5 راه‌کار افزایش اعتبار نزد مشتریان (و به‌دست آوردن مراجعه بیشتر) :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۱تیر

 

به عنوان کسی که کار پیمانی انجام می‌دهد، فراموش کردن آنچه که در نتیجه انجام کار گروهی، دوست داشتنی و جالب به نظر می‌آید، ساده است. به این ترتیب، حتماً کار انفرادی و تنهایی را که در نتیجه آن ایجاد می‌شود، ترجیح می‌دهید‌. چرا‌که غالباً از چسبیدن به کارهای اداری به همراه گروهی از افراد متنفر هستید. خوشبختانه برای ما، امکان انتخاب همیشگی گروه حرفه‌ای yahoos از بین افراد پیمانی، مشتریان و نمایندگی‌ها وجود دارد.

ما می‌دانیم که حرفه ای هستیم، اما از آنجا که امکان ورود فیزیکی به محدوده حرفه‌ای‌ها را به صورت روزانه نداریم، در مواردی دچار اشتباه می‌شویم. (کمی سهل انگاری در سازماند‌هی‌ها، برنامه‌ها، عدم توجه به دستورالعمل‌های مرتبط با نوع لباسی که می‌پوشید، و جدی نبودن در برنامه‌ریزی‌ کارهای روزانه).

این اشتباهات کوچک، تفاوت‌های بزرگی را سبب می‌شود، تفاوت بین اینکه به دنبال شما به عنوان کسی که کار پیمانی انجام می‌دهد، باشند یا اینکه در جستجوی یک فرد قابل اطمینان و معتبرتر، شما را نادیده بگیرند، تفاوت بین اینکه نظرات ارزشمند و قابل اطمینان شخصی خود را داشته باشید یا اینکه شما باید آنچه را که مدیر پروژه می‌گوید، انجام دهید. تفاوت بین اینکه یک طراح باشید یا اینکه به عنوان ابزاری شناخته شوید که استفاده از فتوشاپ را می‌داند.

بنابراین به جای اینکه جزئی از یک گروه باشید، بهتر است بر مهارت‌ها و توانایی‌های حرفه‌ای خود تاکید داشته و نقش ارزشمند خود را در پروژه‌های بزرگ بعدی، با توجه به این پنج راه‌کار، به دست آورید.

(آیا تا کنون، به دلیل مهارت‌های حرفه‌ای، کار یا مراجعه خاصی داشته‌اید؟ آن را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید!)

وقت شناس باشید

این یک مورد بسیار واضح و ساده است، اما حداقل، 30% افراد (و مشتریانی) که با آن‌ها ارتباط داشته‌ام، به آن بی‌توجه بوده‌اند. وقتی قرار است در جایی باشید یا به یک قرار کاری در کافی شاپ برسید، حداقل 5 دقیقه زودتر در آنجا حاضر شوید. اگر نتوانید این کار را انجام دهید یا اینکه دیر به قرار برسید، پیام‌های زیادی را در اولین ملاقات، به طرف مقابل خود داده‌اید.

 عدم انجام این‌کار چگونه به اعتبار شما لطمه می‌زند: وقتی با دلایل غیر مهم و یا حتی بدون دلیل دیر به قرار می‌رسید، یا آن را کنسل می‌کنید، این پیام را می‌دهید را به طرف مقابل می‌دهید: وقت شما از وقت آن‌ها مهم‌تر است.

راه‌کار حرفه‌ای: هیچ‌گاه دوبار پشت سر‌هم، یک قرار کاری را به تعویق نیاندازید. اگر مجبور به تعویق انداختن یک قرار هستید، به مناسب بودن زمان جدید قرار، اطمینان قطعی داشته باشید.

مانند حرفه‌ای‌ها لباس بپوشید

وقتی همکاران خود را می‌بینید، به مانند یک حرفه‌ای لباس بپوشید. لازم نیست بهترین لباس روز یکشنبه را بپوشید، اما حداقل یک تی‌شرت زیبا به تن کنید، موهایتان را مرتب کنید و کفش‌های تمیز به پا کنید. بهتر است لباس شما تا حدی رسمی باشد و در حد امکان از پوشیدن لباس غیر رسمی اجتناب کنید.

عدم انجام این کار چگونه به اعتبار شما لطمه می‌زند: در این صورت به نظر می‌آید که شما یا پروژه مورد نظر را جدی نگرفته‌اید و یا اینکه انجام کار پیمانی را جدی نمی‌گیرید.

راه‌کار حرفه‌ای 1: پوشیدن لباس مناسب، وقتی قرار است با دوستان یا اعضای خانواده کار کنید، بسیار حیاتی و ضروری است. اگر به صورت رسمی لباس بپوشید، همگی خواهند فهمید که به دنبال کار تجاری هستید (یعنی اینکه پروژه کاملاً تجاری است، نه صرفاً وب سایتی که طراحی آن چند سالل طول بکشد).

راه‌کار حرفه‌ای 2: حتی برای ویدئو کنفرانس هم لباس مناسب بپوشید. چرا که در این وضعیت نیز نمی‌دانید که چه وقت باید از روی صندلی بلند شوید و ممکن است پیراهن و سوئی‌شرت شما دیده شود.

کارهای خود را سازمان‌دهی کنید

تصور کنید به دفتر وکیل خود می‌روید و آن‌ها می‌گویند: بله، پرونده‌های شما یک جایی همین اطراف است، در واقع جای دقیق آن‌ها را به یاد نمی‌آوریم!

حالا تصور کنید که یکی از مشتریان در یک تماس غیر منتظره، فایل، لوگو یا چاپ جدیدی از چیزی که شما یک سال قبل روی آن کار می‌کردید، را بخواهد. آیا سازماندهی کارهایتان به صورتی است که نسخه نهایی مورد درخواست را به صورت تلفنی و در همان لحظه برای او باز کنید؟

توانایی‌هایی از این دست است که امکان مراجعه مشتری، برای انجام یک کار جدید را سبب می‌شود. بنابراین همیشه کارهایتان را سازمان‌دهی کنید و وقتی که با دیگران روی پروژه‌ای همکاری می‌کنید، یا فایل‌هایی را به اشتراک می‌گذارید، به خاطر داشته باشید که:

  • از لایه‌ها استفاده کنید
  • نام‌گذاری‌ها را بر اساس لایه‌ها انجام دهید
  • نام فایل‌ها را واضح و خوانا قرار دهید(مثلاً  MCS Logo [revision 1].pdf)
  • به جای کامنت‌ها و توضیحات از کدهای واضح استفاده کنید

در آینده از خودتان متشکر خواهید بود.

عدم انجام این کار چگونه به اعتبار شما لطمه می‌زند: هر فرد حرفه‌ای که فایل‌ها را باز می‌کند، آن را به صورت یک مجموعه شلوغ و درهم ریخته ملاحظه کرده، زمان زیادی را به منظور تمیز کردن آن‌ها برای استفاده مجدد هدر خواهد داد.

آمادگی‌های لازم را به دست آورید

این مورد رابطه مستقیمی با سازماندهی کارها دارد. قرار است که به عنوان یک حرفه‌ای با گروهی از افراد صحبت کنید و می‌خواهید که آن‌ها به نظرات و فراست شما اعتماد کامل داشته باشند. بدانید که چه می‌خواهید بگویید. (یا حداقل یک ایده (شامل طرح کلی که موضوعات آن به صورت بولت مشخص شده‌اند) همراه داشته باشید). تفاوت نمی‌کند که قرار شما به صورت گفتگوی تلفنی، ویدئو کنفرانس، ارائه یا حتی مشاوره اولیه باشد، تکلیف خود را در خانه انجام دهید و برای توضیح درباره آنچه که پوشش می‌دهید، آمادگی کافی داشته باشید.

عدم انجام این کار چگونه به اعتبار شما لطمه می‌زند: به این ترتیب شما فردی بی‌علاقه، بسیار مشغول یا بی‌نظم به نظر خواهید آمد. حتی ممکن است به نظر بیاید که این پروژه برای شما چندان اهمیتی ندارد.

راه‌کار حرفه‌ای 1: بهتر است برگه یادداشتی به همراه داشته باشید (من این کار را توصیه می‌کنم، در حقیقت، وقتی چیز خاصی در دست دارید، گفتن برخی نکات را فراموش نکرده و دچار اشتباه هم نمی‌شوید).

راه‌کار حرفه‌ای 2: اگر خجالتی یا درون‌گرا هستید، تمرین کنید، تمرین کنید، تمرین کنید!

تمرکز خود را حفظ کنید

به محض اینکه یک جلسه 30 دقیقه‌ای به یک جلسه 2 ساعته تبدیل شود، به افراد احساس فرار کردن، بداخلاقی و حتی شاید گرسنگی دست می‌دهد.

  • اطلاعات مرتبطی که هر کس نیاز به دانستن آن را دارد، ارائه دهید.
  • بدانید که چه می‌خواهید بگویید (مورد بالایی!)
  •  نه از موضوع دور شوید و نه به جزئیات بی مورد بپردازید.
  • به طور خلاصه صحبت کنید و از بیان موضوعات استثنایی، وقتی گروه‌های مختلفی از افراد در مجموعه هستند، اجتناب کنید.
  • صحبت خود را قطع کنید! ( طبیعی به نظر می‌آید که بخواهید صحبت خود را حتی زمانی که وقت مشخص شده برای توضیحات شما تمام شده است ادامه دهید، به ویژه اگر توضیحات شما نسبت به توضیحات دیگران کوتاه باشد. در مقابل این احساس مقاومت کرده، از جای خود حرکت کنید).

عدم انجام این کار چگونه به اعتبار شما لطمه می‌زند: افراد از کار کردن با شما خواهند ترسید.

نظر شما درباره این راه‌کارها چیست؟ برای بدست آوردن اعتماد دیگران چه رازهایی دارید؟ چگونه مشتریان خود را متقاعد می‌کنید که یک حرفه‌ای هستید؟ چه داستان‌های موفقی دارید که می‌توانید آن‌ها را بیان کنید؟ با ما گفتگو کنید!

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی