چگونه یک الگوی معماری در ایلوسترتور ایجاد کنیم؟ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۰مرداد

در این آموزش به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک الگوی زینتی در ایلستریتور ایجاد کنید که با طرح اولیه شروع خواهد شد. فرآیندها برای دنبال کردن بسیار راحت می باشد. شما تنها 10 گام تا ایجاد یک الگوی معماری فاصله دارید. بیایید شروع کنیم!

گام اول

این آموزش از کاغذ شروع می شود. بسیار سخت است (برای من) که طرح معماری تزئینی را به طور مستقیم در ایلستریتور رسم کنم. هرچند مدل تزئینی که ما می خواهیم رسم نماییم بسیار ساده است. پس نگران نباشید، این یک آموزش حرفه ای نیست.

من عاشق معماری هستم، بنابراین بعد ساعت ها کار بر روی این نوع تصاویر، می توانیم آنها را بدون معطلی رسم نمایم. اگر نیاز به مرجعی برای الهام گرفتن دارید می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

http://theinspirationalgallery.com/wallpaper

آخرین چیز پیش از آغاز: من می خواهم یک الگو با استفاده از تصاویر معماری ایجاد نمایم، شما می توانید هر نوع الگوی تزئینی را ایجاد کنید.

اینجا طرح اولیه من را می بینید. اگر توجه کرده باشید متوجه می شوید که این تنها یک نیمه از المان تزئینی است. این بدان دلیل است که ایلستریتور به ما اجازه می دهد که شکل را قرینه نماییم تا شکل کامل شود.

 

گام دوم

طرح اولیه را اسکن کنید و در ایلستریتور باز نمایید. آن را انتخاب کنید و بر روی نشان گر بالا و سمت راست در پنجره لایه ها کلیک نمایید. سپس Template را انتخاب نمایید. با این روش Opacity را کاهش می دهیم و لایه طرح را قفل می کنیم تا از آن به عنوان مرجع استفاده کنیم تا زمانی که با ابزار قلم pen tool کار می کنیم.

 

گام سوم

یک لایه جدید ایجاد کنید و آن را ornament بنامید. کلیدهای Ctrl+R را فشار دهید تا خط کش را فعال نمایید، سپس بر روی خط کش کلیک نموده و بکشید تا یک خط راهنمای عمودی ایجاد شود. این خط راهنما را در خط تقارن شکل قرار دهید.

 

گام چهارم

رنگ Stroke را مشکی و رنگ fill را transparent قرار دهید. سپس شروع کنید به کشیدن بر روی خطوط.

گام پنجم

زمانی که همه طرح را به خوبی بازطراحی کردید، همه آنها را انتخاب کنید و رنگ fill را به مشکی و رنگ Stroke را به transparent باز گردانید.

 

گام ششم

راهنما را پنهان کنید. سپس همه المان ها را انتخاب کنید، پنجره Pathfinder را باز کنید (Window>Pathfinder) و و کلیدهای Alt+Unite را فشار دهید. سپس بر روی Expand کلیک نمایید. این کار باعث می شود که یک مسیر مرکب تنها ایجاد شود.

 

گام هفتم

در حالی که مسیر انتخاب شده است، ابزار انعکاس reflect tool را برگزینید. یک نقطه تکیه گاهی آبی ظاهر خواهد شد. این نقطه ای است که شکل حول آن انعکاس خواهد یافت، پس آن را در نقطه ای در امتداد لبه سمت راست شکل قرار دهید. سپس کلیدهای alt+shift را فشار دهید و بکشید تا دومین نیمه از شکل ایجاد شود.

چرا کلید Alt را در زمان انعکاس نگه داشتیم؟ زیرا با این روش شما یک شکل کپی شده خواهید داشت.

چرا کلید Shift را نگه داشتیم؟ زیرا باعث می شود که قرار گرفتن شکل در موقعیت مناسب آسان شود.

گام هشتم

هر دو شکل را انتخاب کنید و آنها را ادغام نمایید.

 

گام نهم

در این لحظه، شما می توانید لایه طرح اولیه را پاک نمایید. به منظور ایجاد الگو، شما می بایست فاصله بین الگوها را تنظیم نمایید. به منظور رسیدن به این هدف یک چهارگوش ایجاد کنید و آن را زیر تصویر قرار دهید. (رنگ چهارگوش مهم نیست، من این سبز کم رنگ را برای نشان دادن جایی که چهارگوش قرار می گیرد انتخاب کردم)

نکته: آیا شما می خواهید که چهارگوش با تصویر تراز شود؟ هر دوی آنها را انتخاب کنید و از دکمه align در نوار ابزار option (بالا) استفاده کنید.

 

گام دهم

شکل را کپی کنید (با نگه داشتن کلید Alt بر روی شکل کلیک کرده و بکشید) حالا ما شکل را به 4 قسمت تقسیم کردیم که هر کدام در یک گوشه از چهارگوش قرار می گیرد. برای انجام ای نکار، ابزار خط Line Tool را برگزینید و 2 خط ایجاد کنید که شکل را قطع کند. (شکل کپی شده را، شما می توانید ابتدا شکل با چهارگوش را برای لحظه ای پنهان کنید)

 

گام یازدهم

با استفاده از Pathfinder شکل را به 4 بخش تقسیم کنید (بر روی گزینه divide کلیک نمایید) و هر بخش را در یک گوشه از چهارگوش قرار دهید.

 

گام دوازدهم

رنگ چهارگوش را به transparent تغییر دهید. همه شکل ها را انتخاب کنید و یک گروه ایجاد نمایید. (ctrl+G). سرانجام شکل را درون پنجره Swatches بکشید. درود بر شما! شما یک الگوی بسیار زیبا ایجاد کردید.

الگو در عمل

یک چهارگوش زرد ایجاد کنید. کپی کنید (ctrl+C) و آن را در جلو قرار دهید (ctrl+F). حالا شما 2 چهارگوش دارید که بر روی هم افتاده است. بالایی را انتخاب کنید و سپس بر روی الگو در پنجره swatches کلیک نمایید.

نکته: من یک الگوی جدید برای تصویر زیر درست کردم. من از المان تزئینی مشابه استفاده کردم اما رنگ آن را تغییر دادم (آبی به جای مشکی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی