4 اصل استفاده از تصویر در بک گراند :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۳۱شهریور

آیا شما نیز از بکارگیری پترن‌های معمولی به عنوان پس زمینه طراحی‌هایتان خسته شده‌اید، و نمی‌دانید که چگونه از تصاویر به جای آن‌ها استفاده کنید؟ در نتیجه‌ی وجود مجموعه‌های زیادی از عکس‌های در دسترس، که با فیلترهای بسیار حیرت انگیز ترکیب می‌شوند و همچنین تنوع و تطبیق پذیری موجود در آن‌ها، کاربری این تصاویر در پس زمینه‌ی‌ طراحی‌های برداری، در طول سال‌های اخیر افزایش یافته است.

در اینجا می‌خواهیم روش‌هایی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید برای استفاده تصاویر به عنوان پس زمینه طراحی از آن‌ها استفاده کنید.



چگونه تکنیک‌های موثر را برای ایجاد تصاویر پس زمینه بکار بگیریم؟

در واقع، طراحی باز کردن بالهای خلاقیت ذهنی است، پس خلاقیت خود را با بکارگیری فیلترها و ترکیب‌های هنری ابتکاری در طراحی به حرکت درآورید.

 فضای شفاف هوشمندانه


 

  • تصویر مورد نظر را با توجه به علاقه خود طراحی کرده و آن را حول ایجاد یک فضای شفاف به منظور نمایش متن، کنترل کنید.

  • رنگ‌هایی را برای نوشتن متن انتخاب کنید (به مانند رنگ شیر در تصویر بالا) که کامل کننده ویژگی‌های تصویر پس زمینه هستند. به این ترتیب خواهید توانست پیوستگی را در لی‌آوت حفظ کنید.

  • برای کار در فضاهای خنثیِ تصویر، تصویر خود را با رنگ خاکستری همراه ساخته و روشنی آن را افزایش دهید. همان رنگ را برای متن نیز به کار برید، تا یکتایی و سازگاری استفاده از تک رنگ در طراحی شما ایجاد شود.

خطوط محو



  • زمینه محو را به منظور اطمینان از وضوح حروف تایپی و از بین نرفتن آنها در جزئیات پس زمینه بکار برید.

  • از مظامین مرتبط و همچنین تصاویر متناسب با رنگ‌ها و ویژگی‌های طراحی استفاده کنید.

  • وقتی از تکنیک زمینه محو استفاده می‌کنید، تصاویر تونال (Tonal images) می‌توانند ویژگی‌های بسیاری را نشان داده و حفظ کنند. (توجه کنید که در تصویر بالا رگه‌های روی برگ‌ها، نشان دهنده نرمی و صافی هستند و این در حالی است که خوانایی و وضوح متن و بافت حفظ شده است).

تکنیک استفاده از شفافیت (Transparent)



  • یکی از مهمترین مزایای تصویر شفاف، القاء خاصیت فضایی است. به این ترتیب که کنتراست را افزایش داده و متن به صورت برجسته دیده می‌شود.

  • می‌توانید پس زمینه لایه‌ای را با استفاده از ترکیب رنگ‌های بلوکی با پایه خنثی و تصویر شفاف، در طراحی خود ایجاد کنید.

  • وقتی تصویر شما غیر شفاف است، بسیاری از ویژگی‌های اصلی خود را از دست می‌دهد. به منظور جلوگیری از این امر، مقدار کنتراست را به سرعت افزایش دهید تا خطوط و شکل‌ها همچنان حالت برجسته و تاثیر گذار خود را در طراحی حفظ کنند.

 پوشش بهینه



  • تصاویر زنده و شفاف (مثلاً تصویر میوه کیوی یا هر میوه‌ای که از نزدیک گرفته شده است) می‌توانند زیبایی مضاعفی را در طراحی شما ایجاد کنند. با اضافه کردن این نوع تصاویر در پس زمینه متن، پیام خود را واضح تر منتقل خواهید کرد.

  • خوانش تصاویری که به صورت فلت و مسطح در پس زمینه باشند، نسبت به تصاویر زاویه دار، برای چشم ساده‌تر است.

  • در جستجوی تصاویری با رنگ‌های نافذ و برجسته باشید و با بکارگیری آن‌ها در متن‌ها و شکل‌های مورد نظر، انسجام زیبایی شناختی را در آن‌ها ایجاد کنید.

نظرات  (۱)

۰۸ مهر ۹۳ ، ۱۵:۳۵ فدائی امام زمان
سلام

مطالبتون مفید بود...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی