چگونه یک برند را بطور کامل بازطراحی کنیم؟ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۲ارديبهشت

بزرگترین شرکت خود ذخیره سازی ایرلند به یک تفکر مجدد احتیاج داشت. آدام گالاچر از شرکت "وی میک دیزاینگ" ( یا ما طرح می سازیم) توضیح میدهد که چه گونه این شرکت این کار را انجام داد.

بزرگترین شرکت خود ذخیره سازی ایرلند؛ "نیید مر اسپیس" (یا به فضا ی بیشتری احتیاج دارم) از ما در شرکت ما طرح می سازیم  دعوت کرد تا برایبه دست آوردن  فرصت نام گذاری دوباره و دوباره تصویرسازی آن ها اقدام کنیم. آنها قبل از تحقیق کردن با استرتژیست دیوید اوکانر واصلاح سازی مسائل در کنفرانس های گروهی، برای مدتی در حال فکر کردن به مشکلات باطنی شرکت بودند.

ما معمولا ایده های خود را سعی نمی کنیم به شرکتی بفروشیم.: ما یک دفتر نمایندگی کوچک هستیم و ما همیشه خواهان این بوده ایم که مردم به خاطر راضی بودن از چیزهایی که از ما می دیدند با ما شروع به کار کنند. فروش ایده هایمان مانند یک لاتری استو همچنین وقت زیادی را از ما می گیرد، به همین دلیل ما طبیعطا نسبت به این کار شکاک هستیم.

اصلی ترین قسمت استرتژی دوباره تصویرسازی شرکت، پرکاربرد و مفید بودن پرسنل بود. در هر حال، ما می دیدیم که چیزی بسیار جالب و کشف نشده در این افراد و کارهایی که انجام می دادن وجود دارد. ما همچنین از لحاظ نامگذاری دوباره ی شرکت به خود مطمئن بودیم زیرا در این زمینه کارهای زیادی را انجام داده بودیم.

با توجه به این فاکتور ها ما تصمیم گرفتیم که شانس خود را امتحان کنیم و ایده ی خود را پیشنهاد دهیم. در اواسط این اتفاقات ماپی بردیم که 4 تا از بزرگترین استودیو های دوبلین نیز ایده های خود را به فروش گذاشته اند، ما در همان لحظه به این فکر کردیم که منصرف بشویم، اما خیلی خوشحالم که این کار را نکردیم، چون ما برنده شدیم!

تبلیغ

دیوید اوکانر با ما تمام کارهای اصلاحی باطنی ای که برای شرکت در حال انجام بود را در میان گذاشت. آنها درک کرده بودند که پرسنل این شرکت کاری فرا تر از رفع اجبار بود: آنها همیشه صادق و کمک کننده بودند و نقشی که در مراقبت از اشیا ی افراد داشتند را محترم می داشتند.

خود ذخیره سازی تنها برای اسباب کشان نیست. موضوع دیگری که فاش شد تنوع بسیار زیاد اشیا ی مختلفی بود بود که مردم انبار می کنند و گونه های مختلفی که از انبار استفاده می کنند. واظها یکی از این استفاده ها یرای اسباب کشی بود، اما افرذادی هم بودند که چیزهایی مانند کلکشن شرابشان، کلکشن موسیقیشان، کلکشن آثر هنریشان و خیلی چیزهای دیگر را انبار می کردند.

مردم همچنین دلایل بسیار متفرقه ای برای انبار کردن مالکیت هایشان داشتند. برخی افراد از خانه های خود خسته شده بودند، برخی افراد به این گونه از مالکیت های نزدیکان در گذشتشان مراقبت می کردند، برخی در حال فر کردن بودند و عده ای برای راه اندازی بیزنس خود از این فضا ها استفاده می کردند. حتی یک استفاده از این انبار ها برای استودیو ی موزیک بوده. همان طور که گفته شد دلایل بسیار فراوان و متنوع بوده.

پرسنل این شرکت احساس مسئولیت نسبت به این اشیا می کردند و تمام سعی خود را می کردند تا از ان ها محافظت کنند.و می توان گفت که این اشیا برای آن ها به گونه ای خاص ارزشمند بود. نه حتما از نظر مالی و قیمتی، بلکه از نظر معنوی نیز این اشیا برای کار کنان این شرکت حائذ اهمیت بود.

فضا های سرکت بزرگ و بی روح بودند، در حالی که وقتی ما با پرسنل شرکت آشنا شدیم، افرادی بسیار گرم و صمیمی بودند. می در این فکر بودیم که به شکلی این گرمی و صمیمیت را به فضای شرکت هم انتقال بدهیم و بتوانیم آن حس را در این فضا ایجاد کنیم، همچنین می خواستیم از طریق فضا ی اطراف تا حدی بتوانیم پتنسیالی که این سرویس دارد را نمایان سازیم.

اسم "به فضای بیشتری احتایج دارید" (نید مر اسپیس) برای مدت نسبتا طولانی ای برای شرکت انتخاب شده بود، و بسیار تشریحی و خشک بود. این اسم در بین پرسنل نیز طرفداران زیادی نداشت. آن ها فکر می کرند اسم شرکت بیشتر مثل یک جمله ی سوال است که باید به آن پاسخ بله یا خیر داد.

استفاده کنندگان شرکت نیز به این اسم علاقه ای نداشتند، زیرا از این فضا ها استفاده ی بزنسی می کردند و علاقه نداشتن این اسم در ادرس آن ها باشد. هم چنین این اسم در بین دیگر رقبا متفاوت نبود زیرا آنها هم اسم های تشریحی برای شرکت خود انتخاب کرده بودند.

ما به دنبال اسمی کوتاه بودیم. اما در عین حال می خواستیم این اسمبه چیزی  فراتر از آنچه که فکر می کردیم تبدیل شود و در آینده ی دور نیز قابل استفاده برای این شرکت باشد.

به این ترتیب بود که ما به اسم "نستا" رسیدیم. این اسم از کلمه ی "نست" می آید که به معنا ی لانه است و لانه جایی است که از چیزهای با ارزش در آن محافظت می شود.

جمله ای که برای جذب مشتریان در نظر گرفتیم "برای زندگی جا باز کنید" بود.  چون که وقتی ما به فلسفه ی انبار کردن فکر کردیم به این نتیجه رسیدیم که دلیل اصلی همین است. مردم از این فضا ها کمک میگیند تا بتوانند نمایندگی هی ی خود را تاسیس کنند، تشکیل خانواده دهند و غیره.

برای طراحی و دیزاین ما چند دسته لوگو طراحی کرده، اما از قصد ما یک نماد یا سیمبل برای شرکت طراحی نکردیم. زیرا می دانستیم که اسم شرکت معانی بسیاری را می توند در بر بگیرد و طراحی یک نماد برای این اسم می توانست بسیاری از پتانسیل های این اسم را از بین ببرد.

ما از رنگ نارنجی در دیزاینمان استفاده کرده تا بتوانیم آن صمیمت و گرمی را به مشتریان خود انتقال دهیم، بر خلاف شرکت های رقیب دیگر که در دیزاین خود از رنگ هایی مانند آبی و خاکستری استفاده میکنند.

ما یک سیستم ایکن سازی نیز طراحی کردیم که یک جنبه ی سرگرم کننده را برای مشتریان به وجود آورد. ایکن هایی با طرح های مبل نشیمن، گیتار الکتریک و اردک اسباب بازی طراحی کردیم که به استفاده های متنوع افراد از انبارهایمان اشاره می کرد و همچنین سرگرم کننده و جذاب بود.

ما از هر فرصتی استفاده می کردیم تا تجربه ای که مشتریان با این شرکت داشتند را هر چه قدر که می توانیم خاص تر و به یاد ماندنی تر کنیم.

"نستا" تازه تاسیس شده است، اما ما هدفمان همیشه این بوده که راه حلی پیدا کنیم که با گذشت زمان به ایده بزرگ و بزرگتر تبدیل شود و در بازار به تک ستاره ای به یاد ماندنی تبدیل شود.

منبع

۱۲۶۹نمایش ۹۴/۰۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی