرار دهید.

به ابزار (Direct Selection Tool (A  سوئیچ کنید و بر لبه بالایی این چهارگوش جدید تمرکز کنید. نقطه تکیه گاهی سمت چپ را انتخاب کنید و آن را 15 پیکسل به سمت راست بکشید، سپس نقطه تکیه گاهی سمت راست را انتخاب کنید و آن را 15 پیکسل به سمت چپ بکشید. این کار باعث می شود که چهارگوش شما تبدیل به یک ذوزنقه شود. مطمئن شوید که این شکل انتخاب شده باشد و آن را به پشت بفرستید. (Shift + CTRL + [ ).

بر روی پنل Appearance تمرکز کنید. fill موجود را انتخاب کنید، مقدار Opacity آن را تا 15 درصد کاهش دهید و به مسیر Effect > Path > Offset Path. بروید. یک مقدار حاشیه ای 1 پیکسلی وارد کنید و اوکی نمایید.

به مسیر Effect > Stylize > Rounded Corners. بروید. یک مقدار 7 پیکسلی برای شعاع وارد کرده و اوکی نمایید.

به مسیر Effect > Blur > Gaussian Blur. بروید. یک مقدار 3 پیکسلی برای شعاع قرار دهید و اوکی نمایید.

به پنل Appearance باز گردید و دومین fill را با استفاده از روش مشابه دکمه Add New Fillاضافه کنید.

این fill جدید را انتخاب کنید، مطمئن شوید که رنگ آن مشکی باشد، مقدار Opacity آن را تا 7 درصد کاهش دهید و به مسیر Effect > Path > Offset Path. بروید. یک مقدار حاشیه 1 پیکسلی وارد نموده و اوکی کنید.

به مسیر Effect > Stylize > Rounded Corners. بروید. یک مقدار 7 پیکسلی برای شعاع وارد نموده و اوکی کنید.


گام بیست و دوم

در پایان، شما می توانید یک لوگو اپل اضافه کنید. این لوگو را دانلود کنید، مسیر را کپی نمایید (CTRL + C) و آن را درون صفحه قرار دهید (CTRL + V) این مسیر جدید را مجددا اندازه گذاری کنید، مطمئن شوید که رنگ fill آن مشکی باشد، آن را همانند شکل زیر در جای خود قرار دهید و به مسیر Effect > Stylize > Drop Shadowبروید. مقادیر نشان داده شده در شکل زیر را وارد نمایید، اوکی نموده و کار شما به پایان خواهد رسید.


و ما انجامش دادیم!

در زیر تصویری است که شما باید به آن رسیده باشید، امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید و بتوانید این تکنیک ها را در پروژه های آینده تان اعمال نمایید.

 

منبع:vectorcove.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی