طراحی نوار کاست در فتوشاپ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۲شهریور

چگونه یک نوار کاست در فوتوشاپ بسازیم؟!

 

کسی نوارکاست های قدیمی را به یاد دارد؟ برگردیم به آن روزها، زمانی که من بچه بودم از نوارکاست به موزیک و یا صداهای ضبط شده گوش می دادم. در این آموزش گام به گام ما یک نوار کاست را مجددا ایجاد می کنیم! من با شما در مراحل ساخت این کاست در فوتوشاپ با استفاده از شکل ها، استایل ها و فیلترها قدم می زنم. جذاب نیست؟ بیایید شروع کنیم.

پیش درآمد

بیایید نگاهی به چیزی که خواهیم ساخت بیاندازیم!


گام اول

برنامه فوتوشاپ را باز کنید و یک صفحه جدید با ابعاد 600 در 450 پیکسل ایجاد کنید و آن را با هیچ رنگی پر ننمایید. Layer Styles را باز کنید و یک Gradient Overlay اعمال نمایید.


یک لایه در بالا ایجاد کنید، با رنگ مشکی آن را پر نمایید و به این لایه نویز بدهید.


حالت اختلاط blend Mode را در حالت Soft Light قرار دهید و مقدار Opacity را 45 درصد کنید.


در نهایت، این دو لایه را باهم ادغام نمایید.

گام دوم

ابزار Rounded Rectangle Tool (U) را برگزینید، شعاع را 10 پیکسل قرار دهید، رنگ را #191919 بگذارید و شکل پایه نوار کاست را بکشید.


استایل های زیر را به آن اعمال کنید.






گام سوم

بیایید الگوی پلاستیکی به شکل نوار کاست اضافه کنیم. یک لایه جدید بسازید، یک Clipping Mask ایجاد کنید (Layer > Create Clipping Mask), این لایه را با رنگ سفید پر کنید سپس به مسیر Filter > Noise > Add Noise بروید.


سپس به مسیر Filter > Stylize > Emboss بروید و مقدار زاویه را 135، ارتفاع را 1 و Amount را 150 درصد قرار دهید. حالت Blend Mode را Soft Light کنید.


گام چهارم

ابزار قلم Pen Tool را بگیرید، رنگ را #191919 قرار دهید و شکلی مانند شکلی که من کشیده ام در سمت چپ و زیر لایه کاست بکشید.


افکت Drop Shadow و Bevel and Emboss اعمال کنید.



این لایه را کپی کنید و آن را به سمت دیگر قرینه نمایید و استایل ها را ویرایش کنید.




گام پنجم

بیایید به دور کاست سایه اضافه کنیم. یک لایه جدید درست بالای پس زمینه ایجاد کنید، یک انتخاب دور شکل کاست ایجاد کنید (در حالی که کلید Ctrl را نگه داشته اید بر روی شکل کاست Vector Mask کلیک نمایید) و آن را با رنگ مشکی پر کنید. سپس به این لایه یک Gaussian Blur با شعاع 1.1 پیکسل اعمال کنید و مقدار opacity را 80 درصد قرار دهید.


این لایه را کپی کنید (Cmd/Ctrl + J), یک Gausssian Blur با شعاع 5 پیکسل و Opacity پایین تر از 60 درصد اعمال کنید.


این دو لایه را در یک گروه به نام Shadow گروه بندی نمایید.

گام ششم

با استفاده از ابزار قلم Pen Tool یک شکل شبیه به تصویر زیر بکشید. برای رنگ از #191919 استفاده کنید.


با دو بار کلیک کردن بر روی لایه Layer Style را باز کنید و استایل های زیر را اعمال نمایید.



با استفاده از روشی که در گام سوم به آن اشاره شد یک الگوی پلاستیکی اضافه کنید، منتها این بار Opacity را 40 درصد کنید.


با استفاده از ابزار خط Line Tool (U) یک خط به ضخامت 2 پیکسل بکشید.


استایل های زیر را به آن اعمال کنید و مقدار Fill را صفر درصد قرار دهید.




این خط را چندین بار کپی کنید تا به چیزی به شبیه به شکل زیر برسید.


همه خطوط را انتخاب کنید و آنها را گروه بندی نمایید. (Cmd/Ctrl + G). سپس یک انتخاب دور شکلی که در این گام ساختیم ایجاد نمایید. (با نگه داشتن کلید Ctrl بر روی Vector Mask شکل کلیک نمایید)


و یک لایه ماسک به گروه اعمال کنید. (Layer > Layer Mask > Reveal Selection)


گام هفتم

در این گام، پیچ ها را اضافه خواهیم کرد. یک گروه جدید به نام Screw ایجاد کنید و درون گروه با استفاده از ابزار بیضی Ellipse Tool یک دایره کوچک بکشید. مقدار Fill را صفر درصد قرار دهید و Bevel and Emboss به آن اعمال نمایید.



یک دایره کوچکتر بر روی دیگری با استفاده از ابزار بیضی بکشید. از رنگ #bebebe استفاده کنید.


Layer Style را باز کنید و استایل های زیر را اضافه کنید.


یک لایه جدید در بالا ایجاد کنید، آن را با #292929 پر کنید، Clipping Mask اضافه کنید. (Layer > Create Clipping Mask) به مسیر Filter > Noise > Add Noise بروید، Amount را 12 درصد قرار دهید، Distribution را Gaussian قرار دهید و Monochromatic را فعال نمایید. Blend Mode را به Soft Light تغییر دهید.



ابزار Horizontal Type Tool (T) را انتخاب کنید و با استفاده از فونت Helvetica یک + در مرکز دایره ایجاد کنید. در Layer Style یک Inner Shadow اعمال نمایید.


گروه Screw را 4 مرتبه کپی کنید و پیچ ها شبیه به تصویر زیر قرار دهید.


گام هشتم

با استفاده از ابزارهای Ellipse Tool و Rounded Rectangle Tool (شعاع را 2 پیکسل قرار دهید) مقداری جزئیات اضافه کنید.




گام نهم

همه لایه ها به جز لایه پس زمینه را انتخاب کنید و آنها را گروه بندی نمایید. (Cmd/Ctrl + G). این گروه را Cassette Body بنامید.

با استفاده از ابزار Rounded Rectangle Tool با شعاع 7 پیکسل و رنگ #8e8e8e یک چهارگوش (lable) بکشید. رنگ های پیش زمینه و پس زمینه را به مشکی و سفید تغییر دهید و نویز اضافه کنید. (اضافه کردن نویز، نیازمند تغییر سایز این شکل است، بنابراین کافی است اوکی نمایید)













فعلا نیازی به این لایه نداریم، بنابراین آن را پنهان کنید. می توانید این کار را با کلیک کردن بر روی آیکون چشم انجام دهید.

یک انتخاب اطراف لایه Label ایجاد کنید (با نگه داشتن کلید Ctrl بر روی لایه کلیک کنید)، گروه cassette body را انتخاب کنید و به مسیر Layer > Layer Mask > Hide Selection بروید. این کار باعث می شود که پس زمینه را درون کاست ببینیم.





گام دهم

یک گروه جدید به نام left tape بسازید، مطمئن شوید که لایه label (هنوز هم پنهان باشد) در بالا باشد، سپس یک لایه جدید درون گروه left tape ایجاد کنید. با استفاده از ابزار Elliptical Marquee Tool یک دایره بکشید و آن را با رنگ #1d1d1d پر کنید. Drop Shadow اعمال کنید.












Noise و Radial Blur اضافه کنید.



















هنوز انتخاب را پاک نکنید. یک لایه جدید بسازید، سایه را اعمال کنید (Filter > Render > Clouds), و حالت Blend Mode را به Soft Light تغییر دهید.











گام یازدهم

با استفاده از ابزار Ellipse Tool یک دایره جدید بر روی شکل نوار بکشید و رنگ آن را #dddddd قرار دهید. استایل های زیر را اضافه کنید.

























یک دایره کوچک تر با رنگ (#e6e6e6), به همراه استایل های زیر اضافه کنید.
























یک دایره دیگر اضافه کنید . (#f7f7f7).

























گام دوازدهم

ما نقطه های گرداندن نوار را اضافه خواهیم کرد. به اندازه کافی تصویر را نزدیک کنید (500 درصد) بنابراین می توانید کاری که می خواهید انجام دهید را ببینید. با استفاده از ابزار Ellipse Tool یک دایره کوچک (#ffffff) بکشید.مسیرش را انتخاب کنید و کلیدهای Cmd/Ctrl + Alt + T. را فشار دهید. کلید Alt را نگه دارید و توپی تبدیل را به سمت مرکز نوار حرکت دهید. (در مرکز جعبه تبدیل) کلید Shift را نگه دارید و بکشید تا نقطه 15 درجه بچرخد. این کار را ادامه دهید تا به شکلی شبیه به تصویر زیر برسید.



















ازپنل Layer Style افکت های Inner Shadow و Stroke را اعمال کنید.











ابزار Polygonal Lasso Tool (L) را برگزینید و انتخابی شبیه به تصویر زیر ایجاد کنید. یک لایه جدید بسازید و انتخاب را با رنگ #970000 پر کنید.






سپس، یک انتخاب اطراف دایره درونی (دومی) بسازید و یک لایه ماسک به لایه قرمز اعمال کنید. (Layer > Layer Mask > Hide Selection). یک افکت Bevel and Emboss اعمال کنید. Blend Mode را در حالت Multiply قرار دهید و مقدار Opacity را 60 درصد کنید.
















گام سیزدهم

با استفاده از ابزار قلم Pen Tool، با توجه به مسیر یک انتخاب شبیه به چیزی که در تصویر زیر می بینید ایجاد کنید. یک لایه جدید بسازید و آن را با سفید پر کنید و استایل های زیر را به آن اعمال نمایید.

















یک لایه جدید اضافه کنید، یک انتخاب اطراف بزرگترین دایره داخلی ایجاد کنید، انتخاب را با رنگ #1d1d1d پر کنید، نویز اضافه کنید (Amount 8 درصد، Gaussian، و Monochromatic) و سرانجام Blend Mode را به Soft Light تغییر دهید و Opacity را 80 درصد کنید.












سرانجام یک انتخاب اطراف چرخ ها ایجاد کنید، گروه left tape را انتخاب کنید و به مسیر Layer > Layer Mask > Hide Selection. بروید.












گام چهاردهم

گروه left tape را کپی کنید، آن را به نام right tape کنید و به سمت راست حرکت دهید. آن را مقداری بچرخانید و نوار را کوچک تر کنید. از تصویر زیر به عنوان مرجع استفاده کنید.












ابزار Rectangular Marquee Tool را برگزینید و یک انتخاب شبیه به تصویر زیرایجاد نمایید.





گام پانزدهم

لایه Label را به یاد دارید. همان لایه بالایی که پنهان کردید؟ آن را مجددا قابل دید نمایید، سپس به مسیر Layer > Layer Mask > Hide Selection. بروید.












پنل Layer Style را بازکنید و یک افکت Bevel and Emboss اعمال کنید.


با استفاده از ابزار Rectangular Marquee Tool (M) یک انتخاب بکشید، یک لایه جدید در بالا ایجاد کنید، مطمئن شوید که رنگ پیش زمینه سفید باشد، ابزار Gradient Tool را فراخوان کنید و یک سایه Forground به Transparent ایجاد نمایید. Fill را تا 10 درصد کاهش دهید و استایل های زیر را اعمال نمایید.






















گام شانزدهم

انتخاب را پاک نکنید. یک لایه جدید در بالا بسازید و آن را ابرآلود کنید (Filter > Render > Clouds). به مسیر Filter > Artistic > Plastic Wrap and apply filter بروید. در پایان حالت Blend Mode را ببه Soft Light تغییر دهید و مقدار Opacity را تا 40 درصد کاهش دهید.


















یک لایه جدید بسازید، با استفاده از ابزار Rectangular Marquee Tool یک انتخاب جدید بسازید. آن را با سفید پر کنید. مقدار Fill را صفر درصد قرار دهید و یک استایل های زیر را به آن اعمال نمایید. از تصویر زیر به عنوان مرجع استفاده کنید.






















گام هفدهم

ابزار Polygonal Lasso Tool را بگیرید یک انتخاب شبیه به تصویر زیر بسازید. رنگ پیش زمینه را به سفید برگردانید و یک سایه Forground به Transparent ایجاد نمایید. حالت Blend Mode را به Soft Light تغییر دهید و مقدار Opacity را 40 درصد کنید. یک جفت از این سایه روشن ایجاد کنید با اندازه و مقدار Opacity آن بازی کنید.





















همه سایه روشن ها را انتخاب کنید و آنها را در یک گروه قرار دهید. (Cmd/Ctrl + G). ابزار Rectangular Marquee Tool را برگزینید و یک انتخاب رسم نمایید سپس گروه را انتخاب کنید و یک Layer Mask اعمال نمایید. (Layer > Layer Mask > Reveal Selection)










گام هجدهم

حالا زمان آن رسیده تا مقداری متن به نوار کاست اضافه کنید. از تصویر زیر به عنوان مرجع استفاده کنید. لطفا توجه داشته باشید که من از فونت های Helvetica Neue و Museo Sans استفاده کردم. من شما را تشویق می کنم که از هر فونتی که می خواهید استافده کنید و با رنگ ها و استایل های آن بازی کنید تا به یک نتیجه عالی برسید.


























گام نوزدهم

این آخرین گام است. ما آموزش را با اضافه کردن بازتاب به پایان می رسانیم. همه لایه ها به جز لایه پس زمینه را انتخاب کنید. کپی نمایید و سپس لایه های کپی شده را ادغام کنید. این لایه نتیجه را بالای لایه پس زمینه قرار دهید. آن را به صورت عمودی معکوس کنید Flip Vertical و مقدار Opacity را تا 50 درصد کاهش دهید.







یک لایه ماسک به لایه بازتاب اضافه کنید. رنگ پیش زمینه را مشکی کنید و مقداری سایه Foreground به Transparent اضافه کنید تا بخش پایینی بازتاب را بپوشاند. این همان نواری است که می بایست آن را تا الان خلق کرده باشید.







منبع: wegraphics.net

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی