بایگانی تیر ۱۳۹۳ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات

۵۷ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

۳۱تیر


آیا می‌دانید که عناصر بصری و رنگ‌ها در نیمکره راست مغز (احساسات)، و کلمات چاپی در نیمکره چپ مغز (منطق) تحلیل می‌شوند.

تایپوگرافی و رنگ دو عنصر مهمی هستند که در طراحی باقی می‌مانند، و ترکیب هماهنگ آن‌ها با یکدیگر نتایج زیر را در برخواهد داشت: 1.جلب توجه سریع‌تر به موضوع، 2.تاثیر بیشتر و ماندگارتر،و 3.بازشناخت موثرتر.

۲۳۷۰نمایش ۱ نظر
۳۱تیر

 تصویری که در نهایت خلق خواهد شد:

۱۵۲۸نمایش ۰ نظر
۲۹تیر

تصویری که در نهایت بدست خواهد آمد :

img

۱۴۸۰نمایش ۰ نظر
۲۹تیر

1.تعادل: نظم و چیدمان بخش‌های مختلف که توازن بین نیروهای متقابل یا نیروهای موثر را موجب می‌شود.

تعادل در طراحی، زمانی بهتر فهمیده می‌شود که با مفهوم فیزیکی آن مقایسه شود. به یک شیئ فیزیکی، مثلاً یک لیوان آب، فکر کنید. وقتی این لیوان کج شود یا از حالت تعادل خود بیرون بیاید، افتاده، و آب درون آن می‌ریزید. مقیاس تعادل را باید با وزن برابر در دو سوی مخالف تعریف کرد. توجه کنید که وزن مورد نظر، لزوماً نباید از اشیاء یکسان به وجود آید.

 به طور مشابه چنانچه موضوعی را به گونه‌ای در صفحه قرار دهید که همه تعادل بصری ما را به یک سمت هدایت کند، این طراحی از حالت تعادل خارج شده است. وقتی یک طرح متعادل است که، همه عناصر آن دیده شوند. این هدف از رهگذر تقارن یا عدم تقارن حاصل می‌شود.

۲۴۳۲نمایش ۲ نظر
۲۵تیر

بی‍ژن جناب متولد 1331 - تحصیلات: لیسانس گرافیک، دانشکدة هنرهای زیبا، دانشگاه تهران، 1356(پروژة دیپلم: تصویرسازی اشعار مولوی)، فوق لیسانس تبلیغات، دانشگاه دولتی لوآ، امریکا، 1361

فعالیتها:
بنیانگذار و مدیر هنری استودیو طراحی جناب، 1365 تا 1388
نمایشگاه‌های فردی:
1361: دانشگاه دولتی لوآ، امریکا
1368: گالری کلاسیک، تهران
نمایشگاه‌های گروهی:
1368: دومین دوسالانة طراحان گرافیست
1369: نمایشگاه هنرمندان برای کمک به زلزله‌زدگان شمال ایران

۴۴۱۶نمایش ۰ نظر
۲۵تیر

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که منظور پیدا کردن فایل PSD  یا RAW  ای که نام آن را نمی‌دانید دچار مشکل شده باشید، همانطور که میدانید ویندوز بصورت پیش فرض این فایل‌ها را در حالت آیکونیک نمایش نمی‌دهد و شما مجبور خواهید بود که هر کدام از آن‌ها را باز کنید و این کار بسیار زمان‌بر است. چاره این مشکل نرم افزاریست که امروز به شما معرفی می‌کنیم. نرم‌افزار SageThumbs افزونه‌ای برای ظاهر ویندوز می‌باشد که امکان نمایش فایل‌ها را بصورت آیکونیک فراهم می‌آورد. این افزورنه از تعداد زیادی فرمت تصویری پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار قابلیت آن در تغییر به زبان فارسی است. و در آخر یک پیشنهاد کوچک: بعد از نصب نرم افزار گزینه‌ی "قالب تصویر را روی تصویر بندانگشتی نشان بده" را فعال کنید تا در نگاه اول فرمت تصویر نیز برای شما روشن شود.

دریافت

۱۱۲۶نمایش ۱ نظر
۲۵تیر

پروژه‌ی "حروف می‌توانند بُکشند" (Letters Can Kill) توسط استودیو لایت فارم (Lightfarm Studios) اجراشده است. در این پروژه حروف با استفاده از چهره‌ی دیکتاروهای معروف نظیر هیتلر، بنلادن و صدام حسین و ... تصویرسازی شده‌اند. شرکت خودروسازی میتسوبیشی (Mitsubishi) این تصاویر رو برای انتقال پیام " در هنگام رانندگی پیامک ندهید" استفاده کرده است.

۱۳۷۳نمایش ۰ نظر
۲۵تیر

آرش حسینی / چنانچه هدف بررسی معضلات آموزش گرافیک در ایران باشد، بحث بسیار گسترده می‌شود و باید علاوه بر حوزه‌ی گرافیک دیزاین که خمیر مایه‌ی بحث است به عوامل موثر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز بپردازیم که از توان بنده و یک ستون نحیف خارج است. وارد شدن به جزئیات و شمردن تک تک معضلات نیز در حوصله‌ی این متن نمی‌گنجد. همچنین، بخش عمده ای از شیوه‌ی آموزش، در تمامی مقاطع اعم از هنرستان، پیش دانشگاهی، دوره‌ی کارشناسی و کارشناسی ارشد، بسته به مکان، زمان و استادانم تغییر بوده و نمی‌توان از یک دیدگاه مشخص به بررسی آن در تمامی شرایط فوق پرداخت. به همین منظور، سعی بر این است که تا حد امکان وارد جزئیات نشد و فقط به عنوان کلیات بسنده کرد و به طور کلی به مواردی پرداخته شود که میان کلیه‌ی دانشجویان و هنر جویان مشترک هستند.

۹۵۹نمایش ۰ نظر
۲۴تیر

تمرین هایی در طراحی و ساخت کتاب
سرپرست دوره : کیانوش غریب پور
شورای طرح و برنامه : ابراهیم حقیقی - امراله فرهادی - کیانوش غریب پور و مجید عباسی.
با حضور سرشناس ترین طراحان گرافیک کتاب، ناشران پیشرو در کتاب سازی، کارشناسان نشر و پژوهشگران تاریخ طراحی گرافیک.

۱۲۲۷نمایش ۰ نظر
۲۴تیر

آنتیتکنیک (دوره 6ماهه‌ی خلق تصویرسازی قائم به ایده)

خلق تصاویر فراواقعی

رنگ در دنیای دیجیتال
۱۰۱۹نمایش ۰ نظر