ساخت یک ذرت در ایلوستریتور :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۳۱تیر
در این آموزش بسیار جذاب فرصت آن را پیدا خواهیم کرد که یک چیز معمولی بسازیم. ما یک شاخه ذرت در ادوبی ایلستریتور ایجاد خواهیم کرد. ما از ابزارهایی مثل Blend Tool، Envelope Distort و البته Pen Tool بهره خواهیم برد. ابزار Blend Mode به ما کمک خواهد کرد که دانه ها را ایجاد کنیم. ابزار Envelop Distort به ما کمک خواهد کرد که ذرت را شکل دهیم و استفاده از ابزار قلم را با ساخت برگ های سبز زیبا تمرین خواهیم کرد.

بیایید شروع کنیم!

دانه ها

یک صفحه ایلستریتور جدید با اندازه 500*500 پیکسل ایجاد کنید.

برای شروع، ابزار Rounded Rectangle Tool را از پنل ابزار برگزینید و شکلی مانند تصویر زیر ایجاد نمایید.

سایه شعاعی اعمال کنید.

بیایید یک انعکاس کوچک در بالای آن ایجاد کنیم. در زیر Object، Path > Offset Pathرا انتخاب کنید. مقدار Offset را 2- قرار دهید.

یک سایه ی خطی زیبا اعمال کنید و با استفاده از کلید بالای صفحه کلید، شکل جدید را چند پیکسل بالا ببرید. دانه را گروه بندی کنید. (Ctrl / Cmd + G)

حالا ما می بایست یک دانه کوچک تر برای بالای ذرت ایجاد کنیم. دانه ای که پیش از این ایجاد کردیم را کپی کنید. (Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd + F) آن را کوچک کنید و با نگه داشتن کلید Shift، کپی اندازه شده را به سمت بالا بکشید.

هر دو دانه را انتخاب کنید و زیر منوی Object، Blend > Makeرا انتخاب کنید.

این کار باعث ایجاد یک ردیف دانه می شود. مسیر Object > Blend > Blend Optionsرا دنبال کنید. برای فضاسازی Spacing، حالت Specified Steps را تنظیم کنید. در این مورد ما مقدار 46 را برای Specified Steps انتخاب کردیم.

ردیف دانه ها را گسترش دهید. (Object Expand) و آن را کپی کنید. (Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd + F) کپی را به سمت راست حرکت دهید و آن را مقداری بچرخانید، همان طور که در تصویر زیر نشان داده شده است.

بیایید ردیف های مان را مقداری تغییر دهیم. ردیف چپ دانه ها را انتخاب کنید و زیر منوی Object، Envelope Distort > Make with Warpرا انتخاب کنید. زیر منوی Style، گزینه Bulge (Vertical را انتخاب کنید و مقدار Bend را 1 درصد قرار دهید.

همانند ردیف سمت چپ، ردیف سمت راست را نیز تغییر می دهیم. آن را انتخاب کنید و زیر منوی Object، Envelope Distort > Make with Warp. را انتخاب کنید. این بار Style را Arc (Vertical انتخاب کنید. مقدار Bend را 1- درصد قرار دهید. این کار باعث می شود که ردیف به سمت جپ خم شود. زیر منوی Object، Expand را انتخاب کنید.

انعکاس به ما کمک می کند تا دانه های بیشتری تولید کنیم. زیر منوی Object، Transform > Reflectرا انتخاب کنید. Axis را Vertical انتخاب کنید و دکمه Copy را بزنید. این یک تصویر آینه ایجاد خواهد کرد. کپی انعکاس یافته را در سمت چپ قرار دهید.

یک کپی از ردیف سمت جپ و راست تهیه کنید ( Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd + F) و آنها را در جایی که در تصویر زیر نشان داده شده است قرار دهید. با استفاده از یک تغییر اندازه غیریکسان پایان ردیف ها را کوچک کنید.

دانه ها را در یک گروه قرار دهید. (Ctrl / Cmd + G) ابزار قلم را انتخاب کنید.Pen Tool از پنل ابزارها و شکلی مانند تصویر زیر بکشید. رنگ Fill  را #FFE73B قرار دهید.

در زیر منوی Object، Path > Offset Pathرا انتخاب کنید. مقدار Offset را 10- قرار دهید.

یک نگاه به شکلی که تا حالا ایجاد کرده ایم بیاندازید. شما متوجه خواهید شد که آن نقاط تکیه گاهی بیشتری نسبت به شکل بزرگتر دارد. ابزار Delete Anchor Point Tool (-) را برگزینید و مقداری از نقاط تکیه گاهی را پاک کنید. در تعداد نقاط تکیه گاهی به منظور گوشه های گرد و خوب، خود را محدود نکنید.

رنگ Fill شکل کوچک تر را #FBC415 قرار دهید. هر دو شکل را انتخاب کنید و زیر منوی Object، Blend > Makeرا انتخاب کنید. آپشن Blend را بیاورید و زیر منوی Specified Steps مقداری زیر 35 قرار دهید. این یک گذار رنگ خوب ایجاد می کند.

شکل اختلاط یافته را زیر دانه های بفرستید. (Shift + Ctrl / Cmd + [).

ابزار Blend Toolیک ویژگی جالب در ایلستریتور است. شما می توانید یک رنگ انتقالی برای اشیاء با اشکال بی قاعده ایجاد کنید. اینجا فقط یک چیز وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید. مطمئن شوید که دو شیء یا مسیر دقیقا نقاط تکیه گاهی یکسانی داشته باشند. با این روش شما مطمئن خواهید بود که هر نقطه تکیه گاهی از یک شیء (مسیر)، نقطه متناظر خود بر شیء (مسیر) دیگر را داراست.

برگ ها

در این بخش، ما طراحی با ابزار قلم (Pen Tool (P را تجربه خواهیم کرد. آماده ایجاد مسیرهای منحنی زیبا و ترکیب چند شکل درون پنل Pathfinder Panel باشید.

بیایید شروع کنیم!

ابزار قلم Pen Tool را از پنل ابزارها انتخاب کنید و شکلی شبیه به آن چیزی که در زیر می بینید  را ایجاد نمایید.

یک سایه ی سبز خوب به آن اعمال نمایید.

برگ را کپی کنید (Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd + F) و یک مسیر انحنای کوچک ایجاد نمایید. برگ کپی شده و مسیر را انتخاب کنید و زیر Pathfinder Panel بر روی دکمه Divide کلیک نمایید.

شکل جدید را Ungroup کنید (Shift + Ctrl / Cmd + G) و بخش پایینی برگ تقسیم شده را حذف نمایید. یک سایه خطی مانند تصویری که در زیر مشاهده می کنید اعمال نمایید.

از این پس ما بیشترین سعی مان را می کنیم تا جزئیات خوبی به برگ ها اضافه کنیم تا جذاب و زیباتر شوند.

با ابزار قلم Pen Tool مسیری مانند شکل زیر ایجاد کنید.

شکل برگ را کپی کنید (Ctrl / Cmd + C, Ctrl /Cmd +F) کپی برگ و مسیر از گام پیشین را انتخاب کنید و زیر منوی Pathfinder Panel بر روی  دکمه Divide کلیک نمایید. شکل جدید را از حالت گروه خارج کنید (Shift + Ctrl / Cmd + G) بخش بزرگتر را پاک کنید و یک سایه شعاعی سبز اعمال نمایید.

ابزار بیضی (Ellipse Tool (L از پنل ابزارها را انتخاب کنید و یک دایره مشکی کوچک ایجاد کنید. با ابزار (Direct Selection Tool (A نقطه تکیه گاهی پایینی را انتخاب کنید و آن را به سمت پایین بکشید (فراموش نکنید که کلید Shift را برای کشش مستقیم نگه داشته باشید) با ابزار (Convert Anchor Point Tool (Shift + Cآن نقطه تکیه گاهی را به سمت گوشه تیز بچرخانید. با این روش ما یک قلمو ساختیم که به ما کمک می کند تا ویژگی های برگ مان را بهبود ببخشیم.

شکل جدید را بگیرید و آن در پنل قلمو بیاندازید. در New Brush Panel، حالت New Art Brush را فعال کنید و اوکی نمایید.

مطمئن شوید که در پنل Art Brush Option Panel حالت Colorization Method to Tint را تنظیم کرده باشید. با این روش شما قادر خواهید بود تا رنگ Fill قلمو را به هر رنگی که می خواهید تنظیم کنید.

حالا که قلموی مورد نظر را در اختیار داریم تعدادی مسیر جذاب برای برگ مان ایجاد کنید. ابزار قلم را بگیرید و یک آرک کوچک ایجاد نمایید.

قلمی را که چند گام پیش ایجاد کردیم را اعمال کنید.

متوجه شدید که یک شکل مشکی در بخش بالایی برگ ایجاد کردیم. برای درست کردن آن باید قلمو را گسترش دهیم (Object > Expand Appearance). یک کپی از بخش بالایی برگ ایجاد کنید، هر دو شکل را انتخاب کنید و زیر منوی Pathfinder Panel بر روی دکمه Interesect کلیک نمایید.

یک سایه سبز خطی زیبا اعمال کنید

از تکنیک مشابه استفاده کنید تا شکل را با اضافه کردن جزئیات زیبا، بهبود ببخشید. کافی است انحناهای زیبا تولید کنید و قلمو را اعمال نمایید. بعد از گسترش، رنگ های سبز و سایه های زیبا اعمال کنید. شما باید به چیزی شبیه به تصویر زیر برسید.

مجددا ابزار قلم را برگزینید و شکلی شبیه به تصویری که در زیر نشان داده شده است ایجاد کنید.

یک سایه شعاعی سبز اعمال کنید

برگ جدید را دو مرتبه کپی کنید (Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd + F) یکی از کپی ها را یک پیکسل به سمت پایین حرکت دهید و هر دو را انتخاب کنید. در زیر منوی Pathfinder Panel بر روی کلید Minus Front کلیک نمایید.

رنگ Fill شکل جدید را یک سبز تیره قرار دهید (#0F4C1A) با این کار ما یک ضخامت برای برگ ایجاد نمودیم.

یک کپی دیگر از برگ تهیه کنید (Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd + F). ما باید این شکل را به دو نیمه تقسیم کنیم. ابزار قلم را برگزیند و یک مسیر مانند شکل زیر بکشید.

کپی برگ و مسیر آبی را انتخاب کنید و زیر منوی Pathfinder Panel بر روی دکمه Divide کلیک نمایید. این کار باعث می شود که برگ به دو نیم تقسیم شود. برگ را از حالت گروه خارج کنید (Shift + Ctrl / Cmd + G) قسمت پایین تر را حذف نمایید و یک سایه سبز خطی به بخش بالایی اعمال نمایید.

مقداری جزئیات بیشتر و برگ آماده است. شکل بزرگ برگ را دو مرتبه کپی کنید (Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd + F)یکی از کپی ها را بچرخانید (شما می توانید به دلخواه آن را مقداری بزرگ کنید) هر دو کپی را انتخاب کنید و زیر منوی Pathfinder Panel بر روی دکمه Minus Front کلیک نمایید. یک سایه سبز شعاعی اعمال کنید.

با استفاده از ابزار قلم مسیری مانند آنچه در شکل زیر نشان داده شده است ایجاد نمایید.

قلمویی که پیش از این ایجاد کردیم را اعمال نمایید.

مسیر را به شکل قابل ویرایش بازگردانید. زیر منوی Object حالت Expand Appearance را انتخاب کنید. متوجه شدید که شکلی که ایجاد کردید بر روی برگ قرار می گیرد. برای درست کردن آن ما یک کپی از بخش بالایی برگ تهیه می کنیم. کلیدهایی که در این آموزش زیاد استفاده کردیم را فشار دهید. (Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd + F) کپی برگ و شکل زرد را انتخاب کنید و زیر منوی Pathfinder Panel بر روی دکمه Interesect کلیک نمایید.

یک سایه سبز شعاعی زیبا اعمال کنید.

ساخت یک قطره آب

ابزار بیضی Ellipse Tool را از پنل ابزارها انتخاب کنید و یک بیضی ایجاد نمایید. یک سایه سفید-سبز شعاعی زیبا به آن اعمال کنید. ما از یک ترکیب از رنگ سبز استفاده می کنیم زیرا قطره آب نیمه شفاف است و رنگ سبز از برگ بازتاب پیدا می کند.

با استفاده از ابزار بیضی یک بیضی کوچک تر دیگر ایجاد کنید و آن را در محلی که در تصویر زیر نشان داده شده است قرار دهید. برای این بیضی ما از سایه سفید-سبز خطی استفاده می کنیم.

بیضی بزرگ تر را انتخاب کنید و آن را کپی نمایید. رنگ Fill را #206128  قرار دهید و آن را 3 پیکسل به سمت راست حرکت دهید. این سایه ای است که قطره آب بر روی برگ ایجاد کرده است.

هر سه بیضی را انتخاب کنید و آنها گروه بندی کنید (Ctrl / Cmd + G). آن را بر روی برگ قرار دهید.

از تکنیک مشابه استفاده کنید و تعداد برگ بیشتری به همراه جزئیات ایجاد کنید.

و به پایان رسید!

نتیجه

با ترکیبی از تکنیک های متفاوت، و با استفاده از رنگ ها و سایه هایی که ایجاد کردیم یک ذرت پاکیزه ایجاد کردیم. ابزار Blend Tool کاملا قابل استفاده در ایجاد فرآیندها بود. ما آموختیم که چگونه از این ابزار استفاده کنیم تا انتقال های رنگی را ایجاد نماییم. پاییز در راه است و من مطمئن هستم که این تصویر بسیار قابل استفاده است.

منبع:noupe.com

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی