طراحی شخصیت دزد دریایی :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۳۱شهریور

طراحی کاراکتر ممکن است یکی از جذاب ترین چیزهایی باشد که شما می توانید با نرم افزار ایلستریتور انجام دهید. در این آموزش به شما ساخت یک کاراکتر دزد دریایی کارتونی در ایلستریتور را آموزش خواهیم داد.


تصویر نهایی


مثل همیشه، این تصویر نهاییی است که ایجاد خواهیم کرد.



جزئیات آموزش


برنامه: ادوبی ایلستریتور 

زمان تقریبی: 45 دقیقه

میزان سختی: مبتدی متوسط


گام اول

 

بیایید یک صفحه جدید ایجاد کنیم. مطمئن شوید که ابعاد در پهنا و ارتفاع 600 پیکسل باد و حالت رنگ نیز RGB باشد.

 


گام دوم

بیایید با صورت شروع کنیم. با استفاده از ابزار قلم Pen Tool شکل صورت دزد دریایی را همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید رسم نمایید.

در پنل Swatches، به مسیر Open Swatches Library > Gradients > Skintones بروید. ما برای شکل صورت Skintone 12 را انتخاب کردم. درحالی که این شکل انتخاب شده است، به مسیر Effect > Stylize > Inner Glow  بروید و مقادیر را تنظیم نمایید.

 

با استفاده از ابزار بیضی Ellipse Tool (L) یک دایره بکشید و سایه Skintone 12 را به آن اعمال نمایید. سپس به مسیر Effect > Stylize > Inner Glow  بروید و مقادیر را تنظیم کنید.

 

دایره را کپی کنید (Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd + F)  آنرا مقداری کوچک تر نمایید و آن را در جایی که در تصویر زیر نشان داده است، قرار دهید.

این دایره ها را باهم در یک گروه قرار دهید (Ctrl + G)  این شکل معرف گوش های دزد دریایی است. گوش ها را پشت صورت دزد دریایی قرار دهید.

 


گام سوم

 

برای چشم ها، با استفاده از ابزار قلم یک شکل مانند تصویر زیر رسم نمایید و به آن سایه Skintone 12 را اعمال نمایید. سپس حالت Blending Mode را به Multiply تغییر دهید و مقدار Opacity را تا 20 درصد کاهش دهید.

 

شکلی که پیش از این ساختیم را کپی کنید و آن را در جلو قرار دهید (Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd + F) آن را مقداری کوچکتر کنید سپس Blending Mode را به حالت Normal تغییر دهید و Opacity را 100 درصد قرار دهید.

 

شکل کپی شده را کپی کنید و در جلو قرار دهید (Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd + F)  آن را مقداری کوچک تر کنید، آن را با سایه نشان داده شده در تصویر زیر پر کنید سپس به مسیر Effect > Stylize > Inner Glow  بروید و مقادیر را تنظیم کنید.

 

ابزار بیضی Ellipse Tool (L) را برگزینید و یک دایره کوچک برای مردمک بکشید. سپس آن را با سایه مشخص شده پر کنید.

 

دو دایره سفید دیگر اضافه کنید تا معرف درخشش چشم ها باشد. حالا باید به نتیجه ای شبیه به تصویر زیر رسیده باشید.

 


گام چهارم

 

برای بینی من از ابزار قلم استفاده کردم تا شکلی شبیه به تصویر زیر ایجاد نمایم. به آن سایه Skintone 12. اعمال کنید. سپس Blending Mode را به حالت Multiply تغییر دهید و مقدار Opacity را تا 80 درصد کاهش دهید.

 

درحالی که شکل بینی انتخاب شده است، آن را کپی نموده و در جلو قرار دهید (Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd + F)  آن را مقداری به بالا حرکت دهید و Blending Mode را به حالت Normal تغییر دهید و Opacity را 100 درصد کنید. سپس به مسیر Effect > Stylize > Inner Glow  بروید و مقادیر را تنظیم نمایید.

 


گام پنجم


حالا ما سبیل دزد دریایی را می سازیم. ابزار قلم را برگزینید و یک شکل شبیه به تصویر زیر ایجاد نمایید. سپس سایه Skintone 12  را اعمال نمایید و Blending Mode را به حالت Multiply تغییر داده و Opacity را تا 50 درصد کاهش دهید.

 

شکل سبیلی که ساخته اید را کپی نموده و آن را در جلو قرار دهید (Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd + F)  آن را مقداری به بالا حرکت دهید و سایه Skintone 20 را اعمال نمایید. سپس Blending Mode را به Normal تغییر دهید و Opacity را 100 درصد کنید.

 


گام ششم


ابزار قلم را برگزینید تا ابروی دزد دریایی را ایجاد کنید. تصویری مانند شکل زیر ایجاد کنید و گام 5 را تکرار نمایید تا به نتایجی شبیه به تصویر زیر برسید.

شکل ابرو را کپی کنید (Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd + F) آن را مقدار کوچک نمایید و ابزار Reflect Tool (O) را انتخاب نموده و شکل کپی شده را معکوس نمایید.

 


گام هفتم

در این گام، ما چشم بند دزد دریایی را ایجاد می کنیم. با استفاده از ابزار Rounded Rectangle Tool شکل اصلی چشم بند را ایجاد کنید، سپس با استفاده از ابزار قلم بند آن را بسازید.

 

سایه Skintone 12  را به چشم بند اعمال نمایید سپس Blending Mode، Multiply با Opacity 40 درصد را اعمال نمایید.

 

چشم بند را کپی کنید و در جلو قرار دهید (Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd + F) آن را مقدار کمی به سمت بالا حرکت دهید و سایه Skintone 20 را اعمال نمایید سپس Blending Mode را به Normal تغییر دهید و Opacity را 100 درصد قرار دهید.

 


گام هشتم


بیایید یک دستمال گلدار بسازیم، ابزار قلم را برگزینید و شکلی شبیه به تصویر زیر ایجاد نمایید. آن را با سایه Skintone 12 پر کنید، Blending Mode Multiply با Opacity 50 درصد اعمال کنید.

 

شکل دستمال را کپی کنید و آن در جلو قرار دهید، (Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd + F)  آن را مقداری به سمت بالا حرکت دهید، رنگ #F05A28 را اعمال نمایید سپس Blending Mode را به Normal تغییر دهید Opacity را 100 درصد قرار دهید. به مسیر Effect > Stylize > Inner Glow  بروید و مقادیر را تنظیم کنید.

 

بیایید تعدادی نقطه سفید به دستمال اضافه کنیم. کافی است از ابزار بیضی Ellipse Tool استفاده نمایید. حالا باید به نتیجه ای شبیه به تصویر زیر رسیده باشید.

 


گام نهم

 

اوکی، حالا زمان آن رسیده تا یک کلاه سه گوش به کاراکتر اضافه کنیم. ابزار قلم را برگزیند و شکلی شبیه تصویر زیر ایجاد نموده و آن را با رنگ #333333 پرکنید.

 

 

شکل کپی شده را کپی کنید و آن را در جلو قرار دهید (Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd + F)  آن را مقداری کوچک تر کنید. آن را با سایه نشان داده شده در تصویر زیر پر کنید سپس به مسیر Effect > Stylize > Inner Glow  بروید و مقادیر را تنظیم نمایید.

 

زمانی که کلاه کامل شد، آن را به سر کاراکتر اضافه می کنیم. ابزار قلم را برگزینید تا یک شکل شبیه به تصویر زیر بکشید، سپس با استفاده از ابزار بیضی Ellipse Tool چشمش را بسازید.

 

سایه مشخص شده را به استخوان ها اعمال کنید.

 

ما سایه مشابه را به جمجمه و چشم ها اضافه می کنیم فقط کافی زاویه سایه را به Radial تغییر دهید.

 

حالا شما باید به تصویری شبیه به شکل زیر رسیده باشید.

 


گام دهم

 

می خواهیم یک لباس برای دزد دریایی مان ایجاد کنیم. برای شروع، یقه لباس دو چهارگوش گردشده می باشد. آنها را با رنگ #F2F2F2 پر کنید سپس به مسیر Effect > Stylize > Inner Glow  بروید و مقادیر را اعمال نمایید.

 

با شکل نیم تنه ادامه می دهیم، ابزار قلم را برگزینید و شکلی شبیه به تصویر زیر ایجاد نمایید و آن را با رنگ #26A9E0 پرکنید سپس به مسیر Effect > Stylize > Inner Glow  بروید و مقادیر را تنظیم کنید.

 

ابزار قلم را بگیرید و شکلی شبیه به تصویر زیر ایجاد نمایید سپس آن را با رنگ #F05A28 پر کنید سپس به مسیر Effect > Stylize > Inner Glow  بروید و مقادیر را تنظیم کنید.

 

می خواهیم دکمه های خیالی برای نیم تنه ایجاد کنیم. از ابزار بیضی Ellipse Tool استفاده کنید و دو دایره مانند شکل زیر ایجاد کنید آنها را با سایه مشخص شده پر کنید و Blending Mode را به حالت Multiply تغییر دهید.

 

 

با استفاده از ابزار Pick Tool (P) یک خط شبیه به تصویر زیر ایجاد کنید و آن را با سایه مشابه پر کنید سپس Blending Mode را به حالت Multiply تغییر دهید و مقدار Opacity را تا 50 درصد کاهش دهید.

 

دکمه های خیالی را کپی کنید و آنها را در جلو قرار دهید (Ctrl / Cmd + C, Ctrl / Cmd + F)  آن را مقداری به سمت بالا حرکت دهید، در پنل Swatches  به مسیر Open Swatches Library > Gradients > Metals.بروید. برای دکمه ها Gold Radial  را انتخاب کنید سپس Blending Mode را به حالت Normal با Opacity 100 درصد تغییر دهید.

 

همه المان های دکمه را بایکدیگر در یک گروه قرار دهید (Ctrl+ G )  سپس آن را دو مرتبه دیگر کپی نموده و آنها در جایی که در تصویر زیر نشان داده شده است قرار دهید.

 

برای کمربند، از ابزار Rounded Rectangle Tool استفاده کنید تا دو چهارگوش گرد شده بزرگ رسم نمایید و سگک را ایجاد کنید. آنها مانند تصویر زیر در جای خود قرار دهید و زیر پنل Pathfinder گزینه Subtract from shape area  را انتخاب کنید. مطمئن شوید که شکل گسترش یابد.

مسیر Object > Expand Appearance را انتخاب کنید. این کار باعث می شود که شکل به شکلی قابل ویرایش تبدیل شود. این شکل معرف های لایت بر روی فلز است. در پنل Swatches به مسیر Open Swatches Library > Gradients > Metals> White Gold بروید.

 

ابزار قلم را برگزینید تا شکل کمربند را ایجاد نمایید. سایه مشخص شده را به کمربند اعمال نمایید.

 

کمربند را در جایی که در تصویر زیر نشان داده شده است قرار دهید.

 

حالا می خواهیم آستین ها بسازیم. ابزار قلم را برگزینید و شکلی شبیه به تصویر زیر ایجاد نمایید، آن را با رنگ #26A9E0 پرکنید. سپس به مسیر Effect > Stylize > Inner Glow  بروید و مقادیر را تنظیم نمایید.

 

کار بر روی آستین ها را ادامه دهید، ابزار قلم را برگزینید تا یک شکل جدید شبیه به تصویر زیر ایجاد کنید و آن را با رنگ #F05A28 پر کنید. سپس به مسیر Effect > Stylize > Inner Glow  بروید و مقادیر را تنظیم کنید.

 

با استفاده از ابزار یک علامت مانند تصویر زیر بکشید و آن را با رنگ #F2F2F2 پر کنید.

 

حالا آستین ها را کپی می کنیم و با استفاده از ابزار Reflect Tool آن را معکوس می نماییم.

 


گام یازدهم

 

در این گام، می خواهیم شلوار را ایجاد کنیم. کافی است ابزار قلم را برگزینید و شکلی شبیه به تصویر زیر ایجاد کنید. آن را با رنگ #5A4A42. پر کنید. سپس به مسیر Effect > Stylize > Inner Glow  بروید و مقادیر را تنظیم نمایید.

 

حالا این شکل ها را مانند تصویر زیر در جای خود قرار می دهیم.

 


گام دوازدهم

 

برای چکمه ها، با ابزار قلم ادامه می دهیم تا شکلی شبیه به تصویر زیر بکشیم، آن را با سایه مشخص شده پر می کنیم.

 

شکل چکمه را کپی کنید و آن را مانند تصویر زیر در جای خود قرار دهید.

 


گام سیزدهم

 

در این گام، می خواهیم دست دزد دریایی را ایجاد کنیم. ابزار قلم را برگزینید و شکل دست را بکشید و آن را با سایه Skintone 13. پر کنید. سپس به مسیر Effect > Stylize > Inner Glow  بروید و مقادیر را تنظیم کنید.

 

ابزار قلم را برگزینید تا یک قلاب برای کاراکتر دزد دریایی ایجاد کنیم. در پنل Swatches  به مسیر Open Swatches Library > Gradients > Metals بروید ما برای قلاب Gold را انتخاب کردیم.

 

حالا دست و قلاب را در جای خود قرار می دهیم.

 


گام چهاردهم

 

حالا می خواهیم یک شمشیر برای کاراکتر مان ایجاد کنیم. ابزار قلم را انتخاب کنید تا شکلی شبیه به تصویر زیر ایجاد نمایید.

 

برای دسته شمشیر رنگ #231F20  را انتخاب کنید. در حالی که محافظ دسته را انتخاب کرده ایم آن را با رنگ #4D4D4D پر می کنیم. سپس به مسیر Effect > Stylize > Inner Glow  بروید و مقادیر را تنظیم نمایید.

 

برای تیغه شمشیر سایه Silver را اعمال کنید.

 

در حالی که تیغه شمشیر را انتخاب کرده اید، به مسیر Object > Path > Offset Path بروید.

 

می خواهم رنگ تیغه شمشیر روشن تر از آن باشد بنابراین آن را کپی کنید و Blending Mode را در حالت Overlay قرار دهید.

 

حالا شمشیر را با توجه به تصویر زیر در جای خود قرار می دهیم.

 


گام پانزدهم

 

در پنل Symbol  به مسیر Open Symbol Library >Nature  بروید. نشانه های Rock 3Rock 4Rock 5  را برگزینید و آنها را در جایی که در تصویر زیر نشان داده شده است قرار دهید.

 

کار خود را با نشانه ها ادامه می دهیم، حالا Grass 1 را برگزینید و آن را در جای خود قرار دهید.

 

حالا Fish 1 را برگزینید و در جایی که درتصویر زیر نشان داده شده است قرار دهید.

 

می خواهیم مقداری آب اضافه کنم و آن را زیر سنگ ها قرار دهم. ابزار قلم را برگزینید و شکلی شبیه به تصویر زیر بکشید. در پنل Swatches  به مسیر Open Swatches Library > Gradients > Pastels. بروید. ما سایه Blue را برای آب انتخاب کردیم.

آب را کپی کنید و آن را در جلو قرار دهید، کپی را مقداری به سمت راست حرکت دهید سپس Blending Mode را در حالت SoftLight قرار دهید.

 


و به پایان رسید!

 

اینجا تصویری است که شما باید به آن رسیده باشید. امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید و بتوانید تکنیک های آموزش داده شده را برای پروژه های آینده تان به کار ببندید.

 

نظرات  (۱)

شما وبلاگ بسیار کاربردی و زیبایی دارید واقعا خسته نباشید کلی استفاده کردم از مطالب , مخصوصا معرفی هنرمندان و نکات طراحی. :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی