طراحی آیکون های هواشناسی :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۹شهریور

چگونه یک دسته از وکتورهای آب و هوا ایجاد کنیم؟

آیکون ها به واقع مکمل یک استایل صاف با نمود پایه و کمینه شان هستند. بیایید نگاهی به ساخت یک دسته از آیکون های وکتوری مان بیاندازیم. پایه ی این وکتورها را آب و هوا می گذاریم تا بتوان اپلیکیشن های آب و هوایی را با آنها کامل نمود. این آموزش ایلستریتور را گام به گام دنبال کنید تا به شما نشان دهیم که چگونه با ابزارهای ساده می توان این علائم را ایجاد نمود.

ساخت یک آیکون ابر

بیایید با یک ابر پایه شروع کنیم. ادوبی ایلستریتور را باز کنید و سه داییره بر روی صفحه بکشید. هر یک را بر روی لبه ی دیگری قرار دهید منتها توجه داشته باشید که خطوط به سمت کناره ی بالایی باشد.

یک انتخاب اطراف هر سه شی ء بکشید و با استفاده از Align Palette مطمئن شوید که همه آنها بر روی یک خط پایه نشسته اند
 

یک چهارگوش بکشید تا جاهای خالی در لبه های پایینی را پر نماید. Smart Guides را روشن کنید (CMD+U) تا ترازسازی چهارگوش بر دایره ها را راحت تر کند، سپس بر روی آپشن Unite از ابزار Pathfinder کلیک کنید تا همه چیز را باهم ادغام نماید.

رنگ Fill را پاک کنید و ضخامت را در حدود 5 افزایش دهید. Round Cap را روشن کنید و گوشه ها را گرد کنید تا یک محیط صاف داشته باشید.

ساخت یک آیکون خورشید

در یک جای دیگر بر روی صفحه یک دایره با استفاده از همان Stroke رسم نمایید. سپس یک خط کوتاه بالای آن اضافه کنید.

خط کوتاه را کپی کرده و آن را به صورت عمودی حرکت دهید تا زیر دایره قرار بگیرد. هر دو خط را کپی نموده و آن را 90 درجه بچرخانید. (کلید Shift را نگه دارید تا زوایا ثابت باقی بماند).

دو کپی دیگر تهیه کرده و آنها را با توجه به شکل زیر 45 درجه بچرخانید. همه این خطوط تنها را با یکدیگر در یک گروه قرار دهید.

هر دو گروه خطوط و دایره داخلی را انتخاب کنید و آنها را به صورت عمودی و افقی تراز نمایید تا در مرکز قرار بگیرد.

ترکیب کردن آیکون ها

یکی از مزایای کار با آیکون های پایه، المان هایی هستند که می توان دوباره استفاده کرد تا یک سازگاری میان آیکون ها ایجاد نمود. یک آیکون "نیمه خورشیدی" را می توان با ترکیب ابر با خورشید ایجاد نمود. خورشید را مستقیما بچرخانید تا جاهای خالی بین خطوط متعادل شود.

از ابزار Scissors استفاده کنید تا مسیر دایره خورشید را متصل کنید، یک جای خالی کوچک بین هر المان را پاک کنید. بخش هایی که نیاز ندارید را انتخاب نموده و پاک کنید.

خطوط خورشید را از حالت گروه خارج نموده و آنهایی که نیاز ندارید تا پاک نمایید.

ترکیب دو آیکون مجزا یک سازگاری بین هر آیکون ایجاد می نماید.

از این قاعده کلی می توان استفاده نمود تا آیکون های دیگر را با استفاده از المان های موجود ایجاد نمود مثل آیکون "ابری سنگین"

آیکون یک ماه معمولا برای «صاف بودن آسمان» در شب استفاده می شود. از دایره خورشید استفاده کنید و یک هلال ماه با استفاده از آپشن Minus Front Pathfinder ایجاد نمایید.

آیکون های مختلفی را می توان با استفاده از ماه در شب ایجاد نمود. لبه های گرد شده و فضای بین المان ها، سازگاری این دسته را نشان می دهد.

یک خط کوتاه و یک خط بلند با زاویه 45 درجه زیر یک آیکون ابر بکشید تا معرف «باران سنگین» باشد. این خطوط را اتتخاب نمود و با نگه داشتن کلید Alt آنها را بکشید، سپس فشردن کلید های CMD+D را ادامه دهید تا تبدیل را ادامه دهید.

با پاک کردن تعدادی از نمادهای باران می توانید آیکون «باران سبک» را ایجاد نمایید.

یک نماد برف با قطع دادن دو خط کوتاه ایجاد کنید. نماد برف را 45 درجه بچرخانید سپس هر دانه برف را به طور رندوم بچرخانید تا شکل از حالت یکنواخت در بیاید.

«برف سبک»، «رعد و برق» و «تگرگ» نمادهایی است که می توانید با ترکیب آیکون های موجود ایجاد نمایید.

بسته نهایی

بسته نهایی شامل یک دسته از آیکون های سازگار باهم می باشد که وضعیت های آب و هوایی رایج را نشان می دهد (بعلاوه یک مورد خاص برای «تابستان انگلیسی»)

 

نظرات  (۱)

با سلام و خدا قوت؛ میشه این کار رو روی فتوشاپ هم انجام داد؟
پاسخ:
درود برشما
مطمئنا امکان پذیر هست.
ابزار pen tool در فتوشاپ این امکان رو به طراح خواهد داد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی