5 تکنیک برای خلاق ماندن :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۲مرداد

بعد از هشت سال کار مستقل ویرایشگری فیلم در لندن یک یا دو چیز در مورد اینکه ساختن یک حرفه خلاق مستقل و غیر وابسته چه چیزهایی میخواهد یاد گرفتم  . فرصت ها و احتمالات همچون آدم های خلاق همان اصول و قوانینی هستند که به من کمک کردند تا حرفه ام را پرورش داده و تقویت نمایم و به شما هم کمک خواهند نمود  تا همین کار را انجام دهید .

در اینجا پنج نکته مهم برای خلاق ماندن مطابق با یک اصل روزانه با سیری طولانی را شرح خواهم داد.

1- مهارت کسب نمایید

بسیاری از کتابهای خلاقیت مانند تحقیق های روانشناسی و معلم های خود آموز به شما یاد خواهند داد که ساختن یک کار عادی و یک عادت خلاقانه بخش اساسی و مهم تولیدات خلاقانه شما مطابق یک اصل روزانه میباشد .

کارهای عادی به شما کمک میکنند تا ظاهر و باطن (در یک سطح نا خود آگاه ) انچه را که در نظر دارید انجام دهید به خاطر بسپارید . در طول زمان شما به مهارت لازم برای انجام آن دست خواهید یافت . بنابراین برخاستن به هدف تسریع در انجام این کار بسیار لازم و کافی رخ میدهد .

اولین چیز آن بود که مهم ترین چیز را در روز به عهده گرفتن کار بسیار سختی است . اگر بنده صبح ام را با چک کردن ایمیل هایم انجام کار های جزئی و همچنین روزم را با خرده کاری و به صورت تدریجی آغاز نمایم به ندرت پیش می آید که بتوانم به انجام کارهای مهم تر و بزرگترم برسم .

کار عادی آن است که به یک چیز مهم تر و بزرگتر فکر کنیم و تا زمانی که آن کار به انجام برسد روی آن کار کنیم . سپس به کارهای کوچک تر بپردازیم که نیازمند خلاقیت کمتری می باشند .

2- تمرکز داشته باشید

عواملی که موجب حواس پرتی و عدم تمرکز می شوند از قبیل رسانه های اجتماعی ایمیل و صحبت های مشابه را از بین ببرید و این کار برای ایجاد تمرکز خلاق لازم و ضروری است . با ادامه دادن از این دیدگاه به خاطر داشته باشید که شما فقط مقادیر معینی منابع خلاق برای گذراندن هر روزتان دارید . زمانی که این زمان ها سپری میشوند شما نیاز به زمان اضافی مجدد دارید .

چیزهایی که واقعا مهم می باشند از قبیل رسانه های اجتماعی ایمیل و چت کردن های معمولی همگی از تمرکز خلاق مجزا میباشند اما به ندرت چیزهای با ارزش به وجود می آورند. بنابراین همه آنها را کنار بگذارید و تسلیم شوید و کارهای خلاق بیشتری انجام دهید .

این عالی است اما اگر یک کارمند یک ایمیل را با یک درخواست فوری بفرستد آن وقت چه کار کنیم  ؟ یک راه میان بر برای ایجاد تمرکز و خوشحال نمودن یک کارمند آن است که به سادگی یک پاسخگوی خودکار را روشن نمایید و انتظار زمانی را که شما میخواهید ایمیل شان را ببینید مشخص نمایید . چیزی مانند این را امتحان نمایید " من اکنون روی یک کار خلاقانه متمرکز شده ام ولی ایمیل تان را تا یک ساعت آینده خواهم دید . اگر خیلی فوری است تماس بگیرید . "

3- خیلی سخت و دشوار کار نکنید

به نظر میرسد مردم فراموش کرده اند که اگر چه ما در یک دنیای دیجیتالی همیشه روشن زندگی می کنیم اما موجوداتی کامل و آنالوگی هستیم . وقتی انرژی و تمرکزمان مصرف شود تلاش برای باز گرداندن مجدد آن کاری بیهوده است .

به همین دلیل است که من فکر نمیکنم فرهنگ کار طولانی مدت ( که مخصوصا شما در سازمان های تبلیغاتی با آن مواجه هستید ) در نهایت سودمند باشد . مطمئنا شما تا دیر وقت شب می مانید اما آیا برای این دیر  ماندن تان چیز با ارزشی ایجاد می کنید ؟

آیا این که مدت زمان کوتاه تری کار کنید نود دقیقه پیوسته با استراحت بین آن و ارائه کاری با بازده خوب و با تمرکز حس بهتری به شما دست نمی دهد تا اینکه اسب مرده افکار خلاقانه تان در حالیکه هدفی ندارد را سرزنش نمایید ؟

کسب مهارت و تمرکز نمودن و سپس کار نمودن با دقت به مدت کوتاه مخصوصا در یک محیط خلاقانه بسیار سودمند تر میباشد .

بخش مهم این فرایند استراحت کردن و انجام کارهایی است که خلاقیت مجدد شما را برمی انگیزد . از اطاقسرشار از کارتان خارج شوید برای پیاده روی بیرون روید . با این کار مجددا انرژی اندام هایتان باز می گردد . ذهن تان را از کار خالی کنید به سمت چیزهای دیگر بکشید و همواره خود آگاه شما شروع به اندیشیدن در مورد مشکل خلاقیت می نماید .

یک نظریه عالی خواه نا خواه هنگام پیاده روی از مغز شما نشات میگیرد و این خیلی مهم نیست . مهمترین چیز آن است که استراحت کافی و خوب باعث انجام کار خوب هم می شود .

4- برای الهام گرفتن وقت بگذارید

چیزهای خاصی هستند که اغلب به من الهام می شوند . بنده به عنوان یک ویرایشگر فیلم برای رفتن به سینما  و دیدن یک دی وی دی یا بررسی یک مکالمه با یک فیلم ساز وقت می گذارم و همه اینها کمک می کنند تا کار بسازم .

اما به سختی به سینما میروم . و احساس میکنم دو ساعت زمان صرف کردن برای مشاهده دی وی دی کار بیهوده ای است . مشکل این است که من خیلی پر مشغله تر از آنم که به من الهام گردد.

این مشکل جدی است . وقت گذاشتن برای انجام کارهایی که می دانید باعث الهام گرفتن شما میشوند بخش مهم و ضروری زندگی خلاقانه شماست . شاید این کارها شامل گوش دادن به موسیقی رفتن به یک نمایشگاه جدید رفتن به خیابان با یک دوربین یا خواندن یک کتاب در کافی شاپ مورد علاقه تان باشد .

هر چیزی که رخ می دهد تا کمک به الهام گرفتن شما کند – باید برای آن زمان گذاشت . این بخش مهم و ضروری خلاقیت است . من قبول دارم که در مشغول بودن برای گذاشتن زمان در این مورد مقصر هستم . اما اگر بخواهم همواره خلاق باشم باید روح تازگی و طراوت را در زندگی ام به طور منظم بدمم .

زمان صرف شده برای الهام گرفتن همواره بیشتر از هزینه بازده خواهد داشت .

5- بخورید بخوابید و ورزش کنید

ما موجودات کل نگری هستیم – کیفیت و کمیت انرژی خلاقیت مان از بقایای زندگی مان نشات می گیرد . تغذیه نمودن خود با غذاهای مناسب (که حاوی ارزش غذایی معینی هستند ) خوابیدن (حداقل هفت هشت ساعت در روز ) و ورزش کردن (سه ساعت در هفته در صورت توانایی ) برای ساخت آن سوخت مورد نیاز خلاقیت مان لازم و ضروری است . آیا شما به اندازه کافی از هر کدام را انجام میدهید ؟

مهمترین نکته ای که لازم است در خاطرتان بماند

هر چه قدر این پنج نکته دشوار باشد در نهایت هیچ گونه راه تک بعدی متناسب با همه  برای کسب خلاقیت وجود ندارد . اما ناچار تکرار هر کاری برای شما بهترین روش برای آن است که شما ماهیچه هایتان را خلاق نمایید تا تاثیر خلاقانه بیشتری داشته باشند . بنابراین دفعه بعد شما دارای یک نظریه واقعا عالی یا یک روز سودمند تر هستید از خود دلیل آن را میپرسید و جواب آن را در روش خلاقانه تان می یابید . 


منبع

۱۱۰۸نمایش ۹۴/۰۵/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی