اجتناب از 7 کار در طراحی برند :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۶دی

طراحی و ایجاد برندهای شخصی، بسیار هیجان انگیز است، اما باید توجه داشته باشید که این برندها نیز به مانند برندهای شرکتی، باید بر اساس استراتژی‌های هوشمندانه‌ای زمینه‌چینی شده، و متفکرانه طراحی گردند. در واقع در طراحی این نوع برندها نیز باید قواعد مربوطه به دقت رعایت شده، از انجام اشتباهات تا حد ممکن جلوگیری به عمل آورد.

خطاهای طراحی برند متداول در این حوزه، همان‌هایی هستند که غالباً  تاجران تازه‌کار و یا بنگاه‌های تازه تاسیس به آن دچار می‌شوند. بنابراین زمانی که آن‌ها به توسعه دهندگان یا طراحان مراجعه می‌کنند، باید بتوانیم توانایی راهنمایی و ایجاد اطمینان، از عدم انجام این اشتباهات را در آن‌ها به وجود آوریم.

ایجاد برند بدون تمرکز

به هنگام طراحی برندهای شخصی، باید درباره ماهیت آن صحبت شود، نه اینکه صرفاً به معرفی عنوان شغلی یا نمودارها اکتفا کنید. وقتی می‌گویید یک مدیر فروش موفق و با تجربه هستید، خودتان را درگروه هزاران حرفه‌ای دیگر نظیر خود قرار داد‌اید.

از سوی دیگر بیان این مطلب، که توانایی ایجاد ارتباطات طولانی مدت را در جهت اهداف خاص دارید، ارزش متفاوت و تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. حتماً شما هم شنیده‌اید که " بهترین برندها، برندهایی هستند که به سهولت می‌توان آن‌ها را از سایر برندها شناسایی کرد." این دقیقاً همان نکته‌ای  است که برای رسیدن به قدرت به آن نیاز دارید. شکسته نفسی ویژگی است که بهتر است در گذشته‌های کلاسیک باقی بماند.

تفکر طراحی برند، صرفاً در زمانی که به دنبال یافتن شغل هستید

غالباً افراد دچار این اشتباه می‌شوند، چراکه وقتی شغلی دارند یا در حال انجام کاری هستند، به دنبال طراحی و تفکر درباره برند شخصی خود نمی‌روند. از این رو باید به این نکته توجه داشته باشید که موارد متعددی به وجود خواهد آمد که، به تاثیر گذاری موفق برند شما می‌انجامد.

اگر برند شما دائماً تویت شود، شما نیز در مسیر جذب کارفرمایان جدید، ترقی و پیشرفت خواهید کرد. روی ‌هم‌ رفته می‌توان، با ارتقاء دائمی و  ثابت برند خود، منافع شخصی‌تان را به سمت بهینه سازی بیشتر سوق دهید. در واقع تمرینات طراحی برندهای موفق، تمریناتی هستند که به مانند حرفه‌ای‌هایی که حتی به هنگام مشغولیت در یک شغل مناسب نیز در حال تلاش و تکاپو دیده می‌شوند، پایا و مداوم باشند.

فقدان وب سایت

دنیای امروز به سرعت به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و افراد پیش از آن‌که خود شما را ملاقات کنند، به صورت آن‌لاین و در فضای مجازی با شما ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین اولین تاثیر پیش از آن‌که با افراد روبرو شوید، ایجاد شده است. این دلیل بسیار مهمی برای داشتن یک وب‌سایت تاثیر گذار و به روز می‌باشد که، مرتباً بر اهمیت آن تاکید می‌کنم. وقتی وب‌سایت شخصی خود را ایجاد می‌کنید، در واقع تمرکز مناسبی بر برند خود داشته و به سراغ اصل موضوع رفته‌اید.

وب سایت شما دقیقاً همان چیزی را می‌گوید که انتظار دارید. پایگاه‌های رسانه‌ای اجتماعی ارزش خود را دارند، اما نباید صرفاً به آن‌ها تکیه کرد، چراکه در معرفی برندهای شخصی در بسیاری موارد به صورت‌ غیر قابل تشخیص عمل می‌کنند.

شبکه ارتباطی شما

در شبکه‌های ارتباطی، نباید صرفاً به ایجاد ارتباطات شخصی اکتفا کنیم، در واقع هدف این شبکه‌ها ایجاد ارتباط پیشرفته است. به این ترتیب در این شبکه‌ها آن‌چه شما می‌دانید، نسبت به آن‌چه که هستید، اهمیت کمتری پیدا می‌کند. در زمان ما، این ویژگی جزء اصول اساسی کار است. اگر نتوانید ارتباطات پیشرفته‌ای را در پایگاه‌های رسانه‌ای اجتماعی عرضه کنید، کارمندان شما مطمئن خواهند شد که به اهمیت شبکه‌های ارتباطی پی نبرده‌اید.

صرف نظر از شرایطی که امروز در آن کار می‌کنید، ارتباطات پیشرفته شما  تاثیر زیادی بر دورنمای کاری شما دارد. نمایش و بیان اینکه می‌دانید چگونه ارتباط برقرار کرده و محصولات خود را ارائه کنید، اهمیت بسیاری دارد.

عملکرد متناقض

آنچه که از طریق برند شخصی خود می‌گویید، باید همواره ثابت، دائمی و بدون تناقض باشد. چنانچه نقطه نظرات، تصاویر یا پیام‌ها، با تناقض همراه باشند به اعتبار کاری افراد آسیب وارد می‌شود. اگر بر پیام‌های شخصی خود پایبند نباشید، برند شما گیج کننده بوده و ارزش خود را از دست می‌دهد. این مطلب در مورد عکس‌ها نیز صدق می‌کند، چرا که می‌خواهیم برند شخصی، درباره اصول بنیادی مورد نظر باشد.

چنانچه پیام‌هایی که از طریق کانال‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌شوند، متناقض باشند وبلاگ یا وب‌سایت شما به عنوان یک برند معتبر و موثق دیده نخواهد شد.

استفاده بیش از حد از رسانه‌های اجتماعی

اشتباه دیگری که ممکن است افراد انجام دهند، حضور در تعداد زیادی از رسانه‌های اجتماعی است. در حقیقت پخش شدن در رسانه‌های متعدد به اعتبار برند، صدمه می‌رساند. به جای این کار، بهتر است بر حضور در پایگاه‌هایی خاص تمرکز داشته باشید. چنانچه در حال حاضر در رسانه‌های زیادی حضور دارید، زمان آن رسیده که، انتخاب‌های خود را محدود و به سراغ رسانه‌های باارز‌ش‌تر و معتبرتر بروید.

حرفه‌ای‌های بسیاری وجود دارند که تنها با یک یا دو پایگاه رسانه‌ای اجتماعی موثق، نظیر LinkedIn و Facebook کار می‌کنند. در واقع، این پایگاه‌ها شایستگی لازم برای نمایش نمونه کارها را در خود دارند. آن‌ها بهترین‌های شبکه‌ای و سایتی را برای دست‌یابی به تاثیر حداکثری در اختیار این رسانه‌ها قرار می‌دهند.

استفاده از عکس‌های غیر حرفه‌ای

چنانچه در شبکه اجتماعی خود عکاسان تازه کار و غیر حرفه‌ای دارید، آسیب‌های زیادی به برندتان وارد خواهد آمد. البته که باید توجه دقیقی به پیا‌م‌ها داشته باشید، اما افراد به سرعت نام شما را با عکس‌هایتان همراه می‌سازند. از آنجا که این عکس‌ها به صورت آن‌لاین در معرض دید افراد قرار می‌گیرند، باید به صورت حرفه‌ای ارائه شوند. درست است که هرکس سلایق شخصی خاص خود را داراست، اما  این سلایق نباید در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و تصاویر غیر مطلوبی را نمایان سازند.

به جای آن می‌توانید از تصاویر حرفه‌ای در پایگاه‌های مختلف و متعدد استفاده کنید. این عکس‌های با کیفیت بالا، همان تصاویری هستند که افراد به هنگام یادآوری نام شما در ذهن خود متصور می‌شوند.

باید همزمان با کار مداوم بر روی برندهای شخصی، از انجام این اشتباهات نیز اجتناب کنید. با اعمال تغییراتی سریع و ساده در استراتژی‌های اجتماعی ‌می‌توان علاوه بر تمرکز کافی بر برند‌های شخصی، توجه لازم به این موضوع را نیز مبذول داشت. در واقع اجتناب از این اشتباهات اطمینان به طراحی یک برند عالی را موجب می‌شود.


منبع 

مترجم : ص.رمضانی - کارگاه طراحی یاقوت

۱۲۸۳نمایش ۹۳/۱۰/۰۶

نظرات  (۱)

۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۱۹ سجاد روشن چسلی
ای کاش برای این موارد مثال هایی هم می زدید در کل خوب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی