بایگانی دی ۱۳۹۳ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات

۴۳ مطلب در دی ۱۳۹۳ ثبت شده است

۳۰دی

یک بسته بندی چشمگیر، کاربردی و دوستدار حفظ محیط زیست می تواند محصول شما را از دیگران متمایز کند. این احتمالا همان کاری است که استودیو دیزاین Pony برای احیای بسته بندی "E=at2" به منظور جلب توجه یک شرکت تهیه کننده غذا در سیاتل موسوم به "No Junk Inc" برای بسته های ناهار دانش آموزان انجام داد.

۳۳۹نمایش ۰ نظر
۳۰دی

کتاب طراحی هویت برند که متخصصین دنیا از آن با عنوان "انجیل برندسازی" یاد می‌کنند، توسط انتشارات سیته به بازار ایران عرضه شد.
فیروزه یاوری کارشناس انتشارات سیته این کتاب را چنین توصیف کرد: "کتاب طراحی هویت برند در سه بخش تنظیم شده است. بخش اول در خصوص مفاهیم اساسی مورد نیاز برای شناخت فرآیند هویت برند است. بخش دوم کتاب، به فرآیند جامع هویت برند شامل تحقیقات بازار، چکیده برند، نام‌گذاری، لوگو، رنگ، تایپوگرافی و ... می‌پردازد. در بخش سوم کتاب هم برندهای برتر دنیا از جمله آمازون، فدکس، هرمان میلر، موما و ... معرفی می‌شوند که می‌توانند در طراحی برند الهام‌بخش باشند."

۶۳۹نمایش ۱ نظر
۳۰دی

چیزی که خلق خواهید کرد!
اجزایی که در این نوشته می خواهیم بسازیم، برای هر کسی که عاشق سینماست، به خوبی شناخته شده است. بیایید با یک فرآیند هیجان انگیز و با به چالش کشیدن خودمان، یک پوستر درخشان و مسحورکنندة سینما ایجاد کنیم.

۷۶۸نمایش ۰ نظر
۳۰دی

 

چیزی که خلق خواهید کرد!
قطرات آب یکی از عناصر طبیعی است که در همه جا وجود دارد. آن ها مانند منشورهای کوچک مایعی عمل می کنند که می توانند نور و بازتاب آن را جذب کنند. کوچک و در دسترس بودن آنها، چیزی از زیبایی باشکوه یک قطرة آب نمی کاهد.

۵۹۴نمایش ۰ نظر
۲۸دی

(Second personality (Chimera 12/2014

۸۸۵نمایش ۱ نظر
۲۸دی

در دنیای امروز تأثیر نوشتار را نمی‌توان نادیده گرفت. کافیست به دور و بر خود نگاه کنید. از چیزهای پیش‌پا افتاده‌ای مثل قیمت میوه و برچسب سس مایونز و ته استکان و تگ لباس و سایز شلوار تا روزنامه و اینترنت و موبایل که دنیا را گرفته‌اند، رد پای حروف را می‌توان پیدا کرد. زندگی بدون حروف را می‌توانید تصور کنید؟

۴۱۹نمایش ۰ نظر
۲۸دی

طراحی یک لوگوی منحصر به فرد بیشتر وابسته به یک مفهوم و ایده قدرتمند است تا قابلیت های فنی و یا نحوه استفاده استادانه از ابزارهای طراحی. همچنین، وقتی صحبت از طراحی لوگوی در میان است فرمت وکتور یک فرمت همه کاره و کارآمد است. این مقاله فرایند خلاقانه ورای خلق یک لوگوی مفهومی قدرتمند و چگونگی استفاده از امکانات و مزایای Adobe Illustrator در هنگام طراحی لوگو را پوشش می دهد. 

انواع لوگو 
چندین نوع لوگو وجود دارد که هر یک هدف خاص خود را دارند. در این بین دو دسته بندی بسیار اصولی و اساسی عبارتند از لوگوهای مبتنی بر متن و لوگوهای ترکیبی که ترکیبی از متن و تصویر هستند. 

لوگوهای مبتنی بر متن یا لوگوهای متنی 
لوگوهای متنی فقط شامل متن هستند. این لوگوها می توانند بسیار تاثیرگذار و متمایز باشند اگر مفهوم پشت آن به اندازه کافی قدرتمند باشد. به علاوه، در آنها به طور کلی از رنگ ها و افکت های کمی استفاده می شود. استفاده از آنها در طی فرایند تبلیغات و یا تولید مواد تبلیغاتی ارزان تر و کابردشان راحت تر است. لوگوهای متنی برای کمپانی ها و یا مشاغلی که در صنعت مربطو به خود موجه و موقر هستند بسیار مناسب است. در اینجا چند نمونه از لوگوهای متنی را مشاهده می کنید.

۵۸۵نمایش ۱ نظر
۲۸دی

لوگوها اجزای تعیین کننده‌ای در تایید نهایی و موفق یک برند می‌باشند. اگر لوگوی مربوط به برند شما طراحی زیرکانه‌ و نمایانی نداشته باشد، باعث از دست رفتن توجه مشتریان بالقوه‌ای می‌شود که در جستجوی محصولات و خدماتی، مشابه با آنچه در سازمان تجاری شما ارائه‌ می‌شود، هستند. بنابراین، زمان دستیابی به اطلاعات مناسب و انتخاب طراحی لوگویی که امکان ارائه پیام تجاری شما را به بهترین روش دارد، فرا رسیده است. طراحی لوگو، شغل جذاب و کاربردی است که مهارت‌های هنری فراوانی را می‌طلبد. حتی اگر طراح لوگو هستید، توجه به برخی اشتباهات متداول در پروسه طراحی، می‌تواند برایتان مفید باشد.

هدف من از نوشتن این مقاله، آشنا کردن شما با 5 اشتباه متداولی است که ممکن است هر طراحی آن‌ها را انجام دهد. بنابراین، بدون اتلاف وقت بهتر است کار خود را شروع کرده و به بیان جزئیات کاملتری در ارتباط با این اشتباهات بپردازیم. توجه داشته باشید که این اشتباهات همواره به مانند مانعی بر سر راه طراحی موفقیت آمیز، ظاهر می‌شوند.

۵۵۷نمایش ۱ نظر
۲۸دی

رسول کمالی

متولد 28/6/1361 – اصفهان

فارق التحصیل رشته گرافیک از هنرستان هنرهای زیبای پسران اصفهان (1378)– دانشکده سروش اصفهان در مقطع کاردانی (1381) – انستیتو رسانه ها؛  دانشکده انقلاب اسلامی تهران در مقطع کارشناسی(1385) –کارشناسی ارشد رشته ی ارتباط تصویری دانشکده ی هنر دانشگاه تربیت مدرس تهران (1388)

(IGDS)عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران

عضو مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی ایران

مدرس هنر ؛ دانشکده غیر انتفاعی سپهر اصفهان، دانشکده ی نقش جهان اصفهان و هنرستان هنرهای زیبای اصفهان

شرکت در نمایشگاههای گروهی

–  ایتالیا/2008good 50x70 postersاثر برگزیده در نمایشگاه پوستر

نمایشگاه انفرادی پوستر و تصویرسازی - موزه ی هنرهای معاصر اصفهان / آبان ماه 1387

۱۳۸۱نمایش ۱ نظر
۲۸دی

هنگامی که به تکنیک مینیمال فکر میکنید ، اولین چیزی که در ذهن شما می آید ، "اختصار" است. طراحان گرافیک و علاقمندان به هنر ، علاقه زیادی به این تکنیک دارند چون باعث می شود ویژگی ها و المان های اضافی از اثر حذف گردد و تمام آنچه باید به مخاطب منتقل شود ، بصورت صریح و ساده باقی می ماند. اینشتین می گوید : "هر مفهومی را باید تا حد امکان ساده کرد ، اما نه ساده تر از خودش! "

در این مطلب 30 پوستر فیلم های مختلف را جمع آوری کرده ایم که در طراحی آن ها از تکنیک مینیمالیست استفاده شده است و برای شما می توانند جذاب و الهام بخش باشند. برای آنکه معنی و مفهوم بعضی از این پوسترها را متوجه شوید نیاز است که اطلاعاتی مختصر درباره ی آن فیلم داشته باشید. اگر فیلم را دیده باشید به راحتی می توانید به ارتباط آن با پوستر پی ببرید.اما اگر فیلم را ندیده باشید متوجه شدن پیام پوسترها شاید کمی سخت شود.

امیدواریم این مجموعه در طراحی پوسترهای مینیمال به شما کمک کند.

۱۰۱۲نمایش ۰ نظر