طراحی یک لوگوی رنگی در ایلوستریتور :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۸شهریور

ساخت یک لوگوی رنگی در ادوبی ایلستریتور

در این آموزش، چگونگی ایجاد یک لوگوی رنگی را با ادوبی ایلستریتور را به شما خواهیم آموخت. برای کامل کردن لوگو، تعدادی از شکل های ساده را باهم ترکیب می کنیم. با تعدادی از سایه ساده خطی سعی می کنیم تا عمق را افزایش دهیم و شکل را جذاب تر نماییم.


تصویر نهایی

مثل همیشه، این تصویر نهایی است که آن را ایجاد خواهیم کرد.







جزئیات آموزش

<        برنامه مورد نیاز: ادوبی ایلستریتورCS5

             زمان تخمینی: 45 دقیقه

میزان سختی: مبتدی - متوسط


گام اول

بیایید ابتدا یک صفحه ایجاد کنیم. مطمئن شوید که ابعاد 500 در 500 پیکسل و حالت رنگ نیز RGB باشد.






گام دوم

ما با ابزار چند ضلعی Polygon Tool شروع می کنیم. آن را از پنل ابزارها انتخاب کنید و بر روی صفحه کلیک نمایید. با این کار پنجره آپشن Polygon باز خواهد شد. شعاع را 150 پیکسل قرار دهید و Sides را 5 قرار داده و اوکی کنید. رنگ Fill مهم نیست.


گام سوم

ما می بایست چندضعلی مان را مقداری ویرایش کنیم. شکل زرد را انتخاب کنید و زیر Effect گزینه Stylize > Round Corners را انتخاب کنید.


گام چهارم

مطمئن شوید که شکل انبساط یابد. Object > Expand Appearance را انتخاب کنید. این کار باعث می شود که شکل، تبدیل به شکلی قابل ویرایش شود.






گام پنجم

چیز بعدی که می بایست ایجاد شود، حفره ای درون پنج ضلعی ویرایش شده است. برای این کار ما مجددا از ابزار Polygon Tool استفاده می کنیم. این ابزار را پنل ابزارها بگیرید و بر روی صفحه کلیک کنید تا پنجره آپشن Polygon ظاهر شود. پارامترها را مانند تصویر زیر تنظیم کنید و اوکی نمایید.






گام ششم

مطمئن شوید که هر دو شکل تراز شده باشد. آنها را انتخاب کنید و زیر پنل Align Panel هر دو را کلیک نمایید یعنی Horizontal و Vertical Align Center.


گام هفتم

حالا می بایست یک حفره درون چند ضلعی مان ایجاد کنیم. هر دو شکل را انتخاب کنید و زیر پنل Pathfinder Panel دکمه Minus Front را انتخاب کنید. این کار باعث می شود که بخش مرکزی Polygon از بین برود.

شما باید به چیزی شبیه به تصویر زیر رسیده باشید.







گام هشتم

در این گام سعی می کنیم تا روبان مخصوصی که شکل اساسی لوگو را تشکیل می دهید، ایجاد کنیم. برای این کار می بایست شکلی که پیش از این ساختیم را به 5 بخش تقسیم کنیم. یکی از راه های ممکن برای این کار ایجاد مسیرهای مشخص با استفاده از ابزار قلم Pen Tool است. به دلیل اینکه استفاده از این ابزار برای برخی از مردم سخت است سعی می کنیم تا با استفاده از یک مسیر کوچک انجام دهیم.

شکل زرد را کپی کنید (Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd + F) و رنگ Fill کپی را تغییر دهید. راست کلیک نموده و گزینه Isolate Selected Compound را انتخاب کنید. با این روش می توانیم شکل صورتی را بدون از دست دادن بقیه طراحی ویرایش نماییم.







گام نهم

ابزار Direct Selection Tool (A) را از پنل ابزارها انتخاب کنید، نقاط تکیه گاهی را همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است انتخاب کنید و پاک نمایید. (با فشردن کلید Delete بر روی صفحه کلید)






گام دهم

رنگ Fill را پاک کنید و رنگ Stroke را هر رنگی که می خواهید قرار دهید. شما باید به یک مسیر تنها با یک لبه انحنا، درست شبیه به تصویر زیر برسید.






گام یازدهم

ابزار انتخاب Selection Tool (V) را از پنل ابزارها انتخاب کنید و مسیری را که پیش از این ساختید را مانند تصویر زیر حرکت دهید. شما همچنین می توانید آن قسمت از تصویر را با انتخاب ابزار زوم Zoom Tool (Z) از پنل ابزارها زوم کنید. با این روش شما می توانید مسیر را در قسمت راست نقطه قرار دهید.







گام دوازدهم

می خواهیم گام پیشین را به منظور ایجاد چهار مسیر دیگر تکرار کنیم. در پایان شما باید چیزی شبیه به تصویر زیر داشته باشید.






گام سیزدهم

همه المان هایی که پیش از این ایجاد کردیم را انتخاب کنید و زیر پنل Pathfinder Panel دکمه Divide را فشار دهید. این کار باعث می شود که شکل زرد ما به 5 خط تبدیل خواهد شد که به زودی آن را تبدیل به یک روبان زیبا می کنیم.


گام چهاردهم

شکل را از حالت گروه بندی خارج نمایید (Shift + Ctrl / Cmd + G) اگر در صفحه بخش های کوچکی با المان های ناقص ایجاد شده است را حذف کنید. همچنین شما می بایست همه نقاط تکیه گاهی که نیازی به آنها نیست را پاک کنید . می توانید این کار را با ابزار Delete Anchor Point Tool (-) انجام دهید.






شما باید به تصویری شبیه به شکل زیر برسید.







گام پانزدهم

اکنون لوگوی ما حاضر است تا سایه های رنگی زیبا اضافه شود. ما می بایست تنها از سایه های رنگی خطی استفاده کنیم. به خاطر داشته باشید که زاویه ی سایه اعمالی بسیار مهم است. پس بیایید شروع کنیم!

شما باید به تصویری شبیه شکل زیر برسید.






گام شانزدهم

حالا می بایست بر روی لبه ها تاکید کنید. برای این کار از تکنیک مشابه که چند گام پیش ساختیم استفاده کنید.

ما هر پنج جانب لوگو را کپی می کنیم. (Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd + F) با ابزار Direct Selection Tool (A/ همه نقاط تکیه گاهی که به آنها نیاز نداریم را انتخاب نموده و آنها را با فشردن کلید Delete بر روی صفحه کلید، پاک نمایید. (برای اینکه مطمئن شوید که بقیه تصویر را از دست ندهید حالت Isolate Selected Path را انتخاب کنید.می توانید این گزینه را زمانی که راست کلیک کرده اید، پیدا کنید) به طور پایه، ایده این است که مسیر مستقیم درون لبه لوگو وجود داشته باشید.


گام هفدهم

رنگ Fill را پاک کنید و رنگ Stroke را #FA91FA قرار دهید. ما Stroke Width را 1 پیکسل قرار دادیم، اما شما می توانید آن را هرگونه که خواستید قرار دهید. فقط مطمئن شوید که Profile را Width Profile 1 قرار دهید.






گام هجدهم

گام پیشیین را برای هر چهار جانب لوگو تکرار کنید. شما باید به تصویری شبیه به شکل زیر برسید.






مطمئن شوید که شکل ها قابل ویرایش بشود. می توانید این کار را با انتخاب Object > Expand Appearance انجام دهید.







گام نوزدهم

در این گام ما یک سایه نرم برای لوگو ایجاد خواهیم کرد. ما از ابزار Blend Tool برای رسیدن به آن استفاده خواهیم کرد.

ابتدا، همه المان ها را انتخاب خواهیم کرد و آنها را کپی می کنیم. (Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd / Cmd + F) زیر پنل Pathfinder دکمه Unite را فشار دهید. این کار باعث می شود که همه المان ها در شکل واحد شوند و به طور کامل در مرکز تراز گردند.






مطمئن شوید که رنگ Fill جدید را خاکستری قرار دهید. (#666666).






گام بیستم

کلید Alt / Opt بر روی صفحه کلید تان را نگه دارید و بر روی شکل خاکستری کلیک نموده و آن را به طرف پایین بکشید. این کار باعث می شود که یک کپی از شکل خاکستری ایجاد شود. مطمئن شوید که کلید Shift بر روی صفحه کلید را نگه دارید .







گام بیست و یکم

مقدار Opacity برای این شکل جدید را صفر درصد قرار دهید.






گام بیست و دوم

مطمئن شوید که شکل خاکستری با Opacity پر را بالا قرار دهید. ( Shift + Ctrl / Cmd + ] ). هر دو شکل را انتخاب کنید و زیر Object گزینه Blend > Make. را انتخاب کنید.






گام بیست و سوم

گزینه Object > Blend > Blend Options را انتخاب کنید. Spacing را Specified Steps قرار دهید و مقدار آن را 30 بگذارید. این کار باعث می شود که 30 شکل جدید بین هر کدام از شکل ها قرار بگیرد.






شما باید به تصویری شبیه به شکل زیر برسید.






گام بیست و چهارم

مطمئن شوید که شکل را در زیر لوگویی که پیش از این طراحی کردیم قرار دهید. ( Shift + Ctrl / Cmd + [ )


گام بیست و پنجم

بیایید یک پس زمینه برای طرح نهایی مان قرار دهیم. ابزار چهارگوش Rectangle Tool (M) را از پنل ابزارها بگیرید و در جایی در صفحه کلیک کنید. آپشن Rectangle باز خواهد شد. اندازه را 500 در 500 پیکسل تنظیم کنید.






گام بیست و ششم

یک سایه شعاعی زیبا مانند تصویر زیر اعمال نمایید.






و به پایان رسید!

پس زمینه را در زیر طرح لوگو قرار دهید. اندازه سایه را تنظیم نمایید و به پایان می رسد!



 



۲۷۲۹نمایش ۹۳/۰۶/۲۸

نظرات  (۱)

۱۴ خرداد ۹۸ ، ۰۸:۴۱ لوگودیزاین
سلام
از وب سایت ما دیدن فرمایید
وب سایت مختص مسابقات طراحی لوگو و نمونه کارهای طراحی لوگو هست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی