سومین نمایشگاه هنرهای تجسمی «مهمانی هنر» :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۴تیر

سومین نمایشگاه هنرهای تجسمی «مهمانی هنر» در نگارخانه‌های ممیز، میرمیران، پاییز و زمستان خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، «مهمانی هنر 3» عنوان نمایشگاهی است که برای سومین سال متوالی از 23 تیرماه در خانه هنرمندان ایران شروع به کار خواهد کرد. 
در مهمانی هنر امسال مجموعه ای از حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی مانند نقاشی، نقاشیخط و کاریکاتور به نمایش خواهد گذاشت. در نمایشگاه امسال حدود 60 اثر از هنرمندانی چون: پرویز کلانتری، کامبیز درم بخش، منوچهر معتبر، رضا بانگیز، علی ذاکری، شیرین اتحادیه، زنده‌یاد علی عامه کن، حبیب‌الله درخشانی، فرح ابوالقاسم، نگار کلانتری، لیلی درخشانی، هدا بلوری، هایده زرین بال، حسن عامه کن، امید شایان، نگین جواهری، هادی جمالی، ندا غیوری متعصب، نازنین خسرونیا، مسعود غفاری، مریم آزاد فلاح، فریدون امیدی، فریبا طراح، علیرضا جهرمی، شهرزاد منعم، شعیب کاشانی، شادی کچویی، سمیه عبدالله پور، ژاله اکبری و ... در معرض دید و فروش قرار می‌گیرد. 
جمشید حقیقت شناس، مدیر امور نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران در زمینه برگزاری این نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه برای ماه مبارک رمضان برنامه ریزی شده، همانطور که این ماه، ماه مهمانی خدا است ما هم در خانه هنرمندان ایران مهمانی هنر برپا می‌کنیم. امسال، سومین سال برگزاری نمایشگاهی با عنوان مهمانی هنر است که از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر دعوت می‌شود که از این نمایشگاه دیدن کنند.
حقیقت شناس با اشاره به تغییرات این نمایشگاه نسبت به سال‌های پیش اظهار داشت: این نمایشگاه در نخستین سال برگزاری سه بخش داشت؛ بخش خوشنویسی، نقاشیخط و نقاشی‌های ایرانی و ما سعی داشتیم از هنرمندان معاصر در این سه بخش دعوت کنیم و آثاری را در معرض نمایش و فروش عموم بگذاریم. سال دوم، مهمانی هنر در دو بخش برگزار شد به دلیل اینکه متاسفانه بخش خوشنویسی کمتر معاصر بود، با اینکه در حال حاضر خوشنویسان ما خوشنویسی می‌کنند ولی کمتر به جنبه معاصر بودن آن فکر می‌کنند اما هنرمندانی که نقاشیخط کار می‌کنند حواس‌شان هست و بیشتر به معاصر بودن آثارشان توجه می‌کنند؛ در نتیجه در مهمانی هنر2، دو بخش نقاشیخط و نقاشی با گرایش‌های ایرانی را برگزار کردیم. 
وی در ادامه افزود: ما از هنرمندانی که در مهمانی هنر اثر یا آثاری دارند، برای شرکت در این نمایشگاه دعوت کرده‌ایم. در مجموع فعالیت نگارخانه‌های خانه هنرمندان چند بخش دارد؛ یکی از این بخش‌ها که خود خانه هنرمندان طراحی و اجرا می‌کند نمایشگاه‌هایی مثل «مهمانی هنر»، «سال»، «چراغی در این خانه روشن است» و «کلکسیون» است که این بخش از برنامه‌ها رو به رشد بوده یعنی تمایل بیشتر به این سمت است که سیستم برگزاری نمایشگاه‌ها در خانه هنرمندان ایران هدایت شده‌تر باشد. همچنین سعی کرده‌ایم که کسانی که از فضای خانه هنرمندان استفاده می‌کنند هم برنامه‌هایی برگزار کنند که به صورت سالانه تکرار شود مثلا نمایشگاه «وان‌پیکس»، سه سال است که برگزار می‌شود. سعی بر این است که هر نمایشگاه توالی داشته باشد چون در این صورت شکل سازنده‌تری پیدا خواهد کرد. ما فکر نمی‌کنیم که یک نمایشگاه خوب بگذاریم و تمام شود، بیشتر می‌خواهیم یک نمایشگاه خوب را در یک پروسه، بهتر و بهتر ارائه دهیم.
این هنرمند با اشاره به فروش آثار در این نمایشگاه، اضافه کرد: این نمایشگاه تاکنون کاتالوگ‌هایی داشته و فروش‌های خوبی هم در آنها ثبت شده که هم برای هنرمندان مفید بود و هم برای فضای هنری. همیشه در «خانه» سیاست بر این است که آثار به هنرمندان بازنگردد و برود به خانه‌ها، موسسات و ... تمام تلاش ما در برگزاری نمایشگاه ها با این نگرش بوده است.
مدیر امور نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران با بیان اینکه تمرکز این نمایشگاه بر کیفیت آثار است، گفت: ما نگاه مان به آثار خوب است چون وقتی بگوییم هنرمندان جوان یعنی می‌تواند کار بدی هم باشد همانطور که وقتی می‌گوییم پیشکسوت باز هم می‌تواند یکی از کارهای ناموفق آن پیشکسوت باشد، در نتیجه اساس کار ما روی خود آثار و کیفیت آنها است.
وی در پایان افزود: در دو سال گذشته استقبال از این نمایشگاه خوب بوده و ما فکر می‌کنیم بهتر هم خواهد شد، زمان خوبی هم برای خرید موسسات و شرکت‌ها هست چون فرصت مناسبی است که یک مجموعه از آثار خوب را در کنار هم ببینند و انتخاب‌های بهتری در خرید داشته باشند.
«مهمانی هنر3» از 23 تیر تا 2 مردادماه در نگارخانه‌های ممیز، میرمیران، پاییز و زمستان برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 14 تا 20 به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه نمایند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی