طرح جلد محمدرضا دوست محمدی برای برنامه خندوانه :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۵شهریور

خندوانه محمدرضا دوست‌محمدی در همشهری جوان

 

جلد یک نشریه اولین پلان آن است که مخاطب، چه بخواهد چه نخواهد با آن رو به رو مى‌شود. این رویارویى اولیه براى تیم نشریات یک نکته‌ى حیاتى و مهم است؛ چون مسیر مقبولیت و موفقیت آن‌ها را تعیین مى‌کند. تنها دیزاینرى مى‌تواند سکان دار جلد مجله باشد که همزمان، سواد تصویرى درست و سرعت عمل بالایى داشته باشد تا بتواند مسیر آن را در دریاى پر تب و تاب مخاطبان به خوبى هدایت کند.


هفته نامه‌ىهمشهرى جوانسال‌هاست که با استفاده از ایده‌هاى نسبتاً جذاب تصویرى و با اتکا به عکاسى هنرى، نمونه‌ى موفقى ای از طراحی جلد یک نشریه را به نمایش گذاشته است. محمدرضا دوست محمدى متولد ١٣۵۵ و داراى فوق لیسانس انیمیشن، طى سال‌هاى متمادى، سکان جلدهاى همشهرى جوان را در دست دارد. درک درست او از مفاهیم تصویرسازى و کاریکاتور، فضاى گرافیکى طرح جلدهایش را با چاشنى‌هاى موفق طنز همراه کرده است. تکرار این برخورد به مرور باعث تعریف یک هویت مشخص براى جلدها شده است.

محمدرضا دوست محمدى علاوه بر کار مستقل حرفه‌اى، عضو هیأت علمى دانشکده‌ى هنرهاى زیبا نیز مى‌باشد. او از آن دسته طراحانى است که بسیار پرکار بوده و از ٨ ساعت، ٩ ساعتش را مشغول به کار هستند! در این پست، پروسه‌ى یکى از آخرین طرح جلدهاى او را براى شما آماده کرده‌ایم. موضوع این جلد همشهرى جوان اختصاص به پربیننده‌ترین برنامه‌ى این روزهای تلویزیون )خندوانه) دارد که از کاراکتر رامبد جوان براى جلد استفاده شده است. با ما همراه باشید:

 

نظرات  (۴)

سلام
اول اینکه از شما و دست همه بچه های یاقوت درد نکه
کاش یه مصاحبه  با اقای دوست محمدی می گذاشتید
باز ممنون
بسیار عالی و مفهومی بود از این ایده ها که آدم می بینه واقعا لذت میبره و خلاقیت تو وجودش به قلیان می افته
۲۱ شهریور ۹۳ ، ۲۰:۲۹ ریحانه سادات
سلام
خیلی ممنون از معرفی کارهای این هنرمند
خیلی زیبا بود
اگه یاقوت کارهای مصاحبه و... هم با برخی اساتید انجام بده خیلی عالی میشه
ممنون از خبرنامه خوبتون
بسیار عالی بود ان شااله موفق و پیروز باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی