گالری‌گردی در آخر هفته و افتتاح 11 نمایشگاه :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۸تیر

 سرویس تجسمی هنرآنلاین: جمعه 20 تیرماه بیشتر گالری‌های تهران در تعطیلات بین دو نمایشگاه به سر می‌برند، البته برخی از گالری‌ها همچون آریا، گلستان، سیحون، ساربان و اثر به تعطیلات تابستانی رفته‌اند. از این رو این هفته تنها 11 گالری افتتاحیه خواهند داشت و باقی گالری‌ها هم میزبان نمایشگاه پیشین خود خواهند بود.

افتتاح نمایشگاه‌های جدید

گالری آران؛ از 20 تیرمان میزبان نمایشگاه نقاشی شهرام انتخابی می شود. انتخابی هنرمند ، ﻓﯿﻠﻤﺴﺎﺯ، معمار ﻭﻧﻘﺎﺵمقیم برلین است که در زمینه های طراحی، نقاشی، عکاسی و اینستالیشن نیزفعالیت می کند، اما ویدئو پرفورمنس های او از شهرتی جهانی برخوردارند. این آثار که غالبا با نگاهی جامعه شناسانه شکل می گیرند بیشتر روایت هایی از زندگی مهاجرین در غرب هستند.این نمایشگاه 10 روز ادامه خواهد داشت.

گالری آران در خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک ۱۲واقع شده است.

هفت ثمر؛ از جمعه 20 تیرماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی می شود و در این نمایشگاه آثاری از پرستو آقایی، سمیرا اکبری، پریسا امامی، سحرناز جعفری، الناز رفیعی زاده، آیدا صبوری، مریم فریدی و نگار نقوی می شود. این نمایشگاه تا 25 تیرماه ادامه خواهد داشت.

گالری هفت ثمر در خیابان مطهری،کوه نور، کوچه پنجم پلاک 8 قرار دارد.

گالری شیرین؛ به طور همزمان 2 نمایشگاه می شود. در گالری شماره نقاشی های ایمان ابراهیم پور با عنوان اندوه زیبا به نمایش گذاشته خواهد شد. گالری شماره 2 نیز میزبان نمایشگاه نقاشی های حسین قورچیان با عنوان غول شهر می شود. این دو نمایشگاه تا 25 تیرماه ادامه خواهد داشت.

گالری شیرین در ولنجک خیابان 18 پلاک 9 واقع شده است.

گالری زیرزمین دستان؛ از 20 تیرماه میزبان نمایشگاه نقاشی های مینو عمادی با عنوان آر.بی. وای می شود . این نمایشگاه تا 28 تیرماه ادامه خواهد داشت.

گالری زیرزمین دستان در خیابان ولیعصر بالاتر از پارک وی، خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک 6 واقع شده است.

گالری الهه؛ از 20 تا 30 تیرماه میزبان منتخبی ازآثار هنرمندان دوره اول پرسبوک می شود. دراین نمایشگاه آثاری از نیکزاد عربشاهی، حامدبهروزکار، پریچهرطیبی ، تورج صابری وند، شهرناز زرکش، راحله زمردی نیا،عاطفه خاص، تارا گودرزی، محمود مکتبی می شود.

گالری الهه در بلوار آفریقا، انتهای گلفام، بن بست امینی، شماره ۳ واقع شده است.

گالری هوم؛ از20 تیرماه میزبان نمایشگاه آثار خورشید عالم سلیم، می شود. این هنرمند آمریکایی شرقی تبار منتخب المپیک بیجینگ2008نیز هست.نمایشگاه تا 31 تیر ادامه دارد .

گالری هوم در خیابان قائم مقام فراهانی، روبروی بیمارستان تهران کلینیک کوچه چهارم . پلاک 2. طبقه اول واقع شده است.

گالری نگاه؛ از پنجشنبه 19 تیرماه میزبان مجموعه‌ای از آثار برگزیده نقاشی و مجسمه بزرگان هنر ایران می شود. در این نمایشگاه آثاری ازحسین زنده‌رودی، بهمن محصص و ناصر اویسی در معرض دید قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه در گالری نگاه به نشانی لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خیابان شکوفه، خیابان نگار، کوچه گلزار، شماره 32 تا 31 تیرماه ادامه خواهد داشت.

گالری آن؛ میزبان دومین نمایشگاه انفرادی پیمان شعفی می شود. در این نمایشگاه شعفی مجموعه ای از بوم‌های سه‌بعدی و مینمال خود را به نمایش خواهد گذاشت. به گفته شعفی بوم های این مجموعه در واقع شکل یک پازل را می سازند و بیشتر ترجیح می دهد که آن ها را اینستالیشن بنامد، چون در حالت کلی از نقاشی خارج می شوند.

گالری آن در ونک، خیابان سئول، شماره ۴۴ واقع است.

گالری جرجانی؛ 20 تیرماه میزبان نمایشگاه انیمیشن و چیدمان نیاز آزادی خواه می شود. این نمایشگاه تا 30 تیرماه ادامه خواهد داشت. گالری جرجانی تا 30 تیرماه به دلیل تغییر شرایط فصلی ساعت بازدید خود را از ساعت 7 تا 11 شب تغییر داده است.

گالری جرجانی در خیابان ولیعصر بالاتر از پارک وی، کوچه خیام پلاک 4 ، زنگ 1 واقع شده است.

گالری اعتماد؛ از 20 تیرماه میزبان نمایشگاه نقاشی می شود. در این نمایشگاه آثاری از راشین تیموری، مهتا ثقفی، سمین جلیلیان، شبنم جهان شاهی و آذرخش عسگری می شود. این نمایشگاه از تا 30 تیرماه ادامه خواهد داشت.

گالری اعتماد؛ در نیاوران میدان یاسر خیابان صادقی، خیابان بوکان شماره 4 واقع شده است.

ادامه نمایشگاه‌های پیشین

موزه هنرهای معاصرتهران؛ این روزها میزبان نمایشگاه آثار چاپ‌های دستی هنرمندان خارجی گنجینه با عنوان" تاریخ معاصر چاپ‌های دستی از امپرسیونیسم تا امروز " است. در این نمایشگاه بیش از۲۰۰ اثر از ۷۵ هنرمند از جمله پیکاسو، پل کله، خوان میرو، سالوادور دالی، مارک شاگال، جسپر جونز، ادوارد مونش، هنری تولوز لوترک، جیم داین، کامیل پیسارو، اندی وارهول و... به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند، روز‌های یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب و جمعه از ۴ تا ۸ شب به جز شنبه‌ها و روزهای تعطیل به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند. موزه هنرهای معاصر تهران در خیابان کارگر شمالی، ضلع غربی پارک لاله واقع است.

گالری ماه هم جمعه 13 تیر به استقبال نمایشگاه انفرادی نقاشی مهدی فرهادیان می‌رود. عنوان این نمایشگاه "آتشها و گلها" است که تا 4 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

"آتشها و گلها" نمونه هایی از تجربه ی سالهای اخیر این هنرمند برای شکل دادن به دنیایی شخصی است از مناظری آرمانی و شاید گهگاه آخرالزمانی.

گالری ماه در خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره 6 واقع شده است.

گالری سین؛ تا 30 تیرماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی خواهد بود. در این نمایشگاه آثاری از هنرمندانی چون نازی بیگی، وحید احمدی طباطبایی، هوار امینی،لیلا بابکان، پگاه لاری،ساشا زند، تانیا پاکزاد، امید معصومی، علیرضا معصومی، سوگند نبی الهی، و... به نمایش گذاشته شده است.

گالری سین در شهرک غرب فاز 2، خیابان هرمزان، پیروزان جنوبی، کوچه 12 واقع شده است.

گالری راه ابریشم تا 30 تیرماه میزبان نمایشگاه تابستانی است. در این نمایشگاه مجموعه ای از عکس های عکاسان به نام ایران در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

گالری راه ابریشم در خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، پلاک ۱۰۳، واحد ۲ واقع شده است.

گالری آریانا؛ تا 2 مردادماه میزبان نمایشگاه مروری بر آثار منوچهر معتبر خواهدبود. در این نمایشگاه معتبر مجموعه ای از 70 نقاشی و طراحی را که از دهه 40 تاکنون خلق کرده است را به نمایش گذاشته است.

گالری آریانا در الهیه ، انتهای خیابان مریم شرقی ، ابتدای خیابان فرشته (شهیدفیاضی) ، شماره ٩ واقع شده است.

گالری بوم؛ همچنان تا 6 مردادماه میزبان نمایشگاه "آرزوهای موقت در خیال موقت" پویا آریان پور خواهد بود. گالری بوم در خیابان ولیعصر، بالاتر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک 11 واقع شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی