ایجاد یک شیشه ی شکسته در فتوشاپ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۸بهمن

 

چیزی که خلق خواهید کرد!

اضافه کردن قطعات شیشة شکسته به یک طرح، راهی بسیار خوب برای ایجاد حالتی جذاب و دراماتیک است. جلوة یک شیشة شکسته بسیار مهیج و پر از انرژی و درگیری است.
خلق یک چنین طرحی بسیار سخت است و زمان زیادی می برد، اما با گرفتن عکس می توان این کار را به راحتی انجام داد. در این نوشته، یک راه ایمن برای ایجاد Brush از قطعات شکسته شدة شیشه در Adobe Photoshop خواهید آموخت.
1. ایجاد افکت به صورت عملی
قبل از این که شروع کنیم، حتما با خود می گویید چه کار آسانی! فقط کافی است یک شیشه را بشکنیم و از آن عکس بگیریم. اما باید بگوییم این کار برخلاف آنچه که به نظر می آید، بسیار سخت است. تیزی بیش از حد تکه های شیشه کار با آن ها را مشکل می کند. ممکن است دست شما را ببرند. هیچ راهی برای آن که شیشه را آرام ببرید یا تکه های آن را کنترل کنید، نیست. از آن جایی که باید شیشه را با خشونت بشکنید، خرده ریزه های آن این قابلیت را دارند تا مسافت های دوری پرواز کنند!
اولین مسئله، مشکل ایمنی است، مشکل بعدی تنظیم پس زمینه و از بین بردن بازتاب هاست. هر کدام از این مشکلات می توانند زمان ویرایش را در ایجاد Brush افزایش دهند، بنابراین بهتر است که آن ها را هنگام کار عملی از بین ببریم. در هر صورت باید بدانیم ایجاد قطعات شیشه بدون وجود پس زمینه یا بازتاب نور، کار آسانی نیست.
این نوشته به شما می آموزد که چطور به این دو مشکل غلبه کنید و یک Brush از شیشة شکسته ایجاد کنید.
گام اول
چیزهایی که احتیاج دارید بسیار ساده و در دسترس هستند. آن ها عبارتند از:
• چند قطعة کوچک شیشه (شیشه هایی که در قاب عکس های کوچک استفاده می شوند.)
• چند مقوای سفید و محکم
• اسپری چسب
• یک کیسة پلاستیکی که قطعات شیشه در آن جا بگیرند.
• و یک چکش

گام دوم
پیشنهاد می کنیم این کار را در یک هوای ابری انجام دهید. آسمان پوشیده از ابر، رنگ محیط را ملایم می کند و باعث می شود بازتاب نور کمتر اتفاق بیفتد. کلید کار، جلوگیری از پرتاب قطعات شیشه است که با چسباندن شیشه به مقوا جلوی آن ها را می گیریم. کار را با اسپری چسب روی تکة مقوا شروع می کنیم. چسب را به آرامی روی مقوا اسپری کنید، طوری این کار را انجام دهید که قطعات چسب مشخص نشوند. چسب قرار نیست شیشه را محکم به مقوا بچسباند، فقط کافی است از پخش شدن آن ها جلوگیری کند.

گام سوم
چسب را بگذارید تا کمی خشک شود (حدود یک دقیقه)، سپس شیشه را به آرامی روی تکة مقوا فشار دهید. مراقب باشید اثر انگشتتان روی آن نماند.

گام چهارم
می توانید قسمت های اضافی مقوا را ببرید تا بتوان مقوا و شیشه را درون کیسة پلاستیکی جا داد.

گام پنجم
شیشه را با یک ضربة سریع به وسط آن بشکنید. چسب و کیسة پلاستیکی از پخش شدن قطعات شیشه به اطراف جلوگیری می کنند.

گام ششم
بدون آن که ترکیب شیشة شکسته شده به هم بخورد، با احتیاط آن مقوا را از کیسة پلاستیکی خارج کنید. مقوا را روی سطح صافی قرار دهید و شروع به گرفتن عکس کنید. عکس را از زاویة عمود بر شیشه یا با کمی زاویه از این حالت بگیرید. مراقب باشید بازتاب تصویر خودتان روی شیشه نیفتد.

گام هفتم
چند تکة شیشه را جدا کنید و مجددا از آن ها عکس بگیرید، همیشه مراقب بازتاب خودتان باشید.

گام هشتم
این کار را تا زمانی که دوست دارید انجام دهید، البته تا زمانی که تکة شیشه ای برایتان باقی مانده باشد!

2. پردازش عکس ها
حال می خواهیم وارد دنیای دیجیتال شویم و از عکس هایمان در Photoshop، Brush تولید کنیم.
گام اول
یکی از عکس ها را باز کنید و با استفاده از (Crop Tool (C عکس را از گوشه های شیشه، ببرید.

گام دوم
براش های فوتوشاپ رنگ را نادیده می گیرند. بنابراین بهتر است تصویر را همانطور که فوتوشاپ سیاه و سفید درنظر میگیرد، ببینیم. یک Black & White Adjustment Layer اضافه کنید و از بخش Preset حالتی را بیابیدکه عکستان بهترین وضوح را داشته باشد. برای این عکس، Preset روی High Contrast Red Filter قرار گرفته است.

گام سوم
یک Curves Adjustment Layer اضافه کنید. منحنی را تا ضلع پایینی نمودار، پایین بکشید. با این کار وضوح تصویر تا حد زیادی افزایش می یابد. سپس در سمت راست منحنی، قوسی به سمت بالا ایجاد کنید. هدف این است که قسمت های بین ترک ها کاملا سفید، و ترک ها تا جایی که می شود تیره دیده شوند.

گام چهارم
یک لایة جدید به بالای لایه ها اضافه کنید. (Brush (B را انتخاب کنید و حالت آن را روی لبه نرم (Soft edged) گذاشته، رنگ آن را سفید قرار دهید. کناره های تصویر را تماماً رنگ کنید تا ترک ها، همانطور که به کناره های تصویر نزدیک می شوند، محو شوند.

گام پنجم
به آدرس Edit > Define Brush Preset بروید و یک نام جدید برای Brush انتخاب کنید. این فرآیند را برای عکس هایتان ادامه دهید تا مجموعه ای از براش های شیشة شکسته داشته باشید.

منبع
 

۲۱۸۵نمایش ۹۳/۱۱/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی