ساخت یک جعبه 3 بعدی در فتوشاپ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۷مرداد

طراحی یک جعبه سه بعدی آیکون در فوتوشاپ

در این آموزش به شما گام به گام آموزش خواهیم داد که چگونه یک آیکون جذاب در برنامه ادوبی فوتوشاپ ایجاد کنید.

پیش نمایش:

گام اول: یک صفحه جدید ایجاد کنید

با ایجاد یک صفحه جدید (Ctrl+N) با ابعاد 800*800 شروع کنید.


گام دوم

یک لایه جدید ایجاد کنید (Ctrl+Shift+N).


گام سوم

با استفاده از ابزار Rectangle Marquee Tool (M) یک انتخاب ایجاد کنید و انتخاب را مانند چیزی که در تصویر زیر می بینید انتقال دهید. آن را با مشکی پر کنید.


گام چهارم

رنگ را به خاکستری تغییر دهید (Right-click on the layer choose Blending options>Color overlay) و آن را کپی کنید. لایه کپی شده را تا آنجا که می خواهید حرکت دهید (این ارتفاع جعبه شما را مشخص می کند) لایه کپی شده را مشکی کنید.


گام پنجم

با استفاده از ابزار Rectangle Marquee Tool (M) یک انتخاب ایجاد کنید. یک لایه جدید بسازید، آن را با یک سایه پر کنید (بر روی Layer Blending Options>Gradient راست کلیک کنید) یک رنگ تیره تر برای بخش پایینی استفاده کنید و یک رنگ روشن تر در بخش بالایی. برای جعبه خودم از رنگ #f7bb01 برای بخش بالایی و از رنگ #d3a305 برای بخش پایینی استفاده کردم. کلید Shift را نگه دارید تا سایه به صورت مستقیم اعمال شود.


گام ششم

می خواهیم کناره را پر کنیم. با استفاده از ابزار Rectangular Tool (U) یک انتخاب ایجاد کنید. یک لایه جدید بسازید، آن را همانطور که در تصویر زیر می بینید پر کنید. برای هر جانبی که پر می کنید، یک لایه جدید بسازید.


گام هفتم

برای کناره ها سایه ایجاد کنید (با استفاده از ابزار Burn Tool (O) با تنظیمات مشابه)


گام هشتم

سایه هایی برای میان بخش کناری ایجاد کنید. من پیشنهاد می کنم که از انتخاب مشابه استفاده کنید. از ابزار Burn Tool (O) با تنظیمات مشابه استفاده کنید.


گام نهم

یک انتخاب شبیه به چیزی که در زیر می بینید بسازید و آن را با رنگی مشابه با رنگی که برای جعبه استفاده کردید، پر کنید. انتخاب هایی ایجاد کنید و یک سایه با رنگ هایی مشابه با آنچه در جعبه استفاده کردید، ایجاد کنید. (رنگ تیره برای بخش های نزدیک و رنگ روشن برای بخش های دور) و های لایت هایی برای مرکز ایجاد کنید، همانطور که در زیر نشان داده شده است.


گام دهم

قلموی تان را یک قلمو با سایز کوچک انتخاب کنید (اندازه 3 پیکسل برای من عالی است، 5 پیکسل مقداری بزرگ است) با استفاده از ابزار قثلم Pen Tool، یک خط مستقیم در گوشه ها بسازید، یک لایه جدید برای هر خط بسازید و یک مسیر Stroke ایجاد کنید (Pen Tool (P) — Right Click — Stroke Path — Set it on Brush and press Ok). با استفاده از پاک کن خطوط را به سمت راست ببرید. فرآیند های مشابه برای بخش بالایی جعبه انجام دهید.


گام یازدهم

یک انتخاب جدید و یک لایه جدید ایجاد کنید. با استفاده از ابزار Gradient Tool (G) انتخاب را با 2 طیف از خاکستری پر کنید (تیره تر برای بخش های نزدیک و روشن تر برای بخش های دورتر) من از رنگ #dcdcdc برای خاکستری روشن و از رنگ #9b9b9b برای خاکستری تیره استفاده کردم.


گام دوازدهم

یک لایه جدید بسازید و با استفاده از ابزار قلم Pen Tool یک سایه ایجاد کنید. می توانید این کار را با ایجاد یک مسیر که فرم کناره را دنبال می کند و با استفاده از یک اندازه 3 پیکسلی (یا بزرگتر با توجه به اندازه تصویر) همانطور که در تصویر پیشین نشان داده شد انجام دهید. برای رنگ مشکی را برگزینید و لایه را بر روی Overlay قرار دهید. مقدار Opacity را هر مقدار که می خواهید قرار دهید. (من چیزی بین 60 تا 70 درصد پیشنهاد می کنم)

گام سیزدهم

لایه جعبه را انتخاب کنید و و یک انتخاب برای یک بازتاب کوچک ایجاد کنید و با استفاده از Levels (L) آن را مقداری روشن تر کنید. یک انتخاب کوچک همان طور که در زیر نشان داده شده است برای سایه کوچک بر روی جعبه ایجاد کنید و با استفاده از ابزار Burn Tool آن را مقداری تیره تر نمایید.





گام چهاردهم

با استفاده از ابزار چهارگوش Rectangle Tool یک انتخاب برای خط مشکی ایجاد کنید. یک لایه جدید زیر لایه بازتاب ایجاد کنید و آن را با مشکی پر کنید. با استفاده از ابزار قلم Pen Tool یک انتخاب ایجاد کنید تا ببینید که چگونه خط ادامه به نظر می رسد. یک انتخاب ایجاد کنید و آن را با مشکی پر کنید جایی که زرد استفاده شده است. برای اضافه کردن الگو به پهلو از نویز (Filter — Noise — Add Noise) بر روی یک لایه مشکی با فرم کناره (تصویر سه بعدی) استفاده کنید. حالت Blending Mode نویز را در حالت Soft Light قرار دهید و مقدار Opacity آن را مقداری کاهش دهید.





گام پانزدهم

یک انتخاب برای کاغذها ایجاد کنید. یک انتخاب شبیه به چیزی که در زیر می بینید ایجاد کنید. بخش جلویی جعبه را از حالت انتخاب دربیاورید و لایه را با سفید پر کنید. برای ایجاد سایه ها از ابزار قلم Pen Tool با اندازه 1 یا 2 پیکسلی استفاده کنید. بنابراین از Levels (L) استفاده کنید تا کاغذها را تیره تر نمایید.





گام شانزدهم

لایه را کپی کنید و لایه کپی شده را با یک خاکستری تیره پر کنید (من از رنگ #c4c4c4 استفاده کردم) لایه کپی شده را به زیر کاغذ سفید منتقل کنید. با استفاده از Free Transform (CTRL+T) کاغذ را بچرخانید، یک انتخاب ایجاد کنید و هر آنچه که بیرون جعبه است را پاک کنید.

گام هفدهم: بازتاب ها و سایه

حالا بخش زیبایش فرا رسید. من به شما توضیح خواهم داد که چگونه بازتاب ها و سایه ها را اضافه کنید. شما می توانید هرطور که می خواهید این کار را انجام دهید. ببرای اضافه کردن الگو به جلو، از نویز (Filter>Noise>Add noise) هرمقدار که می خواهید استفاده کنید همانطور که پیش از این نیز نشان داده شد.

با استفاده از ابزار تایپ Type Tool (T) یک متن شبیه به .doc/.psd/.pdf و غیره استفاده کنید، این بستگی دارد که آیکون شما برای چه استفاده می شود.

نتیجه نهایی




 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی