داستان لوگوی Nike :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۰شهریور

لوگوی Nike یکی از شناخته ‌شده ‌ترین لوگوهای دنیا است و داستان تولد ساده و حیرت ‌انگیزی دارد. لوگو توسط طراح گرافیکی به نام کرولین دیویدسن در سال 1971 طراحی شد و او فقط 35 دلار برای این طراحی با ارزش دریافت کرد.
دیویدسن وقتی برای اولین بار فیل نایت را ملاقات کرد، دانشجوی طراحی گرافیک در دانشگاه ایالت پورتلند بود. فیل نایت در آن زمان دستیار استاد و موسس آینده‌ی Nike بود. وقتی نایت کار روی برند کفش ورزشی خودش را شروع کرد، دیویدسن در ازای ساعتی دو دلار برای نایت کار می‌کرد.

دیویدسن لوگوی Nike را خلق کرد؛ یک شکل "تیک‌مانند" که حرکت و سرعت را به ذهن القا می‌کرد. تصویر هم‌چنین شبیه یک بال بود که به نام برند اشاره داشت؛ Nike که از روی الهه‌ی پیروزی یونان نام‌گذاری شده بود. دیویدسن هفده ساعت کار برای نایت انجام داد و درنهایت 35 دلار دریافت کرد. او طراحی برای Nike را تا سال 1975 ادامه داد.
البته شرکت در نهایت از این طراح گرافیک تقدیر کرد- آن‌ها یک مهمانی برای او ترتیب دادند و سهم قابل توجهی از سهام شرکت، یک الماس و یک حلقه‌ی طلا با لوگوی به یادماندنی‌اش به او هدیه دادند.


مترجم: نازنین کی نژاد

www.designtaxi.com

۲۱۶۲نمایش ۹۴/۰۶/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی