نگاهی به جلدها و صفحه آرایی مجله داستان :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۲آذر

جلد مجله ی داستان، با قالب منحصر به فرد و جذاب خود باعث شده است تا یکی از دلایل مهم جذب مخاطبان این ماهنامه باشد. محوریت جلدهای این مجله عکس هایی هستند که با یک نگاه انسان را به فکر فرو میبرند. یا یک معنی خاص را انتقال می دهند ، یا شما را به دوران خیلی دور از زندگی می برند و یا باعث تعجب و برانگیخته شدن حواس شم می شوند.همین کافیست تا شما با یک بار دیدن مجله ی داستان بر روی کیوسک روزنامه فروشی ، بارها و بارها برای دیدن جلد جدید آن به روزنامه فروشی سری بزنید.
اهمیت جلد مجله ، بی شک غیرقابل انکار است و می توان گفت داستان توانسته تا حد زیادی از این امتیاز استفاده کند.
اما مخاطب در این مرحله رها نمی شود. نمی توان فقط با یک جلد خوب مخاطب را جذب مجله کرد! این روند باید در داخل مجله نیز ادامه یابد. مجله را که باز میکنیم ، انتظارمان تا حد زیادی برآورده می شود. صفحه آرایی ساده و همچنان استفاده از عکس های متفاوت و جذاب. جداسازی هر روایت و داستان با رنگ های مجزا ، از سردرگمی خواننده جلوگیری میکند. لی اوت ساده ی مجله ی داستان باعث شده ، تا در عین بالا بودن تعداد صفحات و حجم زیاد مطالب ، خواننده از دست گرفتن آن خسته نشود و حوصله کند تا همه ی آن را حداقل یک بار روزنامه وار ورق بزند و بخواند تا مطلب ورد علاقه اش را بیابد.
انتخاب فونت همگون با لی اوت و اندازه ی مناسب آن ، مطالعه ی مداوم را برای مخاطب راحت تر میکند.
در ادامه به جلدهای 4 سال گذشته ی همشهری داستان نگاهی می اندازیم. حالا پس از چند سال مخاطبان ثابت و حتی معمولی مجله داستان ، هر ماه منتظر حس دیگری هستند که از جلد آن منتقل می شود... شاید این ویژگی همان ویژگی لازم برای "خاص" بودن باشد...

۲۲۷۱نمایش ۹۳/۰۹/۰۲

نظرات  (۱)

جلدهای مجله داستان تقلیدی هستند از مجله معروف انگلیسی گرانتا Granta
در لینک زیر می توانید این تقلید ماهرانه را ببیند:
http://www.granta.com/
پاسخ:
بله این نشریه هم در صفحات جلد خودش از عکس استفاده میکنه اما اینکه واژه ی تقلید رو بکارببریم کمی دور از واقعیت هست چون سبک تصاویر جلد گرانتا هم تصاویر واقعی و هم کاریکاتور و تصویرسازی هستند اما در مجله داستان سعی شده تصاویر رئال استفاده شوند.
ممنون از دقت نظرتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی