خلق افکت براق روی متن :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۵شهریور

آموزش سریع فوتوشاپ: افکت متن بسیار براق

یک متن بسیار براق و یخی می تواند زیبا و جذاب باشد و چشم را مسحور خود کند. زمانی که من یک افکت شبیه به این را می بینیم همیشه دست نگه می دارم و سعی می کنم تا استایل های به کار گرفته شده در آن را شناسایی کنم. افکت واقعی که شما می توانید خلق کنید بسیار پیچیده است اما تنها از چند استایل استفاده شده است. در این آموزش سریع، به شما می آموزم که چگونه به سادگی این چنین افکتی را تولید نمایید.

اینجا، یک نما از چیزی که خواهیم ساخت وجود دارد.


گام اول

یک صفحه جدید با عرض و ارتفاع 700 پیکسل با 72dpi بسازید. بیایید با یک تصویر پس زمینه زیبا شروع کنیم. من برای صفحه خودم یک الگوی چوبی انتخاب کردم، شما می توانید هر الگویی که به نظرتان زیبا بود را استفاده کنید. من الگویم را تغییر دادم ( Shift+Cmd+U ) تا آن را مقداری تیره تر نمایم.

من همچنین یک لایه تنظیمی سایه با تنظیمات زیر اضافه کردم.


این کار باعث می شود که تصویر در بالا و پایین در مشکی محو گردد. این تمام چیزی است که ما برای پس زمینه نیاز داریم.


گام دوم

شما برای این افکت می توانید از هر فونتی استفاده کنید. من از فونت Lobster استفاده کردم، تا این افکت را روی آن پیاده کنم.

یک لایه تایپ جدید با استفاده از ابزار تایپ Type Tool (T) ایجاد کنید وچیزی در آن تایپ کنید تا بیشتر صفحه را بگیرد.


بیایید Layer Style های خودمان را اعمال کنیم. ابتدا یک drop shadow نازک اعمال نمایید.


سپس، یک Outer Glow آبی جزئی اعمال می کنیم.


حالا برای لبه های یخی


بر روی نشانگر Gloss Contour دوبار کلیک نمایید و یک محیط شبیه به چیزی که من ایجاد کرده ام را بسازید. این لازم نیست که دقیق باشد. شما ممکن است بخواهید آن را مقداری تنظیم نمایید با توجه به فونتی که انتخاب کرده اید.


حالا بیایید یک Color Overlay آبی و یک Gradient Overlay اضافه کنیم. شما نخواهید توانست هنوز این افکت های اعمالی را ببینید زیرا Blend Mode نیز باید تنظیم شود. اما این حالت اختلاط را می بایست پس از اضافه کردن Pattern Overlay تنظیم نمود.


و یک Gradient Overlay


اوکی نمایید و استایل های ایجاد شده را ذخیره نمایید.

گام سوم

برای Pattern Overlay من از یک تصویر استفاده کردم.


من تصویر را تغییر دادم ( Shift + Cmd + U ) و یک Spherize Filter با ( Filter | Distort | Spherize ) یک مقدار 100 درصد اعمال نمودم.


سپس به آن یک Blur شعاعی با ( Filter | Blur | Radial Blur ) یک مقدار 15 دادم.


حالا این تصویر را به عنوان یک الگو Pattern ذخیره نمایید. ( Edit | Define Pattern ). شما می توانید نام آن را Pattern 1 بگذارید.

حالا به Layer Style هایمان باز می گردیم ... حالا زمان آن رسیده تا pattern Overlay را اضافه کنیم. الگو جدید ساخته شده را از الگوها انتخاب نمایید.


از نشانگر تان برای تنظیم موقعیت الگو بر روی متن در Pattern Overlay استفاده کنید. شما باید به تصویری شبیه به تصویر زیر برسید.


آخرین استایلی که می بایست اضافه شود یک Gradient Stroke می باشد.


به عنوان گام نهایی و اضافه کردن مقداری درخشندگی بیشتر، من دوست دارم که یک قلموی سفید نرم را بگیرم و بر روی درخشندگی ها در های لایت ها بکشم. این کار را بر روی یک لایه بالای، لایه متن انجام دهید.


افکت کامل شد.


نظرات  (۲)

سلام

این در نرم افزار فتو شاپ کار شده؟
پاسخ:
درود برشما 

بله

همین کارو با گوشی میشه اموزش بدین؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی