آموزش ایجاد اثر فنجان قهوه :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۹آذر

لکه های قهوه دلخواه در فوتوشاپ بسازید

چیزی که شما ایجاد خواهید کرد!
لکه های قهوه یک مدل خاص از افکت هستند که اتفاقات را به المان ها راهنمایی می کنند. طبیعت سیال گونه افکت، تولید مجدد دیجیتالی را در حالت واقع گرایانه سخت می کند. خوشبختانه با تمرین به راحتی می توان آنها را ساخت، تقریبا حتی غیرقابل جلوگیری است! آموزش در ادامه را دنبال کنید تا به لکه های قهوه دلخواه تان برسید.


1. افکت عملی
برای تولید لکه های قهوه، یک روش این می تواند باشد که فنجان قهوه را متمایل کنید تا بر روی میزتان بریزد. اما من ترجیح می دهم که یک روش کنترل شده تر و ارادی تر را انجام دهم.
گام اول
مواد مورد نظر برای افکت عملی را جمع آوری کنید. از یک کاغذ سنگین و یا یک نوع کاغذ که به اندازه کافی محکم باشد که در صورت ریختن قهوه بر روی آن از حالتش خارج نشود، استفاده کنید. یک قلموی کوچک و یا اسفنج برای کنترل مایع بسیار مفید است. سپس المان بحرانی یک مقدار قهوه است: هرچه تیره تر، بهتر.


گام دوم
لیوان قهوه را بر روی یکی از صفحات کاغذ قرار دهید و از قلمو استفاده کنید تا به تدریج مقداری کافی را به دیواره اعمال کنید. این یک روش بسیار کنترل شده تر از کج کردن لیوان قهوه است.


گام سوم
لیوان را حرکت دهید و لکه های بیشتری را تولید نمایید. مقادیر مختلف قهوه را امتحان کنید تا لکه های با ضخامت های مختلف داشته باشید.


گام چهارم
الگوهای مختلفی از حلقه های لکه ای را در نظر بگیرید: مقداری همپوشانی بسازید، حلقه های لکه ای نا کامل ایجاد کنید، تعدادی حلقه با لکه ایجاد کنید و تعدادی بدون لکه ایجاد نمایید. ساخت آنها آسان و سریع است، پس احساس محدودیت نکنید. مقداری تنوع اضافه کنید!


گام پنجم
اجازه دهید تا کاغذ با هوا خشک شود. از یک منبع گرما یا سشوار استفاده نکنید، چرا که آنها مایع را پخش می کنند و الگوهای واقعی را خراب می کنند. شما می توانید با خشک کردن به وسیله یک گوشه دستمال فرآیند را سرعت ببخشید. دستمال مایع اضافی را بدون پخش کردن مایع جذب می کند.

2. مرحله دیجیتالی
وقتی لکه های قهوه خشک شد، زمان آن رسیده است که آنها را دیجیتالی کنیم! یک اسکنر مسطح با کیفیت خوب، بهترین آپشن برای این است.
گام اول
اگر کاغذی که انتخاب کرده اید درون اسکنر جا نمی شود، لکه های قهوه را به ببرید و یک به یک اسکن بگیرید. در غیر این صورت سطوحی که نمی خواهید، ترکیب رنگ را در اسکن های تان خراب می کند. لکه ها را حداقل با کیفیت 600 dpi اسکن کنید تا تصاویر با کیفیت بالا و خوب تولید کنید.


گام دوم
تصویر اسکن شده را در فوتوشاپ باز کنید. از یک ابزار (Polygonal Lasso Tool (L استفاده کنید تا یک ناحیه اطراف یکی از حلقه ها را انتخاب کنید.


گام سوم
به مسیر (Layer > New > Layer Via Copy (Control-J بروید تا لکه قهوه را یک لایه جدید کپی کنید. سپس به مسیر (Image > Adjustments > Desaturate (Control-Shift-U بروید. فوتوشاپ تنها از اطلاعات حالت خاکستری استفاده می کنید تا یک قلمو را ایجاد کند، پس خوب است که شما تصویر را بدون رنگ ببینید.


گام چهارم
به مسیر (Image > Adjustments > Levels (Control-L بروید تا Levels adjustment را باز کنید. اسلایدر سمت راست (سفید) را به سمت راست بکشید تا به قله هیستوگرام برسید. سپس اسلایدر سمت راست (مشکی) را به سمت چپ بکشید تا در نواحی سفید بیشترین مقدار را داشته باشد. این باید به صورت بسیار زیادی رنگ زمینه لکه قهوه را زیاد کند.



گام پنجم

لایه پس زمینه را کلیک کردن بر روی آیکون چشم در پنل لایه ها پنهان کنید. سپس به دنبال نشانه های اضافی اطراف لکه قهوه بگردید که به طور ناخواسته گرفته شده است. از ابزار (Brush Tool (B با رنگ سفید استفاده کنید تا آنها را حذف نمایید.


گام ششم
شما نیاز دارید تا یک انتخاب فعال داشته باشید تا قلمو را مشخص کنید، پس کلید Ctrl را نگه دارید و بر روی لایه کلیک نمایید تا انتخاب را ایجاد کنید. سپس به مسیر Edit > Define Brush Preset بروید و یک نام به لکه قهوه تان بدهید.


گام هفتم
اگر ابزار قلمو Brush Tool شما هنوز فعال است، به قلموی جدید مشخص شده سوئیچ پیدا می کند. اگر نه، شما می توانید آن را با باز کردن پنل Brush Presets با استفاده از مسیر Window > Brush Presets بیابید. قلموی جدید ایجاد شده در پایین ترین بخش لیست است.


گام هشتم
قلمو درست شبیه به قلموهای دیگر در فوتوشاپ است که شما می توانید اندازه، Opacity، زاویه، حالت اختلاط رنگ و غیره آن را کنترل کنید. این می تواند به عنوان نوک هر نوع قلموی پایه ای مانند Dodge، Burn، Clone Stamp، Blur و ... قرار بگیرد. به یاد داشته باشید که قلموهای خودساخته شبیه به آن برای استفاده در Stroke های قلمو نیستند. آنها بیشتر شبیه مهر هستند که با کلیک های تنها اعمال می گردند.


3. از قلموهای مشخص من استفاده کنید
من به شدت شما را تشویق می کنم که دسته قلموهای مورد نظر خودتان را گسترش دهید و در پروژه های دیجیتالی خودتان از آن استفاده کنید. در نظر گرفتن این که افکت های عملی می توانند به عنوان یک ابزار دیجیتالی عمل کنند به شما کمک می کند تا تصورتان را از آنچه در طراحی های دیجیتالی تان اتفاق می افتد را گسترش دهید. برای کمک به شما در این مسیر، من یک ست از قلموهای لکه قهوه را برای شما قرار دادم تا از آن استفاده کنید! آنها از bold تا جزئی دسته بندی شده اند که دارای کیفیت بالایی هستند.


گام اول
فایل Cofee Rings.abr را دانلود کنید. سپس پنل Brush Presets را باز کنید و به دنبال منوی پنل باشید که در قسمت بالا و راست پنجره قرار دهید. Load Brushed را انتخاب کنید و فایلی که دانلود کرده اید را انتخاب نمایید.


گام دوم
به پایین لیست قلموهای موجود بیایید تا قلموها را بیابید.


سپس بروید و به صورت پر رنگ لکه های قهوه را هرجایی که می خواهید اضافه کنید و نگران نباشید که از الگو پیروی نکنید!

منبع

مترجم : م.اختری

۱۰۴۹نمایش ۹۳/۰۹/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی