بایگانی فروردين ۱۳۹۳ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات

۱۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۷فروردين

اشتباهات ساده‌ای وجود دارند که اجتناب از آنها تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت چاپ و پرینت نهایی خواهد داشت. از آنجا که عملیات چاپ بسیار گران است، پس این اشتباهات هزینه بسیار زیادی را بر کل پروژه تحمیل خواهد کرد. خوشبختانه، آموزش‌هایی برای جلوگیری از انجام این اشتباهات توسط طراحان تازه کار به گونه‌ای است که شما را به دانش مورد نیاز می‌رساند. به این ترتیب می‌توان طرح مناسبی را برای چاپ، اجرا و تنظیم کرد.

۳۳۵۹نمایش ۲ نظر
۲۷فروردين

مهدی لک، گرافیست جوان ایرانی، متولد شهریور 1359 است. کسانی که او را می شناسند بیشتر به واسطه تایپوگرافی‌ها و لوگوتایپ‌هایش با او آشنا هستند. در آثار دیگر او نیز تایپوگرافی یکی از نقش‌های اصلی را ایفا می‌کند. تایپوگرافی معروف "کلنا عباسک یا زینب" نیز کار ایشان است. تسلط او بر خط را می‌توان مهمترین وجه تمایز او دانست. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1380 با تاسیس آتلیه مهاجرگرافیک آغاز کرده است.


۶۲۹۰نمایش ۴ نظر
۲۷فروردين

چه چیز بدتر از نرفتن بیسکویت در لیوان شیر یا افتادن بستنی روی زمین یا بازنشدن یک ویدئو در یوتیوب و یا چسبیدن آدامس زیر کفش است؟

همه‌ی این اتفاقات، حسرت‌ها یا ناراحتی‌های خیلی کوتاهی را در ما ایجاد می‌کنند. در پوسترهای زیر نیز به شکل هنرمندانه‌ای این اتفاقات کوچک با بیماری سختی به نام سرطان مقایسه شده‌اند و سعی شده است که خطر سرطان به مخاطب گوشزد شود. ایده‌ی ساده‌ی این پوسترها به همراه اجرای ساده و مینیمال آن همراه با یک طنز ظریف، اثرگذاری آن‌ها را بیشتر کرده است. 

راستی وقتی یک اسباب بازی زیرپایتان برود چه احساسی دارید؟

۲۵۲۱نمایش ۰ نظر
۲۷فروردين

مجموعه‌ای که در ادامه آمده است، بخشی از طراحی‌های کاور سی‌دی با موضوعات مختلف در سال‌های اخیر است. آنچه که می‌تواند برای مخاطب ایرانی بیش از همه جالب باشد، خلاقیت نهفته در آن‌هاست. چرا که در نمونه‌های ایرانی در بهترین حالت فقط بر روی طرح گرافیکی سی‌دی و کاور آن تمرکز می‌شود و نمونه‌هایی که خارج از فرم‌های کلاسیک و تکراری قالب‌هایی نو بیافرینند و سعی در همگامی بیشتر محتوای داخل سی‌دی و ظاهر آن کنند به ندرت به چشم می‌خورد.

در هفته‌های آینده به نمونه‌های داخلی این عرصه از هنر گرافیک نیز خواهیم پرداخت.


۳۰۵۸نمایش ۴ نظر
۲۶فروردين

مشخصات آموزش:

زمان حدودی: 3 ساعت
درجه سختی: پیشرفته
نرم افزار های استفاده شده: ادوبی ایلستریتور
منبع: design.tutsplus.com

۳۹۳۰نمایش ۰ نظر
۲۶فروردين

برای تبلیغ یک محصول، هم می‌توانید به معرفی ویژگی‌های آن روی یک صفحه چاپی ساده اکتفا کنید و هم می‌توانید بروشوری جذاب به این منظور، طراحی کنید. مسلماً روش دوم در عین جذابیت، کارایی بیشتری نیز خواهد داشت.

در اینجا مجموعه‌ای از قالب‌های انتخابی برای یک بروشور را آورده‌ایم که به طراحان در ایجاد و طراحی نمونه کارهای خیره‌کننده، کمک می‌کنند. توجه داشته باشید که نمی‌توان این موارد را در طراحی‌های حرفه‌ای و یا مواردی تجاری مرتبط با این حوزه بکار برید.

در واقع می‌خواهیم شما را تا اندازه‌ای با طراحی بروشور آشنا کنیم که اولاً تفاوت آن را با سایر طراحی‌ها شناخته و ثانیاً چگونگی طراحی یک بروشور خوب و عالی را بیاموزید. در ادامه، تفاوت بین یک بروشور خوب با یک بروشور عالی را در قالب 10 راه ‌کار مفید، معرفی کرده‌ایم.

۳۶۱۲نمایش ۲ نظر
۲۶فروردين

همیشه که اینطور نبوده که الان هست. قدیم و البته نه خیلی قدیم ، برای ساختن پوستر فیلم زحمت می‌کشیدند و وقت می‌گذاشتند و به آن اهمیت می‌دادند. همچنان که برای خود فیلم هم اهمیت قائل بودند و برای تولیدش مایه می‌گذاشتند. صنعت فیلمسازی هنوز دست بساز و بفروش‌ها (بخوانید بساز و بندازها) نیفتاده بود و فیلمسازی یک اعتبار و شان و مقامی داشت. درباره اینکه فیلم خوب می‌ساختند یا بد ، بحث نمی‌کنم. می‌گویم که برای فیلمی که می‌ساختند ارزش قائل می‌شدند و همه جوره برای آن زحمت می‌کشیدند. کارشان هر چه بود باری به هر جهت نبود. همه زندگی‌شان وقف فیلم می‌شد و هیچ مرحله‌ای از فیلم را "بزن و برو"یی نمی‌ساختند. حساب بزن و بروها از حساب فیلمسازها جدا بود. تهیه‌کننده و فیلمساز هزار دعوا و اختلاف که با هم داشتند ، سر یک چیز به توافق رسیده بودند و آن این بود: تولید فیلم با ساختمان‌سازی و گاوداری و سمساری متفاوت است. اگرچه برای این مشاغل هم باید بی‌خوابی کشید و دائم فکر کرد و وقت گذاشت. توافق کرده بودند که چه پول داشته باشند و چه نداشته باشند ، نباید سرهم‌بندی کنند و چنانکه امروز متداول شده همه چیز را بی‌خیالی در کنند. برای همین حتی پوستر و سردر هم برایشان مهم بود.


۲۶۳۲نمایش ۰ نظر
۲۶فروردين

مشخصات آموزش:

زمان حدودی: 3 ساعت
درجه سختی: متوسط
نرم افزار های استفاده شده: ادوبی ایلستریتور
منبع: design.tutsplus.com

۳۱۹۲نمایش ۲ نظر
۲۶فروردين

چهارشنبه‌ی هفته‌ی قبل، 20 فروردین و روز ملی فن‌آوری هسته‌ای بود. یاقوت با یک هفته‌ تأخیر این رویداد را تبریک می‌گوید و به همین مناسبت دو موشن گرافیک را برای شما گردآوری کرده است.

تا چندی قبل، اینفوگرافیک پدیده‌ای نو در گرافیک ایران محسوب می‌شد. اما اکنون باید بیشتر به موشن‌گرافیک‌هایی که به نحوی اینفوگراف‌های متحرک هستند توجه بیشتری کرد.  در این دو موشن گرافیک نیز  که یکی به همت بچه‌های آتلیه 3در4 آماده شده‌است و دیگری را نیز بچه‌های خانه‌طراحان آماده کرده‌اند ضرورت و استفاده‌های فن‌آوری هسته‌ای به زبان تصویر و بسیار گویا و همینطور با رنگ‌ها و فرم‌های اثرگزار بیان شده است. در هردوی آن‌ها نیز از سبک طراحی تخت استفاده شده است.

با ما همراه باشید.

۲۰۷۵نمایش ۱ نظر
۲۱فروردين

بن بری (Ben Barry) یکی از طراحان آزاد (freelance) است که در بروکلین نیویورک زندگی می کند در سابقه کاری وی همکاری با فیسبوک در کالیفرنیا هم دیده می شود. وی از طراحان آزاد نسبتاً پر کار است که در پروژه های هنری بسیاری کار کرده است. یکی از ویژگی های کاری او شرکت در فعالیت ها و پروژه های گروهی است. زمانی که در ایران حرف از کار گروهی به میان می آید غالباً به ضعف های این موضوع اشاره می شود و وقتی ما به فعالیت های هنر های تجسمی در کشور خودمان دقت می‌کنیم متوجه ضعف زیادی در این امر می‌شویم از این جهت در این شماره از خبرنامه بر آن شدیم که یکی از طراحان آزاد جوانی که نسبتاً هم همکاری های گروهی خوبی داشته است را معرفی کنیم، فراموش نکنید که طراح آزاد بودن به معنای کار و فعالیت در انزوا نمی باشد و برای پیشرفت و پرورش خلاقیت لازم و ضروریست که با دیگران همکاری کنیم و روحیه کار گروهی را داشته باشیم.

۲۷۴۲نمایش ۰ نظر