چگونه می‌توانید نامی مناسب برای فونت خود انتخاب کنید :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۶مرداد

ترجمه رضا سالاری فر


این روز‌ها تقریبا هر کسی می‌تواند با استفاده از نرم افزار فونتهایی برای استفاده در کامپیو‌تر خود ایجاد کند. اما طراحی یک فونت با کیفیت که دیگران بخواهند از آن استفاده کنند بسی دشوار‌تر است. بسیاری از جنبه‌ها مانند فرم حروف، سبک حروف، کرنینگ، سریف یا سن سریف بودن برای طراحی حروف وجود دارند.

طراحی یک فونت با کیفیت می‌تواند دستاورد بزرگی باشد. بیانیه‌ای از شخصیت طراحی شما و امکان پست آن بر روی وب برای نمایش قابلیت‌های طراحی گرافیک شما به دیگران. با این حال یک معضل که توسعه دهندگان فونت با آن مواجه هستند این است که چگونه فونتهای خود را نامگذاری کنند.
این یک تصمیم مهم است، از این نظر که نامی که شما انتخاب می‌کنید می‌تواند در موفقیت یا شکست آن در آینده موثر باشد. در اینجا راه‌هایی برای انتخاب نام مناسب برای فونت شما وجود دارد.


اصالت (اصیل بودن)
هنگام نامگذاری یک فونت، اصالت نام آن مهم است. دنیای مجازی مملو از گزینه‌های متفاوت فونت است، از آنجایی که بسیاری از فونت‌ها در حال حاضر در فضای اینترنت معرفی می‌شوند، نام فونت شما باید در میان انبوهی از فونت‌های دیگر خود نمایی کند.
همچنین قبل از انتخاب یک اسم بررسی شباهت نام فونت شما با نام‌های دیگر اهمیت زیادی دارد. پس قبل از انتخاب یک نام این موضوع را مورد توجه قرار دهید چون نقض حق مولف یک خطای بزرگ در طراحی فونت است.
مرور نمونه‌ها
یکی از بهترین روش‌های یادگیری چیز‌های جدید دنبال کردن کارهای دیگران است. بدین ترتیب یک راه بسیار خوب برای یادگیری روند نامگذاری فونت، مرور نام فونت‌های محبوب است. همانطور که شما نمونه‌ها را فهرست می‌کنید، حسی را دنبال خواهید کرد که توجه شما را به خود جلب می‌کند و یا از آن اجتناب خواهید کرد.
روی مواردی که به طور طبیعی شما را جذب کرده تمرکز کنیدو در مورد اینکه چه ویژگی‌هایی از آن فونت‌ها توجه شما را جلب کرده فکر کنید. وبسایتهای زیر منابع مناسبی برای مرور نام فونت‌ها هستند:

fontsqurrel.com
dafont.com
myfonts.com

انتخاب یک اسم مناسب به عنوان یک طراح فونت، شما تفاوت بین چیز‌هایی مثل سریف وسن سریف را می‌دانید همانطور که ویژگیهای حروف متن و ضخیم را می‌شناسید. مصرف کنندگانی که فونت شما را می‌بینند، احتماال این تفاوت‌ها را با دیدن فونت به راحتی متوجه نمی‌شوند. در این صورت، چه در عنوان فونت ویا در شرح وتوصیف همراه با آن، ارایه جزییات بیشتر در سبک وطبقه بندی آن برای مخاطب، بسیار ارزشمند خواهد بود و ممکن است آن‌ها را تشویق به خرید فونت شما کند.
یکی دیگر از جنبه‌های ایجاد نام مناسب برای فونت شما این است که اجازه ندهید از کنترل شما خارج شود. شما می‌خواهید بیان اصیلی از شخصیت طراحی خود داشته باشید و در عین حال نمی‌خواهید از موضوع دور باشد و بی‌ربط با طراحی باشد. در غیر این صورت به جای اینکه مخاطبان دعوت به یادگیری بیشتر در مورد آن شوند بی‌تفاوت از آن عبور خواهند کرد.
تست نام فونت
در حالی که ممکن است فکر کنید که اسم مناسبی برای فونت خود انتخاب کرده‌اید، تا زمانی که آن را برای کاربران بالقوه مورد آزمایش قرار ندهید نمی‌توانید از انتخاب خود مطمئن باشید. نام برگزیده را با دوستان و خوانواده و یا طراحان همکار خود در میان بگذارید. این کار می‌تواند کمک کند که آیا نام منتخب شما مقبول خواهد شد یا اینکه بهتر است به برگه نامگذاری فونت خود بازگردید.
طراحی فونت دستاوردی قابل ستایش است. شما باید به افتخار این دستاورد با بهره گیری از یک نام مناسب که بتواند همه چیز را در مورد فونت شما بگوید، دیگران را تشویق به خرید آن کنید. با نامگذاری درست می‌توانید شانس خود را در شناخته شدن و پیشرفت کار خود در زمینهٔ طراحی گرافیک و تایپوگرافی بیشتر کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی